Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
6p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Erste Bank azt ígéri, hogy az új internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatása mindenki számára kényelmes lesz, hiszen az ügyfelek igényeihez alkalmazkodik. Annak is tökéletes megoldás, aki csak a mindennapi kiadásait szeretné könnyen átlátni és egyszerűen kezelni, és annak is, aki a különféle befektetéseit menedzselné egyetlen alkalmazás segítségével online, akár telefonról, vagy például személyi hitelt venne fel mobilon. A részletekről beszélgettünk Harmati Lászlóval, az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettesével.

Elindult februárban az Erste új digitális platformja, a George. Mik az első tapasztalatok?

A bevezetés megmozgatta ügyfeleinket: már az első 24 órában 250 ezren töltötték le az új alkalmazást, az Erste 350 ezer mobilbankos ügyfelének ez több mint a kétharmada. Az első napokban ez a nagy érdeklődés okozott problémákat, sokan nézték meg, hogyan működik az új alkalmazás, vizsgálták a lehetőségeket, és emiatt több időt is töltöttek el vele a szokásosnál. Ezt a megnövekedett terhelést végül sikerült kezelnünk. Mint minden újdonságnál, George-nál is kell időt hagyni arra, hogy megszokják és megszeressék az ügyfelek, biztosan van, aki inkább a megszokott applikációjához ragaszkodna akkor is, ha az új sokkal többet tud. George segítségét hatmillióan veszik igénybe a régióban a mindennapi pénzügyeik intézéséhez, ez egy kipróbált, ügyfélbarát rendszer, ami versenyelőnyt jelent a számunkra.  Ezt nagyon jól mutatja majd meg az internetbanki alkalmazás, amit szintén most vezetünk be – itt az ügyfelek össze is hasonlíthatják a régi és az új rendszert, hiszen azok párhuzamosan futnak majd egy jó ideig.

Miben más ez a – robotpilótákról elnevezett – digitális platform?

Mindenekelőtt abban, hogy a George több mint egy netbank vagy egy mobilbank, ez egy ökoszisztéma. Azért is, mert nem pusztán képes a napi bankügyletek, tranzakciók lebonyolítására, hanem ezen kívül egy sor más szolgáltatást is nyújt, tanácsot ad és még elemzéseket is tartalmaz. E többrétegű funkcionalitás mellett az is fontos tényező, hogy nem csak ezt az alkalmazást foglalja magában, hanem kapcsolódik hozzá egy online folyó- és értékpapírszámlanyitási képesség (ez utóbbival kevesen rendelkeznek a hazai banki mezőnyben), illetve szintén online személyikölcsön-nyújtás. Vagyis azt lehet mondani, hogy az általunk az ügyfél felé kitalált egész digitális világot a George fogja össze. Figyelembe kell venni, hogy ez egy nyílt platform, ami azt jelenti, hogy nemcsak azok a szolgáltatások érhetők el rajta, amelyeket az Erste nyújt, hanem mások fejlesztései is. Ez egyelőre irányítottan zajlik, tehát mi választjuk ki azokat a külső fejlesztőket, akiknek hozzáférést biztosítunk ezekhez a nyílt protokollokhoz. Ebben a vonatkozásban egyébként többféle elemen is dolgozunk. 

Harmati László, az Erste Bank általános vezérigazgató-helyettese. Fotó: Erste
Harmati László, az Erste Bank általános vezérigazgató-helyettese. Fotó: Erste

Mondana példákat?

Az egyik ilyen egy új kedvezményrendszer bevezetése, amely az Erste ügyfeleinek személyre lebontva kínálna különböző vásárlások után visszatérítési lehetőséget. A másik pedig annak lehetővé tétele, hogyan tudná az ügyfél az előfizetéseit – például tévé, online videó-streaming, újságok stb. – a George-alkalmazáson belül rendszerben tartani és azokat a számára kedvezőbb árazású csomagokra lecserélni. Azért is beszélhetünk a George esetében ökoszisztémáról, mert erre igyekszünk felépíteni a többi szegmens saját netbanki kiszolgálását. Ennek a következő állomása a George Pro lesz, vagyis a mikrovállalkozásoknak biztosítandó netbank és mobilbank, ami nekem személy szerint egy nagyon fontos célom.

Egy új platformhoz általában új szolgáltatások is szoktak kapcsolódni. A George esetében is így lesz?

Igen. Az alapvető különbséget abban fogják érzékelni az ügyfelek, hogy jóval személyesebbé válik a kiszolgálásuk. Eddig mindenki ugyanazt az általános szolgáltatást kapta, ugyanaz az üzenet ment ki az összes ügyfélnek, ugyanazon a módon. Most ez sokkal személyre szabottabb lesz. Maga az ügyfél is személyesebbé teheti a pénzügyei intézését, azáltal, hogy maga állíthatja be, hogyan nézzen ki a platform, mit kapcsoljon hozzá, milyen költségeket hashtageljen meg, milyen kimutatásokat készítsen rendszeresen. De, amit a bank ad hozzá, az is sokkal személyesebb lesz. Hogy mondjak egy példát, a George hónapokkal korábban figyelmeztetni fogja az ügyfelet, ha lejár a banki azonosításhoz megadott okmánya: a személyi igazolványa, a jogosítványa, a lakcímkártyája, vagy az útlevele. Ez lesz az első alkalom, hogy ezeknek az azonosító adatoknak az értékét megpróbáljuk visszaadni az ügyfeleknek. Aztán az is egy nagyon hasznos tulajdonsága a George-nak, hogy a csoportos beszedési megbízás esedékessége előtt két nappal figyelmeztet, ha a számlán nincs a teljesítéshez elegendő pénz. Az egyik kedvencem pedig, hogy négy évre visszamenőleg vissza lehet keresni a tranzakciókat.

S mit hozhat a jövő, mi van még a tarsolyukban?

A legfontosabb ígéretünk, hogy az új digitális platform a banki, befektetési szolgáltatások teljesítésében gyorsabb lesz. E téren már látszódnak jelek, például nyáron a George a Google Pay-jel bővül, így az androidos mobilokkal rendelkező ügyfelek is élhetnek az egyszerű mobilfizetés lehetőségével. Havonta frissítjük a George-t, ami egy olyan típusú alkalmazkodást ad az ügyfelek kezébe, amilyen még nem volt.

Mindezeket az előnyöket most, az indulásnál hány ügyfelük élvezheti, és milyen szám szerepel a terveikben?

Jelenleg 300 ezer aktív mobilbanki ügyfelünk van és 770 ezer netbanki szerződésünk, ez utóbbiból mintegy 480 ezer az aktív. Persze a két kategória között vannak átfedések, de bőven 200 ezer felett van azok száma, akik csak mobilbankot használnak a pénzügyeik intézéséhez. Csak érzékeltetésül: az aktív mobilbanki ügyfelek tábora egy év alatt több mint megduplázódott. Ezt a növekedési ütemet szeretnénk megtartani a következő évre is. E célból a fejlesztések jó része a mobilbankra fog vonatkozni, például a már említett Google Pay is igazából a mobilon lesz hatékony. Persze a mobilbankban többet is merünk megtenni, február végével például azt leváltjuk a George-ra. Ezen kívül még a befektetési szolgáltatásokban vannak nagy terveink, ott lesznek még újdonságok, de hogy milyenek, arra most még nem szeretnék kitérni.

De azt csak elárulja, mennyi a digitálisan aktív ügyfeleik aránya?

Közelíti a 60 százalékot, amelyet a következő három-négy évben szeretnénk 75 százalékosra növelni.

A Magyar Nemzeti Bank rendre számon kéri a bankokon, hogy nincsenek digitálisan árazott csomagdíjas termékeik. A George-t e hiányosság megszüntetésre is felhasználják?

Igen. Az indulás apropóján megjelentünk egy csomagdíjas termékkel, amelynél valóban a forgalomtól függő fix díjat kell fizetnie az ügyfélnek, 250 ezer forintos elektronikus havi forgalomig mindössze 390 forintot, 400 ezer forintos elektronikus havi forgalomig pedig 990 forintot, havi legalább százezer forintos jóváírás teljesítése esetén. Ezekben az árakban az adott forgalmi sávig gyakorlatilag valamennyi hazai kártyás és bankszámlás elektronikus tranzakció benne van, még a tranzakciós díj is. Ráadásul a bevezető kampányban az első három hónap csomagdíját el is engedjük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Kockázatra figyelmeztetnek az Otthon Start kapcsán
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 09:04
Átlagkeresetből is felvehető a maximális hitelösszeg, de a szakértők szerint nem biztos, hogy ez jó ötlet.
Személyes pénzügyek Hogyan tervezzünk pénzügyeinkben válság idején?
PR | 2025. szeptember 17. 16:25
Az infláció és a gazdasági bizonytalanság kétségtelenül hatással van mindennapi közérzetünkre. Ebben a folyamatos változásban sokan keresik a megoldást: hogyan reagáljunk, amikor a külső körülmények egyre kiszámíthatatlanabbá válnak? Másként fogalmazva: milyen szemléletet érdemes követni pénzügyeink kezelésében válság idején?
Személyes pénzügyek Ezentúl januárban nem gazdaságos meghalni a nyugdíjasoknak
Hollós János | 2025. szeptember 17. 09:21
A kormány módosította a 13. havi nyugdíj kifizetésének szabályait. Elvileg apróság lenne a változtatás mégis legalább tízezer családot érint és felvet emberiességi aggályokat. Folytatódik laptársunk, szintén a Klasszis Média lapcsoporthoz tartozó Piac és Profit podcast sorozata, a Nyugdíjszerviz Farkas András nyugdíjszakértővel és Karácsony Mihállyal, az Országos Nyugdíjas Parlament elnökével.
Személyes pénzügyek Elkártyázzák a pénzüket a magyarok?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 08:48
Soha nem látott mértékű tartozást halmoztak fel a plasztikokkal.
Személyes pénzügyek Mire juthatunk a júliusi áltagkeresettel az Otthon Start Hilellel?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 15:58
Júliusban a bruttó átlagkereset 9 százalékkal, míg a nettó átlagkereset 9,4 százalékkal bővült az előző évhez képest. A nettó mediánérték nagyobb mértékben, 10,7 százalékkal emelkedett, míg a reálkereset 4,9 százalékkal növekedett.
Személyes pénzügyek Ettől tarthat most a kormány: veszélyben a béremelési tervek?
Imre Lőrinc | 2025. szeptember 16. 06:50
Fennáll a veszélye annak, hogy a korábban vártnál jóval gyengébb idei gazdasági teljesítmény árát a legkisebb keresetűek fizetik majd meg. A kormány, a munkaadók és a munkavállalók még tavaly év végén állapodtak meg egy három évre szóló minimálbér-emelési tervről, aminek a 2026-ra vonatkozó, 13 százalékos célszáma egyre kevésbé tűnik megvalósíthatónak. 
Személyes pénzügyek Megadóztatnák a magyarok a gazdagokat – új kutatás érkezett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 13. 13:06
Közzétettek egy új közvélemény-kutatást.
Személyes pénzügyek Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis – Sikeres jelentkezés!
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 12. 10:23
A jelentkezésedet sikeresen megerősítetted, regisztrációd sikeres!
Személyes pénzügyek Benézhetünk a magyar szupergazdagok pénztárcájába – hiánypótló kutatás látott napvilágot
Gáspár András | 2025. szeptember 10. 17:14
Hiánypótló kutatás készült a hazai bizalmi vagyonkezelési piacról – kiderült, hány szereplő van, hol működik belőlük a legtöbb és milyen összetételű vagyont kezelnek. Az Apelso Wealth Management a felső tízezer vagyonáról is érdekes adatokat tett közzé.
Személyes pénzügyek Őrület, mi zajlik a lakáspiacon
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 10. 09:09
Országosan az 50-100 millió forintos ársávba tartozó lakóingatlanok iránti kereslet 118 százalékkal, a legfeljebb 50 millió forintért eladásra szánt társaik esetében pedig bő 80 százalékos volt a keresletbővülés június vége és szeptember eleje között.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG