3p
A Nielsen kutatása szerint egyre inkább az online felületeket részesítik előnyben az televízióval szemben.

Csak idén mintegy 360 millió dollár közötti értékben költenek a vállalatok a sport- és fesztiválszponzorációra Magyar-, Lengyel- és Csehországban – derült ki a Nielsen Sports kutatásából. A költések 90 százalékát sportesemények támogatására fordítják: a sportköltésekre allokált büdzsé csaknem fele a labdarúgásra megy, ezt követi 17 százalékkal a téli sportok és 9 százalékkal a röplabda támogatása. A vállalati profilokat nézve leginkább a sportruházati, a fogyasztói termékek gyártói, az energiavállalatok és a bankok a legaktívabbak.

A sportok iránti érdeklődés hazai slágerlistáját az úszás vezeti, a második helyen áll a vízilabda és a kézilabda, míg a labdarúgás a negyedik helyen van érdeklődés tekintetében. Európában a labdarúgás jár az élen, ezt követi az atlétika, tenisz és a motoros sportok.

Előnyben az online tér

A sportszponzoráció gyors átalakuláson megy keresztül, mivel a vállalatok mindinkább előnyben részesítik az online médiaplatformokat a hagyományos, televíziós jelenléttel szemben. Új szereplők lépnek be a piacra, mint például az Amazon és a Facebook, melyek a saját bázisukra támaszkodva építgetik követői táborukat, miközben különféle modelleket próbálnak ki. Ezek a versenytársaiknál technológiailag rugalmasabb vállalatok felpezsdítik a sportüzletágat – írják a közleményben.

A csökkenő és szétszórt figyelmű, több készüléken tartalmat fogyasztó sportrajongók megszólítása egyre nagyobb kihívás, de az új technológiák mint a virtuális valóság, chatbotok vagy a kiterjesztett valóság izgalmas kísérleti terepet kínálnak a közönség bevonására és megnyerésére. A véleményvezérek, például sztársportolók tudatos, megfelelő csatornán történő bevonása segíthet a márkahitelesség kiépítésében és fenntartásában is.

Ez a paradigmaváltás partneri szintre emeli a szponzorált és a szponzor viszonyát: a médiajelenlét mellett egyszerre jelent márkázást, közös szellemi tulajdont, miközben mind e mögött egy elkötelezett szurkolói bázis kiszolgálása és kibővítése, valamint bevételnövelés a cél. Ehhez több csatornás, erőteljes digitális platformokra támaszkodó, rugalmas, és kimondottan az egyes célközönség-szegmensekre szabott kommunikáció, marketingtevékenység és szponzorációs erőfeszítés szükséges.

Bombázzák az agyunk: sehogy sem menekülünk a reklámok elől?

A hirdetések és a reklámok gyakorlatilag megkerülhetetlenek manapság: ordítanak ránk rádióból, tévéből, felugranak az interneten, és az arcunkba villannak hatalmas óriásplakátokon. Ebben az információs forgatagban gyakorlatilag lehetetlen elbújni a reklámok elől, a piac pedig folyamatosan bővül. A Médiatanács összeállításából kiderül, naponta hány reklámot kell megnéznie egy átlagos magyarnak. Részletek a Privátbankár.hu-n. >>>

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Majdnem vétózott Brüsszelben Orbán Viktor – miért engedte át az Ukrajnának szánt hitelt mégis?
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 13:59
Felvetődött benne a gondolat, de nem akart mindenkivel szembekerülni. Brüsszelben értékelte az uniós csúcsot a magyar miniszterelnök.
Makro / Külgazdaság A japán jegybank 30 éves csúcsra emelte a kamatokat, további szigorítást jelzett
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 13:40
A Japán Jegybank (Bank of Japan, BOJ) pénteken 30 éve nem látott szintre emelte az irányadó kamatokat, újabb mérföldkőhöz érve a több évtizedes, rendkívül laza monetáris politika és a közel zéró hitelköltségek felszámolásában.
Makro / Külgazdaság Szombattól tele is kérhetjük?
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 12:41
Még olcsóbb lesz a tankolás – már akinek.
Makro / Külgazdaság Meglepő, ki kaszálta el az orosz vagyon elvételének tervét Brüsszelben
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 10:57
Nem a magyar és nem is a belga miniszterelnök verte be az utolsó szeget a jóvátételi hitel koporsójába.
Makro / Külgazdaság Jövőre még durvábban hódíthatnak a kínai autók
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 09:54
Teljesen átrendezik a piacot Európában és Magyarországon is. Célkeresztben a prémiumok?
Makro / Külgazdaság Gyorsuló növekedés, de gyorsuló infláció is jön? Ezeket az adatokat jósolják jövőre az OTP elemzői
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 09:09
Mire számíthatunk jövőre a magyar gazdaságban? Az OTP elemzői szerint főleg a választás előtti osztogatás fűtheti a növekedést.
Makro / Külgazdaság Ez is eljött: több magyar keres nettó 400 ezer forint felett, mint alatta
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 08:44
Közzétette októberi kereseti adatait a KSH: eszerint a fizetések középértéke már meghaladja a 400 ezer forintot, az átlag pedig a 480 ezret. A közszféra dolgozóinak keresete továbbra is nagyobb mértékben emelkedik, mint a versenyszférákban dolgozóké.
Makro / Külgazdaság Nagyítóval kell keresni a pozitívumokat a KSH legfrissebb adataiban
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 08:35
A természetes fogyás például egy picit csökkent – szinte minden más adat elég lesújtó a KSH népességre vonatkozó friss számaiban.
Makro / Külgazdaság Kezdhetnek tényleg aggódni a Fideszben? Durva különbséget mért egy nagymintás kutatás
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 08:11
Aktívabbak is a Tisza-szavazók, ráadásul Magyar Péteréknek több lehet a tartaléka is.
Makro / Külgazdaság Megszületett a döntés Brüsszelben – Ursula von der Leyen vagy Orbán Viktor lehet a boldogabb?
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 06:43
Ukrajna túlélését sikerült biztosítania az uniós vezetőknek, mégse örülhetnek igazán. Orbán Viktor nem adott pénzt, mégse lehet teljesen boldog.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG