Ahogy arról már korábban írtunk, május 25-ével életbe lépett az új uniós adatvédelmi rendelet, a GDPR – már ha ez nem lenne elég egyértelmű abból, hogy gyakorlatilag megtelt a postafiókunk különböző cégek felhívásaival és értesítéseivel. A rendelet nem csak az európai hanem a világ minden vállalatára vonatkozik, akik kapcsolatba kerülhetnek európai felhasználókkal. Nem minden vállalat tesz ugyanakkor eleget az átalakításnak, és inkább a rövidebb, de kevésbé profitáló megoldást választja: egyszerűen elzárja magát az európai ügyfelek elől.
A Bloomberg cikke szerint a többi között így tesz számos amerikai sajtóorgánum is, így például sem a Chicago Tribune, sem a The New York Daily News vagy a The Los Angeles Times oldalát nem érjük el Európából. Számukra ugyanis könnyebb megválni 500 millió potenciális olvasótól, mint átalakítani a szabályzatukat. Ugyanakkor ez a lépés önmagában még nem járul hozzá az adatvédelemhez vagy oszlatja el a felelősségüket, ezeknek az oldalaknak ugyanis a korábbi látogatásokból és feliratkozásokból még mindig tulajdonukban vannak európai felhasználói adatok, amelyeket kezelniük kell.
Ezzel nem bírnak az informatikusok, pedig akár a céged végét is jelentheti Május 25-én lép életbe az Egységes Európai Adatvédelmi Rendelet, vagy ahgy jobban ismerjük, a GDPR. IT-biztonsági szakértők szerint egy szervezet sem tud rá 100 százalékosan felkészülni és a jogszabály minden pontjának megfelelni - A hátralévő bő 1 hónap már nem sok mindenre elég. Aki azt hiszi, az informatikusok majd gondoskodnak az adatok védelméről, nagyon rossz úton járnak. A Privátbankár.hu cikkéért kattints ide! >>> |