A repülőgép jelentős késésével összefüggő kártalanítási jog jár az unión kívüli országokba tartó, és unión kívüli átszállást is magába foglaló járatokra is egységes foglalás esetén. Az Európai Unió Bíróságának döntésének értelmében egy unión kívüli országban tett átszállás nem változtat azon az uniós szabályon, hogy a két vagy több légi járatot magában foglaló utazást egyetlen, közvetlenül csatlakozó járatnak kell tekinteni.
Korábban egy német utas Berlinből casablancai átszállással a szintén marokkói Agadirba utazott. Az átszállásnál adódott problémák miatt egy későbbi repülőgéppel, négy órás késéssel érkezett a végső célállomásra. A bíróság szerint – amennyiben az utazás kiinduló repülőtere uniós országban található – egységes foglalás esetén akkor is vonatkozik a kártalanítási jog az unión kívüli célállomásra tartó utasra, ha a késés nem uniós országban történt.
Amikor tehát egy utas egységes foglalása két – vagy akár több – légi járatot is magában foglal, azokat egyetlen szállításként kell figyelembe venni az utasokat megillető kártalanítási jog szempontjából. Ezeket a járatokat egyetlen közvetlenül csatlakozó járatnak kell tekinteni.
Végre újra elérhető lesz a hangsebesség feletti polgári repülés A repülés történetében nagy visszalépés volt, amikor 15 éve leállt a Concorde, az egyetlen ténylegesen és huzamosan üzemelő szuperszonikus utasszállító repülőgép. Most azonban több vállalkozás dolgozik azon, hogy ismét a hangsebesség fölött repülő gépet építsen, ezúttal a Concorde hátrányai nélkül. További részletek >>> |