5p
A magyar háztartások a tavalyihoz hasonlóan idén is közel 150.000 forintot terveznek nyaralásra fordítani, de többen maradnak itthon, és utaznak majd a Balatonhoz, mint az előző évben – derül ki a Budapest Bank megbízásából készült reprezentatív kutatásból . A nyaralás mellett a magyarok kétharmada a labdarúgó Európa-bajnokságot és a nyári olimpiát is követni fogja.

Hét százalékuk azt is tervezi, hogy ebből az alkalomból új televíziót vagy más műszaki cikket is vásárol, minden negyedik vásárláshoz pedig hitelt is igénybe vesznek.

Idén a magyarok többsége eljut nyaralni, hiszen közel kétharmaduk (59 százalék) tervez pihenést, ami jelentős emelkedés a tavaly mért 48 százalékhoz képest. Továbbra is a főszezon, vagyis a július és az augusztus a legkedveltebb időszak a pihenésre: a válaszadók 51 százaléka jelezte, hogy ezekben a hónapokban utazik.

Az egyetlen különbség, hogy míg tavaly a legtöbben a nyár utolsó hónapjára szervezték az utat, talán az utóbbi időben rendre csapadékosabb augusztus miatt, idén már inkább júliusra szavaznak a nyaralni vágyók. A nyaralás elmaradásának az oka elsősorban a pénz- (75 százalék), illetve az időhiány (20 százalék).

Már kevesebbet megyünk külföldre

Bár a nyaralók száma megnőtt, a tipikus nyaralás jellegzetességei szinte semmit sem változtak tavaly óta. Akik elutaznak, azok idén is inkább országhatáron belül maradnak: 65 százalék kizárólag belföldön utazik majd, míg 21 százalék kizárólag külföldön nyaral a tervei szerint.

Úgy tűnik az ismert slágerhez hasonlóan mind többek számára a „Balaton a Riviéra”, hiszen a tavalyi 34 százalékhoz képest idén már a válaszadók 40 százaléka utazik a magyar tengerhez. A nyaralás hossza is változatlan maradt: idén is 9 napig tart egy átlagos nyaralás, és a legtöbben továbbra is másodmagukkal utaznak el (43 százalék).

Többet költünk nyaralásra

2015-höz hasonlóan ebben az évben is közel ugyanannyit, átlagosan 146.000 forintot terveznek nyaralásra fordítani a magyarok, ami nagyjából 8.000 forint/éj/fős kiadást jelent majd számukra. Ugyanakkor az előző évhez képest 23 százalékról 30 százalékra nőtt azoknak a száma, akik 200 ezer forintnál is többet fordítanak erre, míg az 50.000 forintnál kevesebbet költők aránya jelentősen lecsökkent (22 százalékról 12 százalékra).

A többség számára a nyári kikapcsolódás továbbra is előre tervezett kiadást jelent: a lakosság 92 százaléka a spórolt pénzéből vagy havi bevételéből finanszírozza majd az utazás költségeit. Úgy tűnik, hogy a lakosság körében általánosságban tapasztalható hitelfelvételi-kedv növekedés itt is érezteti hatását, ugyanis míg tavaly alig szerettek volna hitelt felvenni az emberek ilyen célra (2 százalék), addig idén már többen (5 százalék) folyamodnának ehhez a megoldáshoz.

A családhoz, ismerősökhöz és barátokhoz azonban már nem fordulnának kölcsönért, ugyanis a tavalyi 4 százalékhoz képest idén senki sem kérne pénzt tőlük a nyaraláshoz.

Terjed a kártya

A nyaralás során felmerülő különféle kiadásokat idén is hasonlóan fizetjük, mint 2015-ben: készpénzzel 88 százalék, bankkártyával 54 százalék, cafeteriából 27 százalék, interneten keresztül pedig 18 százalék fizet. A külföldre látogató magyarok esetében még mindig az otthonról magukkal vitt valuta dívik, amelyet a válaszadók 83 százaléka részesít előnyben.

Ha bankkártyás fizetésről van szó, akkor a válaszadók 53 százaléka szokott érintés nélküli, azaz PayPass vagy payWave kártyával is fizetni, közülük 69 százalék nyaralás közben is. Ugyanakkor külföldön még jóval kevesebben bíznak ebben a technológiában, mindössze a válaszadók 16 százalék szerint mehet Paypassal külföldön is a fizetés.

Mindenünk a sport – vagy mégsem?

Kétség sem fér hozzá, hogy az idei nyár egyértelműen a sportokról fog szólni, hiszen először a Franciaországban rendezett labdarúgó Európa-bajnokság mérkőzései miatt izgulhatunk, utána pedig következnek a Rio de Janeiró-i nyári olimpiai játékok. A magyarok 66 százaléka tervezi, hogy folyamatosan követni fogja a sporteseményeket ezen a nyáron, ugyanakkor a nyaralás tervezésekor csupán 16 százaléka vette figyelembe, hogy mely napokon szeretne szurkolni.

Ezen belül is mindössze 7 százalék tervezi úgy az utat, hogy közben biztosan követni tudja a történéseket, 8 százalék pedig ebből a megfontolásból nem is akar nyaralni ezekben az időszakokban, mert inkább otthon nézik a közvetítéseket. Mindössze a lakosság 2 százaléka mondta, hogy a helyszínen fog szurkolni a magyar sportolóknak.

Új tévét a magyar sportcsodának

Akik követni tervezik a sportközvetítéseket, azok jellemzően a televíziót választják (57 százalék), de esetenként számítógépen (28 százalék), vagy éppen okostelefonon, tableten (10 százalék) keresztül nézik azokat. Ugyanakkor ebből a jeles alkalomból új műszaki cikket (televíziót, tabletet vagy számítógépet) kevesen, mindössze a válaszadók 7 százaléka tervez venni.

Azok, akik mégis új készüléket vásárolnak, jellemzően több forrást is igénybe vesznek: 51 százalék a spórolt pénzéhez nyúl, 33 százalék az aktuális havi bevételéből költ rá, 29 százalék pedig hitelt vagy kölcsönt vesz fel, hogy jobb minőségben élvezhesse a közvetítéseket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Miért éri meg jobban bérelni a padlótisztító gépeket?
Márkázott tartalom | 2025. június 11. 09:45
Egy vállalkozás életében minden pénzügyi döntést alaposan mérlegelni kell. Az olyan hétköznapi tevékenységek elvégzése esetében is fel kell kutatni az alternatívákat, mint a padlótisztítás. Az évszakok változásával újabb kihívásokkal találkozhatunk, rengeteg szennyeződés kerülhet be a “műveleti területre”.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG