4p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tetszik vagy sem, a marketing lépten-nyomon átszövi az életünket, még olyan személyes területeken is, amelyek esetében ezt nem szívesen ismerjük be. Pedig nem kellene, hogy negatív felhang vegyüljön ebbe: ha nem mutatjuk meg az értékeinket és az eredményeinket, hiába a mégoly tökéletes tartalom, a kutya nem fogja nemhogy értékelni, de még csak észrevenni sem. Némely dolog kapcsán erre persze nem is vágyunk, de a szakmai érvényesüléshez és a munkaerőpiacon való sikeres váltáshoz mindez tényleg elengedhetetlen.

Marketingszemlélet a munkaerőpiacon

Az álláskeresés során érdemes magadra, mint értékes termékre gondolni, amit el szeretnél adni a kiszemelt munkáltatónak. Ez talán elsőre nem hangzik túl szimpatikusan, de gondolj bele: ha egy áruról nem lehet semmit tudni, vagy ami még tán annál is rosszabb: ügyetlenkedésből előnytelen színben tűnik fel, az onnantól lehet bármilyen jó és értékes, akár a legjobb az összes közül, sajnos senki nem fogja azt választani – hisz mégis miért tenné?

Szokták mondani, hogy a marketing a csomagolás művészete. Most hozzátesszük: a jó marketing a valós tartalom hiteles csomagolásának művészete – azaz megmutatja minden fontos részletében és a lehető legelőnyösebben mindazt, ami ténylegesen van. A munkaerőpiacon pontosan erre van szükséged, akár előre szeretnél jutni, akár egy új munkahelyre pályázol: meggyőzően meg kell mutatnod a munkáltatónak, hogy pontosan azt és úgy tudod, amire neki szüksége van – különben honnan is tudhatná?

Ugye, hogy így már nem is olyan szükségtelen?

Személyes marketing eszközök

Minden eszköz, amit felhasználsz a célod elérése érdekében, a te személyes marketingedet szolgálja. A cégen belüli előrejutás szempontjából ide tartozik, hogy kellően dokumentálod-e a teljesítményeidet, hogy milyen kontextusban mutatod meg az eredményeidet a beadott szakmai beszámolókban, belső pályázatokban, stb..

A munkaerőpiaci versenyben pedig:

  • az álláshirdetésre benyújtott teljes pályázati anyagod: az önéletrajzodnak és a motivációs levelednek az összes tartalmi eleme, a formája és a stílusa;
  • a felvételi interjún való szereplésed egésze: a megjelenésed, kommunikációs stílusod, a testbeszéded, a mimikád, az hogy miket emelsz ki magadról, hogy proaktív vagy-e, stb., mind-mind a személyes marketinged eszközei.

Ha profin használod őket, akkor jó eséllyel téged szolgálnak, ha pedig szem elől tévesztetted a célt, akkor visszájára sülhetnek el.

A fókusz a lényeg

Mindig legyél célra fókuszált: más kvalitásaidról kell meggyőznöd a potenciális munkaadót akkor, ha tágan vett informatikus-programozó háttérrel egy nagy multihoz, illetve ha egy kis céghez jelentkezel IT rendszergazdának, és megint másról akkor, ha frontend vagy backend fejlesztő akarsz lenni. Mert bár te pontosan ugyanaz az ember vagy ugyanazokkal a kvalitásokkal és tapasztalatokkal, a multit nem fogja érdekelni, illetve meggyőzni, hogy milyen klasszul kiépítettél egy webshopot, és jó eséllyel a mobilapplikáció-fejlesztői tapasztalatod alapján sem lesz igazán meggyőzve az IT-s képességeidről.

A megfelelő fókuszhoz mindössze azon a speciális szűrőn keresztül kell ránézned az eddigi szakmai életutadra, hogy vajon kire és mire van szüksége a munkaadónak? Ha tényleg alkalmasnak gondolod magad a munkakörre, azzal fogsz célt érni, ha magadból éppen azt mutatod meg neki, amit ő éppen keres.

Mindebből egyenesen következik, hogy az egyen önéletrajz és motivációs levél már önmagában bukta! Minden álláspályázathoz kicsit más önéletrajz kell, és más tartalommal kell felkészülni az interjúra is. Csak a célod szempontjából releváns információkra koncentrálj! Gondold végig, mik azok az – akár nem túl jelentős – szakmai tapasztalatok, képesítések, személyes adottságok és jól konvertálható, úgynevezett átvihető készségek, amikre alapozva szerinted el fogod tudni látni az új munkakört. A célod szempontjából irreleváns többi adatot a pályafutásodból ki is szórhatod, vagy legalábbis kezeld nagyvonalúan.

Némiképp nehezebb a dolgod, ha teljesen új munkakörre pályázol, például mert nemrégiben végeztél el egy junior fejlesztő képzést. De ebben az esetben is ugyanez a teendőd: fókuszálj a munkáltató által keresett profillal való minél nagyobb egyezőségre. Ezeket a közös pontokat részben a képzés során és a szakmai gyakorlaton, illetve önszorgalomból szerzett tapasztalatokban, másrészt az átvihető képességekben fogod főként megtalálni.

Ha szépen számba vetted őket, akkor jön a csomagolás finomhangolása: mindezt rendezd el úgy, hogy pontosan olyan képet tükrözzön rólad, amilyenre szerinted itt és most szükség van. Mindenképpen legyen intelligens, magabiztos, de nem tolakodó, lényegre törő, és jó, ha van benne egy adag egyediség.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG