A Közlekedési Múzeum legújabb szerzeménye egy Ikarus 396.27 típusú távolsági autóbusz. A 300-as széria tagja távolsági buszként egészen a 2000-es évekig szállította az utasokat Európa-szerte, majd Magyarországon folytatta pályafutását távolsági buszként. A múzeum főigazgatója elmondta: az Ikarus legendás járműveinek újabb példányát gyűjtöttük be, az idei év eddig különösen sikeres volt, gyűjteményünk a terveknek megfelelően folyamatosan és dinamikusan bővül – derült ki a múzeum közleményéből.
Az Ikarus 200-as családot követő 300-as széria tervezését már az 1970-es években megkezdték, ekkor vált szét a városi és a távolsági buszok típuscsaládjainak gyártása. A távolsági buszokkal szemben a nagyobb sebesség mellett is fenntartható biztonság is elvárás volt. A legmodernebb felszereltséggel rendelkező buszokban TV, légkondicionáló berendezés, illemhely, hangosító rendszer is helyet kapott - egyes járműveken a sofőr számára külön kialakított hálófülke biztosította a pihenés lehetőségét, de egyes buszokban még forgószékekkel kialakított tárgyalóbuszt is találunk.
A Közlekedési Múzeum legújabb szerzeményét kifejezetten a belföldi piac számára fejlesztették 1990-ben, egy évvel később, 1991-ben mutatták be a nagyközönségnek a BNV-n. A modell hamarosan nagy népszerűségre tett szert, ezek közül néhányat Oroszországba, Csehszlovákiába, Bulgáriába és Ukrajnába exportáltak.
A Múzeum gyűjteményébe most bekerült jármű nemzetközi távolsági autóbuszként mintegy tíz évig járta Európa útjait, a 2000-es évek elején azonban kivonták a forgalomból, mert az egykor korszerű jármű már nem felelt meg a szigorú előírásoknak (motor, zajszint, ülőhelyek száma) amelyek alapján a buszok nemzetközi forgalomban közlekedhetnek.