4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hasítanak a celebek boltjai a plázákban, főleg az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten. Európában, így nálunk is, legfeljebb néhány olyan kozmetikai termék kapható, ami nevükhöz köthető, a ruházati üzletekben pedig kevésbé vannak jelen.

Az elmúlt pár évben nem kevesebb mint 30 ezer négyzetméternyi új boltot nyitottak a különféle tengerentúli celebek az amerikai nagyvárosi bevásárlóközpontokban. A fele ezeknek az üzleteknek a szépségiparban hasít. Mindez úgy történik, hogy a celebek ismertségére építő, de nevüket még nem használó márkák mindegyike hat évesnél fiatalabb.

A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay
A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay

A globális ingatlan tanácsadó cégek többsége szorosan követi, hogy miként változnak a vásárlási szokások és hogyan alakul át a vásárlások szerkezete. Beleértve azt is, hogy melyik üzlet- és bevásárlóközpont típusba szeretnek inkább betérni a sztárok nevével fémjelzett fizikai boltokat is keresők. 

Azt figyelték meg, hogy a nálunk is ismert bevásárlópark kategóriában (ilyen például a Stop Shop) kevésbé, sokkal jobban kedvelik az úgynevezett főutcákat vagy nevezzük inkább sétálóutcáknak. Budapesten is számtalan olyan központi útszakasz van, ahol a ruházati vagy a kozmetikai boltokban ott vannak a celeb-márkák. Az Egyesült Államokban pedig azt vették észre, hogy a celeb-hálózatok marketingesei előszeretettel akarnak egységet nyitni a nagyobb plázákban – írta a JLL nemzetközi tanácsadó jelentését ismertetve a bisnow.com szakportál. 

Celebek és márkáik a JLL összefoglalójában:

  • Rihanna – Savage X Fenty
  • Kim Kardashian - Skims
  • Gwyneth Paltrow - Goop
  • Kate Hudson – Fabletics
  • Jessica Alba – The Honest Company
  • Kristin Cavallari -  Uncommon James
  • Pharfell Williams – Billionarire Boys Club

A celeb-márkáknak kifejezetten jól jött a Covid, a járvány alatt hihetetlen tempót tudtak diktálni az online értékesítésben. Megjegyzendő, hogy egy-egy ilyen márka életciklusa nem feltétlenül hosszú, de az biztos, hogy ha online kezdi, akkor nagyobb esélye van az áttörésre. Ezt aztán később kiegészíti a fizikai üzlet, épp ezt az időszakot éljük most. 

Természetesen egyik nagy név sem lehet meg profin felépített és működtetett közösségimédia-jelenlét nélkül. Ott hatni kell, mert nagy a verseny, mindent be kell dobni, jól kell használni a celeb ismertségét, karakterét, szokásait és preferenciáit. A legnagyobb neveknek összesen hét milliárd követője van az Instagramon, a Facebookon további közel ugyanennyi. A klasszikus fehérnemű márkák is nyomulnak, de nem ilyen sikeresen, ennél fogva a celeb-márkák drágábban adhatják termékeiket, mégha nincs is bizonyíték arra, hogy a minőségük csak egy kicsivel is jobb lenne.

A celeb-márkákért felelős cégvezetők – ha jól végzik munkájukat - , nem csupán a cég saját online és fizikai értékesítését képesek felpörgetni, hanem elérik, hogy a nagykereskedők is tőlük rendeljenek. Az ismertség növekedése révén odáig mehetnek, hogy a plázaüzemeltetők először ideiglenes üzleteket (pop-up stores) engednek nekik a központon belül, majd végül hosszabb távú szerződéssel nagyobb egység nyitását is támogatják.

A celeb-márkák tehát általában jól kitalált módszerekkel és bővülő kapcsolati hálóval működnek – és persze termelik a dollármilliárdokat maguknak és a bevásárlóközpontok gazdáinak. A JLL szerint Rihanna és márkája végzi a legjobban a dolgát. Még 2017-ben megállapodott a luxus piac egyik nagyágyújával, az LMVH-val, s kezdetben csak 500-600 millió dollárt kerestek ezen, tavaly már átlépték az egymilliárd dollárt. 

Kim Kardashian is jól muzsikál, pop-up boltot nyitott New Yorkban a Rockefeller Centerben, majd a Saks Fifth Avenue-n belül, jövőre szeretne beköltözni egy nagyobb plázába is. Az elmúlt két és fél év alatt 670 millió dollár hozott össze, idén 750 millió a terv.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Légből kapott titkok – miért fehér és miért húz maga után csíkot?
Elek Lenke | 2024. május 1. 15:05
Bár ma már a tömegközlekedés egyik formája a repülés, mégsem tudunk mindent a világ legdrágább járművek titkairól, ugyanakkor a legtöbben kíváncsiak vagyunk rá. Ezt a kíváncsiságot elégíti ki az amerikai Travel and Leisure turisztikai online lap összeállítása.
Makro / Külgazdaság Csak két magánnyugdíjpénztár marad a piacon
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 14:05
A hosszú éveken át négyszereplős piacon rövidesen csak két intézmény marad állva.
Makro / Külgazdaság A nyugalma érdekében jobb, ha nem nézi meg, hogy mennyibe kerül egy euró
Privátbankár.hu | 2024. május 1. 08:58
Vegyesen mozgott a forint a főbb devizákkal szemben szerdán reggel a bankközi devizapiacon az előző estéhez képest.
Makro / Külgazdaság Négy évig felhőtlen lesz az ég a gazdaság felett, legalábbis a Pénzügyminisztérium szerint
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 19:35
Ezt ígérte a kormány a Brüsszelhez elküldött Konvergencia Programban.
Makro / Külgazdaság Erre senki nem számított a pénzügyi világban!
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 16:34
Noel Quinn, a HSBC csoport vezérigazgatója öt év után váratlanul bejelentette, távozik a bank vezérigazgatói székéből.
Makro / Külgazdaság A fogyasztás fellendülése lehet a gazdasági növekedés alapja
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 15:22
Az MBH Bank értékeli az első negyedéves GDP-adatokat.
Makro / Külgazdaság Földön, vízen, levegőben: megújítják az ukránok az európai közlekedési kapcsolataikat
Mester Nándor | 2024. április 30. 15:01
Ukrajna számára létfontosságú, hogy minden lehetséges módon eljuttassa mezőgazdasági terményeit az export célországaiba Európában és azon kívül is, felhasználva a közúti kapcsolatrendszert, valamint a folyami és a tengeri kikötőket is. A közvetlen személyforgalom vasúton fejlődhet, de új buszjáratok is megjelenhetnek a nyugat-ukrajnai városok és Kijev bevonásával. Mindehhez persze pénz kell, apróbb részletekben már sikerült is szerezniük.
Makro / Külgazdaság "Befagyott" a német munkaerőpiac
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 12:55
Majdnem 6 százalékos a munkanélküliség Németországban. 
Makro / Külgazdaság Rombolásra készül Trump, ha megválasztják
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 12:01
Donald Trump hatalomra kerülése a novemberi elnökválasztás nyomán egyértelműen több lenne kormányváltásnál – derül ki amerikai elnök ígéreteiből. 
Makro / Külgazdaság Olcsóbban jönnek az élelmiszerek
Privátbankár.hu | 2024. április 30. 08:51
A magyar ipar termelői árai lejjebb mentek éves szinten. Az élelmiszereknél majdnem 7 százalékos a csökkenés. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG