2p

Még inkább leáldozóban van a falusi életmódhoz tartozó önellátó élelmiszer-termelés, a gyorséttermek és a házhoz szállítás előtt viszont fényes jövő előtt áll egy frissen megjelent előrejelzés szerint.

Az élelmiszer-kiskereskedelem a világon évi 6,1 százalékos tempóban fog növekedni az évtized végéig, 2030-ra elérve a 8,54 ezer milliárd dolláros értéket – állítja az amerikai Persistence Market Research piackutató cég legújabb előrejelzésében. A globális piac értéke 2019-ben még csak 5,64 ezer milliárd dollár volt. Irtdatlanul nagy összegekről van szó, a 2030-ban várható érték 3091 billió forintnak, a 2019-es összeg pedig 2042 billió forintnak felel meg. 

Árfolyamok és grafikonok

Bővülni fog az olcsóbb, de ma már elég jó minőségű saját márkás termékek értékesítése, a fogyasztók többet fognak költeni a boltokban élelmiszerekre, erősödni fog az internetes elektronikus élelmiszer- kereskedelem és az urbanizáció, azaz az emberek városokba, nagyobb településekbe áramlása.

Még népszerűbbek lehetnek a saját márkások. Fotó: Depositphotos
Még népszerűbbek lehetnek a saját márkások. Fotó: Depositphotos

Ezeket a tényezőket látják a piackutatók a változás hátterében. „Az urbanizáció világtendencia, ami növelni a kényelmesen fogyasztható élelmiszerek iránti keresletet” – emeli ki az értékesítéseket erősítő legfontosabb tényezőt az intézet közleménye. Ehhez tartozik, hogy az emberek elfoglaltabbak és a családokban a nők is állást vállalnak. Így erősödik az igény az előre elkészített élelmiszerek iránt. Emellett többet fognak az emberek gyorséttermekbe járni.

A kiskereskedőknek ezzel egyidejűleg szembe kell nézniük költségeik növekedésével, az erősödő piaci versennyel és a technológiai változásokkal. A kiadásokat növelik az emelkedő bérköltségek, közüzemi díjak és logisztikai költségek. A beszállítói problémák nem fognak teljesen megoldódni. Számolni kell a fenntarthatóságból (például az élelmiszer-pazarlás visszaszorításából) és az etikus vállalati viselkedésből fakadó kihívásokkal is. Megjelennek a mesterséges intelligenciával támogatott megoldások a vásárlói élmény javítására. Egy másik jelentés, amelyet a Forrester piackutató cég készített, és 2023 decemberében publikált, szintén jelentős növekedést jelez előre. A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az Egyesült Királyság, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország kiskereskedelmi forgalma a 2023-as 2,3 ezer milliárd euróról 2,7 ezer milliárd euróra bővül 2028-ra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG