Aki nem személyesen ismeri a problémát, annak biztosan van legalább egy ismerőse, aki nem sokkal az új készülék vásárlása után már pókhálós kijelzővel használja a telefonját, vagy arról panaszkodik, hogy mennyibe kerül egy kijelző cseréje. A világ vezető kijelzővédő-gyártó vállalatának felmérése szerint a 35 év alattiak a vásárlást követő 12 hónapon belül összetörik a telefonjukat, felük pedig tovább is használja azt – mégis borzasztóan kevesen vesznek rá tokot vagy védőfóliát, ezt közölte az InvisibleShield a Privátbankár.hu-val.
A lista meglehetősen hosszú: a leggyakoribb sérüléstípus a borítás vagy a kijelző karcolódása, a telefonhasználók legalább fele találkozott a problémával. Ezt követik a különböző törések (jellemzően a kijelző), 18 százalék pedig a komplett telefont tette gallyra. A harmadik gyakori probléma a beázás, a leggyakrabban a WC-kagylóba ejtjük a készüléket – a válaszadók harmada vallotta legalábbis ezt. Emellett sokan ejtik medencébe, tóba, vagy öntik le valamilyen folyadékkal.
Miért nem vigyázunk jobban?
A felsorolt sérülések miatt a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg évek óta folyamatosan nő. A kutatás adatai szerint az Egyesült Államokban évente összesen 23 milliárd dollárt költenek okostelefon szervizelésére, amely összegből csak az iPhone készülékek javíttatása 10.7 milliárdot tesz ki. Az készüléktulajdonosok átlagosan 143 dollárt költenek javíttatásra.
Mindezek ellenére az emberek több mint negyede egyszerű lustaságból nem vesz tokot vagy fóliát a telefonjára, 48 százalék pedig szépészeti okokból nem védi a telefonját: fél ugyanis, hogy ettől a készülék nem lesz annyira „mutatós”. A válaszadók további egynegyede sajnálja a pénzt ilyen apróságokra. Az mellékes, hogy egy szép tokot és egy fóliát ma már szállítással együtt megúszhatunk 10 ezer plusz költségből, egy képernyő cseréje viszont akár ennek a tízszeresébe is kerülhet.