4p

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tetszik vagy sem, a marketing lépten-nyomon átszövi az életünket, még olyan személyes területeken is, amelyek esetében ezt nem szívesen ismerjük be. Pedig nem kellene, hogy negatív felhang vegyüljön ebbe: ha nem mutatjuk meg az értékeinket és az eredményeinket, hiába a mégoly tökéletes tartalom, a kutya nem fogja nemhogy értékelni, de még csak észrevenni sem. Némely dolog kapcsán erre persze nem is vágyunk, de a szakmai érvényesüléshez és a munkaerőpiacon való sikeres váltáshoz mindez tényleg elengedhetetlen.

Marketingszemlélet a munkaerőpiacon

Az álláskeresés során érdemes magadra, mint értékes termékre gondolni, amit el szeretnél adni a kiszemelt munkáltatónak. Ez talán elsőre nem hangzik túl szimpatikusan, de gondolj bele: ha egy áruról nem lehet semmit tudni, vagy ami még tán annál is rosszabb: ügyetlenkedésből előnytelen színben tűnik fel, az onnantól lehet bármilyen jó és értékes, akár a legjobb az összes közül, sajnos senki nem fogja azt választani – hisz mégis miért tenné?

Szokták mondani, hogy a marketing a csomagolás művészete. Most hozzátesszük: a jó marketing a valós tartalom hiteles csomagolásának művészete – azaz megmutatja minden fontos részletében és a lehető legelőnyösebben mindazt, ami ténylegesen van. A munkaerőpiacon pontosan erre van szükséged, akár előre szeretnél jutni, akár egy új munkahelyre pályázol: meggyőzően meg kell mutatnod a munkáltatónak, hogy pontosan azt és úgy tudod, amire neki szüksége van – különben honnan is tudhatná?

Ugye, hogy így már nem is olyan szükségtelen?

Személyes marketing eszközök

Minden eszköz, amit felhasználsz a célod elérése érdekében, a te személyes marketingedet szolgálja. A cégen belüli előrejutás szempontjából ide tartozik, hogy kellően dokumentálod-e a teljesítményeidet, hogy milyen kontextusban mutatod meg az eredményeidet a beadott szakmai beszámolókban, belső pályázatokban, stb..

A munkaerőpiaci versenyben pedig:

  • az álláshirdetésre benyújtott teljes pályázati anyagod: az önéletrajzodnak és a motivációs levelednek az összes tartalmi eleme, a formája és a stílusa;
  • a felvételi interjún való szereplésed egésze: a megjelenésed, kommunikációs stílusod, a testbeszéded, a mimikád, az hogy miket emelsz ki magadról, hogy proaktív vagy-e, stb., mind-mind a személyes marketinged eszközei.

Ha profin használod őket, akkor jó eséllyel téged szolgálnak, ha pedig szem elől tévesztetted a célt, akkor visszájára sülhetnek el.

A fókusz a lényeg

Mindig legyél célra fókuszált: más kvalitásaidról kell meggyőznöd a potenciális munkaadót akkor, ha tágan vett informatikus-programozó háttérrel egy nagy multihoz, illetve ha egy kis céghez jelentkezel IT rendszergazdának, és megint másról akkor, ha frontend vagy backend fejlesztő akarsz lenni. Mert bár te pontosan ugyanaz az ember vagy ugyanazokkal a kvalitásokkal és tapasztalatokkal, a multit nem fogja érdekelni, illetve meggyőzni, hogy milyen klasszul kiépítettél egy webshopot, és jó eséllyel a mobilapplikáció-fejlesztői tapasztalatod alapján sem lesz igazán meggyőzve az IT-s képességeidről.

A megfelelő fókuszhoz mindössze azon a speciális szűrőn keresztül kell ránézned az eddigi szakmai életutadra, hogy vajon kire és mire van szüksége a munkaadónak? Ha tényleg alkalmasnak gondolod magad a munkakörre, azzal fogsz célt érni, ha magadból éppen azt mutatod meg neki, amit ő éppen keres.

Mindebből egyenesen következik, hogy az egyen önéletrajz és motivációs levél már önmagában bukta! Minden álláspályázathoz kicsit más önéletrajz kell, és más tartalommal kell felkészülni az interjúra is. Csak a célod szempontjából releváns információkra koncentrálj! Gondold végig, mik azok az – akár nem túl jelentős – szakmai tapasztalatok, képesítések, személyes adottságok és jól konvertálható, úgynevezett átvihető készségek, amikre alapozva szerinted el fogod tudni látni az új munkakört. A célod szempontjából irreleváns többi adatot a pályafutásodból ki is szórhatod, vagy legalábbis kezeld nagyvonalúan.

Némiképp nehezebb a dolgod, ha teljesen új munkakörre pályázol, például mert nemrégiben végeztél el egy junior fejlesztő képzést. De ebben az esetben is ugyanez a teendőd: fókuszálj a munkáltató által keresett profillal való minél nagyobb egyezőségre. Ezeket a közös pontokat részben a képzés során és a szakmai gyakorlaton, illetve önszorgalomból szerzett tapasztalatokban, másrészt az átvihető képességekben fogod főként megtalálni.

Ha szépen számba vetted őket, akkor jön a csomagolás finomhangolása: mindezt rendezd el úgy, hogy pontosan olyan képet tükrözzön rólad, amilyenre szerinted itt és most szükség van. Mindenképpen legyen intelligens, magabiztos, de nem tolakodó, lényegre törő, és jó, ha van benne egy adag egyediség.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG