4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az első statisztikák szerint tarolt a foci vb az áruhitelezésben, a személyi kölcsönt nyújt bankok ugyanakkor nyugodtak: az ő igazi piacukat az iskolakezdés hozza majd meg.

Megmozgatta az áruhitel-piacot a foci VB – mondják az terméket kínálók, de természetesen pontos adatok még nem állnak rendelkezésre. Infokommunikációs eszközök – köztük tabletek és okostelefonok– vásárlására ugyanakkor már eddig több áruhitel-igénylés érkezett a Magyar Cetelem Bankhoz a labdarúgó világbajnokságot megelőző időszakban, mint tavaly karácsonykor. Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem Bank marketingigazgatója szerint ennek oka az lehet, hogy Foci VB meccseit egyre többen szeretnék úgy követni, hogy meccsnézés közben nincsenek helyhez kötve. A mostani költés-felfuts egyébként nem lepte meg a céget, hiszen az éves rendszerességgel elkészített Cetelem Körkép 2014 eredményei szerint a magyarok 38 százaléka tervezte növelni fogyasztását ebben az évben. Az okostelefon vásárlását tervezők száma egy év alatt 20-ról 25 százalékra, a táblagép-beszerzést tervezők aránya pedig 11 százalékról 19 százalékra nőtt.

A Cetelem adatai szerint az „esemény-vásárlás” kevésbé függ a gazdasági helyzettől: 2012-ben a londoni olimpiai játékokat és a labdarúgó-Európa-bajnokságot megelőzően a műszaki áruházakban 42 százalékkal több áruhitelt vettek fel a magyar családok, mint a korábbi hónapokban. Hasonló trendet érvényesült két évvel korábban is: akkor a dél-afrikai labdarúgó világbajnokság 1 hónapja alatt 38 százalékkal több áruhitelt folyósított a Cetelem, mint a VB-t megelőző 3 hónapban.

Az OTP értékelése szerint az áruhitelek iránt nőtt az érdeklődés, elsősorban a kereskedők által kommunikált hosszabb futamidejű 0 százalékos THM-es hitelkonstrukcióknak köszönhetően. A bank szerint a fogyasztási hiteleknél mindig is jelen volt a szezonalítás - így évről-évre jellemzően megugrik a hitelkereslet a beiskolázási időszakban, de természetesen a nagyobb sportesemények, így a foci vb is keresletbővülést támaszt. Ugyanakkor az OTP megítélése szerint bár a szezonalítás még mindig jelen van, azok kiugrása már korántsem olyan mértékű, mint korábban.

Sulikezdet: biztos a hitelboom

A Budapest Bank statisztikái szerint a személyi kölcsönök iránt áprilisban és májusban, valamint augusztusban és szeptemberben tapasztalható nagyobb érdeklődés – az első időszak vélhetően a nyári beruházások/felújítások finanszírozására szolgál -, míg a nyár vége egyértelműen az iskoláztatáshoz köthető. A BB-nél ugyanakkor azt mondják, hogy hitelkártyák esetében a nyári hónapokban (egészen kora őszig), valamint a karácsonyi időszakban növekszik meg a kártyaigénylések száma, és a költések volumene – ami természetesen a megnövekedett költésekhez köthető. Miután az UniCredit Bank az áruhitelezésben nem szereplő, így a nyár eleji boom náluk elmaradt, s értékelésük szerint a nyaralási szezon hiteligényeket élénkítő hatása (még) minimális. Készülnek viszont a beiskolázásra, amely tapasztalataik szerint általában július végén, augusztus elején növeli a hitelkeresletet.

A kereslet stabil, csak a célok változnak?

Míg a CIB Banknál úgy fogalmaznak, hogy a fogyasztási hitelek kapcsán a szokásos szezonalitásra számítanak, azaz az ősz elején és az év végén jellemzően nő a hitelfelvételi kedv, addig az MKB szerint a fogyasztási kölcsönökkel kapcsolatban nem igazán lehet szezonalitásról beszélni, mivel a felhasználhatóságuk szerteágazó, így minden élethelyzethez köthetőek, a beiskolázástól a karácsonyig, vagy a kisebb felújításoktól a nyaralásig. Hasonlóan érvel Holló Bence, a Cofidis Magyarországi Fióktelepének vezetője is. Elmondása szerint a társaságnál komolyabb kilengés nélküli a hitelkereslet, ami ugyanakkor komoly szezonalitást mutat az a hitelcél, amely számos esetben az adott évszakhoz kötődik. Az egyik leggyakoribb hitelfelvételi cél, a lakásfelújítás inkább tavasszal és nyáron esedékes, így az ügyfelek ilyen céllal ezekben a hónapokban fordulnak a társasághoz hitelfelvételi igénnyel. Mindezt a Cetelem adatai is megerősítik: a személyi kölcsön esetében is jelentősen növekszik a lakásfelújítási hitelek iránti kérelmek száma június – július hónapokban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG