4p
Július 20-án új világ kezdődött a magyar bankolásban: miután megjelent az ehhez szükséges MNB-rendelet, személyes megjelenés nélkül - videó chat funkcióval - is megtörténhet a lakossági ügyfelek azonosítása, a szerződéskötés. Ahogy arról a Privátbankár.hu-n beszámoltunk, az MKB a jogszabály hatályba lépésének első napjától elérhetővé tette a lehetőséget - Hetényi Márkot, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettesét kérdeztük a szolgáltatás hátteréről.
Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese

Privátbankár.hu: Kinek érhető el az online számlanyitás? Külföldön élő magyaroknak, Magyarországon élő külföldieknek, külföldön élő külföldieknek is?

Hetényi Márk: A jelenleg törvényi szabályozásnak megfelelően azok a magyar állampolgárok nyithatnak online számlát az MKB Banknál,  akik érvényes személyi igazolvánnyal és lakcímkártyával rendelkeznek, 18. életévüket betöltötték, értenek magyarul, saját nevükben és érdekükben járnak el, nincs kiemelt közszereplői érintettségük és hozzájárulnak a személyi adatok Belügyminisztérium személyi adat- és lakcímnyilvántartásából való lekéréséhez. Természetesen minimális technikai feltételeknek is meg kell felelni, mint például megfelelő okos telefon vagy tablet vagy asztali számítógép vagy laptop. Az online számlanyitás előnye, hogy bárhonnan meg lehet nyitni, így a külföldi tartózkodás sem akadály, mert nem kell befáradni egyik hazai MKB Bank fiókba sem.

PB: Ugyanaz a számla-termékkör érhető el ezzel a módszerrel, mint eddig?

HM: A célunk az volt, hogy az online számlanyitást ne csak új, digitálisan bankoló ügyfelek számára tegyük lehetővé, ezért összes számlacsomagunkat elérhetővé tettük. Új, digitálisan bankoló ügyfeleink számára fejlesztettük ki az „MKB Digit@ll” számlacsomagunkat, amellyel még inkább arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy vegyék igénybe a legmodernebb banki szolgáltatásainkat.

PB: Van speciális termék kizárólag azoknak, akik már a számlanyitáshoz sem akarnak bankfiókba menni?

HM: Az „MKB Digit@ll” számlacsomagunk azt az ügyfélkört célozza, akik nem tudnak, vagy nem szeretnének bankfiókba menni napi pénzügyeik intézésekor, nyitottak a digitális megoldásokra és előnyben részesítik a készpénzmentes bankhasználatot.

PB: Elképzelhetőnek tartja, hogy lesz olyan ügyfél, akivel soha nem találkoznak személyesen?

HM: Lesz, lehet ilyen is. Ugyanakkor tudjuk és érezzük is, hogy szükség van és lesz a bank és az ügyfél közötti emberi kapcsolatra. Nem hiszem, hogy a személyes kontaktus teljes mértékben elkerülhető. Egy példa: befektetési tanácsadásban ma már egy robo-advisor képes arra, hogy néhány adat alapján kockázatviselési profilt készítsen és azt összevesse az elérhető befektetésekkel. Viszont amikor azt kell eldönteni, hogy befektessünk-e egy adott ingatlanba vagy az építési hitelfelvétel több aspektusát kell figyelembe venni, ott csak a személyes tanácsadás segíthet.

PB: Mennyire különbözik a videochaten dolgozó kollégák munkája a személyes vagy telefonos ügyfélszolgálaton dolgozókétól? Ugyanazok látják el a feladatokat vagy van erre "speciális különítmény"?

HM: A jelenlegi MKB Call Center szakember gárdájából választottunk és képeztünk ki munkatársakat azokra az operátori feladatokra, amelyek megfelelnek az ügyfél-azonosítási folyamat törvényi elvárásainak. Terveink szerint folyamatosan bővítjük videó chates szolgáltatásainkat.

PB: Vezethet a videochat-technológia elterjedése akár a fiókok számának csökkentéséhez is?

HM: Rövidtávon biztosan nem. Természetesen a bankfiókok feladatköre – ahogyan eddig is - folyamatosan változik: a videó chat szolgáltatás terjedése is egy ilyen fejlődési állapot. Az MKB Banknál az úgynevezett „omnichannel” model-ben hiszünk, ami azt jelenti, hogy a - bankfióki és videó chates - kapcsolattartási formák egymást kiegészítve, egymásra épülve működnek a jövőben.

PB: Az elmúlt időszakban sokat erősítettek a digitális csatornák frontján - milyen további fejlesztések bejelentése várható a következőkben?

HM: Az MKB Bank valóban élen jár a banki digitalizáció területén: tavaly indítottuk és töretlen a népszerűsége az MKB Mobilbanknak, amely okos telefonra letölthető mobil applikáció. Idén májusban vezettük be az MKB PAY mobiltelefonos fizetési lehetőségünket. Ezekhez jön most a videó chat-es online számlanyitási lehetőség. A digitális területen soha nincs leállás: folyamatosan fejlesztünk terméket és szolgáltatásokat egyaránt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Idén legyűrhetik a személyi kölcsönök az áruhiteleket
Hargitai-Szabó Kata | 2025. november 26. 19:32
A Black Friday akciók és a közelgő karácsonyi ajándékozás időszakában jelentősen nő a személyi kölcsönök és az áruhitelek iránti kereslet, ám az utóbbi időben az előbbi egyértelműen népszerűbb. A BiztosDöntés.hu összefoglalta a tudnivalókat a személyi kölcsönök és az áruhitelek közötti különbségekről.
Személyes pénzügyek A zártkertek is felkerülnek az Otthon Start térképére
Privátbankár.hu | 2025. november 26. 09:21
Jövő év elejétől zártkerti ingatlanokra is fel lehet venni a kedvezményes állami hitelt.
Személyes pénzügyek Kiszámolták: ennyit spórolhatnak a nyugdíjasok a díjmentes készpénzfelvétel bővítésével
Privátbankár.hu | 2025. november 25. 14:27
Amikor bevezették a 150 ezer forintos díjmentes készpénzfelvételt, az átlagnyugdíj még 118 ezer forint volt. Most több mint a kétszerese, ezért is időszerű a díjmentesen felvehető készpénz összeghatárát a kétszeresére emelni. Ezt azonban a parlamentnek is el kell fogadnia.
Személyes pénzügyek Célegyenesbe érkezett a milliós összdíjazású pénzügyi vetélkedő
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 12:34
Megvan a 20 technikumi és szakképző iskolai csapat, akik bejutottak a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! pénzügyi tudatossági verseny döntőjébe.
Személyes pénzügyek A babaváró hitel Idén eddig nem volt népszerű, de fordulat jöhet
Privátbankár.hu | 2025. november 21. 07:23
Eddigi mélypontjára jutott a frissen megkötött babaváró hitel szerződések száma és összege.
Személyes pénzügyek Menekítik az adó elől a pénzüket a magyarok
Herman Bernadett | 2025. november 19. 19:01
Megugrott a tartós befektetési számlák (tbsz) és a nyugdíj-előtakarékossági számlák száma az elmúlt két évben. Az év vége további felfutást hozhat. Vannak, akik minden évben nyitnak egy új tbsz-t. 
Személyes pénzügyek Már csak négy hely kiadó az izgalmas pénzügyi verseny döntőjében
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 12:46
Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar, Somogy és Jász-Nagykun-Szolnok vármegyék legjobb technikumi és szakképző iskolai csapatai csatlakoztak az országos döntő mezőnyéhez a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! vetélkedőben.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! 2025 ősz – 2. forduló 5. nap
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 07:00
Mit tudsz a pénzügyekről? Itt a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! diákverseny 2. fordulója a Bács-Kiskun, Csongrád-Csanád, Békés vármegyei és budapesti csapatoknak!
Személyes pénzügyek Szép reálhozam lett a nyugdíjpénztáraknál
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:26
Nagyot nőttek az egészségkasszák lakáscélú jelzáloghitelek törlesztéséhez kapcsolódó kifizetései.
Személyes pénzügyek Könnyítés jön a CSOK Plusznál, örülhetnek a 40 fölötti kismamák
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 06:25
A CSOK Pluszt azok a gyermeket vállaló házaspárok igényelhetik, ahol a pár hölgy tagja a kölcsönkérelem beadásakor még nem töltötte be a 41. életévét. A jelenleg érvényben lévő szabályok alapján ez alól 2025. december végéig mentességet kapnak azok, kiknél a feleség már terhes és a magzat betöltötte a várandósság 12. hetét, ezt véglegesítették. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG