4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesla volt munkatársai szerint az autók nagy része hibásan fut le a gyártószalagról, az utólagos szerviz pedig felemészti a vállalat forrásait.

Nem minden arany, ami fénylik – ez igaz lehet a Tesla által nyújtott minőségre is, a cég több munkatársa szerint ugyanis a gyártósorról érkező gépeknek az első útja a szervizbe vezet – írja a Reuters.  A luxuskategóriás Model S és Model X elektromos autók 90 százaléka kisebb-nagyobb hibákkal gurul le a szalagról, amelyek utólagos javításra szorulnak – mondták a volt dolgozók az októberi szervizadatokra hivatkozva. Egyesek szerint ráadásul ez a tendencia már 2012 óta megfigyelhető.

Komoly bajban lesznek a jövő autói, ha ezt nem oldják meg - További részletek >>>

A Tesla közleményében megjegyezte: minőség ellenőrzésük a szokásosnál is szigorúbb, így a legapróbb hibákat is képesek javítani – szervizmunkálatokkal kapcsolatos adatokat azonban nem tettek közzé. Szakértők szerint a legeredményesebb autógyártók a legördülő autók 10 százalékánál rendelnek el  összeszerelés utáni javításokat – ez pedig kifejezetten szempont, az utólagos foltozgatás ugyanis rengeteg időt és pénzt emészt fel. A Tesla szerint a legtöbb hiba egészen apróság és csupán pár percet vesz igénybe a korrekció.

Csak úgy égetik a pénz

A J. D. Power piackutató intézetnek azonban kétségei vannak a járművek minőségével kapcsolatban és olyan hibákról számolnak be, mint a rossz kilincsek és a pontatlan panelbehelyezés – a Tesla tulajdonosok pedig egyre gyakrabban említik az illesztő pontok hanyag kivitelezését, ami miatt gyakran beszivárog az esővíz a kocsi belső terébe.

Iparági szakértők szerint a vállalat életben maradása nagyban függ a minőségtől, ami különösen fontos lesz a Model 3-as tömeggyártása során. A Tesla eddig nem volt képes profitot generálni, ráadásul hihetetlen ütemben fogyasztja forrásait: számítások szerint negyedévente 1 milliárd dollár a működés költsége. Ez az ütem nem fenntartható új autók gyártása és jelentős eladások generálása nélkül  - a luxusautóknak vásárló célközönség ráadásul még kevésbé elfogadó a hiányosságokkal szemben.

A minőség kárára megy a tempó

Az egyszerűbb hibáktól a nem működő ülésekig számos hiányosság fedezhető fel a korábbi modellekben, a nehezebben javítható autókból pedig egy ponton több mint 2 ezret lehetett számolni a Tesla parkolójában – a vállalat ugyanakkor tagadja ezen parkolók létezését.

Feladta a leckét Musk: kitalálta a megvalósíthatatlant? Tovább a cikkhez >>>

Bár a vállalat szerint csak tökéletes járműveket adnak át a fogyasztóknak, a dolgozók elmondták: gyakran még a felmerülő problémák ellenére is folytatniuk kellett a gyártási folyamatot. Elmondásuk alapján néha félkész autók is lefutnak a szalagról, amelyek szélvédőjét az összeszerelés után helyezik csak fel. Minőségellenőrök pedig néha jóval több hibát is felfedeznek, mint ami a jelentésben szerepel. „Néha találunk egy-két hibát, ami nem is rossz, de további vizsgálat gyakran még több tucat hiányosságot fed fel.

A J. D. Power szerint ezek a hiányosságok az autógyártó tapasztalatlanságáról árulkodnak, ezzel viszont könnyen elvesztheti versenyképességét a luxusautók piacán, ahol különösen fontos a precízió és a részletekre való odafigyelés – a Tesla álláspontja szerint az új tulajdonosok visszajelzése bizonyítja, hogy a jelenleg legbiztonságosabb és legjobb teljesítményű autókat árulja a piacon.

Csodaautóval rukkolt elő a Tesla

Mostanában csak arról lehetett hallani a Tesla háza táján, hogy nehezen indul a majdan sok pénzt hozó Model 3 és a hozzá való akkumulátor gyártása, Elon Musknak be is kellett költözni a gyárba. Nos, ilyenkor Musk zseniálisan elő tud húzni mindig valamit a kalapból, ezúttal egy olyan autót sikerült neki, ami némely tekintetben az űrhajóra emlékeztet. További részletek >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Űripari gyár építését kezdte el itthon a 4iG
Bózsó Péter | 2024. május 6. 16:56
Magyarország első űripari gyártóközpontjának alapkövét a 4iG csoporthoz tartozó Remred a főváros vonzáskörzetéhez tartozó Martonvásáron tette le.
Vállalat Bajban a Google és az Apple? Kiderült egy eddig titkolt részlet a megállapodásukról
Privátbankár.hu | 2024. május 4. 08:41
Egy első ránézésre apró dologért annyit fizet az Apple a Google-nek, amennyiből szinte az összes magyarországi akkumulátorgyár felépíthető lenne.
Vállalat Nagyon kattogott a pénztárgép a Henkelnél
Privátbankár.hu | 2024. május 3. 13:59
A Henkel német háztartás-vegyipari és kozmetikai konszern növekvő negyedéves árbevételről jelentett pénteken.
Vállalat Újabb cégbe száll be a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. május 2. 17:06
A 4iG Csoport a Remred Technológia Fejlesztő Zrt.-be való beszállással tovább erősítheti globális jelenlétét a műholdas piacon.
Vállalat Bevált recept alapján nyomul Ukrajnában a McDonald’s
Mester Nándor | 2024. május 2. 10:04
Összefog a benzinkút-hálózatokkal, közben több nagyvárosban is új egységeket nyit.
Vállalat Kínában portyázik a világ egyik leggazdagabb embere
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 17:18
Elon Musk, a Tesla elektromosautó-vállalat vezetője, a világ egyik leggazdagabb embere a kínai nemzetközi kereskedelmi tanács meghívására előre be nem jelentett látogatást kezdett vasárnap az ázsiai országban, és találkozik magas rangú kínai vezetőkkel.
Vállalat Irányt vált a Volkswagen
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 16:02
Szerény tervekkel vág neki a következő éveknek a Volkswagen Kínában, de még ezek eléréséhez is alaposan fel kell kötnie a gatyáját és rengeteg erőforrást kell fordítania fejlesztésekre.
Vállalat Hernádi Zsolt elárulta: megvan, mekkora osztalékot fizet a Mol
Privátbankár.hu | 2024. április 25. 16:43
Nem volt egyszerű éve a Molnak 2023-ban.
Vállalat Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
Privátbankár.hu | 2024. április 24. 16:11
A villamosenergia-rendszerről készített digitális másolat segítségével felgyorsíthatóvá válik az autógyárak energiarendszerének megtervezése, modernizálása.
Vállalat Négynapos? Hatnapos munkahét jön a Samsungnál
Privátbankár.hu | 2024. április 23. 14:24
Gazdasági okokra hivatkozva hozták meg az intézkedést.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG