4p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesla volt munkatársai szerint az autók nagy része hibásan fut le a gyártószalagról, az utólagos szerviz pedig felemészti a vállalat forrásait.

Nem minden arany, ami fénylik – ez igaz lehet a Tesla által nyújtott minőségre is, a cég több munkatársa szerint ugyanis a gyártósorról érkező gépeknek az első útja a szervizbe vezet – írja a Reuters.  A luxuskategóriás Model S és Model X elektromos autók 90 százaléka kisebb-nagyobb hibákkal gurul le a szalagról, amelyek utólagos javításra szorulnak – mondták a volt dolgozók az októberi szervizadatokra hivatkozva. Egyesek szerint ráadásul ez a tendencia már 2012 óta megfigyelhető.

Komoly bajban lesznek a jövő autói, ha ezt nem oldják meg - További részletek >>>

A Tesla közleményében megjegyezte: minőség ellenőrzésük a szokásosnál is szigorúbb, így a legapróbb hibákat is képesek javítani – szervizmunkálatokkal kapcsolatos adatokat azonban nem tettek közzé. Szakértők szerint a legeredményesebb autógyártók a legördülő autók 10 százalékánál rendelnek el  összeszerelés utáni javításokat – ez pedig kifejezetten szempont, az utólagos foltozgatás ugyanis rengeteg időt és pénzt emészt fel. A Tesla szerint a legtöbb hiba egészen apróság és csupán pár percet vesz igénybe a korrekció.

Csak úgy égetik a pénz

A J. D. Power piackutató intézetnek azonban kétségei vannak a járművek minőségével kapcsolatban és olyan hibákról számolnak be, mint a rossz kilincsek és a pontatlan panelbehelyezés – a Tesla tulajdonosok pedig egyre gyakrabban említik az illesztő pontok hanyag kivitelezését, ami miatt gyakran beszivárog az esővíz a kocsi belső terébe.

Iparági szakértők szerint a vállalat életben maradása nagyban függ a minőségtől, ami különösen fontos lesz a Model 3-as tömeggyártása során. A Tesla eddig nem volt képes profitot generálni, ráadásul hihetetlen ütemben fogyasztja forrásait: számítások szerint negyedévente 1 milliárd dollár a működés költsége. Ez az ütem nem fenntartható új autók gyártása és jelentős eladások generálása nélkül  - a luxusautóknak vásárló célközönség ráadásul még kevésbé elfogadó a hiányosságokkal szemben.

A minőség kárára megy a tempó

Az egyszerűbb hibáktól a nem működő ülésekig számos hiányosság fedezhető fel a korábbi modellekben, a nehezebben javítható autókból pedig egy ponton több mint 2 ezret lehetett számolni a Tesla parkolójában – a vállalat ugyanakkor tagadja ezen parkolók létezését.

Feladta a leckét Musk: kitalálta a megvalósíthatatlant? Tovább a cikkhez >>>

Bár a vállalat szerint csak tökéletes járműveket adnak át a fogyasztóknak, a dolgozók elmondták: gyakran még a felmerülő problémák ellenére is folytatniuk kellett a gyártási folyamatot. Elmondásuk alapján néha félkész autók is lefutnak a szalagról, amelyek szélvédőjét az összeszerelés után helyezik csak fel. Minőségellenőrök pedig néha jóval több hibát is felfedeznek, mint ami a jelentésben szerepel. „Néha találunk egy-két hibát, ami nem is rossz, de további vizsgálat gyakran még több tucat hiányosságot fed fel.

A J. D. Power szerint ezek a hiányosságok az autógyártó tapasztalatlanságáról árulkodnak, ezzel viszont könnyen elvesztheti versenyképességét a luxusautók piacán, ahol különösen fontos a precízió és a részletekre való odafigyelés – a Tesla álláspontja szerint az új tulajdonosok visszajelzése bizonyítja, hogy a jelenleg legbiztonságosabb és legjobb teljesítményű autókat árulja a piacon.

Csodaautóval rukkolt elő a Tesla

Mostanában csak arról lehetett hallani a Tesla háza táján, hogy nehezen indul a majdan sok pénzt hozó Model 3 és a hozzá való akkumulátor gyártása, Elon Musknak be is kellett költözni a gyárba. Nos, ilyenkor Musk zseniálisan elő tud húzni mindig valamit a kalapból, ezúttal egy olyan autót sikerült neki, ami némely tekintetben az űrhajóra emlékeztet. További részletek >>>

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Akkora a balhé, hogy Donald Trump eladná a Tesláját
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:29
Újabb fordulat a Trump-Musk csetepatéban.
Vállalat Meghátrálhat az Európai Bizottság egy sokakat érintő ügyben
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 17:03
Nem készülnek a szükséges iránymutatások.
Vállalat „Elon Musknak elment az esze” – Donald Trump hallani sem akar róla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:47
Az amerikai elnök nem akar beszélni korábbi szövetségesével.
Vállalat A Debrecenben akkumulátorokat gyártó CATL furfangos lépésre szánta el magát
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 10:33
A Magyarországon a debreceni gyáráról ismert kínai CATL, a világ legnagyobb autóakkumulátor- gyártója, a logisztikában is kamatoztatni akarja szakértelmét egy hozzá hasonló partnerrel.
Vállalat Pánikszerűen szabadulna kisteherautóitól a Tesla
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 09:09
Biztosra vehető, hogy a Tesla Cybertruck modellje azok közé az autók közé fog kerülni, amelyeknek szűk rajongótáboruk volt. A meglévő készletet azonban még el kéne adni.
Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG