4p

Befutott a BYD új autószállító hajója egy németországi kikötőbe, ami világosan jelzi, hogy a kínai autógyártó már szegedi üzemének felépülése előtt meg akarja vetni a lábát az európai autópiacon.

Szolid ünneplés közepette futott be a németországi Bremenhaven kikötőjébe a BYD Explorer No 1 hajó, amely első útját mindjárt ötezer autó Európába szállításával kötötte egybe. A két és fél futballpálya hosszúságú hajó az első abban a flottában, amellyel a Szegeden üzemet létesítő kínai autógyártó már szegedi gyára felépülése előtt helyet akar szerezni magának az európai autópiacon.

A cég hangulata rózsaszín. „A kereslet nő, a Google-ön megelőztük a keresésekben a Teslát, nagy dolgokra készülünk az európai piacon” – mondta Michael Shu, a BYD Europe igazgatója.

Jönnek a BYD autói, amelyek komoly konkurenciát jelenthetnek az Európában sikeres autómárkáknak. Fotó: BYD
Jönnek a BYD autói, amelyek komoly konkurenciát jelenthetnek az Európában sikeres autómárkáknak. Fotó: BYD

Nem lesz azonban könnyű dolguk. Nem azért, mert az EU a kínai autóimport korlátozására készül az ottani autógyártók állami támogatásainak piactorzító hatására hivatkozva. A BYD helyzetét a helyi versenytársak nehezíthetik meg - derül ki a Financial Times összefoglalójából. 

Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója például a genfi autókiállítást használta fel arra, hogy bemutassa, mivel készül cége feltartóztatni a kínai nyomulást. Ennek és a másik nagy gyártó - egyebek mellett a Peugeot-ról, a Dodge-ról ismert - Stellantis terveinek ismeretében arra lehet számítani, hogy kegyetlen árverseny alakul ki a nyugat-európai piacon az elektromos autók között. A cégek 20-25 ezer eurós - 8-10 millió forint - modelleket ígérnek. 

Árfolyamok és grafikonok

Persze az „olcsó” villanyautók sem lesznek mások, mint az olcsó benzinesek – derült ki Uwe Hochgeschurtz, a Stellantis európai eladásaiért felelős vezetőjének szavaiból. Nem lesznek elektromosan mozgatható ülések és digitális műszerfalak. A vevők egy része nem is igényli a csilli-villi extrákat, ha ezek miatt jelentősen drágább az autó.

Rossz hír a magyar autósoknak

Hochgeschurtz mondott még valamit, ami nagyon rosszul hangzik a kelet-közép-európai autósok, köztük a magyarok fülének. Az összes autógyártó felhagy belső égésű motorral felszerelt, hagyományos kisautói gyártásával. Márpedig ezek kedveltek a magyar vásárlók körében a viszonylag alacsony ár miatt.

Eltűnt a VW Polo, a Ford Fiesta – hiába az utóbbi óriási múltja –, mert a cégek nem akarnak olyan autókat gyártani, amelyek eladásán minimális árrést érnek el. De Meo beszámolója szerint sokan értetlenül álltak az előtt, hogy kiállt a villanyautók európai, franciaországi gyártása mellett. Arra gondolt azonban, hogy ezek kevesebb alkatrészből állnak, mint hagyományos elődeik. Így kevesebb dolgozóval gyárthatók és ha a beszállítók 80 százaléka az összeszerelő üzem 300 kilométeres környezetében van, akkor jelentősen csökkenthetők a logisztikai költségek is.

Sokkal olcsóbbak is lehetnének

A BYD csak jövőre ígér olyan autót az európai piacra, amely 30 ezer eurónál (12 millió forint) olcsóbb lesz. Ennél azért nehéz lejjebb menni, mert nagyon magasak az európai biztonsági követelmények. Ugyanakkor megértették, hogy kisebb modellekkel kell megjelenniük ezen a piacon, mert az európai vevők kedvelik a kisautókat. A világpiaci hódítást azonban nagyon komolyan gondolják. A cég hét hajóból álló saját autószállító flottát épít fel ehhez. Ezzel elkerülik a hajóbérlés kényelmetlenségét, de persze ki is kell használni ezt a kapacitást. Az európai autógyártók eközben úgy érzik, nem kapják meg országaik kormányaitól a szükséges támogatást az elektromos átálláshoz. A kínai autóimport tervezett korlátozása kevés lehet.

Hochgeschurtz szerint az ázsiai ország autógyártói sokkal alacsonyabbra képesek vinni áraikat, mint azt Európában gondolnánk. Sok márka egyes modelljeit fele akkora áron árulja Kínában, mint a külföldi piacokon. Van tartalék a költségeikben arra, hogy elnyeljék a vámokat, csökkentsék az áraikat és mégis nyereségesek maradjanak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Mutatjuk, mennyi munkanélküli van Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. május 24. 08:31
A foglalkoztatottak létszáma 41 ezerrel nőtt, de emelkedett a munkanélküliek száma is 27 ezer fővel.        
Makro / Külgazdaság Miért nem állnak sorban a vállalatok a zöld hitelekért?
Csabai Károly | 2024. május 23. 15:11
Milyen a vállalati hitelezés helyzete Magyarországon, a 2023-as évhez képest az idén mire lehet számítani? A bankok hogyan tudják támogatni a zöld átállást? Van-e kereslet a zöld hitelekre, azt mennyire befolyásolja a kamatszint? Mennyire más megközelítést igényel a bankoktól az energetikai szektor finanszírozása? Egyebek mellett ezeket a kérdéseket járták körül a lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett E, mint energia konferencia kerekasztal-beszélgetésének résztvevői. 
Makro / Külgazdaság Havi 136 ezer forintot adnak a kisgyermekes, dolgozó szülőknek - de nem Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. május 23. 13:03
Ennyivel támogatják a kisgyermekek gondozását.
Makro / Külgazdaság Ez a közel 190 ezer magyar biztosan nem akar hazatérni
Privátbankár.hu | 2024. május 23. 12:48
Benyújtották a kérvényt, hogy maradhassanak brit földön, de a románok és a lengyelek messze előznek ebben is.
Makro / Külgazdaság Pozitív meglepetést hozott az euróövezet teljesítménye
Privátbankár.hu | 2024. május 23. 11:36
Már májusi adatok alapján.
Makro / Külgazdaság Kezdhetünk aggódni? Padlót fogtak a beruházások Magyarországon
Privátbankár.hu | 2024. május 23. 08:39
Majdnem kétszámjegyű a visszaesés.
Makro / Külgazdaság Erre büszke lehet a kormány? Közel 10 százalékkal érnek többet a magyar fizetések, mint tavaly
Privátbankár.hu | 2024. május 23. 08:31
Itt vannak a KSH legfrissebb adatai.
Makro / Külgazdaság 2750 milliárd forintnyi diákhitelt engedtek el - szavazatvásárlás amerikai módra?
Privátbankár.hu | 2024. május 23. 07:18
Személyenként átlagosan 12 millió forintnyi tartozást nem kell visszafizetni. Igazságos döntés vagy az adófizetői pénzek átirányítása szavazatvásárlás céljából?
Makro / Külgazdaság Európa legnagyobb lőporgyára épül a szomszédunkban
Privátbankár.hu | 2024. május 22. 17:37
Csaknem 400 millió eurós beruházásból Romániában, Brassó megyében épül meg Európa legnagyobb lőporgyára - erősítette meg Nicolae Ciuca szenátusi elnök, volt kormányfő szerdán Bukarestben, a Black Sea Defense and Aerospace (BSDA-2024) elnevezésű nemzetközi hadifelszerelés-kiállítás megnyitóján.
Makro / Külgazdaság Milyen irányt vesz az elektromos járművek gyártása, forgalmazása, töltése és finanszírozása?
Szirmai S. Péter | 2024. május 22. 15:01
Merre tart az e-mobilitás? Erről is kérdeztük a Klasszis Média által szervezett E, mint energia konferencia kerekasztal-beszélgetésén szakértő vendégeinket: Balogh Szabolcsot, az MVM Mobiliti Kft. ügyvezetőjét, Lévai Gábort, a PhenoGyde Kft. ügyvezetőjét, Fekete Csabát, a CIB Lízing vezérigazgatóját, Antalóczy Tibort, a villanyautosok.hu ügyvezetőjét, Kovács Ákost, a Porsche Hungaria Moon Brand managerét. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG