1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az élelmiszergyártók szerint gyors áremelésre van szükség, különben tönkremennek. A kereskedelmi szereplők szerint azonban nem lehet tovább emelni a fogyasztói árakat - írja a Világgazdaság. A fogyasztás 2,6%-al csökkent júliusban.

„Meggyőződésem, hogy emelkedni fognak az élelmiszerek fogyasztói árai, a kérdés csupán az, hogy ez egy lassú, fokozatosan megvalósuló folyamat lesz-e, vagy pedig a gyártók néhány nagy lépésben, gyorsan viszik keresztül áremelési igényüket” – nyilatkozta a Világgazdaságnak Éder Tamás.

Az Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetségének elnöke hozzátette: „az élelmiszeripar hazai szereplőinek nincs számottevő tartalékuk, ezért ha túlságosan elhúzódik ez a folyamat, akkor több szereplő mehet tönkre, mint amennyit az áremelés okozta fogyasztáscsökkenés eredményezett volna” – vélekedett Éder, aki szerint "az lenne a korrekt lépés, ha elfogadná a senki által nem vitatott költségnövekedést".

Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint abból, hogy élelmiszerek inflációja már most meghaladta a 6 százalékot, látszik, hogy a kereskedelem elfogadja a beszállítók önköltség-növekedését. Ennél jobban nem lehet árat emelni, a fogyasztás már így is csökkent.

Júliusban a kiskereskedelmi forgalom 731 milliárd forintot tett ki, a forgalom volumene 2,6%-al csökkent tavaly júliushoz képest, az év első hét hónapjában pedig 1,3%-al az előző év azonos időszakához képest. A júniusi stagnálás után a júliusi forgalom az előző havinál is 0,4 százalékkal kisebb volt.

Vámos György lapunknak kifejtette: „a magyar búzából jutott exportra is, ezért nem indokolt a pékáruk számottevő áremelése.” A főtitkár ugyanakkor elismerte: „a rossz kukoricatermés, és a magas takarmányárak egy lassú áremelésre adhatnak alapot, drasztikus drágulásra azonban nem.”

7,1 százalékos áremelkedés a Privátbankár Árkosárban

A Privátbankár Árkosár felmérése már szeptemberben az élelmiszerárak rég nem látott tempójú emelkedését mutatta ki:havi összehasonlításban 3, éves összehasonlításban 7,1 százalékkal ugrott meg 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk átlagára.

Részletek >>>

Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője szerint a következő hónapokban az élelmiszerek inflációja akár 6,5-7 százalékig is nőhet, és bár jövőre bázishatások miatt visszaesik, így is 5,5 százalékos lesz. A szakértő szerint az élelmiszeripar egyes ágazatainak, mint például a sertés- és baromfifeldolgozóknak nincs más választásuk, csak az áremelés, annak ellenére, hogy a fogyasztás emiatt csökkenni fog.

Október elsejétől tárcaközi munkacsoport jött létre, amely az élelmiszer-árrobbanásra igyekszik válaszlépéseket kidolgozni a következő 2-3 hónapban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG