4p
Az első statisztikák szerint tarolt a foci vb az áruhitelezésben, a személyi kölcsönt nyújt bankok ugyanakkor nyugodtak: az ő igazi piacukat az iskolakezdés hozza majd meg.

Megmozgatta az áruhitel-piacot a foci VB – mondják az terméket kínálók, de természetesen pontos adatok még nem állnak rendelkezésre. Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok– vásárlására ugyanakkor már eddig több áruhitel-igénylés érkezett a Magyar Cetelem Bankhoz a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója szerint ennek oka az lehet, hogy Foci VB meccseit egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve. A mostani költés-felfuts egyébként nem lepte meg a céget, hiszen az éves rendszerességgel elkészített Cetelem Körkép 2014 eredményei szerint a magyarok 38 százaléka tervezte növelni fogyasztását ebben az évben. Az okostelefon vásárlását tervezők száma egy év alatt 20-ról 25 százalékra, a táblagép-beszerzést tervezők aránya pedig 11 százalékról 19 százalékra nőtt.

A Cetelem adatai szerint az „esemény-vásárlás” kevésbé függ a gazdasági helyzettől: 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően a műszaki áruházakban 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet érvényesült két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

Az OTP értékelése szerint az áruhitelek iránt nőtt az érdeklődés, elsősorban a kereskedők által kommunikált hosszabb futamidejű 0 százalékos THM-es hitelkonstrukcióknak köszönhetően. A bank szerint a fogyasztási hiteleknél mindig is jelen volt a szezonalítás - így évről-évre jellemzően megugrik a hitelkereslet a beiskolázási időszakban, de természetesen a nagyobb sportesemények, így a foci vb is keresletbővülést támaszt. Ugyanakkor az OTP megítélése szerint bár a szezonalítás még mindig jelen van, azok kiugrása már korántsem olyan mértékű, mint korábban.

Sulikezdet: biztos a hitelboom

A Budapest Bank statisztikái szerint a személyi kölcsönök iránt áprilisban és májusban, valamint augusztusban és szeptemberben tapasztalható nagyobb érdeklődés – az első időszak vélhetően a nyári beruházások/felújítások finanszírozására szolgál -, míg a nyár vége egyértelműen az iskoláztatáshoz köthető. A BB-nél ugyanakkor azt mondják, hogy hitelkártyák esetében a nyári hónapokban (egészen kora őszig), valamint a karácsonyi időszakban növekszik meg a kártyaigénylések száma, és a költések volumene – ami természetesen a megnövekedett költésekhez köthető. Miután az UniCredit Bank az áruhitelezésben nem szereplő, így a nyár eleji boom náluk elmaradt, s értékelésük szerint a nyaralási szezon hiteligényeket élénkítő hatása (még) minimális. Készülnek viszont a beiskolázásra, amely tapasztalataik szerint általában július végén, augusztus elején növeli a hitelkeresletet.

A kereslet stabil, csak a célok változnak?

Míg a CIB Banknál úgy fogalmaznak, hogy a fogyasztási hitelek kapcsán a szokásos szezonalitásra számítanak, azaz az ősz elején és az év végén jellemzően nő a hitelfelvételi kedv, addig az MKB szerint a fogyasztási kölcsönökkel kapcsolatban nem igazán lehet szezonalitásról beszélni, mivel a felhasználhatóságuk szerteágazó, így minden élethelyzethez köthetőek, a beiskolázástól a karácsonyig, vagy a kisebb felújításoktól a nyaralásig. Hasonlóan érvel Holló Bence, a Cofidis Magyarországi Fióktelepének vezetője is. Elmondása szerint a társaságnál komolyabb kilengés nélküli a hitelkereslet, ami ugyanakkor komoly szezonalitást mutat az a hitelcél, amely számos esetben az adott évszakhoz kötődik. Az egyik leggyakoribb hitelfelvételi cél, a lakásfelújítás inkább tavasszal és nyáron esedékes, így az ügyfelek ilyen céllal ezekben a hónapokban fordulnak a társasághoz hitelfelvételi igénnyel. Mindezt a Cetelem adatai is megerősítik: a személyi kölcsön esetében is jelentősen növekszik a lakásfelújítási hitelek iránti kérelmek száma június – július hónapokban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG