4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hasítanak a celebek boltjai a plázákban, főleg az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten. Európában, így nálunk is, legfeljebb néhány olyan kozmetikai termék kapható, ami nevükhöz köthető, a ruházati üzletekben pedig kevésbé vannak jelen.

Az elmúlt pár évben nem kevesebb mint 30 ezer négyzetméternyi új boltot nyitottak a különféle tengerentúli celebek az amerikai nagyvárosi bevásárlóközpontokban. A fele ezeknek az üzleteknek a szépségiparban hasít. Mindez úgy történik, hogy a celebek ismertségére építő, de nevüket még nem használó márkák mindegyike hat évesnél fiatalabb.

A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay
A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay

A globális ingatlan tanácsadó cégek többsége szorosan követi, hogy miként változnak a vásárlási szokások és hogyan alakul át a vásárlások szerkezete. Beleértve azt is, hogy melyik üzlet- és bevásárlóközpont típusba szeretnek inkább betérni a sztárok nevével fémjelzett fizikai boltokat is keresők. 

Azt figyelték meg, hogy a nálunk is ismert bevásárlópark kategóriában (ilyen például a Stop Shop) kevésbé, sokkal jobban kedvelik az úgynevezett főutcákat vagy nevezzük inkább sétálóutcáknak. Budapesten is számtalan olyan központi útszakasz van, ahol a ruházati vagy a kozmetikai boltokban ott vannak a celeb-márkák. Az Egyesült Államokban pedig azt vették észre, hogy a celeb-hálózatok marketingesei előszeretettel akarnak egységet nyitni a nagyobb plázákban – írta a JLL nemzetközi tanácsadó jelentését ismertetve a bisnow.com szakportál. 

Celebek és márkáik a JLL összefoglalójában:

  • Rihanna – Savage X Fenty
  • Kim Kardashian - Skims
  • Gwyneth Paltrow - Goop
  • Kate Hudson – Fabletics
  • Jessica Alba – The Honest Company
  • Kristin Cavallari -  Uncommon James
  • Pharfell Williams – Billionarire Boys Club

A celeb-márkáknak kifejezetten jól jött a Covid, a járvány alatt hihetetlen tempót tudtak diktálni az online értékesítésben. Megjegyzendő, hogy egy-egy ilyen márka életciklusa nem feltétlenül hosszú, de az biztos, hogy ha online kezdi, akkor nagyobb esélye van az áttörésre. Ezt aztán később kiegészíti a fizikai üzlet, épp ezt az időszakot éljük most. 

Természetesen egyik nagy név sem lehet meg profin felépített és működtetett közösségimédia-jelenlét nélkül. Ott hatni kell, mert nagy a verseny, mindent be kell dobni, jól kell használni a celeb ismertségét, karakterét, szokásait és preferenciáit. A legnagyobb neveknek összesen hét milliárd követője van az Instagramon, a Facebookon további közel ugyanennyi. A klasszikus fehérnemű márkák is nyomulnak, de nem ilyen sikeresen, ennél fogva a celeb-márkák drágábban adhatják termékeiket, mégha nincs is bizonyíték arra, hogy a minőségük csak egy kicsivel is jobb lenne.

A celeb-márkákért felelős cégvezetők – ha jól végzik munkájukat - , nem csupán a cég saját online és fizikai értékesítését képesek felpörgetni, hanem elérik, hogy a nagykereskedők is tőlük rendeljenek. Az ismertség növekedése révén odáig mehetnek, hogy a plázaüzemeltetők először ideiglenes üzleteket (pop-up stores) engednek nekik a központon belül, majd végül hosszabb távú szerződéssel nagyobb egység nyitását is támogatják.

A celeb-márkák tehát általában jól kitalált módszerekkel és bővülő kapcsolati hálóval működnek – és persze termelik a dollármilliárdokat maguknak és a bevásárlóközpontok gazdáinak. A JLL szerint Rihanna és márkája végzi a legjobban a dolgát. Még 2017-ben megállapodott a luxus piac egyik nagyágyújával, az LMVH-val, s kezdetben csak 500-600 millió dollárt kerestek ezen, tavaly már átlépték az egymilliárd dollárt. 

Kim Kardashian is jól muzsikál, pop-up boltot nyitott New Yorkban a Rockefeller Centerben, majd a Saks Fifth Avenue-n belül, jövőre szeretne beköltözni egy nagyobb plázába is. Az elmúlt két és fél év alatt 670 millió dollár hozott össze, idén 750 millió a terv.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Évek óta nem látott hír érkezett az inflációról
Privátbankár.hu | 2025. május 14. 06:51
Rég láttunk hasonlót.
Makro / Külgazdaság Putyin élete függ attól, hogy mi történik Ukrajnában – véli Szalay-Berzeviczy Attila
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. május 14. 05:48
A volt tőzsdeelnök, egyetemi szakközgazdász a Klasszis Podcastban elmondta a véleményét arról, miért robbantotta ki Trump a vámháborút, mi lehet annak végkimenetele, mi várható az orosz-ukrán háborúban, mi történhet annak lezárása után Ukrajnával és az orosz elnökkel. De szó esett arról is, lehet-e egyszerre jóban lenni az egymással nem egy platformon lévő nagyhatalmakkal, amint azt most Magyarország teszi, s végül arról is, hogyan jöhet ki Európa a mostani nagy geopolitikai, társadalmi változásokból.
Makro / Külgazdaság Kijött a várt inflációs adat, egészen meglepő
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 16:51
Az Egyesült Államokban váratlanul több mint négyéves mélypontra lassult az éves fogyasztóiár-emelkedés üteme áprilisban, havi szinten pedig a vártnál kisebb mértékben emelkedett a fogyasztói árindex.
Makro / Külgazdaság Jogi kiskapuval vágna vissza az EU a magyar vétónak
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 15:53
Július végén lejárnak az Oroszországgal szembeni szankciók.
Makro / Külgazdaság Évtizedek óta nem jött ilyen hír a tengerentúlról
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 15:33
Az amerikai költségvetés 258,4 milliárd dollár többlettel zárt áprilisban, ami 23,3 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi 209,5 milliárd dollár aktívumot. 
Makro / Külgazdaság Kitört a jókedv Németországban
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 13:13
Májusban a ZEW gazdaságkutató intézet németországi és euróövezeti gazdasági hangulatindexe egyaránt az elemzők által vártnál jobban javult.
Makro / Külgazdaság Az orosz árnyékflotta csak a kezdet volt, még veszélyesebb, ami utána jöhet
Litván Dániel | 2025. május 13. 05:59
Az orosz árnyékflotta továbbra is hatalmas mennyiségekben szállítja az orosz olajat. De úgy tűnik, valami még rosszabb is jön: a teljesen illegálisan közlekedő tartályhajók.
Makro / Külgazdaság Megfizetjük az árát, ha bizonytalanságba taszítjuk a magyar cégeket
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 19:06
Az árrésstop és más, a piaci működést korlátozó intézkedések rövid távon segíthetik az infláció visszaszorítását, de hosszabb távon alulbecsülik ezek negatív hatását – mondta munkatársunk a TrendFM műsorában, ahol az amerikai gyorsjelentési szezon is szóba került.
Makro / Külgazdaság Zelenszkij ennek a hírnek biztosan nem örült
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 16:23
Rossz adat jött az ukrán gazdaságból.
Makro / Külgazdaság Megszólalt a minisztérium a költségvetési hiányról
Privátbankár.hu | 2025. május 12. 11:38
Nőnek az állami bevételek, de a költségvetés április végéig így is közel 3000 milliárd forintos hiánnyal zárt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG