3p

Gondosabban kezelik a kasszát a nők.

Odafigyelnek a pénzükre a magyarok, körültekintően intézik a bevásárlásokat, megnézik, hogy mit és mennyiért vesznek, keresik a kedvező, akciós ajánlatokat – derül ki az Erste Bank ügyfelei körében végzett felméréséből. A legtöbben (40 százalék) bevásárlás előtt listát írnak, amihez ragaszkodnak is, vagy a szokásos dolgokat veszik (30 százalék), így körülbelül tudják, mennyit fognak költeni. 

A nőkre, a fiatalabbakra és a budapestiekre jellemzőbb, hogy előzetesen összeírt listával vásárolnak, melyhez tartják is magukat.

A férfiak inkább az akciós, kedvezőbb árú termékeket keresik, az idősebb korosztály jellemzően a megszokott dolgokat veszi, a vidéken élők pedig szívesen tájékozódnak az akciós újságokból.

A vásárlóknak a vizsgált termékkategóriákban (élelmiszer, tartós fogyasztási cikkek, ruházat, mosó- és tisztítószerek, üzemanyag) fontos, hogy megbízható helyről vásároljanak, és a legtöbbnél figyelik az akciókat is. Az árak összehasonlítása majd minden kategóriában jellemző, az összetevőket inkább az élelmiszereknél figyelik – a válaszadók háromnegyede kíváncsi arra, mit is eszik valójában.

Az élelmiszereknél az ár mellett az is fontos, hogy lehetőség szerint magyar termék legyen. A George Appot havonta legalább egyszer használók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha teheti, csak magyar terméket vásárol, az appot nem aktívan használóknál ez az arány eléri a 78 százalékot

– ismertette a felmérés eredményeit Konczér Eszter, az Erste Bank piackutatásért felelős vezetője.

Az élelmiszereknél a származási ország mellett különösen fontosak az akciók, a különféle pontgyűjtő lehetőségek szerepe, valamint az, hogy az adott termék megbízható forrásból származzon. A válaszadók 72 százaléka mondta azt, hogy figyeli az élelmiszerekhez kapcsolódó akciókat, míg kétharmaduk részt vesz valamilyen pontgyűjtő programban is. A spórolásnál is fontosabb, hogy az adott élelmiszer megbízható helyről származzon. A vásárlók 85 százaléka erre különösen odafigyel. 

A vásárlók jól megnézik az árakat. Fotó: Fotó: depositphotos
A vásárlók jól megnézik az árakat. Fotó: Fotó: depositphotos

Árérzékenyek a vevők

A vevők az árak tekintetében is körültekintően járnak el, a válaszadók fele akár már 1000 forint esetén is összehasonlítja a termékek árát. A nők gondosabban kezelik a családi kasszát, esetükben ez az arány 54 százalék, míg a férfiaknál a válaszadók 44 százaléka mondta azt, hogy akár már 1000 forintos kiadásnál is összeveti egymással a különböző termékeket.

Ami az egyes korosztályokat illeti, a fiatal felnőttek (20-30 év közöttiek), és a fiatalabb középkorúak (31-44 év közöttiek) szentelnek nagyobb arányban figyelmet a kisebb tételeknek is, 60, illetve 53 százalék nyilatkozott így. A termékek esetében az élelmiszereknél, valamint a mosó- és tisztítószereknél számít minden forint: előbbinél a válaszadók 68, utóbbinál 64 százalék hasonlítja össze az árakat akár már egy 1000 forintos tételnél is.

A nők különösen figyelnek az árakra állítólag. Fotó: Fotó: depositphotos
A nők különösen figyelnek az árakra állítólag. Fotó: Fotó: depositphotos

A válaszadók nagy többsége szívesen spórol, ha erre van lehetősége. A felmérés eredménye szerint a vásárlók 75 százaléka vesz rendszeresen akciós terméket, 71 százaléka vesz igénybe a vásárlás árából levont kedvezményeket. A pontgyűjtő lehetőségekkel 54 százalék szokott élni, míg a kupon akciókat 41 százalék keresi. A nőkre jellemzőbb, hogy kevésbé hagyják kifolyni a pénzt a kezükből: 77 százalékuk keresi az akciós termékeket és a különféle vásárlási kedvezményeket, míg pontgyűjtéssel 63 százalékuk, kuponozással 50 százalékuk foglalkozik. 

 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Erősen visszavágta Kína két olyan nyersanyag exportját, amely a fegyver- és napelemgyártáshoz kell
Privátbankár.hu | 2025. július 21. 15:01
Kína jelentősen visszafogta két fontos nyersanyag – a fegyverek, a távközlési berendezések és a napelemek gyártásához szükséges alapanyag – exportját a Reuters hírügynökség által a hivatalos kínai vámadatokon végzett elemzés alapján.
Makro / Külgazdaság Románia és Görögország lett az EU rossztanulója hiány és államadósság terén
Privátbankár.hu | 2025. július 21. 14:07
Az euróövezetben és az Európai Unióban is csökkent a GDP-arányos államháztartási hiány az idei első negyedévben a tavalyi utolsó negyedévvel összevetve, miközben nőtt az államadósság aránya – közölte az EU statisztikai hivatala, az Eurostat hétfőn.
Makro / Külgazdaság Nyissa ki a pénztárcáját, többet kell fizetni a kutakon!
Privátbankár.hu | 2025. július 21. 11:18
Újra...
Makro / Külgazdaság Ezt mindenképpen tudnia kell a 3 százalékos lakáshitelről!
Privátbankár.hu | 2025. július 21. 10:43
Tisztábbak a feltételek.
Makro / Külgazdaság Sereghajtóvá vált a magyar gazdaság: három év alatt a térség minden állama lehagyott minket
Sasvári Péter | 2025. július 21. 10:21
Vészesen lemaradt a magyar gazdaság a többi V4-es országtól egy új kimutatás szerint. Az elmúlt néhány évben a magyar gazdaság sokkal rosszabb számokat produkál, mint a Visegrádi Négyek többi állama. De mi áll emögött? Hogyan lettünk éllovasból ismét sereghajtók?
Makro / Külgazdaság „Nincs új a nap alatt” – így léphetnek Varga Mihályék
Privátbankár.hu | 2025. július 21. 10:05
Hogy látják a szakértők?
Makro / Külgazdaság Ezt sem teheti ki Orbán Viktor a Karmelita ablakába
Csabai Károly | 2025. július 21. 05:43
Hiába lett májushoz képest magasabb az adataikat cikkünk megjelenéséig közzétett 43 európai országból 33-ban – így nálunk is – az éves infláció 2025 hatodik hónapjában, Magyarország helyezése nem változott. Ez azt jelenti, hogy az öreg kontinensen továbbra is a miénk a nyolcadik legmagasabb fogyasztóiár-index, a 27 tagú Európai Unióban pedig csak két országban nagyobb a pénzromlás, Észtországban és Romániában. A visszatekintő reálkamatok összevetésében pedig eggyel még romlott is a helyezésünk – derül ki lapunk legfrissebb Privátbankár Európai Inflációs Körképéből.
Makro / Külgazdaság Aggódnak a cégek, de itt a német kormány új dobása
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 08:55
Eloszlatnák az aggodalmat.
Makro / Külgazdaság Győrffy Dóra: Nem racionális támogatni tízmilliókkal egy Fülöp-szigeteki munkahely létrehozását
Izsó Márton - Csabai Károly | 2025. július 19. 10:58
A közgazdász, egyetemi tanár, az MTA doktora volt a július 16-ai élő műsorunk vendége volt. A Klasszis Klub Live 5. évfolyamának 79. adását most a Klasszis YouTube-csatornán megnézheti, vagy a Klasszis Podcast-csatornán meghallgathatja.
Makro / Külgazdaság Besül a magyar kormány fegyvere? 2034 előtt nem várják Ukrajnát az EU-ba
Privátbankár.hu | 2025. július 19. 10:11
Friedrich Merz német kancellár szerint Ukrajna valószínűleg nem csatlakozik az Európai Unióhoz a blokk következő költségvetési ciklusának vége, azaz 2034 előtt – pedig a magyar kormány minden nap az ukrán EU-csatlakozásról beszél már most is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG