1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lehet, hogy a sorban állás nemsokára a múlté, a McDonald’s Németországban új értékesítési és termékfejlesztési megoldásokkal kísérletezik. Az egyik szerint a vevők okostelefonon vagy tablet-PC-jükön is megrendelhetik és kifizethetik majd az ebédjüket. Másrészt hobbyszakácsok az interneten 300 ezer saját hamburgerreceptet publikáltak a cég számára, amelyek közül a legsikeresebb ötöt jövő csütörtöktől árulják.

„Éppen csúcsidőben tudnánk drámaian növelni a kapacitásokat ezzel” – mondta a Handelsblattnak Bane Knezevic, a McDonald’s németországi főnöke az új értékesítési módról. Aki elektonikusan rendel, az a jövőben megspórolja a sorban állást a pénztárak előtt, külön pultnál tudja elhozni az ételüket.

Át kellene szervezni az egész konyhát

(Fotó: McDonald's)

Másrészt olyan hamburgereket kap, amelyeket frissen neki készítettek, nem úgy, mint a többiek, akik általában korábban elkészített és egy ideje már melegen tartott árut ehetnek. Az amerikai nagyvállalat azonban még nem kész arra, hogy a módszert mindenütt bevezesse. Nem elég a mobil eszközökre új szoftvert írni, a konyhai folyamatokat is át kell szervezni – mondják.

Nem ez a McDonald’s első kirándulása a digitális technikai világába, az év ejelén német hobbiszakácsok több, mint 300 ezer hamburger-variánst kísérleteztek ki és bocsátottak szavazásra a társaság honlapján. A „Mein Burger”, azaz az Én Hamburgerem névre keresztelt akció során jövő csütörtöktől árusítják az öt legsikeresebb verziót.

Éljen a józan paraszti ész

Ez a módszer a crowdsourcing-en alapul, amely egyfajta kollektív bölcsességet, a „tömegek bölcsességét”, népi bölcsességet próbál kihasználni az interneten keresztül. (Hasonlóan működik például a Wikipedia is.) A módszer már tavaly is sikereket hozott a gyorsétterem-láncnak, ezért a jövőben a felhasználói salátatervezés, fagyikehely-ötletelés és kávéalkotás felé is el szeretnének mozdulni. A legjobb találmányok azután eljutnak az asztalokra.

A McDonald’s-nak a jelek szerint kifizetődő a kísérletezés, részben a Mein Burger-akciónak köszönhetően tavaly Németországban majdnem hat százalékkal, 3,2 milliárd euróra nőtt a bevétele. Ezzel jobban áll, mint a második legnagyobb, a Burger King, amelynek bevételei csak négy százalékkal tudtak növekedni, 780 millió euróra. Az öt legnagyobb németroszági étteremlánc forgalma pedig átlagosan öt százalékkal bővült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG