Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az Európai Bizottság a beruházás megtérülése miatt indította a vizsgálatot.

Vizsgálatot indított az Európai Bizottság a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítása miatt – írja a hvg.hu a Financial Timesra hivatkozva. A kelebiai határszakaszig tartó 350 kilométeres vonal megújítása 4 milliárd forintot emésztene fel kilométerenként és a kínai állam számára lenne presztízsberuházás. Az „Egy övezet, egy út” külgazdasági stratégia egyben az első kínai vasútfejlesztés az Európai Unióban – emlékeztet a brit pénzügyi lap.

A Budapest-Kelebia vasútvonal felújításával leginkább a kínaiak nyernek: a tervek szerint a magyar határig tartó szakasz építésére szánt mintegy 550 milliárd forintot a kínai Eximbank hiteléből állják – a kamatok pedig ahhoz mérten nőnek, minél nagyobb a magyar részvétel. Pontos számokat nem lehet tudni, mivel a kormány 10 évre titkosította a megvalósíthatósági tanulmányt, de a kamatokkal és az önrésszel együtt akár a 700 milliárd forintot is elérheti teljes költségvetés.

Pár évezred alatt megtérülne

A vasútvonal évtizedek óta elhanyagolt, sem az áru-, sem a személyszállításban nem fontos. Az ellenzők szerint a felújítás nem javítana a helyzeten, mivel a délebbi szakaszokon semmilyen fejlesztés nem várható – holott a kínai áruknak valahogy el kellene jutnia a görög kikötőkből Belgrádig. Az LMP korábbi, 472 milliárdos költségvetéssel kalkulált becslése szerint 2400 év alatt térülhet meg a beruházás.

Az Európai Bizottság is hasonló eredményre jutott, amely éppen a projekt megtérülését vitatja. Brüsszel már tavaly május 26-án megindította a kötelezettségszegési eljárás első szakaszát – derült ki a Magyar Nemzet korábbi beszámolójából. Az indok akkor az volt: uniós jogot sérthet, hogy a kivitelezést nem tenderen, hanem magyar-kínai kormányközi megállapodásban ítélték oda a fővállalkozónak, és az sem tisztázott, a MÁV milyen szerepet kap a konzorciumban.

A kormány nem cáfolta a vizsgálat hírét, ugyanakkor felhívták a figyelmet: a novemberben aláírt államközi szerződés tartalmaz egy függeléket, amely választ ad, hogy illeszkedik a megállapodás az uniós közbeszerzési szabályokhoz.

A mostani vasútvonallal kapcsolatos aggályok hasonlóságot mutatnak a Paks II. beruházással kapcsolatban megfogalmazott bírálatokkal, erről korábban már írtuk. Az Európai Bizottság jelenleg is vizsgálja, hogy az atomerőmű bővítését államközi szerződésben, tender kiírása nélkül adták oda az orosz Roszatomnak. A megvalósítás ebben az esetben orosz állami hitelből történne – Vlagyimir Putyin februári látogatásán ráadásul az is kiderült, hogy Moszkva akár teljesen meghitelezné a paksi projektet.

Orbán és Putyin: az évszázad megállapodása a paksi bővítés

Vlagyimir Putyin orosz elnök és Orbán Viktor magyar kormányfő találkozója után a felek sajtótájékoztatót tartottak: egyaránt üdvözölték a két ország kapcsolatainak erősödését, Putyin pedig elmondta, biztos Paks 2 finanszírozása. Orbán Viktor szerint... További részletek >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Pogátsa Zoltán: Tévhit, hogy a Fidesz az osztogatással meg tudja nyerni a választásokat
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. szeptember 14. 06:04
A közgazdász, szociológus, a Soproni Egyetem docense a szeptember 11-ei élő műsorunk vendége volt. A Klasszis Klub Live 5. évfolyamának 83. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Trump úgy üzent az orosz olajról, hogy a magyar kormány is megértse
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 14:06
Az amerikai elnök levelet írt a NATO-tagországoknak.
Makro / Külgazdaság Felemás hírt kapott Magyarország szomszédja
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 09:27
Fenntartotta Románia államadós-osztályzatának március óta érvényes negatív kilátását a pénteki újabb felülvizsgálat után is a Moody's Ratings.
Makro / Külgazdaság A miniszterelnök bukása csak a kezdet, újabb csapást kapott Európa egyik kulcsországa
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 08:55
Franciaországot mostanában az ág is húzza.
Makro / Külgazdaság Nem fogja kitalálni, milyen konzulátust nyitott meg Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 08:14
Váratlan országban barátkozott a miniszter.
Makro / Külgazdaság Húsz éve nem láttak ilyet Kínában
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 13:03
Érdekes adatok jöttek.
Makro / Külgazdaság Fontos állami cég vezetőjét cseréli le Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:48
Távozik a Magyar Fejlesztési Bank elnök-vezérigazgatója, az utód a Magyar Posta Biztosítótól érkezik.
Makro / Külgazdaság Várhatják a szombatot a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:34
Kellemes meglepetésben lehet részük a benzinkutakon.
Makro / Külgazdaság Mégiscsak működik Trump matekja? Jókorát zuhant az amerikai költségvetés hiánya
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 11:09
Közel 30 milliárd dollárt szedtek be vámokból csak augusztusban.
Makro / Külgazdaság Kellemetlen meglepetést kaptak a németek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 10:21
Hónapok óta nem történt ilyen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG