6p

Az Erste Bank azt ígéri, hogy az új internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatása mindenki számára kényelmes lesz, hiszen az ügyfelek igényeihez alkalmazkodik. Annak is tökéletes megoldás, aki csak a mindennapi kiadásait szeretné könnyen átlátni és egyszerűen kezelni, és annak is, aki a különféle befektetéseit menedzselné egyetlen alkalmazás segítségével online, akár telefonról, vagy például személyi hitelt venne fel mobilon. A részletekről beszélgettünk Harmati Lászlóval, az Erste Bank lakossági területért felelős vezérigazgató-helyettesével.

Elindult februárban az Erste új digitális platformja, a George. Mik az első tapasztalatok?

A bevezetés megmozgatta ügyfeleinket: már az első 24 órában 250 ezren töltötték le az új alkalmazást, az Erste 350 ezer mobilbankos ügyfelének ez több mint a kétharmada. Az első napokban ez a nagy érdeklődés okozott problémákat, sokan nézték meg, hogyan működik az új alkalmazás, vizsgálták a lehetőségeket, és emiatt több időt is töltöttek el vele a szokásosnál. Ezt a megnövekedett terhelést végül sikerült kezelnünk. Mint minden újdonságnál, George-nál is kell időt hagyni arra, hogy megszokják és megszeressék az ügyfelek, biztosan van, aki inkább a megszokott applikációjához ragaszkodna akkor is, ha az új sokkal többet tud. George segítségét hatmillióan veszik igénybe a régióban a mindennapi pénzügyeik intézéséhez, ez egy kipróbált, ügyfélbarát rendszer, ami versenyelőnyt jelent a számunkra.  Ezt nagyon jól mutatja majd meg az internetbanki alkalmazás, amit szintén most vezetünk be – itt az ügyfelek össze is hasonlíthatják a régi és az új rendszert, hiszen azok párhuzamosan futnak majd egy jó ideig.

Miben más ez a – robotpilótákról elnevezett – digitális platform?

Mindenekelőtt abban, hogy a George több mint egy netbank vagy egy mobilbank, ez egy ökoszisztéma. Azért is, mert nem pusztán képes a napi bankügyletek, tranzakciók lebonyolítására, hanem ezen kívül egy sor más szolgáltatást is nyújt, tanácsot ad és még elemzéseket is tartalmaz. E többrétegű funkcionalitás mellett az is fontos tényező, hogy nem csak ezt az alkalmazást foglalja magában, hanem kapcsolódik hozzá egy online folyó- és értékpapírszámlanyitási képesség (ez utóbbival kevesen rendelkeznek a hazai banki mezőnyben), illetve szintén online személyikölcsön-nyújtás. Vagyis azt lehet mondani, hogy az általunk az ügyfél felé kitalált egész digitális világot a George fogja össze. Figyelembe kell venni, hogy ez egy nyílt platform, ami azt jelenti, hogy nemcsak azok a szolgáltatások érhetők el rajta, amelyeket az Erste nyújt, hanem mások fejlesztései is. Ez egyelőre irányítottan zajlik, tehát mi választjuk ki azokat a külső fejlesztőket, akiknek hozzáférést biztosítunk ezekhez a nyílt protokollokhoz. Ebben a vonatkozásban egyébként többféle elemen is dolgozunk. 

Harmati László, az Erste Bank általános vezérigazgató-helyettese. Fotó: Erste
Harmati László, az Erste Bank általános vezérigazgató-helyettese. Fotó: Erste

Mondana példákat?

Az egyik ilyen egy új kedvezményrendszer bevezetése, amely az Erste ügyfeleinek személyre lebontva kínálna különböző vásárlások után visszatérítési lehetőséget. A másik pedig annak lehetővé tétele, hogyan tudná az ügyfél az előfizetéseit – például tévé, online videó-streaming, újságok stb. – a George-alkalmazáson belül rendszerben tartani és azokat a számára kedvezőbb árazású csomagokra lecserélni. Azért is beszélhetünk a George esetében ökoszisztémáról, mert erre igyekszünk felépíteni a többi szegmens saját netbanki kiszolgálását. Ennek a következő állomása a George Pro lesz, vagyis a mikrovállalkozásoknak biztosítandó netbank és mobilbank, ami nekem személy szerint egy nagyon fontos célom.

Egy új platformhoz általában új szolgáltatások is szoktak kapcsolódni. A George esetében is így lesz?

Igen. Az alapvető különbséget abban fogják érzékelni az ügyfelek, hogy jóval személyesebbé válik a kiszolgálásuk. Eddig mindenki ugyanazt az általános szolgáltatást kapta, ugyanaz az üzenet ment ki az összes ügyfélnek, ugyanazon a módon. Most ez sokkal személyre szabottabb lesz. Maga az ügyfél is személyesebbé teheti a pénzügyei intézését, azáltal, hogy maga állíthatja be, hogyan nézzen ki a platform, mit kapcsoljon hozzá, milyen költségeket hashtageljen meg, milyen kimutatásokat készítsen rendszeresen. De, amit a bank ad hozzá, az is sokkal személyesebb lesz. Hogy mondjak egy példát, a George hónapokkal korábban figyelmeztetni fogja az ügyfelet, ha lejár a banki azonosításhoz megadott okmánya: a személyi igazolványa, a jogosítványa, a lakcímkártyája, vagy az útlevele. Ez lesz az első alkalom, hogy ezeknek az azonosító adatoknak az értékét megpróbáljuk visszaadni az ügyfeleknek. Aztán az is egy nagyon hasznos tulajdonsága a George-nak, hogy a csoportos beszedési megbízás esedékessége előtt két nappal figyelmeztet, ha a számlán nincs a teljesítéshez elegendő pénz. Az egyik kedvencem pedig, hogy négy évre visszamenőleg vissza lehet keresni a tranzakciókat.

S mit hozhat a jövő, mi van még a tarsolyukban?

A legfontosabb ígéretünk, hogy az új digitális platform a banki, befektetési szolgáltatások teljesítésében gyorsabb lesz. E téren már látszódnak jelek, például nyáron a George a Google Pay-jel bővül, így az androidos mobilokkal rendelkező ügyfelek is élhetnek az egyszerű mobilfizetés lehetőségével. Havonta frissítjük a George-t, ami egy olyan típusú alkalmazkodást ad az ügyfelek kezébe, amilyen még nem volt.

Mindezeket az előnyöket most, az indulásnál hány ügyfelük élvezheti, és milyen szám szerepel a terveikben?

Jelenleg 300 ezer aktív mobilbanki ügyfelünk van és 770 ezer netbanki szerződésünk, ez utóbbiból mintegy 480 ezer az aktív. Persze a két kategória között vannak átfedések, de bőven 200 ezer felett van azok száma, akik csak mobilbankot használnak a pénzügyeik intézéséhez. Csak érzékeltetésül: az aktív mobilbanki ügyfelek tábora egy év alatt több mint megduplázódott. Ezt a növekedési ütemet szeretnénk megtartani a következő évre is. E célból a fejlesztések jó része a mobilbankra fog vonatkozni, például a már említett Google Pay is igazából a mobilon lesz hatékony. Persze a mobilbankban többet is merünk megtenni, február végével például azt leváltjuk a George-ra. Ezen kívül még a befektetési szolgáltatásokban vannak nagy terveink, ott lesznek még újdonságok, de hogy milyenek, arra most még nem szeretnék kitérni.

De azt csak elárulja, mennyi a digitálisan aktív ügyfeleik aránya?

Közelíti a 60 százalékot, amelyet a következő három-négy évben szeretnénk 75 százalékosra növelni.

A Magyar Nemzeti Bank rendre számon kéri a bankokon, hogy nincsenek digitálisan árazott csomagdíjas termékeik. A George-t e hiányosság megszüntetésre is felhasználják?

Igen. Az indulás apropóján megjelentünk egy csomagdíjas termékkel, amelynél valóban a forgalomtól függő fix díjat kell fizetnie az ügyfélnek, 250 ezer forintos elektronikus havi forgalomig mindössze 390 forintot, 400 ezer forintos elektronikus havi forgalomig pedig 990 forintot, havi legalább százezer forintos jóváírás teljesítése esetén. Ezekben az árakban az adott forgalmi sávig gyakorlatilag valamennyi hazai kártyás és bankszámlás elektronikus tranzakció benne van, még a tranzakciós díj is. Ráadásul a bevezető kampányban az első három hónap csomagdíját el is engedjük.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Személyes pénzügyek Már csak napok vannak hátra néhány kedvezményből
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 14:20
Egyes otthonfelújításhoz kapcsolódó lehetőségek kizárólag 2025 végéig állnak rendelkezésre.
Személyes pénzügyek Elmarad az áremelés – fordulat készül 2026 első napjaiban
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 16:20
A bankszámlacsomagok nem drágulnak.
Személyes pénzügyek Így készüljön fel, ha 2026-ban venne fel Otthon Startot!
Fülöp Norbert Attila | 2025. december 14. 12:11
2025 októberében már valóban berúgta az ajtót az Otthon Start hitel: egyetlen hónap alatt 257 milliárd forint értékben kötöttek lakáshitel-szerződést a bankok. Az első hullám azonban várhatóan csillapodni fog, már csak azért is, mert hiába a piacinál lényegesen kedvezőbb kamat, nem mindenki tud vagy akar azonnal ingatlant vásárolni, hitelt felvenni. Ha azonban valaki 2026-ban tervezi ezt, akkor annak a BiztosDöntés.hu szakértői szerint érdemes már most elkezdeni az előkészületeket.
Személyes pénzügyek Bő hatezren gondolták úgy, hogy az államnál gyűjtenek pluszpénzt nyugdíjra
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 10:46
Jelenleg 6 154 személy rendelkezik kincstári NYESZ-számlával. Az egy főre jutó átlagos számlaérték megközelítőleg 1 millió forint – tudta meg a Grantis a Magyar Államkincstártól.
Személyes pénzügyek Mostantól nem kell, hogy legyen nálunk egy kis apró
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 09:43
A digitalizáció az adventi időszakban sem áll meg: ahogyan a mindennapi életben, úgy az adományozásban is az elektronikus fizetési megoldások veszik át a készpénz szerepét.
Személyes pénzügyek Kijózanodás a munkáshitelből?
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:41
Csak a konstrukció indulásának első hónapjában, 2025 januárjában szerződtek le kevesebb munkáshitelre a magyarok, mint októberben.
Személyes pénzügyek Ezek a diákok értenek a legjobban a pénzügyekhez – megvannak a Pénzügyi Junior Klasszisok
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 18:27
Egy győri csapat nyerte meg a Legyél Te is Pénzügyi Junior Klasszis! versenyt. Az ország minden pontjából érkeztek csapatok a pénzügyi tudatossági verseny döntőjére, a legjobb 4 közé a győrieken kívül ceglédi, székesfehérvári és békéscsabai diákok jutottak be.
Személyes pénzügyek „Az öngondoskodás nem luxus, hanem megoldás a lakáscélok elérésére”
PR | 2025. december 11. 16:09
A lakáspiac aktuális kihívásaira és a finanszírozási termékek iránti növekvő keresletre reagál megújult termékével a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. Az új Otthontervező Lakásszámla egyszerre kínál rugalmas megtakarítási lehetőséget és kedvezményes hitelt, akár 35 %-os bónusszal (EBKM: 3,83-3,90%)1, vagy akár 3,5 %-os hitelkamattal (referencia THM Kamatbónusszal 5,04-5,31%)2,3. Jakabfalvy Dóra, a Fundamenta üzleti divíziójának ügyvezetője szerint a konstrukció célja, hogy ügyfeleik az öngondoskodás útjára lépve, kiszámítható feltételek mellett valósíthassák meg lakáscéljaikat.
Személyes pénzügyek TBSZ vagy NYESZ? Segítünk választani!
PR | 2025. december 11. 15:36
Az OTP Bank szakértőivel, Fabriczki Ritával és Varga Cintiával beszélgetünk arról, hogyan hozhatunk okos döntést a Tartós Befektetési Számla és a Nyugdíj Előtakarékossági Számla között. Bemutatjuk a számlanyitás előtti legfontosabb tudnivalókról, és bemutatjuk, hogyan építhetünk stabil pénzügyi jövőt tudatos tervezéssel.
Személyes pénzügyek Érdemes lesz átnézni a januárban érkező bankszámla-díjértesítőket
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 07:45
Díjemelés jöhet 2026 júniusa után, mivel a bankok önkéntes moratóriuma a lakossági számlák díjainak befagyasztására lejár.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG