4p

Hasítanak a celebek boltjai a plázákban, főleg az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten. Európában, így nálunk is, legfeljebb néhány olyan kozmetikai termék kapható, ami nevükhöz köthető, a ruházati üzletekben pedig kevésbé vannak jelen.

Az elmúlt pár évben nem kevesebb mint 30 ezer négyzetméternyi új boltot nyitottak a különféle tengerentúli celebek az amerikai nagyvárosi bevásárlóközpontokban. A fele ezeknek az üzleteknek a szépségiparban hasít. Mindez úgy történik, hogy a celebek ismertségére építő, de nevüket még nem használó márkák mindegyike hat évesnél fiatalabb.

A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay
A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay

A globális ingatlan tanácsadó cégek többsége szorosan követi, hogy miként változnak a vásárlási szokások és hogyan alakul át a vásárlások szerkezete. Beleértve azt is, hogy melyik üzlet- és bevásárlóközpont típusba szeretnek inkább betérni a sztárok nevével fémjelzett fizikai boltokat is keresők. 

Azt figyelték meg, hogy a nálunk is ismert bevásárlópark kategóriában (ilyen például a Stop Shop) kevésbé, sokkal jobban kedvelik az úgynevezett főutcákat vagy nevezzük inkább sétálóutcáknak. Budapesten is számtalan olyan központi útszakasz van, ahol a ruházati vagy a kozmetikai boltokban ott vannak a celeb-márkák. Az Egyesült Államokban pedig azt vették észre, hogy a celeb-hálózatok marketingesei előszeretettel akarnak egységet nyitni a nagyobb plázákban – írta a JLL nemzetközi tanácsadó jelentését ismertetve a bisnow.com szakportál. 

Celebek és márkáik a JLL összefoglalójában:

  • Rihanna – Savage X Fenty
  • Kim Kardashian - Skims
  • Gwyneth Paltrow - Goop
  • Kate Hudson – Fabletics
  • Jessica Alba – The Honest Company
  • Kristin Cavallari -  Uncommon James
  • Pharfell Williams – Billionarire Boys Club

A celeb-márkáknak kifejezetten jól jött a Covid, a járvány alatt hihetetlen tempót tudtak diktálni az online értékesítésben. Megjegyzendő, hogy egy-egy ilyen márka életciklusa nem feltétlenül hosszú, de az biztos, hogy ha online kezdi, akkor nagyobb esélye van az áttörésre. Ezt aztán később kiegészíti a fizikai üzlet, épp ezt az időszakot éljük most. 

Természetesen egyik nagy név sem lehet meg profin felépített és működtetett közösségimédia-jelenlét nélkül. Ott hatni kell, mert nagy a verseny, mindent be kell dobni, jól kell használni a celeb ismertségét, karakterét, szokásait és preferenciáit. A legnagyobb neveknek összesen hét milliárd követője van az Instagramon, a Facebookon további közel ugyanennyi. A klasszikus fehérnemű márkák is nyomulnak, de nem ilyen sikeresen, ennél fogva a celeb-márkák drágábban adhatják termékeiket, mégha nincs is bizonyíték arra, hogy a minőségük csak egy kicsivel is jobb lenne.

A celeb-márkákért felelős cégvezetők – ha jól végzik munkájukat - , nem csupán a cég saját online és fizikai értékesítését képesek felpörgetni, hanem elérik, hogy a nagykereskedők is tőlük rendeljenek. Az ismertség növekedése révén odáig mehetnek, hogy a plázaüzemeltetők először ideiglenes üzleteket (pop-up stores) engednek nekik a központon belül, majd végül hosszabb távú szerződéssel nagyobb egység nyitását is támogatják.

A celeb-márkák tehát általában jól kitalált módszerekkel és bővülő kapcsolati hálóval működnek – és persze termelik a dollármilliárdokat maguknak és a bevásárlóközpontok gazdáinak. A JLL szerint Rihanna és márkája végzi a legjobban a dolgát. Még 2017-ben megállapodott a luxus piac egyik nagyágyújával, az LMVH-val, s kezdetben csak 500-600 millió dollárt kerestek ezen, tavaly már átlépték az egymilliárd dollárt. 

Kim Kardashian is jól muzsikál, pop-up boltot nyitott New Yorkban a Rockefeller Centerben, majd a Saks Fifth Avenue-n belül, jövőre szeretne beköltözni egy nagyobb plázába is. Az elmúlt két és fél év alatt 670 millió dollár hozott össze, idén 750 millió a terv.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Az elemzők se értik, mi történik Németországban
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 12:43
A vártnál is nagyobb mértékben romlott a hangulat a német gazdaságban.
Makro / Külgazdaság A norvégok megint kaszáltak majdnem 70 milliárd dollárt
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 11:53
Nemzeti vagyon gyarapítása norvég módra.
Makro / Külgazdaság Drágább vagy olcsóbb lesz a tankolás szerdától?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 10:42
Becsapós kérdés.
Makro / Külgazdaság Egy fegyverszünetet már aláírt Trump – az utolsó pillanatban
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 10:09
Néhány órával azelőtt, hogy élesedtek volna a „vám-atombombák”.
Makro / Külgazdaság Kemény számok jöttek Oroszországból – ezért is akarhat tárgyalni Putyin?
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 12. 09:34
A kivitel csökken, a behozatal nő.
Makro / Külgazdaság Mélyrepülésben a németek
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 12:53
Még nem érte el a 2019-es szintet a légiutas-forgalmuk.
Makro / Külgazdaság Meglepően optimista előrejelzés érkezett a vámháború hatásairól
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 11:17
A WTO néhány hónappal ezelőtt prognosztizált csökkenés helyett a globális árukereskedelem növekedésre számít.
Makro / Külgazdaság Árcsökkenéssel kedveskedhetnek a benzinkutasok az autósoknak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 10:39
Amennyiben követik a nagykereskedői árakat, a benzin és a gázolaj literje is bruttó 2-2 forinttal lehet olcsóbb keddtől.
Makro / Külgazdaság Bosszankodhat Putyin
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 09:11
Az orosz kiskereskedelmi forgalom növekedése lassult júniusban.
Makro / Külgazdaság Váratlan fejleményre ébredtek a kínaiak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 11. 08:37
Növekedés helyett stagnált az éves infláció júliusban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG