5p
Az okostelefonok és letölthető appok átrendezték a felhasználók hétköznapi életét. Legyen szó nemzetközi vagy belföldi bankolásról, fizetési szokásokról, vagy akár a hétköznapi életről és fogyasztásról, egyszerűen megkerülhetetlenek. Az appok hatásáról és új, okos pénzügyi rendszerekről adtak elő a meghívott szakemberek a harmadik UNIQA Money Lounge rendezvényen rekordszámú vendég előtt.

Néhány évtizeddel ezelőtt senkit sem zavart, ha a jól ismert sarki fűszeres megveregette a vásárlók vállát és személyre szabott ajánlatot tett nekik, mert jól ismerte a fogyasztási szokásaikat. Mivel sok esetben a boltban társasági élet is zajlott, azt is tudhatta a vevőiről kinek mire lehet szüksége. Az okostelefonok használatával, a letölthető applikációk segítségével, illetve a világhálón történő aktivitásból kinyerhető adatok értelmezése, és az ezek segítségével nyújtható személyre szabott ajánlatok pontosan azt a célt szolgálják, mint egykor a sarki fűszeres figyelmessége.

A harmadik alkalommal megrendezett UNIQA Money Lounge rendezvényén az okoskészülékek, illetve az appok fogyasztókra gyakorolt hatását járták körbe az előadók. Nem okoz-e gondot a felhasználóknak, hogy az alkalmazások, az okostelefonok egyre több adathoz jutnak hozzá a munkahelyi aktivitásukkal, szabadidős tevékenységükkel, vagy fogyasztási szokásaikkal kapcsolatban – tette fel a kérdést Bálint Viktor, a Codecool társalapítója.

Cége fiatal informatikusokat képez, akiknek később különböző vállalatoknál segítenek elhelyezkedni. Hamarosan az álláspiac is adat alapúvá fog alakulni, így ő is ebben látja a jövőt. Úgy véli sokaknak nincs problémája azzal, ha a rendszerek érdeklődést mutatnak a szokásaink iránt. A rendezvény kerekasztal-beszélgetésén az előadók egyetértettek abban, hogy az adatfelhasználás átláthatósága, a szabályok betartása, illetve a szabályozottság alapvető az adatfelhasználásban.

Bálint Viktor, a Codecool társalapítója. Fotó: Nagyapáti István

Remco Veenenberg, a Revolut közép- és kelet-európai nagykövete szerint az elérhető adatokat más-más szolgáltatók más-más területen használják. Előadásában a cég applikációját mutatta be, hogyan lehet kikerülni a banki átutalások utáni árfolyam-, vagy tranzakciós veszteségeket a Revolut szolgáltatásával. A cég olyan pénzintézeti szolgáltatást épít, amely illeszkedik a felhasználó szokásaihoz, utazásaihoz a világ bármely pontján.

Remco Veenenberg, a Revolut közép- és kelet-európai nagykövete. Fotó: Nagyapáti István

A GDPR-tól sok vállalkozás megrettent, de a szabályozás elősegíti az adatfelhasználás jogi keretek közé szorítását. A felhasználói adatokat kezdetektől nagyon szenzitíven kezelte az idén 20 éves All You Can Move is, mesélte Barcs Julianna, aki elmondta, hogy kifejezetten az ügyféligényekre szabva készítették el alkalmazásukat, ami többek között extra kedvezményeket kínál ügyfeleiknek.

Középen Barcs Julianna. Fotó: Nagyapáti István

Mostanra a vállalkozásoknak fontos üzenetük, hogy a kért és kapott adatok kezelése GDPR kompatibilis. Ezt már a fogyasztók is követhetik, illetve követik – mondta Barna Balázs, a TransferWise európai piacokra irányuló fejlesztésekért felelős vezetője. Előadásában, ugyancsak az olcsóbb és egyszerűbb átutalásokról beszélt. A TransferWise olyan rendszert kínál, amely egyszerűbbé és olcsóbbá teszi a nemzetközi pénzügyi transzfereket. A piac hatalmas – tette hozzá – évente 100 trillió font értékű, egyik országból a másikba áramló átutalt pénz mozog a rendszerben, amelyen a bankok 170 millió font nyereséget realizálnak. Ez a globalizáció és a határok nélküli munkavállalás egyik mellékterméke.

Barna Balázs, a TransferWise európai piacokra irányuló fejlesztésekért felelős vezetője. Fotó: Nagyapáti István

Mindkét előadás arra világított rá, hogy a jövő bankolása a fogyasztók zsebében van. Nincs másra szükség, csak letölteni egy applikációt és használni. Ezzel pénzt, időt és kellemetlenséget lehet megspórolni.

A kérdés, hogy az applikációs „zajban” megtalálja-e a felhasználó azt, amire szüksége van – adott keretet a két fintech előadásnak Kurtisz Krisztián a rendezvény házigazdája, az UNIQA vezérigazgatója. Előadásában arra világított rá, hogy Androidra és IOS rendszerre összesen nagyjából 5 millió applikációt lehet letölteni jelen pillanatban is. Ám a valóság az, hogy a letöltött appok jelentős része a telepítés utáni egy-két napon belül „elhal”, a felhasználó nem nyúl hozzá többet. Hiába kerülnek tucatjával a telefonra ezek az alkalmazások, a kutatások szerint egy felhasználó összesen 5 alkalmazást használ rendszeresen, akár napi jelleggel. A felhasználói adatokból, az is kiolvasható, hogy a mobillal elérhető hagyományos webes felületet többen részesítik előnyben, háromszor nagyobb a felhasználási aktivitás itt, mint az applikációknál, bár az appokban jóval több időt töltenek el a felhasználók.

Kurtisz Krisztián, az UNIQA vezérigazgatója. Fotó: Nagyapáti István

Kurtisz a webes elérésekkel indokolta korábbi döntésüket, miszerint a CHERRISK online biztosításoknak nem letölthető alkalmazást, hanem webappot fejlesztettek.  Továbbá felhívta a figyelmet arra, hogy a fejlesztéseket nagyon át kell gondolni és olyan tartalmat kell kínálni, amely valóban segíti a fogyasztó hétköznapjait, szabadidős tevékenységét, egyszóval hasznosnak bizonyul számára. Éppen ezért indították útjára CherryGO nevű pontgyűjtő applikációjukat, amivel a sétával, biciklizéssel, mobilmentes vezetéssel öltött időt válthatják értékes ajándékokra a letöltők, anélkül, hogy bármi extra feladatot teljesítenének. Így válik a mozgás és a biztonságos közlekedés értékké, a jutalmaknak köszönhetően pedig a felhasználás élménnyé.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Tovább szárnyal a K&H – visszafogottabb nyereség az adók miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 13:54
A bank hitelállománya egy év alatt 9 százalékkal nőtt, meghaladva a bankszektor átlagát. A betétállomány ugyanakkor 6 százalékkal bővült.
Pénzügyi szektor Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei
Natív tartalom | 2025. november 25. 13:34
Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál: az okosórás fizetések mellett mostantól karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a pénzintézet ügyfelei. A bank ráadásul most ingyenesen biztosítja a karkötőket azoknak az ügyfeleknek, akik legalább két ügyfélajánlást teljesítenek 2025. december 19-ig.
Pénzügyi szektor Keszthelyi Erik: a sikerhez a szorgalom is kell a szerencse mellett – Klasszis Podcast
Izsó Márton - Herman Bernadett | 2025. november 25. 13:14
Hisz a biztosítási piac fejlődésében, és tesz is érte. Képzést szervez, integrálja a kis cégeket, és fogyasztóbarát intézkedéseket sürget Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi szektor A bankbetétektől a globálisan diverzifikált portfólióig – 30 éve indult az első hazai privátbanki szolgáltató
Izsó Márton - Veresegyházi Gábor | 2025. november 24. 14:20
A Klasszis Podcast friss epizódjában Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezető igazgatója kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődésén.
Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
Pénzügyi szektor Elméletből jeles: így felelnek a magyarországi cégek fenntarthatóságból
Imre Lőrinc | 2025. november 10. 10:12
Évek óta stagnál a magyarországi cégek fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységét mérő mutató. Bár a fő index egy nagyon szűk sávban mozog, az egyes alpontokra adott válaszok, és leginkább a nagy- és kisebb vállalatok hozzáállásában bekövetkezett változások igencsak figyelemre méltók. A K&H fenntarthatósági index részleteit a lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében ismerhettük meg.
Pénzügyi szektor Tanulságos volt a spanyol áramszünet: a bankoknak is fel kell készülniük a jövőben az ilyen eseményekre
Herman Bernadett | 2025. november 9. 14:41
Leálltak az ATM-ek és a bankkártyás fizetés a tavaszi spanyol és francia áramszünet idején. A jövőben lehetnek még hasonló krízisek, de a bankoktól elvárják, hogy ilyenkor is üzembiztosan működjenek. 
Pénzügyi szektor Néhány milliárdot ma is adtak valakik az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 12:05
Hozamemelkedés mellett értékesített 6 hónapos diszkont kincstárjegyet szerdai aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
Pénzügyi szektor A kenyai tragédia után: magánrepülős balesetre is fizet a biztosító?
Imre Lőrinc | 2025. október 31. 14:49
A rövid válasz igen, ugyanakkor alaposan át kell nézni, hogy mit is tartalmaz az adott szerződés. A lapunk által megkérdezett biztosítási szakértő elmondta, hogy egyre tudatosabbak a magyar utazók, napi néhány százforintos pluszköltséggel pedig jelentősen javíthatjuk az utasbiztosítás fedezetének tartalmát.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG