1p
Lehet, hogy a sorban állás nemsokára a múlté, a McDonald’s Németországban új értékesítési és termékfejlesztési megoldásokkal kísérletezik. Az egyik szerint a vevők okostelefonon vagy tablet-PC-jükön is megrendelhetik és kifizethetik majd az ebédjüket. Másrészt hobbyszakácsok az interneten 300 ezer saját hamburgerreceptet publikáltak a cég számára, amelyek közül a legsikeresebb ötöt jövő csütörtöktől árulják.

„Éppen csúcsidőben tudnánk drámaian növelni a kapacitásokat ezzel” – mondta a Handelsblattnak Bane Knezevic, a McDonald’s németországi főnöke az új értékesítési módról. Aki elektonikusan rendel, az a jövőben megspórolja a sorban állást a pénztárak előtt, külön pultnál tudja elhozni az ételüket.

Át kellene szervezni az egész konyhát

(Fotó: McDonald's)

Másrészt olyan hamburgereket kap, amelyeket frissen neki készítettek, nem úgy, mint a többiek, akik általában korábban elkészített és egy ideje már melegen tartott árut ehetnek. Az amerikai nagyvállalat azonban még nem kész arra, hogy a módszert mindenütt bevezesse. Nem elég a mobil eszközökre új szoftvert írni, a konyhai folyamatokat is át kell szervezni – mondják.

Nem ez a McDonald’s első kirándulása a digitális technikai világába, az év ejelén német hobbiszakácsok több, mint 300 ezer hamburger-variánst kísérleteztek ki és bocsátottak szavazásra a társaság honlapján. A „Mein Burger”, azaz az Én Hamburgerem névre keresztelt akció során jövő csütörtöktől árusítják az öt legsikeresebb verziót.

Éljen a józan paraszti ész

Ez a módszer a crowdsourcing-en alapul, amely egyfajta kollektív bölcsességet, a „tömegek bölcsességét”, népi bölcsességet próbál kihasználni az interneten keresztül. (Hasonlóan működik például a Wikipedia is.) A módszer már tavaly is sikereket hozott a gyorsétterem-láncnak, ezért a jövőben a felhasználói salátatervezés, fagyikehely-ötletelés és kávéalkotás felé is el szeretnének mozdulni. A legjobb találmányok azután eljutnak az asztalokra.

A McDonald’s-nak a jelek szerint kifizetődő a kísérletezés, részben a Mein Burger-akciónak köszönhetően tavaly Németországban majdnem hat százalékkal, 3,2 milliárd euróra nőtt a bevétele. Ezzel jobban áll, mint a második legnagyobb, a Burger King, amelynek bevételei csak négy százalékkal tudtak növekedni, 780 millió euróra. Az öt legnagyobb németroszági étteremlánc forgalma pedig átlagosan öt százalékkal bővült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG