3p
A Nielsen kutatása szerint egyre inkább az online felületeket részesítik előnyben az televízióval szemben.

Csak idén mintegy 360 millió dollár közötti értékben költenek a vállalatok a sport- és fesztiválszponzorációra Magyar-, Lengyel- és Csehországban – derült ki a Nielsen Sports kutatásából. A költések 90 százalékát sportesemények támogatására fordítják: a sportköltésekre allokált büdzsé csaknem fele a labdarúgásra megy, ezt követi 17 százalékkal a téli sportok és 9 százalékkal a röplabda támogatása. A vállalati profilokat nézve leginkább a sportruházati, a fogyasztói termékek gyártói, az energiavállalatok és a bankok a legaktívabbak.

A sportok iránti érdeklődés hazai slágerlistáját az úszás vezeti, a második helyen áll a vízilabda és a kézilabda, míg a labdarúgás a negyedik helyen van érdeklődés tekintetében. Európában a labdarúgás jár az élen, ezt követi az atlétika, tenisz és a motoros sportok.

Előnyben az online tér

A sportszponzoráció gyors átalakuláson megy keresztül, mivel a vállalatok mindinkább előnyben részesítik az online médiaplatformokat a hagyományos, televíziós jelenléttel szemben. Új szereplők lépnek be a piacra, mint például az Amazon és a Facebook, melyek a saját bázisukra támaszkodva építgetik követői táborukat, miközben különféle modelleket próbálnak ki. Ezek a versenytársaiknál technológiailag rugalmasabb vállalatok felpezsdítik a sportüzletágat – írják a közleményben.

A csökkenő és szétszórt figyelmű, több készüléken tartalmat fogyasztó sportrajongók megszólítása egyre nagyobb kihívás, de az új technológiák mint a virtuális valóság, chatbotok vagy a kiterjesztett valóság izgalmas kísérleti terepet kínálnak a közönség bevonására és megnyerésére. A véleményvezérek, például sztársportolók tudatos, megfelelő csatornán történő bevonása segíthet a márkahitelesség kiépítésében és fenntartásában is.

Ez a paradigmaváltás partneri szintre emeli a szponzorált és a szponzor viszonyát: a médiajelenlét mellett egyszerre jelent márkázást, közös szellemi tulajdont, miközben mind e mögött egy elkötelezett szurkolói bázis kiszolgálása és kibővítése, valamint bevételnövelés a cél. Ehhez több csatornás, erőteljes digitális platformokra támaszkodó, rugalmas, és kimondottan az egyes célközönség-szegmensekre szabott kommunikáció, marketingtevékenység és szponzorációs erőfeszítés szükséges.

Bombázzák az agyunk: sehogy sem menekülünk a reklámok elől?

A hirdetések és a reklámok gyakorlatilag megkerülhetetlenek manapság: ordítanak ránk rádióból, tévéből, felugranak az interneten, és az arcunkba villannak hatalmas óriásplakátokon. Ebben az információs forgatagban gyakorlatilag lehetetlen elbújni a reklámok elől, a piac pedig folyamatosan bővül. A Médiatanács összeállításából kiderül, naponta hány reklámot kell megnéznie egy átlagos magyarnak. Részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Majdnem 100 tonna aranyat őriznek Dél-Pesten
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 19:06
Megvan a nemzet aranytartaléka, a 94,7 tonnát biztonsággal őrzi Dél-Pesten a Magyar Nemzeti Bank – tudatta az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának fideszes elnöke pénteken.
Makro / Külgazdaság Megint a Távol-Keleten kalapozik a magyar kormány
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 18:01
Az Államadósság Kezelő Központ Zrt. (ÁKK) a júliusban módosított finanszírozási terve alapján mandátumot adott egy kínai renminbiben denominált, elsősorban kínai intézményi befektetőknek ajánlott devizakötvény („pandakötvény”) kibocsátásának megszervezésére Magyarország részére – olvasható az ÁKK honlapján pénteken közzétett tájékoztatásban.
Makro / Külgazdaság Kiderült: egyáltalán nem kuriózum a magyar építőipar magára találása
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 12:56
Az euróövezetben is nőtt az ágazat termelése májusban.
Makro / Külgazdaság Ez se gyakori: azonos irányba mozgunk a románokkal
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 11:38
Nemcsak a magyar építőipari termelés nőtt májusban, hanem keleti szomszédainké is.
Makro / Külgazdaság Porszem került a svájciak precíz gépezetébe
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 11:11
Óraexportjuk 5,6 százalékkal csökkent júniusban.
Makro / Külgazdaság Kíváncsi, hogy olcsóbban vagy drágábban tankolhat hétvégén?
Privátbankár.hu | 2025. július 18. 10:56
Ha a nagykereskedőkön múlik, akkor ugyanannyiért, mint pénteken.
Makro / Külgazdaság Bod Péter Ákos: Kárfelmérés és kárbecslés Trump vámemeléseinek három hónapja után
Bod Péter Ákos | 2025. július 18. 05:44
Az amerikai elnök januári beiktatása után eltelt időben nem lett Ukrajnában béke, a palesztin ügy sem oldódott meg – de ezen nem csodálkozhatunk. Ám a nagy amerikai vámemelés sem a megígért módon zajlott le. Legfeljebb az első felvonást láttuk, és nem tudni, műsor-e a műsor. Kétrészes kamaradarab vagy öt felvonásos királydráma? Mintha még nem lenne megírva a szövegkönyv. Lapcsoportunk, a Klasszis Média állandó szerzője, a volt jegybankelnök, közgazdász, egyetemi tanár írása.
Makro / Külgazdaság Orbán Viktor megmagyarázta, miért dadogott Brüsszelben
Privátbankár.hu | 2025. július 17. 19:29
A miniszterelnök egy interjúban arról is beszélt, mikor lesz látható a repülőrajt.
Makro / Külgazdaság Micsoda hét: újabb árcsökkenés jön a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 17. 13:27
A héten már másodjára megy lejjebb az egyik üzemanyagfajta ára. 
Makro / Külgazdaság Minden oka megvan, hogy jókedve legyen a Morgan Stanley-nek
Privátbankár.hu | 2025. július 16. 18:03
A Morgan Stanley, az egyik legnagyobb amerikai bank a vártnál nagyobb második negyedéves nyereségről és bevételről számolt be szerdán.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG