4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Hasítanak a celebek boltjai a plázákban, főleg az Egyesült Államokban és a Távol-Keleten. Európában, így nálunk is, legfeljebb néhány olyan kozmetikai termék kapható, ami nevükhöz köthető, a ruházati üzletekben pedig kevésbé vannak jelen.

Az elmúlt pár évben nem kevesebb mint 30 ezer négyzetméternyi új boltot nyitottak a különféle tengerentúli celebek az amerikai nagyvárosi bevásárlóközpontokban. A fele ezeknek az üzleteknek a szépségiparban hasít. Mindez úgy történik, hogy a celebek ismertségére építő, de nevüket még nem használó márkák mindegyike hat évesnél fiatalabb.

A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay
A jó márkának is kell próbababa. Fotó: pixabay

A globális ingatlan tanácsadó cégek többsége szorosan követi, hogy miként változnak a vásárlási szokások és hogyan alakul át a vásárlások szerkezete. Beleértve azt is, hogy melyik üzlet- és bevásárlóközpont típusba szeretnek inkább betérni a sztárok nevével fémjelzett fizikai boltokat is keresők. 

Azt figyelték meg, hogy a nálunk is ismert bevásárlópark kategóriában (ilyen például a Stop Shop) kevésbé, sokkal jobban kedvelik az úgynevezett főutcákat vagy nevezzük inkább sétálóutcáknak. Budapesten is számtalan olyan központi útszakasz van, ahol a ruházati vagy a kozmetikai boltokban ott vannak a celeb-márkák. Az Egyesült Államokban pedig azt vették észre, hogy a celeb-hálózatok marketingesei előszeretettel akarnak egységet nyitni a nagyobb plázákban – írta a JLL nemzetközi tanácsadó jelentését ismertetve a bisnow.com szakportál. 

Celebek és márkáik a JLL összefoglalójában:

  • Rihanna – Savage X Fenty
  • Kim Kardashian - Skims
  • Gwyneth Paltrow - Goop
  • Kate Hudson – Fabletics
  • Jessica Alba – The Honest Company
  • Kristin Cavallari -  Uncommon James
  • Pharfell Williams – Billionarire Boys Club

A celeb-márkáknak kifejezetten jól jött a Covid, a járvány alatt hihetetlen tempót tudtak diktálni az online értékesítésben. Megjegyzendő, hogy egy-egy ilyen márka életciklusa nem feltétlenül hosszú, de az biztos, hogy ha online kezdi, akkor nagyobb esélye van az áttörésre. Ezt aztán később kiegészíti a fizikai üzlet, épp ezt az időszakot éljük most. 

Természetesen egyik nagy név sem lehet meg profin felépített és működtetett közösségimédia-jelenlét nélkül. Ott hatni kell, mert nagy a verseny, mindent be kell dobni, jól kell használni a celeb ismertségét, karakterét, szokásait és preferenciáit. A legnagyobb neveknek összesen hét milliárd követője van az Instagramon, a Facebookon további közel ugyanennyi. A klasszikus fehérnemű márkák is nyomulnak, de nem ilyen sikeresen, ennél fogva a celeb-márkák drágábban adhatják termékeiket, mégha nincs is bizonyíték arra, hogy a minőségük csak egy kicsivel is jobb lenne.

A celeb-márkákért felelős cégvezetők – ha jól végzik munkájukat - , nem csupán a cég saját online és fizikai értékesítését képesek felpörgetni, hanem elérik, hogy a nagykereskedők is tőlük rendeljenek. Az ismertség növekedése révén odáig mehetnek, hogy a plázaüzemeltetők először ideiglenes üzleteket (pop-up stores) engednek nekik a központon belül, majd végül hosszabb távú szerződéssel nagyobb egység nyitását is támogatják.

A celeb-márkák tehát általában jól kitalált módszerekkel és bővülő kapcsolati hálóval működnek – és persze termelik a dollármilliárdokat maguknak és a bevásárlóközpontok gazdáinak. A JLL szerint Rihanna és márkája végzi a legjobban a dolgát. Még 2017-ben megállapodott a luxus piac egyik nagyágyújával, az LMVH-val, s kezdetben csak 500-600 millió dollárt kerestek ezen, tavaly már átlépték az egymilliárd dollárt. 

Kim Kardashian is jól muzsikál, pop-up boltot nyitott New Yorkban a Rockefeller Centerben, majd a Saks Fifth Avenue-n belül, jövőre szeretne beköltözni egy nagyobb plázába is. Az elmúlt két és fél év alatt 670 millió dollár hozott össze, idén 750 millió a terv.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Megszólalt az államtitkár a fix 3-as kkv-hitelről
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 13:00
Szabados Richárd elmondta, hogy a kis- és középvállalkozásokat célzó, fix 3 százalékos kölcsönt már 2600 vállalkozás igényelte, 140 milliárd forint értékben.
Makro / Külgazdaság Az Airbus bemutatott az Egyesült Államoknak: Kínában nyit céget a francia óriás
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 12:43
A gyártó célja, hogy 2027-re rekordmennyiségű A320-ast szállítson. Az Airbus új összeszerelő sorokat nyitott Tiencsinben és Mobile-ban, így a világ két legnagyobb légi közlekedési piacán erősíti pozícióját.
Makro / Külgazdaság AI-központot hoz létre a kormány a vállalkozásoknak
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 12:00
Ezt a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos árulta el.
Makro / Külgazdaság Már a kormány is elismeri: irreálisak a minimálbér-emelési tervek
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 11:40
Irreálisnak nevezte a 13 százalékos jövő évi minimálbér-emelésre vonatkozó terveket a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára az M1 műsorában.
Makro / Külgazdaság Minél tovább húzza Putyin a háborút, annál nagyobb kárt okoz az oroszoknak
Király Béla | 2025. október 22. 11:11
Az egyelőre bizonytalan budapesti béketárgyalások hírére a hurráoptimizmus uralta el a propagandamédiát, miközben a háborút valóban lezáró megállapodásra kevés az esély. Ugyanakkor az idő immár az oroszokat is szorítja: a gazdasági problémáikat egyre kevésbé tudják elkendőzni.
Makro / Külgazdaság Így változnak az üzemanyagárak a százhalombattai tűzeset után
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 10:57
Emelkedés a kutakon, mindkét típusnál.
Makro / Külgazdaság Kína után Japán is megkerülte Trump vámjait
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 10:45
Úgy tűnik, hogy Japán is eredményes volt az új exportpiacok megtalálásában.
Makro / Külgazdaság Több lett a munkanélküli Magyarországon
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 08:30
Augusztushoz képest 4,4 százalékról 4,5 százalékra nőtt a munkanélküliségi ráta Magyarországon – közölte a KSH.
Makro / Külgazdaság Ennyi ideig okozhat zavart a százhalombattai Mol-tűzeset
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 08:20
A Mol és a szakemberek sem tartanak ellátási problémáktól.
Makro / Külgazdaság Reagált Kína az amerikai-ausztrál ásványkincs-megállapodásra
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 06:25
A héten aláírta az Egyesült Államok és Ausztrália vezetője a kritikus nyersanyagok zavartalan kereskedelméről szóló megállapodást. A lépést sokan Kína ellenében értelmezik, most reagált a távol-keleti nagyhatalom.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG