2p

Még inkább leáldozóban van a falusi életmódhoz tartozó önellátó élelmiszer-termelés, a gyorséttermek és a házhoz szállítás előtt viszont fényes jövő előtt áll egy frissen megjelent előrejelzés szerint.

Az élelmiszer-kiskereskedelem a világon évi 6,1 százalékos tempóban fog növekedni az évtized végéig, 2030-ra elérve a 8,54 ezer milliárd dolláros értéket – állítja az amerikai Persistence Market Research piackutató cég legújabb előrejelzésében. A globális piac értéke 2019-ben még csak 5,64 ezer milliárd dollár volt. Irtdatlanul nagy összegekről van szó, a 2030-ban várható érték 3091 billió forintnak, a 2019-es összeg pedig 2042 billió forintnak felel meg. 

Árfolyam

Bővülni fog az olcsóbb, de ma már elég jó minőségű saját márkás termékek értékesítése, a fogyasztók többet fognak költeni a boltokban élelmiszerekre, erősödni fog az internetes elektronikus élelmiszer- kereskedelem és az urbanizáció, azaz az emberek városokba, nagyobb településekbe áramlása.

Még népszerűbbek lehetnek a saját márkások. Fotó: Depositphotos
Még népszerűbbek lehetnek a saját márkások. Fotó: Depositphotos

Ezeket a tényezőket látják a piackutatók a változás hátterében. „Az urbanizáció világtendencia, ami növelni a kényelmesen fogyasztható élelmiszerek iránti keresletet” – emeli ki az értékesítéseket erősítő legfontosabb tényezőt az intézet közleménye. Ehhez tartozik, hogy az emberek elfoglaltabbak és a családokban a nők is állást vállalnak. Így erősödik az igény az előre elkészített élelmiszerek iránt. Emellett többet fognak az emberek gyorséttermekbe járni.

A kiskereskedőknek ezzel egyidejűleg szembe kell nézniük költségeik növekedésével, az erősödő piaci versennyel és a technológiai változásokkal. A kiadásokat növelik az emelkedő bérköltségek, közüzemi díjak és logisztikai költségek. A beszállítói problémák nem fognak teljesen megoldódni. Számolni kell a fenntarthatóságból (például az élelmiszer-pazarlás visszaszorításából) és az etikus vállalati viselkedésből fakadó kihívásokkal is. Megjelennek a mesterséges intelligenciával támogatott megoldások a vásárlói élmény javítására. Egy másik jelentés, amelyet a Forrester piackutató cég készített, és 2023 decemberében publikált, szintén jelentős növekedést jelez előre. A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország kiskereskedelmi forgalma a 2023-as 2,3 ezer milliárd euróról 2,7 ezer milliárd euróra bővül 2028-ra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG