BUX
32 265.92
-1.00%
-326.00
OTP
9 100.00
+3.23%
+285.00
MOL
1 885.00
-5.75%
-115.00
RICHTER
6 085.00
-2.01%
-125.00
MTELEKOM
355.00
+0.00%
+0.00
 
2019. március 7. 16:08

Tavaly is nagyot nőtt a K&H Bank eredménye, nagyobb mértékben nőtt a hitel-, mint a betétállomány, és a biztosító eredménye is szépen növekedett. A bank nagy lépést tett a digitalizáció irányában, az ügyfelek nagyon sok mindent intézhetnek elektronikusan.

Eredmény, ügyfélszám

A K&H Bankcsoport 57,8 milliárd forint eredményt ért el 2018-ban, ami 38 százalék emelkedés az előző éves 41,8 milliárdhoz képest. A növekedés egy részét egyedi tételek adták: az ezek nélkül számított működési eredmény 53,6 milliárd forint volt, ami 28 százalékos növekedés. A biztosító 4,5 milliárd forint nettó eredménytért el, ami 57 százalékos eredménynövekedés. A banknál a hitelezési értékvesztések is jól alakultak: csökken a nemfizető hitelek aránya, jelenleg mindössze 1,8 százalék az állomány, ami kifejezetten kedvező szint.

Az ügyfélszám már közel 700 ezer (695), ez egy százalék emelkedés, azonban a rendszeres jövedelemátutalást kapó ügyfelek száma 57-ről 60 százalékra növekedett, ez 7 százalékos növekedés. Ez nagyon fontos a bank számára hisz ők azok az ügyfeleknek, akiknek a K&H a fő bankja. A banknál mind a betétek, mind a hitelek nőttek, a hitelállomány 7, betétállomány 4 százalékkal. Decemberben az újonnan folyósított fix kamatozású jelzáloghitelek aránya már 90 százalék volt.

Automatizálás, digitalizálás

A banknak több mint 200 készpénzbefizető automatája van, ezzel piacvezetők az országban. A bankhoz történő összes készpénz befizetés 59 százaléka ezeken át zajlik, csak 41 százalék a pénztárakban. Emellett bevezették a pénztármentes koncepciót: 40 fiókban, ami az összes fiók 20 százaléka, már nincs pénztár, ebben is piacvezető a bank. Ez az ügyfelek számára is kényelmes, bármikor intézhetik a befizetést, a bank munkatársai pedig fontosabb dolgokkal tudnak foglalkozni.

Ugyancsak jelentős lépés a papírmentesítés: az ügyfelek digitális formában írhatnak alá. Az ügyfelek negyede már ezt használja, 174 ezren rendelkeznek az ehhez szükséges biometrikus profillal. Emellett az egyik legfontosabb újítás a robotvezérelt személyikölcsön folyósítás, ennek keretében fél órán belül elbírálják a hitelkérelmet, és ha az pozitív, azonnal folyósítanak. Ez ráadásul nemcsak a bank ügyfelei számára elérhető szolgáltatás: bárki igénybe veheti.

Biztosító

A K&H Biztosító illeti nettó nyeresége 4,5 milliárd lett, ez 57 százalékos emelkedés. A nyereség növekedése részben a bevételnövekedésből adódott (18 százalék), és sokat segített a gyors a gazdasági növekedés, a növekvő a fogyasztás: sok az építkezés és felújítás, növekszik a járműpark, sok új autó fogy, így magas az értékesítés és kicsi a lemorzsolódás.

A kárfizetés szempontjából is jó volt az év, mivel nem voltak természeti katasztrófák, rendkívüli időjárási események. Mindez kedvező költségszint mellett jött létre, a költségek csak 3 százalékkal növekedtek, köszönhetően a digitalizációnak. A nem életbiztosítási szektor 13 százalékkal növekedett, ez elsősorban a gépjárműbiztosításból jött össze, de az életbiztosítási az életbiztosítás is jól ment, 15 százalék.

Kifejezett újdonság a teljesen digitális lakásbiztosítás, ahol mindössze három kérdést kap az ügyfél: családi háza van-e vagy lakása, mennyi az irányítószám, illetve hány négyzetméteres a lakás, majd ezek alapján azonnal ajánlatot kap az ügyfél. Emellett érdekesség, hogy a biztosítónál meglévő összes információ egy adatbázisba került, így mind az ügyfelek, mind az értékesítők egy helyen látják, mivel rendelkezik az ügyfél.

Várakozások

A Privátbankár kérdésére, hogy a következő években várható-e hasonló dinamikus eredménynövekedés, David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója, és Nik Vincke, a K&H vezérigazgatója azt válaszolta, hogy mivel tavaly több egyedi tétel is volt, így nehéz ilyen dinamikát tartani, ugyanakkor sok függ attól, hogy a robusztus magyar gazdasági növekedés és a lakossági fogyasztás emelkedése meddig lesz hasonlóan dinamikus, mint a tavalyi évben. Az is döntő, hogy alakul a kamatszint: a jegybank már többször is jelezte, hogy rövidesen kezdődhet a monetáris szigorítás, ugyanakkor erre még nem került sor. A biztosító esetében tavaly lényeges elem volt, hogy nem történt természeti katasztrófa, ennek megismétlődésére nem lehet számítani, ezért óvatosan becslés indokolt a várható eredménynövekedést illetően.

Címkék: Pénzügyi szektor

Pénzügyi szektor A befektetési alapokat érintő döntést hozott az MNB
Privátbankár.hu | 2020. április 1. 14:38
Lehetővé teszik a hazai nyílt végű, nyilvános alapok részvételét a jegybank új, hosszabb futamidejű fedezett hiteltenderein.
Pénzügyi szektor Februárban még nőtt a lakossági forinthitelek állománya
MTI | 2020. április 1. 14:07
A házartások hitelállománya februárban szezonálisan igazítva 100,1 milliárd forinttal, míg korrekció nélkül 81,8 milliárd forinttal nőtt, a szezonálisan nem igazított adatok szerint a forinthitelek állománya 82,3 milliárd forinttal bővült, a devizahiteleké lényegében nem változott, 0,4 milliárd forinttal csökkent - közölte a Magyar Nemzeti Bank honlapján.
Pénzügyi szektor Az OTP-t és leánybankját terheli a moratórium miatti bankszektori veszteség háromnegyede
Csabai Károly | 2020. március 26. 19:49
A legnagyobb hazai hitelintézet és jelzálogbankja 39 milliárdot számszerűsített, míg a Magyar Nemzeti Bank szerint az egész hazai bankrendszer 50 milliárdot bukhat a közel 450 milliárd forintnyi kamat 2020 végéig való meg nem fizetése miatt.
Pénzügyi szektor Nőhet a faktoring iránti kereslet a koronavírus hatására
Privátbankár.hu | 2020. március 24. 14:23
Az ugyanis a CIB Bank előrejelzése szerint nagyban hozzájárulhat a vállalkozások kiszámítható pénzügyi működéséhez.
Pénzügyi szektor Kisegítik a bankokat – ezekről a lépésekről döntött a jegybank
Privátbankár.hu | 2020. március 19. 18:12
A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Stabilitási Tanácsa átfogó intézkedéscsomagot fogadott el a koronavírus-járvány kapcsán kialakult veszélyhelyzet pénzügyi közvetítő szektorra gyakorolt hatásainak mérséklésére.
Pénzügyi szektor A koronavírus miatt nőhet az online hiteligénylések aránya
Csabai Károly | 2020. március 11. 11:39
A személyes, bankfiókos ügyintézéssel szemben. Esélyes azonban, hogy a világjárvánnyá terebélyesedő kór akár jelentősen visszavetheti a gazdasági növekedést, ami értelemszerűen a hitelkeresletet is mérsékelheti.
Pénzügyi szektor Elrendelte két pénzügyi vállalkozás felszámolását az MNB
Privátbankár.hu | 2020. március 11. 11:37
Súlyos adatszolgáltatási jogsértések miatt a Credit Unió Pénzügyi Zrt. és a Pannon Star Capital Pénzügyi Szolgáltató Zrt. engedélyét vonta vissza a jegybank, és elrendelte mindkét társaság végelszámolását - közölte szerdán a Magyar Nemzeti Bank (MNB).
Pénzügyi szektor Sokan élnek az Ersténél az azonnali átutalással
Csabai Károly | 2020. március 10. 11:29
Az 5 másodpercen belül, 10 millió forintig kötelezően teljesítendő kérelmek 42 százaléka a hétköznapi banki nyitvatartási időn túl, valamint hétvégén teljesült. Több mint 4 ezer másodlagos azonosítót rögzítettek a pénzintézetnél nyolc nap alatt.
Pénzügyi szektor Koronavírus: 17 oldalos ajánlást állítottak össze a bankok
Csabai Károly | 2020. március 9. 14:00
Például ügyfeleik a fiókok helyett elsősorban az elektronikus csatornákon (telebank, netbank) intézzék a pénzügyeiket, élve a március 2-ától sikeresen elindult azonnali átutalási rendszer adta lehetőséggel, készpénz helyett pedig törekedjenek a bankkártyás fizetésre.
Pénzügyi szektor A bankok közül elsőként a K&H ügyfelei számláznak nyílt bankolással
Csabai Károly | 2020. március 9. 12:13
Bár az úgynevezett PSD2 európai uniós irányelv alapján e szolgáltatás nyújtása már csaknem fél éve kötelező, egyelőre csak a belga tulajdonú pénzintézet ügyfelei csatlakozhattak a Számlázz.hu autokassza rendszerébe.
Friss
hírlevél