A Déli Áramlat tervezett nyomvonala ilyen volt. Forrás: Gazprom |
Szijjártó Péter Bojko Boriszov bolgár miniszterelnökkel, Daniel Mitov külügyminiszterrel és Bozsidar Lukarszki gazdasági miniszterrel találkozott, és tárgyalt a kétoldalú kapcsolatokról, valamint az Európát leginkább sújtó kihívásokról.
Új piac?
A gazdasági vegyes bizottság létrehozásáról azért állapodtak meg, mert magyar vállalatok egyre komolyabban érdeklődnek a bulgáriai piaci lehetőségek iránt, és például az OTP, a Richter és a Videoton már jelentős kapacitással van jelen az országban, és bővíteni akarják ezeket.
Egyébként is elég jó a viszony a bolgárokkal, a két ország kereskedelmi forgalma tavaly október végére meghaladta az egymilliárd eurót, ami kilenc százalékos növekedést jelent egy év alatt.
Már az EU is rábólintott
Magyarország szerdán megkapta az Európai Bizottság azon levelét, amelyben jelzi: nincs kifogása az ellen, hogy a magyar kormány kiírjon egy olyan közbeszerzési eljárást, amelynek eredményeképpen Budapest és a balkáni fővárások között újra lehet légi összeköttetés. Ha sikeres lesz ez a közbeszerzés, akkor remélhetőleg már 2017 elejétől lesz Budapest-Szófia közvetlen járat - mondta a miniszter.
Déli Áramlat nem, de valami lesz
Sajnálatos magyar szempontból, hogy lekerült a napirendről a Déli Áramlat gázvezeték megépítése, de a magyar kormány üdvözli, hogy az Európai Bizottság szerdán hozott egy döntést, miszerint pénzügyileg is támogatja Bulgária, Románia, Magyarország és Ausztria együttműködését arra, hogy összekössék gázvezeték-rendszereiket, ezáltal a déli gázfolyosó össze lesz kötve Közép-Európával - tette hozzá.