4p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az első statisztikák szerint tarolt a foci vb az áruhitelezésben, a személyi kölcsönt nyújt bankok ugyanakkor nyugodtak: az ő igazi piacukat az iskolakezdés hozza majd meg.

Megmozgatta az áruhitel-piacot a foci VB – mondják az terméket kínálók, de természetesen pontos adatok még nem állnak rendelkezésre. Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok– vásárlására ugyanakkor már eddig több áruhitel-igénylés érkezett a Magyar Cetelem Bankhoz a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója szerint ennek oka az lehet, hogy Foci VB meccseit egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve. A mostani költés-felfuts egyébként nem lepte meg a céget, hiszen az éves rendszerességgel elkészített Cetelem Körkép 2014 eredményei szerint a magyarok 38 százaléka tervezte növelni fogyasztását ebben az évben. Az okostelefon vásárlását tervezők száma egy év alatt 20-ról 25 százalékra, a táblagép-beszerzést tervezők aránya pedig 11 százalékról 19 százalékra nőtt.

A Cetelem adatai szerint az „esemény-vásárlás” kevésbé függ a gazdasági helyzettől: 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően a műszaki áruházakban 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet érvényesült két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

Az OTP értékelése szerint az áruhitelek iránt nőtt az érdeklődés, elsősorban a kereskedők által kommunikált hosszabb futamidejű 0 százalékos THM-es hitelkonstrukcióknak köszönhetően. A bank szerint a fogyasztási hiteleknél mindig is jelen volt a szezonalítás - így évről-évre jellemzően megugrik a hitelkereslet a beiskolázási időszakban, de természetesen a nagyobb sportesemények, így a foci vb is keresletbővülést támaszt. Ugyanakkor az OTP megítélése szerint bár a szezonalítás még mindig jelen van, azok kiugrása már korántsem olyan mértékű, mint korábban.

Sulikezdet: biztos a hitelboom

A Budapest Bank statisztikái szerint a személyi kölcsönök iránt áprilisban és májusban, valamint augusztusban és szeptemberben tapasztalható nagyobb érdeklődés – az első időszak vélhetően a nyári beruházások/felújítások finanszírozására szolgál -, míg a nyár vége egyértelműen az iskoláztatáshoz köthető. A BB-nél ugyanakkor azt mondják, hogy hitelkártyák esetében a nyári hónapokban (egészen kora őszig), valamint a karácsonyi időszakban növekszik meg a kártyaigénylések száma, és a költések volumene – ami természetesen a megnövekedett költésekhez köthető. Miután az UniCredit Bank az áruhitelezésben nem szereplő, így a nyár eleji boom náluk elmaradt, s értékelésük szerint a nyaralási szezon hiteligényeket élénkítő hatása (még) minimális. Készülnek viszont a beiskolázásra, amely tapasztalataik szerint általában július végén, augusztus elején növeli a hitelkeresletet.

A kereslet stabil, csak a célok változnak?

Míg a CIB Banknál úgy fogalmaznak, hogy a fogyasztási hitelek kapcsán a szokásos szezonalitásra számítanak, azaz az ősz elején és az év végén jellemzően nő a hitelfelvételi kedv, addig az MKB szerint a fogyasztási kölcsönökkel kapcsolatban nem igazán lehet szezonalitásról beszélni, mivel a felhasználhatóságuk szerteágazó, így minden élethelyzethez köthetőek, a beiskolázástól a karácsonyig, vagy a kisebb felújításoktól a nyaralásig. Hasonlóan érvel Holló Bence, a Cofidis Magyarországi Fióktelepének vezetője is. Elmondása szerint a társaságnál komolyabb kilengés nélküli a hitelkereslet, ami ugyanakkor komoly szezonalitást mutat az a hitelcél, amely számos esetben az adott évszakhoz kötődik. Az egyik leggyakoribb hitelfelvételi cél, a lakásfelújítás inkább tavasszal és nyáron esedékes, így az ügyfelek ilyen céllal ezekben a hónapokban fordulnak a társasághoz hitelfelvételi igénnyel. Mindezt a Cetelem adatai is megerősítik: a személyi kölcsön esetében is jelentősen növekszik a lakásfelújítási hitelek iránti kérelmek száma június – július hónapokban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG