Luxusmárkákat kínáló utcák
A belváros újjáéledése jól látható, de lassú folyamat. A bérlők kicserélődése éveket vesz igénybe, már csak azért is, mert a kiadható üzlethelyiségek tulajdonviszonya nem mindig átlátható. Nagyon sokat lendít egy-egy utca lehetőségein, ha a szomszédos üzletek egy tulajdonos kezében vannak, így az üzletkialakítás rugalmasabb, az arculat egységes és a változás gyorsabb lehet. Erre jó példa a Deák Ferenc utca átalakulása. Habár a Fashion Street üzleteiben havonta, négyzetméterenként elkért 60-80 euró közötti átlagárakat nem lehet a Váci utcához hasonlítani, a terület felértékelődése egyértelmű – értékeli a fővárosi üzlethelyiség-piac jelenét Gothard Doris, a CB Richard Ellis üzlethelyiségi ügynökség-vezetője.
Elemzése szerint az Andrássy úti üzlethelyiségek átlagos bérleti díja a Deák Ferenc utcainál magasabb, négyzetméterenként 80-100 euró közelében van, ugyanakkor itt lényegesen lassabb a bérlőcsere. Ezen a területen sok bérlő hosszú távra kötött szerződést az önkormányzattal. Az első luxusmárkák megjelenése óta már két év eltelt, és még mindig vannak az utca profiljába nem illeszkedő egységek. Az utóbbi időben több szabad üzlethelyiség került piacra, ami egy egészséges profiltisztítást tesz lehetővé. Ez katalizátorként hathat, és újabb márkák érkezhetnek Az Andrássy útra.
A Rákóczi út még lerobbant marad néhány évig
A Kossuth Lajos utcának a Budapest Szíve program adhat lendületet, ami segít az autósforgalom csökkenésében és a gyalogosforgalom növekedésében. Egyelőre kevés itt a mozgás, sok épületnek kell még átalakulnia, bár Gothard Doris szerint néhány előre mutató projekt már elkezdődött (First Site vagy Klotild Palota). A következő pár évben ezt a szakaszt még nem lehet igazán bevásárló utcának tekinteni.
A Rákóczi út problémáira még terv sincsen, egyelőre a sugárút vegyes imidzse továbbra is megmarad. A Blaha Lujza tér komoly változás előtt áll, ami azonban szigetszerű marad, és a Rákóczi út egyéb részein ez a hatás nem lesz érezhető. Ez az árakban is megjelenik, itt jelenleg négyzetméterenként 30-40 euró a havi bérleti díj.
Sétálóutcában vegyünk üzlethelyiséget
Belvárosi, jó helyen lévő utcai üzlethelyiség megvásárlását most jó lehetőségnek tartja Salamon Adorján, az Eston International Zrt. elnök-vezérigazgatója. Manapság sok sétálóutca alakul; ezek közül ott, ahol várhatóan nő majd a gyalogosforgalom, az ingatlanok használati értéke is emelkedik majd, ami egy befektető számára fontos.
Azok a területek tudnak igazán fejlődni, ahol egy szakmának, vagy egyfajta tevékenységi körnek ad teret a fejlesztő. Ennek alátámasztására a szakember jó példának tartja a belvárosban a Deák Ferenc utca fejlődését, amely egy fejlesztő egységes elképzelése szerint épül ki. Hasonlóan kedvező jövő elé néz az Operaház mögötti terület, ahol a kialakított sétálóutcákban különféle mesterségek, cégek – kávézók, hangszerboltok, ékszerészek – színesítik a város arculatát.
A belvárosi önkormányzat tervezi, hogy még több utcát alakít át csak a gyalogosok számára. Ezek a sétálóutcák, illetve az itt található, vagy ezután kialakított üzlethelyiségek egy jó fejlesztői, beruházói koncepcióval pár év alatt jelentősen felértékelődhetnek. Mint ahogyan ez az Andrássy út esetében is megtörtént. Míg három-négy évvel ezelőtt egy-egy üzlethelyiség bérleti díja 25 euró körül volt négyzetméterenként, mára ez az összeg megháromszorozódott.
A jövő – befektetői szempontból – ígéretes területe a 4-es metró Etele téri végállomásának környezete. Várhatóan nagyszámú kereskedelmi, szolgáltatói kör építi ki itt azt a komoly forgalommal számoló üzlethelyiség-hálózatot, amely képes kiszolgálni a közlekedési csomópontot használó tömegek igényeit - olvasható az Üzlethely.info összefoglalójában.
Hatalmas ugrás előtt az irodabérleti díjak
"Több illemhelyet Budapestnek!"
A luxust nem adjuk
Ki hinné? Csúcsot döntenek az ipari ingatlanok
Privátbankár