Nem minden arany, ami fénylik – ez igaz lehet a Tesla által nyújtott minőségre is, a cég több munkatársa szerint ugyanis a gyártósorról érkező gépeknek az első útja a szervizbe vezet – írja a Reuters. A luxuskategóriás Model S és Model X elektromos autók 90 százaléka kisebb-nagyobb hibákkal gurul le a szalagról, amelyek utólagos javításra szorulnak – mondták a volt dolgozók az októberi szervizadatokra hivatkozva. Egyesek szerint ráadásul ez a tendencia már 2012 óta megfigyelhető.
Komoly bajban lesznek a jövő autói, ha ezt nem oldják meg - További részletek >>> |
A Tesla közleményében megjegyezte: minőség ellenőrzésük a szokásosnál is szigorúbb, így a legapróbb hibákat is képesek javítani – szervizmunkálatokkal kapcsolatos adatokat azonban nem tettek közzé. Szakértők szerint a legeredményesebb autógyártók a legördülő autók 10 százalékánál rendelnek el összeszerelés utáni javításokat – ez pedig kifejezetten szempont, az utólagos foltozgatás ugyanis rengeteg időt és pénzt emészt fel. A Tesla szerint a legtöbb hiba egészen apróság és csupán pár percet vesz igénybe a korrekció.
Csak úgy égetik a pénz
A J. D. Power piackutató intézetnek azonban kétségei vannak a járművek minőségével kapcsolatban és olyan hibákról számolnak be, mint a rossz kilincsek és a pontatlan panelbehelyezés – a Tesla tulajdonosok pedig egyre gyakrabban említik az illesztő pontok hanyag kivitelezését, ami miatt gyakran beszivárog az esővíz a kocsi belső terébe.
Iparági szakértők szerint a vállalat életben maradása nagyban függ a minőségtől, ami különösen fontos lesz a Model 3-as tömeggyártása során. A Tesla eddig nem volt képes profitot generálni, ráadásul hihetetlen ütemben fogyasztja forrásait: számítások szerint negyedévente 1 milliárd dollár a működés költsége. Ez az ütem nem fenntartható új autók gyártása és jelentős eladások generálása nélkül - a luxusautóknak vásárló célközönség ráadásul még kevésbé elfogadó a hiányosságokkal szemben.
A minőség kárára megy a tempó
Az egyszerűbb hibáktól a nem működő ülésekig számos hiányosság fedezhető fel a korábbi modellekben, a nehezebben javítható autókból pedig egy ponton több mint 2 ezret lehetett számolni a Tesla parkolójában – a vállalat ugyanakkor tagadja ezen parkolók létezését.
Feladta a leckét Musk: kitalálta a megvalósíthatatlant? Tovább a cikkhez >>> |
Bár a vállalat szerint csak tökéletes járműveket adnak át a fogyasztóknak, a dolgozók elmondták: gyakran még a felmerülő problémák ellenére is folytatniuk kellett a gyártási folyamatot. Elmondásuk alapján néha félkész autók is lefutnak a szalagról, amelyek szélvédőjét az összeszerelés után helyezik csak fel. Minőségellenőrök pedig néha jóval több hibát is felfedeznek, mint ami a jelentésben szerepel. „Néha találunk egy-két hibát, ami nem is rossz, de további vizsgálat gyakran még több tucat hiányosságot fed fel.
A J. D. Power szerint ezek a hiányosságok az autógyártó tapasztalatlanságáról árulkodnak, ezzel viszont könnyen elvesztheti versenyképességét a luxusautók piacán, ahol különösen fontos a precízió és a részletekre való odafigyelés – a Tesla álláspontja szerint az új tulajdonosok visszajelzése bizonyítja, hogy a jelenleg legbiztonságosabb és legjobb teljesítményű autókat árulja a piacon.
Csodaautóval rukkolt elő a Tesla Mostanában csak arról lehetett hallani a Tesla háza táján, hogy nehezen indul a majdan sok pénzt hozó Model 3 és a hozzá való akkumulátor gyártása, Elon Musknak be is kellett költözni a gyárba. Nos, ilyenkor Musk zseniálisan elő tud húzni mindig valamit a kalapból, ezúttal egy olyan autót sikerült neki, ami némely tekintetben az űrhajóra emlékeztet. További részletek >>> |