Az ipari területen tevékenykedő KKV-k számos olyan problémával küzdenek, melyre egy jól működő CRM rendszer megoldást nyújt. A CRM (vagyis Customer Relationship Management) röviden ügyfélkapcsolat-kezelő rendszert jelent. Bővebben pedig egy felhő alapú értékesítést támogató szoftvert, amely segíti a potenciális és meglévő ügyfelekkel való együttműködést, beleértve az ügyfélszerzést, a marketinget, az értékesítést és az ügyfélszolgálattal kapcsolatos tevékenységeket is.
Honnan tudod, ha CRM-re van szükséged?
- Ha vezetőként nem látsz rá a területi képviselők munkájára. Nem tudod, hogy ki, mikor és mit csinál, milyen eredménye van a tevékenységének. Mindenki külön életet él a munkahelyén és exceleket kell bogarásznod, ha valamit meg szeretnél tudni.
- Szalasztottál már el jó üzleti lehetőséget. Az ígért telefonhívások elfelejtődtek, később pedig már kellemetlen lett volna felhívni az érdeklődőt. Ha küldtél egy árajánlatot, nem követted azt, pedig lehet, hogy csak egy telefonhívás hiányzott a nagy üzlet nyélbe ütéséhez. A meglévő ügyfeleidnek sem tudsz személyre szabott ajánlatokat küldeni.
- A területi képviselők nem motiváltak, egyáltalán nem fektetnek energiát a hideg megkeresésekbe. Nem akarnak új ügyfeleket megnyerni, mert az nehezebb munka, a jutalékot a meglévő kapcsolatokból szedik össze.
Már számos ipari cég használja
Ha neked is ehhez hasonló gondjaid vannak, akkor csatlakozz ahhoz a 86 ipari céghez, akik már sikeresen megoldották ezeket a problémákat a MiniCRM segítségével. Ők főként az információáramlás javítására, az elfelejtések megszüntetésére, a meglévő ügyfelekből való bevétel növelésére, és a területi képviselők motiválására használják a rendszert. Nagy előny, hogy a MiniCRM-nél magyar nyelvű támogatást és folyamatos segítséget kapsz a bevezetéstől a magabiztos használatig. Közösen találhatjátok ki azokat a megoldásokat, amelyek a te céged egyedi folyamatihoz tökéletesen igazodnak.
Tapasztalatok első kézből
Az X-Compress Hungary Kft. például gépeket forgalmaz, szervizel és javít. Ezeket a gépeket évente vagy üzemóránként kell karbantartani, azonban ezt gyakran elfelejti az üzemeltető partner, vagy későn jut eszébe, amikor már elromlott a gép. Kovács Tamás vezetőként jól kihasználja a MiniCRM adta lehetőségeket: “Ha szólunk a partnereknek időben, akkor általában kérik is a karbantartást. Nekünk ebből van nyereségünk, ha ezeket megcsináljuk. Ha időben el vannak ezek a munkák végezve, az hosszútávon annál több bevételt jelent. Mindezt egy szerviz modulban vezetjük a MiniCRM-ben, így semmi nem merülhet feledésbe. Egyszerűen csak rögzítjük, mikor esedékes a karbantartás, ha egy év múlva, akkor addigra. A rendszer pedig jelez, hogy mikor és kit kell keresnünk.”
Sipos Sándor, a Chemplex Kft. ügyvezető igazgatója pedig így fogalmaz: “Rendszerben követjük a projektjeinket, például azt, hogy mi van a gyártásban, mi áll kiszállítás előtt stb. Emellett nagyon fontos az, hogy támogatja az egyes kollégák közötti információátadást. Ha jön egy megrendelés, az értékesítő átállítja a státuszt megrendeltre, így a tervező azonnal értesül arról, hogy ezzel dolga van és nem kell külön emailben értesíteni róla. Ha elkészült a termék, akkor az adminisztrációval foglalkozó kolléga automatikusan kap értesítést, így tudja, hogy számlázni kell.”
Az Autotherm Kft. például csak annak küld akciókat, akik az elmúlt 1 évben nem vásároltak. Az emailek megírásával és kiküldésével nem is töltenek időt, hiszen a MiniCRM-ből automatikusan megy a folyamat. Busa Ádám, értékesítési vezető is különösen kiemelte ezt a funkciót. “Szeretjük a MiniCRM-ben az ügyfélközpontúságot. Használjuk marketingre is, tudunk listákat készíteni az általunk fontosnak ítélt kategóriák alapján és ezekre a listákra célzott hírlevelet küldeni.”
Ingyenes online konzultáció keretében szakértő tanácsadóink neked is segítenek megtalálni a legjobb cégedre szabott megoldást! Igényeld itt!
(x)