(Fotó: Takata) |
Már több tízmillió kocsit kellett visszahívni a japán gyártó hibás légzsákjai miatt, a gyártók pedig sorban mondják le az együttműködésüket a Takatával. Ez meg is látszott a vállalat teljesítményén, április és június között csaknem harmadával, 2,1 milliárd jenre esett vissza a nyereség, az árbevétel pedig 6,6 százalékkal 169 milliárd jenre csökkent, írja a Marketwatch. A botrányok miatt az egykor legnagyobb japán légzsákgyártó piaci kapitalizációja ötödére esett a két évvel ezelőtt látott 320 millió dollárnak.
Perköltség perköltség hátán
Eddig több tízmillió kocsit kellett visszahívni a felrobbanó, emiatt életveszélyes légzsákok miatt, csak Amerikában 40 millió járművet hívtak vissza. Ez tavaly összesen 55,6 milliárd jen veszteséget okozott a vállalatnak, amire még rájönnek a különböző büntetések és perköltségek. Legutóbb épp a tengerentúlon állt bíróság elé a cég, ami 35 millió dollárba került a Takatának.
Így alakult a Takata részvényeinek árfolyama a botrány kirobbanása után az elmúlt egy évben. Forrás: Nasdaq |
A költségeknek azonban se vége, se hossza még a Takata vezetése szerint, mivel az még nem tisztázott, hogy a visszahívás költségei pontosan hogyan oszlanak majd meg a gyártó és az autógyártók között, így várhatóan a jövőben még mélyebben a zsebükbe kell nyúlniuk. A kedvezőtlen hírre még inkább elpártoltak a befektetők a gyártótól, a Takata árfolyama négy százalék feletti mínuszban is járt a pénteki kereskedésben.
A halálos légzsákokról korábban már rengeteget írtunk, cikkeinket a témában a kattintás után itt olvashatod! >>> |