Az együttműködést - amely közös adatbázissal hatékonyabb fellépést tesz lehetővé - az indokolta, hogy szeptember 1-jétől a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat ellen alapvetően az NFH jogosult fellépni. Amennyiben a tevékenység versenyt sért, akkor a GVH, míg ha pénzügyi intézményt érint, akkor a PSZÁF jár el.
2008 első felében a vásárlói tudatosságunk tekintetében előrelépés volt tapasztalható, de továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal - részletek >> |
Nagy Márta a listáról elmondta, hogy a törvény meghozatala előtt már találkoztak a felsorolt 31 cselekményből 30-cal, de a tizenhatodikkal még nem volt dolguk. Ez így szól: tisztességtelen az a kereskedelmi gyakorlat, amely azt állítja, hogy aki megvásárolja az adott árut, az nagyobb eséllyel indul valamely szerencsejátékon. Mire a törvény átfutott a parlamenten, már erre is volt példa - tette hozzá.
Wittich Tamás az új törvényt úgy jellemezte, hogy az versenyelőnyt teremt a tisztességes vállalkozásoknak, segít kifehéríteni a szürkegazdaságot, és tudatosabbá teszi a magyar fogyasztót. Nagy Márta úgy vélte, hogy eddig a kis tisztességtelenségek büntetlenek maradtak, mivel a súlyuk miatt nem sértették a versenyt. Hétfőtől viszont ezeket is szankcionálni lehet.
Farkas István pedig azt emelte ki az új szabályozásból, hogy megfordul a bizonyítási teher, például a banknak kell bizonyítania, hogy minden információt korrekten megkaptak az ügyfelek.
Tilos zaklatni az ügyfelet
Még mindig gondban vagyunk a jótállással
Vegetálnak a sarki kisboltok
Olimpiai számba megy a nagybevásárlás
A nők is szívesen barkácsolnak
A magyarok is kezdik felfedezni, mire jó a net
MTI