5p
A magyar háztartások a tavalyihoz hasonlóan idén is közel 150.000 forintot terveznek nyaralásra fordítani, de többen maradnak itthon, és utaznak majd a Balatonhoz, mint az előző évben – derül ki a Budapest Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból . A nyaralás mellett a magyarok kétharmada a labdarúgó Európa-bajnokságot és a nyári olimpiát is követni fogja.

Hét százalékuk azt is tervezi, hogy ebből az alkalomból új televíziót vagy más műszaki cikket is vásárol, minden negyedik vásárláshoz pedig hitelt is igénybe vesznek.

Idén a magyarok többsége eljut nyaralni, hiszen közel kétharmaduk (59 százalék) tervez pihenést, ami jelentős emelkedés a tavaly mért 48 százalékhoz képest. Továbbra is a főszezon, vagyis a július és az augusztus a legkedveltebb időszak a pihenésre: a válaszadók 51 százaléka jelezte, hogy ezekben a hónapokban utazik.

Az egyetlen különbség, hogy míg tavaly a legtöbben a nyár utolsó hónapjára szervezték az utat, talán az utóbbi időben rendre csapadékosabb augusztus miatt, idén már inkább júliusra szavaznak a nyaralni vágyók. A nyaralás elmaradásának az oka elsősorban a pénz- (75 százalék), illetve az időhiány (20 százalék).

Már kevesebbet megyünk külföldre

Bár a nyaralók száma megnőtt, a tipikus nyaralás jellegzetességei szinte semmit sem változtak tavaly óta. Akik elutaznak, azok idén is inkább országhatáron belül maradnak: 65 százalék kizárólag belföldön utazik majd, míg 21 százalék kizárólag külföldön nyaral a tervei szerint.

Úgy tűnik az ismert slágerhez hasonlóan mind többek számára a „Balaton a Riviéra”, hiszen a tavalyi 34 százalékhoz képest idén már a válaszadók 40 százaléka utazik a magyar tengerhez. A nyaralás hossza is változatlan maradt: idén is 9 napig tart egy átlagos nyaralás, és a legtöbben továbbra is másodmagukkal utaznak el (43 százalék).

Többet költünk nyaralásra

2015-höz hasonlóan ebben az évben is közel ugyanannyit, átlagosan 146.000 forintot terveznek nyaralásra fordítani a magyarok, ami nagyjából 8.000 forint/éj/fős kiadást jelent majd számukra. Ugyanakkor az előző évhez képest 23 százalékról 30 százalékra nőtt azoknak a száma, akik 200 ezer forintnál is többet fordítanak erre, míg az 50.000 forintnál kevesebbet költők aránya jelentősen lecsökkent (22 százalékról 12 százalékra).

A többség számára a nyári kikapcsolódás továbbra is előre tervezett kiadást jelent: a lakosság 92 százaléka a spórolt pénzéből vagy havi bevételéből finanszírozza majd az utazás költségeit. Úgy tűnik, hogy a lakosság körében általánosságban tapasztalható hitelfelvételi-kedv növekedés itt is érezteti hatását, ugyanis míg tavaly alig szerettek volna hitelt felvenni az emberek ilyen célra (2 százalék), addig idén már többen (5 százalék) folyamodnának ehhez a megoldáshoz.

A családhoz, ismerősökhöz és barátokhoz azonban már nem fordulnának kölcsönért, ugyanis a tavalyi 4 százalékhoz képest idén senki sem kérne pénzt tőlük a nyaraláshoz.

Terjed a kártya

A nyaralás során felmerülő különféle kiadásokat idén is hasonlóan fizetjük, mint 2015-ben: készpénzzel 88 százalék, bankkártyával 54 százalék, cafeteriából 27 százalék, interneten keresztül pedig 18 százalék fizet. A külföldre látogató magyarok esetében még mindig az otthonról magukkal vitt valuta dívik, amelyet a válaszadók 83 százaléka részesít előnyben.

Ha bankkártyás fizetésről van szó, akkor a válaszadók 53 százaléka szokott érintés nélküli, azaz PayPass vagy payWave kártyával is fizetni, közülük 69 százalék nyaralás közben is. Ugyanakkor külföldön még jóval kevesebben bíznak ebben a technológiában, mindössze a válaszadók 16 százalék szerint mehet Paypassal külföldön is a fizetés.

Mindenünk a sport – vagy mégsem?

Kétség sem fér hozzá, hogy az idei nyár egyértelműen a sportokról fog szólni, hiszen először a Franciaországban rendezett labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzései miatt izgulhatunk, utána pedig következnek a Rio de Janeiró-i nyári olimpiai játékok. A magyarok 66 százaléka tervezi, hogy folyamatosan követni fogja a sporteseményeket ezen a nyáron, ugyanakkor a nyaralás tervezésekor csupán 16 százaléka vette figyelembe, hogy mely napokon szeretne szurkolni.

Ezen belül is mindössze 7 százalék tervezi úgy az utat, hogy közben biztosan követni tudja a történéseket, 8 százalék pedig ebből a megfontolásból nem is akar nyaralni ezekben az időszakokban, mert inkább otthon nézik a közvetítéseket. Mindössze a lakosság 2 százaléka mondta, hogy a helyszínen fog szurkolni a magyar sportolóknak.

Új tévét a magyar sportcsodának

Akik követni tervezik a sportközvetítéseket, azok jellemzően a televíziót választják (57 százalék), de esetenként számítógépen (28 százalék), vagy éppen okostelefonon, tableten (10 százalék) keresztül nézik azokat. Ugyanakkor ebből a jeles alkalomból új műszaki cikket (televíziót, tabletet vagy számítógépet) kevesen, mindössze a válaszadók 7 százaléka tervez venni.

Azok, akik mégis új készüléket vásárolnak, jellemzően több forrást is igénybe vesznek: 51 százalék a spórolt pénzéhez nyúl, 33 százalék az aktuális havi bevételéből költ rá, 29 százalék pedig hitelt vagy kölcsönt vesz fel, hogy jobb minőségben élvezhesse a közvetítéseket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Milyen előnyei vannak a toló bukó erkélyajtónak?
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 18:30
Ez egy rendkívül népszerű nyílászáró típus, amit az erkélyekhez, teraszokhoz és télikertekhez rendszeresen használnak. A kialakítása tulajdonképpen egy fix elemből és egy tolható szárnyból áll. Zárt állapotban a fix üvegfal síkjában helyezkedik el, így a gyakorlatban nem foglal el felesleges helyet.
Vásárló Az autóüveg javításának időtartamát befolyásoló tényezők
Márkázott tartalom | 2025. november 10. 09:12
Valószínűleg mind vissza tud idézni egy alkalmat, amikor egy kis kavics az úton repülve megcsapta a szélvédőt, látható sérülést okozva. Amennyire jelentéktelennek tűnhet is, a szélvédő megsérülése a biztonság szempontjából nem hagyható figyelmen kívül, hiszen a későbbi kockázatokat megelőzendő gyors beavatkozásra lehet szükség.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG