3p

Gondosabban kezelik a kasszát a nők.

Odafigyelnek a pénzükre a magyarok, körültekintően intézik a bevásárlásokat, megnézik, hogy mit és mennyiért vesznek, keresik a kedvező, akciós ajánlatokat – derül ki az Erste Bank ügyfelei körében végzett felméréséből. A legtöbben (40 százalék) bevásárlás előtt listát írnak, amihez ragaszkodnak is, vagy a szokásos dolgokat veszik (30 százalék), így körülbelül tudják, mennyit fognak költeni. 

A nőkre, a fiatalabbakra és a budapestiekre jellemzőbb, hogy előzetesen összeírt listával vásárolnak, melyhez tartják is magukat.

A férfiak inkább az akciós, kedvezőbb árú termékeket keresik, az idősebb korosztály jellemzően a megszokott dolgokat veszi, a vidéken élők pedig szívesen tájékozódnak az akciós újságokból.

A vásárlóknak a vizsgált termékkategóriákban (élelmiszer, tartós fogyasztási cikkek, ruházat, mosó- és tisztítószerek, üzemanyag) fontos, hogy megbízható helyről vásároljanak, és a legtöbbnél figyelik az akciókat is. Az árak összehasonlítása majd minden kategóriában jellemző, az összetevőket inkább az élelmiszereknél figyelik – a válaszadók háromnegyede kíváncsi arra, mit is eszik valójában.

Az élelmiszereknél az ár mellett az is fontos, hogy lehetőség szerint magyar termék legyen. A George Appot havonta legalább egyszer használók 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha teheti, csak magyar terméket vásárol, az appot nem aktívan használóknál ez az arány eléri a 78 százalékot

– ismertette a felmérés eredményeit Konczér Eszter, az Erste Bank piackutatásért felelős vezetője.

Az élelmiszereknél a származási ország mellett különösen fontosak az akciók, a különféle pontgyűjtő lehetőségek szerepe, valamint az, hogy az adott termék megbízható forrásból származzon. A válaszadók 72 százaléka mondta azt, hogy figyeli az élelmiszerekhez kapcsolódó akciókat, míg kétharmaduk részt vesz valamilyen pontgyűjtő programban is. A spórolásnál is fontosabb, hogy az adott élelmiszer megbízható helyről származzon. A vásárlók 85 százaléka erre különösen odafigyel. 

A vásárlók jól megnézik az árakat. Fotó: Fotó: depositphotos
A vásárlók jól megnézik az árakat. Fotó: Fotó: depositphotos

Árérzékenyek a vevők

A vevők az árak tekintetében is körültekintően járnak el, a válaszadók fele akár már 1000 forint esetén is összehasonlítja a termékek árát. A nők gondosabban kezelik a családi kasszát, esetükben ez az arány 54 százalék, míg a férfiaknál a válaszadók 44 százaléka mondta azt, hogy akár már 1000 forintos kiadásnál is összeveti egymással a különböző termékeket.

Ami az egyes korosztályokat illeti, a fiatal felnőttek (20-30 év közöttiek), és a fiatalabb középkorúak (31-44 év közöttiek) szentelnek nagyobb arányban figyelmet a kisebb tételeknek is, 60, illetve 53 százalék nyilatkozott így. A termékek esetében az élelmiszereknél, valamint a mosó- és tisztítószereknél számít minden forint: előbbinél a válaszadók 68, utóbbinál 64 százalék hasonlítja össze az árakat akár már egy 1000 forintos tételnél is.

A nők különösen figyelnek az árakra állítólag. Fotó: Fotó: depositphotos
A nők különösen figyelnek az árakra állítólag. Fotó: Fotó: depositphotos

A válaszadók nagy többsége szívesen spórol, ha erre van lehetősége. A felmérés eredménye szerint a vásárlók 75 százaléka vesz rendszeresen akciós terméket, 71 százaléka vesz igénybe a vásárlás árából levont kedvezményeket. A pontgyűjtő lehetőségekkel 54 százalék szokott élni, míg a kupon akciókat 41 százalék keresi. A nőkre jellemzőbb, hogy kevésbé hagyják kifolyni a pénzt a kezükből: 77 százalékuk keresi az akciós termékeket és a különféle vásárlási kedvezményeket, míg pontgyűjtéssel 63 százalékuk, kuponozással 50 százalékuk foglalkozik. 

 

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Nem jött be az elemzők várakozása: mi a baj a németekkel?
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 13:38
Gyengébb adat érkezett a vártnál.
Makro / Külgazdaság Óriási változás jön a benzinkutakon júliustól
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:43
A nyár második hónapja jelentős üzemanyagár-csökkenéssel indul.
Makro / Külgazdaság A lengyelek is bevették a keserű magyar pirulát
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:31
Azután, hogy nálunk májusban az előző havinál magasabb lett az infláció, most a lengyelek jelentették ugyanezt, csak már júniusról.
Makro / Külgazdaság Eddig jó, mondják a britek, de mi lesz azután?
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 11:08
Gyorsult a brit gazdaság növekedési üteme az első negyedévben, a kilátások azonban nem biztatóak.
Makro / Külgazdaság Ön TikTokozik? Akkor most reménykedhet
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 10:17
Donald Trump amerikai elnök a Fox Newsnak adott interjúban közölte, hogy egy „nagyon gazdag emberekből” álló csoport készen áll megvásárolni a TikTokot.
Makro / Külgazdaság Fontos gesztust tett Kína Japánnak
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 08:50
Hszi Csin-pingék újra megnyitja a piacaikat a japán tengeri termékek előtt.
Makro / Külgazdaság Ettől még jobban kiverhet minket a víz
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 08:30
Áprilishoz képest ugyan májusban az ipari termelői árak csökkentek, ám az előző év azonos időszakához képest közel 7 százalékkal nőttek, alapvetően az élelmiszeripar átlagnál nagyobb drágulása miatt.
Makro / Külgazdaság Elvileg nyilvánosságra kerülhet, kik a NER-es magántőkealapok gazdái – de gyakorlatilag is?
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 07:46
Bár egy uniós direktíva alapján január 1-jétől kötelesek felfedni a magántőkelapok a tulajdonosaik kilétét, az nem mindenegyikőjükre vonatkozik, ráadásul az átlagembernek az adatokhoz sem könnyű hozzáférnie.
Makro / Külgazdaság Fontos bejelentésre készül az állam hivatala
Privátbankár.hu | 2025. június 30. 06:55
Az ipari termelői árak májusi adatait közli ma a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Makro / Külgazdaság Drágult a bevásárlás: berúgta az ajtót a burgonya a diszkontokban
Kollár Dóra | 2025. június 30. 05:37
Pánikra még nincsen ok, de enyhe áremelkedést mértünk június végén a három nagy diszkontlánc áraiban. Itt a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés.   
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG