Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Hasítanak a celebek boltjai a plázákban, főleg az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten. Európában, így nálunk is, legfeljebb néhány olyan kozmetikai termék kapható, ami nevükhöz köthető, a ruházati üzletekben pedig kevésbé vannak jelen.

Az elmúlt pár évben nem kevesebb mint 30 ezer négyzetméternyi új boltot nyitottak a különféle tengerentúli celebek az amerikai nagyvárosi bevásárlóközpontokban. A fele ezeknek az üzleteknek a szépségiparban hasít. Mindez úgy történik, hogy a celebek ismertségére építő, de nevüket még nem használó márkák mindegyike hat évesnél fiatalabb.

A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay
A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay

A globális ingatlan tanácsadó cégek többsége szorosan követi, hogy miként változnak a vásárlási szokások és hogyan alakul át a vásárlások szerkezete. Beleértve azt is, hogy melyik üzlet- és bevásárlóközpont típusba szeretnek inkább betérni a sztárok nevével fémjelzett fizikai boltokat is keresők. 

Azt figyelték meg, hogy a nálunk is ismert bevásárlópark kategóriában (ilyen például a Stop Shop) kevésbé, sokkal jobban kedvelik az úgynevezett főutcákat vagy nevezzük inkább sétálóutcáknak. Budapesten is számtalan olyan központi útszakasz van, ahol a ruházati vagy a kozmetikai boltokban ott vannak a celeb-márkák. Az Egyesült Államokban pedig azt vették észre, hogy a celeb-hálózatok marketingesei előszeretettel akarnak egységet nyitni a nagyobb plázákban – írta a JLL nemzetközi tanácsadó jelentését ismertetve a bisnow.com szakportál. 

Celebek és márkáik a JLL összefoglalójában:

  • Rihanna – Savage X Fenty
  • Kim Kardashian - Skims
  • Gwyneth Paltrow - Goop
  • Kate Hudson – Fabletics
  • Jessica Alba – The Honest Company
  • Kristin Cavallari -  Uncommon James
  • Pharfell Williams – Billionarire Boys Club

A celeb-márkáknak kifejezetten jól jött a Covid, a járvány alatt hihetetlen tempót tudtak diktálni az online értékesítésben. Megjegyzendő, hogy egy-egy ilyen márka életciklusa nem feltétlenül hosszú, de az biztos, hogy ha online kezdi, akkor nagyobb esélye van az áttörésre. Ezt aztán később kiegészíti a fizikai üzlet, épp ezt az időszakot éljük most. 

Természetesen egyik nagy név sem lehet meg profin felépített és működtetett közösségimédia-jelenlét nélkül. Ott hatni kell, mert nagy a verseny, mindent be kell dobni, jól kell használni a celeb ismertségét, karakterét, szokásait és preferenciáit. A legnagyobb neveknek összesen hét milliárd követője van az Instagramon, a Facebookon további közel ugyanennyi. A klasszikus fehérnemű márkák is nyomulnak, de nem ilyen sikeresen, ennél fogva a celeb-márkák drágábban adhatják termékeiket, mégha nincs is bizonyíték arra, hogy a minőségük csak egy kicsivel is jobb lenne.

A celeb-márkákért felelős cégvezetők – ha jól végzik munkájukat - , nem csupán a cég saját online és fizikai értékesítését képesek felpörgetni, hanem elérik, hogy a nagykereskedők is tőlük rendeljenek. Az ismertség növekedése révén odáig mehetnek, hogy a plázaüzemeltetők először ideiglenes üzleteket (pop-up stores) engednek nekik a központon belül, majd végül hosszabb távú szerződéssel nagyobb egység nyitását is támogatják.

A celeb-márkák tehát általában jól kitalált módszerekkel és bővülő kapcsolati hálóval működnek – és persze termelik a dollármilliárdokat maguknak és a bevásárlóközpontok gazdáinak. A JLL szerint Rihanna és márkája végzi a legjobban a dolgát. Még 2017-ben megállapodott a luxus piac egyik nagyágyújával, az LMVH-val, s kezdetben csak 500-600 millió dollárt kerestek ezen, tavaly már átlépték az egymilliárd dollárt. 

Kim Kardashian is jól muzsikál, pop-up boltot nyitott New Yorkban a Rockefeller Centerben, majd a Saks Fifth Avenue-n belül, jövőre szeretne beköltözni egy nagyobb plázába is. Az elmúlt két és fél év alatt 670 millió dollár hozott össze, idén 750 millió a terv.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Trump úgy üzent az orosz olajról, hogy a magyar kormány is megértse
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 14:06
Az amerikai elnök levelet írt a NATO-tagországoknak.
Makro / Külgazdaság Felemás hírt kapott Magyarország szomszédja
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 09:27
Fenntartotta Románia államadós-osztályzatának március óta érvényes negatív kilátását a pénteki újabb felülvizsgálat után is a Moody's Ratings.
Makro / Külgazdaság A miniszterelnök bukása csak a kezdet, újabb csapást kapott Európa egyik kulcsországa
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 08:55
Franciaországot mostanában az ág is húzza.
Makro / Külgazdaság Nem fogja kitalálni, milyen konzulátust nyitott meg Szijjártó Péter
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 08:14
Váratlan országban barátkozott a miniszter.
Makro / Külgazdaság Húsz éve nem láttak ilyet Kínában
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 13:03
Érdekes adatok jöttek.
Makro / Külgazdaság Fontos állami cég vezetőjét cseréli le Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:48
Távozik a Magyar Fejlesztési Bank elnök-vezérigazgatója, az utód a Magyar Posta Biztosítótól érkezik.
Makro / Külgazdaság Várhatják a szombatot a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 12:34
Kellemes meglepetésben lehet részük a benzinkutakon.
Makro / Külgazdaság Mégiscsak működik Trump matekja? Jókorát zuhant az amerikai költségvetés hiánya
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 11:09
Közel 30 milliárd dollárt szedtek be vámokból csak augusztusban.
Makro / Külgazdaság Kellemetlen meglepetést kaptak a németek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 10:21
Hónapok óta nem történt ilyen.
Makro / Külgazdaság „Száz százalékig szolidáris” Lengyelországgal Orbán Viktor
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 09:52
Abu-Dzabiban beszélt a miniszterelnök a lengyelországi drónbehatolásról, Tisza-adóról és az Otthon Startról is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG