Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese |
Privátbankár.hu: Kinek érhető el az online számlanyitás? Külföldön élő magyaroknak, Magyarországon élő külföldieknek, külföldön élő külföldieknek is?
Hetényi Márk: A jelenleg törvényi szabályozásnak megfelelően azok a magyar állampolgárok nyithatnak online számlát az MKB Banknál, akik érvényes személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával rendelkeznek, 18. életévüket betöltötték, értenek magyarul, saját nevükben és érdekükben járnak el, nincs kiemelt közszereplői érintettségük és hozzájárulnak a személyi adatok Belügyminisztérium személyi adat- és lakcímnyilvántartásából való lekéréséhez. Természetesen minimális technikai feltételeknek is meg kell felelni, mint például megfelelő okos telefon vagy tablet vagy asztali számítógép vagy laptop. Az online számlanyitás előnye, hogy bárhonnan meg lehet nyitni, így a külföldi tartózkodás sem akadály, mert nem kell befáradni egyik hazai MKB Bank fiókba sem.
PB: Ugyanaz a számla-termékkör érhető el ezzel a módszerrel, mint eddig?
HM: A célunk az volt, hogy az online számlanyitást ne csak új, digitálisan bankoló ügyfelek számára tegyük lehetővé, ezért összes számlacsomagunkat elérhetővé tettük. Új, digitálisan bankoló ügyfeleink számára fejlesztettük ki az „MKB Digit@ll” számlacsomagunkat, amellyel még inkább arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy vegyék igénybe a legmodernebb banki szolgáltatásainkat.
PB: Van speciális termék kizárólag azoknak, akik már a számlanyitáshoz sem akarnak bankfiókba menni?
HM: Az „MKB Digit@ll” számlacsomagunk azt az ügyfélkört célozza, akik nem tudnak, vagy nem szeretnének bankfiókba menni napi pénzügyeik intézésekor, nyitottak a digitális megoldásokra és előnyben részesítik a készpénzmentes bankhasználatot.
PB: Elképzelhetőnek tartja, hogy lesz olyan ügyfél, akivel soha nem találkoznak személyesen?
HM: Lesz, lehet ilyen is. Ugyanakkor tudjuk és érezzük is, hogy szükség van és lesz a bank és az ügyfél közötti emberi kapcsolatra. Nem hiszem, hogy a személyes kontaktus teljes mértékben elkerülhető. Egy példa: befektetési tanácsadásban ma már egy robo-advisor képes arra, hogy néhány adat alapján kockázatviselési profilt készítsen és azt összevesse az elérhető befektetésekkel. Viszont amikor azt kell eldönteni, hogy befektessünk-e egy adott ingatlanba vagy az építési hitelfelvétel több aspektusát kell figyelembe venni, ott csak a személyes tanácsadás segíthet.
PB: Mennyire különbözik a videochaten dolgozó kollégák munkája a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton dolgozókétól? Ugyanazok látják el a feladatokat vagy van erre "speciális különítmény"?
HM: A jelenlegi MKB Call Center szakember gárdájából választottunk és képeztünk ki munkatársakat azokra az operátori feladatokra, amelyek megfelelnek az ügyfél-azonosítási folyamat törvényi elvárásainak. Terveink szerint folyamatosan bővítjük videó chates szolgáltatásainkat.
PB: Vezethet a videochat-technológia elterjedése akár a fiókok számának csökkentéséhez is?
HM: Rövidtávon biztosan nem. Természetesen a bankfiókok feladatköre – ahogyan eddig is - folyamatosan változik: a videó chat szolgáltatás terjedése is egy ilyen fejlődési állapot. Az MKB Banknál az úgynevezett „omnichannel” model-ben hiszünk, ami azt jelenti, hogy a - bankfióki és videó chates - kapcsolattartási formák egymást kiegészítve, egymásra épülve működnek a jövőben.
PB: Az elmúlt időszakban sokat erősítettek a digitális csatornák frontján - milyen további fejlesztések bejelentése várható a következőkben?
HM: Az MKB Bank valóban élen jár a banki digitalizáció területén: tavaly indítottuk és töretlen a népszerűsége az MKB Mobilbanknak, amely okos telefonra letölthető mobil applikáció. Idén májusban vezettük be az MKB PAY mobiltelefonos fizetési lehetőségünket. Ezekhez jön most a videó chat-es online számlanyitási lehetőség. A digitális területen soha nincs leállás: folyamatosan fejlesztünk terméket és szolgáltatásokat egyaránt.