Összegyűjtöttük az e-kereskedelem legsokatmondóbb statisztikáit, amelyek bebizonyítják az online vásárlások növekedését, ami segít megérteni, mire kell összpontosítani egy online kereskedelem kialakításánál.
Megfelelő példa lehet az online kereskedelem számára a MAKEUP webáruház, amely mindössze néhány év leforgása alatt már több mint 20 országban nyitotta meg kapuit, az Európai Unión kívül is.
Magyarországon több 100 ezer termék elérhető, és néhány kattintással megrendelhető a https://makeup.hu/ linken keresztül.
Íme a statisztikai eredmények:
- A vásárlás típusától függően a vásárlások 95 százaléka online fog történni 15 éven belül.
Elemzők szerint a következő 20 évben szinte a teljes kereskedelem az internetre fog költözni, az online eladások nagy része pedig mobileszközökről érkezik majd.
- 2,05 milliárdra növekszik 2022 végére világszerte az online vásárlók száma. Ez a világ népességének több mint 25 százaléka.
- A globális kiskereskedelmi forgalom 15,5 százaléka az e-kereskedelemből származik.
A vásárlók azért választják az online lehetőséget, hiszen éjjel-nappal, a hét minden napján lehetőségük van az adott termékek beszerzésére - felmérés szerint ez az egyik legnyomósabb ok. A MAKEUP webáruházban pillanatok alatt leadható a rendelés, és ingyenes szállítást biztosítanak Magyarország-szerte, akár egyenesen a lakás ajtajáig.
- A fogyasztók 65 százaléka összehasonlítja az árakat (online), mielőtt (offline) üzletben vásárolna.
Ez azt jelenti, hogy elsősorban az áraknak versenyképesnek kell lenniük. Másodsorban pedig törekedni kell arra, hogy a szolgáltatásokat vagy termékeket láthatóvá tegyük az árösszesítő oldalakon, mert a legtöbb vásárló ezeket látogatja.
- A legaktívabb online vásárlók kora 20-50 év között mozog.
- Az e-kereskedelmi platformok látogatásának 2,86 százaléka vásárlással végződik.
Csak 2,86 százaléka! A látogatások fennmaradó 97,14 százalékával kell foglalkozni. Képzeljük el, ha sikerül 2 százalékról 4 százalékra növelni, az valójában megduplázza az eladást.
- Az e-kereskedelmi platformok 52 százaléka többcsatornás.
Mindenféle közösségi médiát, e-kereskedelmi SEO-t, streaming szolgáltatásokat, mobil- és webcsatornákat használnak reklámozásra és ügyfeleikkel való kommunikációra.
- Az online értékesítés 72,9 százaléka 2021 végéig okostelefonon keresztül történt.
- Az X generáció átlagosan 6 órát tölt egy héten e-commerce oldalakon.
Az ennél a korosztálynál fiatalabb ügyfelek heti 4 órát. Az idősek – körülbelül heti 2,5 órát.
- Az online kereskedelem növekedési rátája Törökországban a legmagasabb - 20,2 százalék. A világátlag 8,1 százalék.
(x)