„Éppen csúcsidőben tudnánk drámaian növelni a kapacitásokat ezzel” – mondta a Handelsblattnak Bane Knezevic, a McDonald’s németországi főnöke az új értékesítési módról. Aki elektonikusan rendel, az a jövőben megspórolja a sorban állást a pénztárak előtt, külön pultnál tudja elhozni az ételüket.
Át kellene szervezni az egész konyhát
(Fotó: McDonald's) |
Másrészt olyan hamburgereket kap, amelyeket frissen neki készítettek, nem úgy, mint a többiek, akik általában korábban elkészített és egy ideje már melegen tartott árut ehetnek. Az amerikai nagyvállalat azonban még nem kész arra, hogy a módszert mindenütt bevezesse. Nem elég a mobil eszközökre új szoftvert írni, a konyhai folyamatokat is át kell szervezni – mondják.
Nem ez a McDonald’s első kirándulása a digitális technikai világába, az év ejelén német hobbiszakácsok több, mint 300 ezer hamburger-variánst kísérleteztek ki és bocsátottak szavazásra a társaság honlapján. A „Mein Burger”, azaz az Én Hamburgerem névre keresztelt akció során jövő csütörtöktől árusítják az öt legsikeresebb verziót.
Éljen a józan paraszti ész
Ez a módszer a crowdsourcing-en alapul, amely egyfajta kollektív bölcsességet, a „tömegek bölcsességét”, népi bölcsességet próbál kihasználni az interneten keresztül. (Hasonlóan működik például a Wikipedia is.) A módszer már tavaly is sikereket hozott a gyorsétterem-láncnak, ezért a jövőben a felhasználói salátatervezés, fagyikehely-ötletelés és kávéalkotás felé is el szeretnének mozdulni. A legjobb találmányok azután eljutnak az asztalokra.
A McDonald’s-nak a jelek szerint kifizetődő a kísérletezés, részben a Mein Burger-akciónak köszönhetően tavaly Németországban majdnem hat százalékkal, 3,2 milliárd euróra nőtt a bevétele. Ezzel jobban áll, mint a második legnagyobb, a Burger King, amelynek bevételei csak négy százalékkal tudtak növekedni, 780 millió euróra. Az öt legnagyobb németroszági étteremlánc forgalma pedig átlagosan öt százalékkal bővült.