4p

Hasítanak a celebek boltjai a plázákban, főleg az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten. Európában, így nálunk is, legfeljebb néhány olyan kozmetikai termék kapható, ami nevükhöz köthető, a ruházati üzletekben pedig kevésbé vannak jelen.

Az elmúlt pár évben nem kevesebb mint 30 ezer négyzetméternyi új boltot nyitottak a különféle tengerentúli celebek az amerikai nagyvárosi bevásárlóközpontokban. A fele ezeknek az üzleteknek a szépségiparban hasít. Mindez úgy történik, hogy a celebek ismertségére építő, de nevüket még nem használó márkák mindegyike hat évesnél fiatalabb.

A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay
A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay

A globális ingatlan tanácsadó cégek többsége szorosan követi, hogy miként változnak a vásárlási szokások és hogyan alakul át a vásárlások szerkezete. Beleértve azt is, hogy melyik üzlet- és bevásárlóközpont típusba szeretnek inkább betérni a sztárok nevével fémjelzett fizikai boltokat is keresők. 

Azt figyelték meg, hogy a nálunk is ismert bevásárlópark kategóriában (ilyen például a Stop Shop) kevésbé, sokkal jobban kedvelik az úgynevezett főutcákat vagy nevezzük inkább sétálóutcáknak. Budapesten is számtalan olyan központi útszakasz van, ahol a ruházati vagy a kozmetikai boltokban ott vannak a celeb-márkák. Az Egyesült Államokban pedig azt vették észre, hogy a celeb-hálózatok marketingesei előszeretettel akarnak egységet nyitni a nagyobb plázákban – írta a JLL nemzetközi tanácsadó jelentését ismertetve a bisnow.com szakportál. 

Celebek és márkáik a JLL összefoglalójában:

  • Rihanna – Savage X Fenty
  • Kim Kardashian - Skims
  • Gwyneth Paltrow - Goop
  • Kate Hudson – Fabletics
  • Jessica Alba – The Honest Company
  • Kristin Cavallari -  Uncommon James
  • Pharfell Williams – Billionarire Boys Club

A celeb-márkáknak kifejezetten jól jött a Covid, a járvány alatt hihetetlen tempót tudtak diktálni az online értékesítésben. Megjegyzendő, hogy egy-egy ilyen márka életciklusa nem feltétlenül hosszú, de az biztos, hogy ha online kezdi, akkor nagyobb esélye van az áttörésre. Ezt aztán később kiegészíti a fizikai üzlet, épp ezt az időszakot éljük most. 

Természetesen egyik nagy név sem lehet meg profin felépített és működtetett közösségimédia-jelenlét nélkül. Ott hatni kell, mert nagy a verseny, mindent be kell dobni, jól kell használni a celeb ismertségét, karakterét, szokásait és preferenciáit. A legnagyobb neveknek összesen hét milliárd követője van az Instagramon, a Facebookon további közel ugyanennyi. A klasszikus fehérnemű márkák is nyomulnak, de nem ilyen sikeresen, ennél fogva a celeb-márkák drágábban adhatják termékeiket, mégha nincs is bizonyíték arra, hogy a minőségük csak egy kicsivel is jobb lenne.

A celeb-márkákért felelős cégvezetők – ha jól végzik munkájukat - , nem csupán a cég saját online és fizikai értékesítését képesek felpörgetni, hanem elérik, hogy a nagykereskedők is tőlük rendeljenek. Az ismertség növekedése révén odáig mehetnek, hogy a plázaüzemeltetők először ideiglenes üzleteket (pop-up stores) engednek nekik a központon belül, majd végül hosszabb távú szerződéssel nagyobb egység nyitását is támogatják.

A celeb-márkák tehát általában jól kitalált módszerekkel és bővülő kapcsolati hálóval működnek – és persze termelik a dollármilliárdokat maguknak és a bevásárlóközpontok gazdáinak. A JLL szerint Rihanna és márkája végzi a legjobban a dolgát. Még 2017-ben megállapodott a luxus piac egyik nagyágyújával, az LMVH-val, s kezdetben csak 500-600 millió dollárt kerestek ezen, tavaly már átlépték az egymilliárd dollárt. 

Kim Kardashian is jól muzsikál, pop-up boltot nyitott New Yorkban a Rockefeller Centerben, majd a Saks Fifth Avenue-n belül, jövőre szeretne beköltözni egy nagyobb plázába is. Az elmúlt két és fél év alatt 670 millió dollár hozott össze, idén 750 millió a terv.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Uniós GDP-rangsor: hol helyezkedik el a stagnáló Magyarország?
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 20:26
Az uniós rangsor hátsó részében találjuk Magyarországot az Eurostat friss, harmadik negyedéves GDP-adatait bemutató listáján. A lengyel gazdaság erős bővülésben van, miközben a németek stagnálnak, sőt: éves alapon alacsonyabb a bővülés ott, mint Magyarországon.
Makro / Külgazdaság Adót vetne ki az EU az ultrafeldolgozott élelmiszerekre
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 17:56
A szív- és érrendszeri betegségek megelőzése érdekében megadóztatná az Európai Unió a boltokban kapható alkoholos koktélokat is.
Makro / Külgazdaság Közel harmadára csökkenti a Svájccal szembeni vámokat az Egyesült Államok
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 17:28
A Trump-adminisztráció ezúttal Svájccal állapodott meg a vámcsökkentésről, miután az elmúlt hónapokban visszaesett az ország ipari exportja. 
Makro / Külgazdaság Az orosz külügy ismét egy budapesti békecsúcsról beszél
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 16:16
Nyitottak arra, hogy Vlagyimir Putyin és Donald Trump Budapesten találkozzon. Múlt héten Trump is arról beszélt, hogy örülne, ha Budapesten találkozhatna az orosz elnökkel.
Makro / Külgazdaság Csak úgy tűnik, hogy nincs, de Európának is lehet aduásza
Imre Lőrinc | 2025. november 14. 14:52
Egyre inkább a racionalitás veszi át a szerepet az európai fenntarthatósági gyakorlatokban a zöld illúziók kergetése helyett. Az ESG-szempontok figyelembevétele ugyanis az adott cég üzleti megtérülése miatt fontos. A geopolitikai síkon pedig az új iparágak feletti kontroll az adott ország befolyásszerzését is elősegítheti. A Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében Wieder Gergő, a KPMG szakértője arról is beszélt, hogy Kína és az Egyesült Államok szorításában mi lehet az Európai Unió ütőkártyája.
Makro / Külgazdaság A Tisza gazdaságpolitikusa szerint az Orbán-Trump deal nem helyettesítheti az uniós forrásokat
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 14:31
A vissza nem térítendő támogatások helyébe nem léphet az amerikai devizacsere-ügylet, amelyről Orbán Viktor megállapodott Donald Trumppal. Kármán András szerint a költségvetési hiány sem finanszírozható az érkező dollárokból.
Makro / Külgazdaság Álhír terjed a magyar nyugdíjrendszer változásáról: szakértő tisztázta, mi lesz jövőre
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 13:47
Gyökeres változásról szóló álhírek jelentek meg a magyar nyugdíjrendszerről, de egy nyugdíjszakértő megerősítette: jövőre sem változik a nyugdíjba vonulás folyamata. A korhatár is marad.
Makro / Külgazdaság Döntött a kormány: újabb csoport veheti igénybe a CSOK Pluszt
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 13:31
Eddig legfeljebb 40 éves nők igényelhették a hitelkonstrukciót, a kormány most eltörölte a felső korhatárt.
Makro / Külgazdaság Erre a listára nem lehetünk büszkék, a svédek annál inkább
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 13:00
A második becslés is megerősítette, hogy éves szinten és havi alapon is nőtt az euróövezet és az Európai Unió gazdasága.
Makro / Külgazdaság Ha a benzinkutakon múlik, nyugodt hétvégénk lesz
Privátbankár.hu | 2025. november 14. 12:45
Egyik típus sem lesz drágább holnaptól. Sajnos olcsóbb sem.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG