4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Tavaly is nagyot nőtt a K&H Bank eredménye, nagyobb mértékben nőtt a hitel-, mint a betétállomány, és a biztosító eredménye is szépen növekedett. A bank nagy lépést tett a digitalizáció irányában, az ügyfelek nagyon sok mindent intézhetnek elektronikusan.

Eredmény, ügyfélszám

A K&H Bankcsoport 57,8 milliárd forint eredményt ért el 2018-ban, ami 38 százalék emelkedés az előző éves 41,8 milliárdhoz képest. A növekedés egy részét egyedi tételek adták: az ezek nélkül számított működési eredmény 53,6 milliárd forint volt, ami 28 százalékos növekedés. A biztosító 4,5 milliárd forint nettó eredménytért el, ami 57 százalékos eredménynövekedés. A banknál a hitelezési értékvesztések is jól alakultak: csökken a nemfizető hitelek aránya, jelenleg mindössze 1,8 százalék az állomány, ami kifejezetten kedvező szint.

Az ügyfélszám már közel 700 ezer (695), ez egy százalék emelkedés, azonban a rendszeres jövedelemátutalást kapó ügyfelek száma 57-ről 60 százalékra növekedett, ez 7 százalékos növekedés. Ez nagyon fontos a bank számára hisz ők azok az ügyfeleknek, akiknek a K&H a fő bankja. A banknál mind a betétek, mind a hitelek nőttek, a hitelállomány 7, betétállomány 4 százalékkal. Decemberben az újonnan folyósított fix kamatozású jelzáloghitelek aránya már 90 százalék volt.

Automatizálás, digitalizálás

A banknak több mint 200 készpénzbefizető automatája van, ezzel piacvezetők az országban. A bankhoz történő összes készpénz befizetés 59 százaléka ezeken át zajlik, csak 41 százalék a pénztárakban. Emellett bevezették a pénztármentes koncepciót: 40 fiókban, ami az összes fiók 20 százaléka, már nincs pénztár, ebben is piacvezető a bank. Ez az ügyfelek számára is kényelmes, bármikor intézhetik a befizetést, a bank munkatársai pedig fontosabb dolgokkal tudnak foglalkozni.

Ugyancsak jelentős lépés a papírmentesítés: az ügyfelek digitális formában írhatnak alá. Az ügyfelek negyede már ezt használja, 174 ezren rendelkeznek az ehhez szükséges biometrikus profillal. Emellett az egyik legfontosabb újítás a robotvezérelt személyikölcsön folyósítás, ennek keretében fél órán belül elbírálják a hitelkérelmet, és ha az pozitív, azonnal folyósítanak. Ez ráadásul nemcsak a bank ügyfelei számára elérhető szolgáltatás: bárki igénybe veheti.

Biztosító

A K&H Biztosító illeti nettó nyeresége 4,5 milliárd lett, ez 57 százalékos emelkedés. A nyereség növekedése részben a bevételnövekedésből adódott (18 százalék), és sokat segített a gyors a gazdasági növekedés, a növekvő a fogyasztás: sok az építkezés és felújítás, növekszik a járműpark, sok új autó fogy, így magas az értékesítés és kicsi a lemorzsolódás.

A kárfizetés szempontjából is jó volt az év, mivel nem voltak természeti katasztrófák, rendkívüli időjárási események. Mindez kedvező költségszint mellett jött létre, a költségek csak 3 százalékkal növekedtek, köszönhetően a digitalizációnak. A nem életbiztosítási szektor 13 százalékkal növekedett, ez elsősorban a gépjárműbiztosításból jött össze, de az életbiztosítási az életbiztosítás is jól ment, 15 százalék.

Kifejezett újdonság a teljesen digitális lakásbiztosítás, ahol mindössze három kérdést kap az ügyfél: családi háza van-e vagy lakása, mennyi az irányítószám, illetve hány négyzetméteres a lakás, majd ezek alapján azonnal ajánlatot kap az ügyfél. Emellett érdekesség, hogy a biztosítónál meglévő összes információ egy adatbázisba került, így mind az ügyfelek, mind az értékesítők egy helyen látják, mivel rendelkezik az ügyfél.

Várakozások

A Privátbankár kérdésére, hogy a következő években várható-e hasonló dinamikus eredménynövekedés, David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója, és Nik Vincke, a K&H vezérigazgatója azt válaszolta, hogy mivel tavaly több egyedi tétel is volt, így nehéz ilyen dinamikát tartani, ugyanakkor sok függ attól, hogy a robusztus magyar gazdasági növekedés és a lakossági fogyasztás emelkedése meddig lesz hasonlóan dinamikus, mint a tavalyi évben. Az is döntő, hogy alakul a kamatszint: a jegybank már többször is jelezte, hogy rövidesen kezdődhet a monetáris szigorítás, ugyanakkor erre még nem került sor. A biztosító esetében tavaly lényeges elem volt, hogy nem történt természeti katasztrófa, ennek megismétlődésére nem lehet számítani, ezért óvatosan becslés indokolt a várható eredménynövekedést illetően.

Címkék: Pénzügyi szektor

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor „A készpénz szerepét újra kell gondolni”
Privátbankár.hu | 2025. május 9. 17:51
A pénzügyi szektor meghatározó szerepet vállal a gazdaság növelésében, működtetésében és a közterhek viselésében, közölte a Magyar Bankszövetség pénteken.
Pénzügyi szektor Egyre több Mol-kúton lesz bankautomata – belehúz az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. május 8. 13:12
Az MBH Bank és a Mol stratégiai partnerség keretében tovább bővíti a hitelintézet országos ATM-hálózatát. Az együttműködés első szakaszában az MBH Bank 55 Mol-töltőállomáson helyez el új ATM-eket. Az 55 ATM-ből 42 már üzemel is. 
Pénzügyi szektor Brokerslink konferencia Budapesten – Hová tart a nemzetközi biztosítási piac?
Natív tartalom | 2025. május 8. 07:32
A Klasszis Podcast legújabb epizódjában a biztosítási piac ez évi egyik legfontosabb eseményéről beszélgetünk.
Pénzügyi szektor Jöhet az újabb árbefagyasztás, megszólalt Nagy Márton
Privátbankár.hu | 2025. május 6. 09:43
Ezúttal a biztosítási területen.
Pénzügyi szektor Hatalmas bejelentést tett az Erste
Privátbankár.hu | 2025. május 5. 10:15
Az Erste célpontja a Santander lengyel érdekeltsége.
Pénzügyi szektor Befektetési szolgáltatók: a szó elszáll, de írásnak kell maradnia
Dr. Jónás Dorottya | 2025. május 1. 16:51
A befektetési vállalkozásoknak több kommunikációs csatorna is rendelkezésre áll, hogy szolgáltatásnyújtás céljából kapcsolatba lépjenek ügyfeleikkel. Bármelyiket is választják, kötelezően rögzíteniük kell az elhangzott szolgáltatási információkat, akár telefonon, akár szóban vagy elektronikus üzenetváltás során került sor a kommunikációra. Minderről nyilvántartást kell vezetniük az MNB esetleges későbbi ellenőrzése érdekében. A cél, hogy később is alá tudják támasztani, hogy milyen szempontok alapján nyújtottak szolgáltatásokat, adtak tanácsot az ügyfeleknek.
Pénzügyi szektor Gránit Bank: Rekordév növekedéssel, nemzetközi terjeszkedéssel és történelmi IPO-val
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 19:39
A pénzintézet közgyűlése elsöprő részvényesi részvétel mellett egyhangú szavazással elfogadta a bank és a bankcsoport 2024. évi üzleti jelentését.
Pénzügyi szektor Orbán Viktor szerint az OTP is nyer majd a háború lezárásával
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 14:31
A miniszterelnök a hatalmas magyar nemzetgazdaság kiemelkedő szereplőjének, ékkövének nevezte az OTP Bankot annak rendes éves közgyűlésén pénteken Budapesten.
Pénzügyi szektor Újabb részletek derültek ki az OTP vezérigazgató-váltásáról
Privátbankár.hu | 2025. április 25. 12:56
Csányi Péter arra számít, hogy vezérigazgatóként hozzá tud járulni a hatékony működéshez szükséges még gyorsabb és még jobb minőségű döntéshozatalhoz.
Pénzügyi szektor Tizenötmillió forintra bírságolta az MBH Bankot a jegybank
Privátbankár.hu | 2025. április 23. 10:52
A pénzintézet a január végi határidőig nem küldte meg minden ügyfelének a bankszámlához kapcsolódó egyéni éves díjkimutatást.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG