Tovább javult tavaly a légi közlekedés biztonsága. A balesetben elhunytak száma alapján 2011 a második legbiztonságosabb év volt 1945 óta, a balesetek száma alapján pedig a harmadik. A baleseti statisztika évről évre javul, annak ellenére, hogy a megtett utaskilométer és a repülőgépek száma szakadatlanul nő.
A repülésbiztonsági hálózat (Aviation Safety Network, ASN) nemzetközi civil szervezet adatai szerint tavaly összesen 507 utas vesztette életét menetrendszerinti repülőjáratokon, halálos áldozattal járó baleset pedig 28 történt. A statisztikát Oroszország vezeti, ott 6 balesetben összesen 118-an haltak meg, a második Kongó, a harmadik Indonézia. A legsúlyosabb szerencsétlenség január 9-én történt, amikor az Iran Air egy 36 éves Boeing 727 típusú gépe leszállás közben lezuhant, a balesetben 77 ember halt meg.
Az utóbbi évtizedekben valamennyi légitársaságot együttvéve a flotta nagysága 15 évente megduplázódott, jelenleg összesen 15 ezer olyan repülőgép közlekedik, amely 100-nál több utas szállítására alkalmas. Hasonló dinamizmussal nőtt a megtett utaskilométerek száma is, miközben a balesetekben elhunytak száma hosszabb időtávot tekintve folyamatosan csökkent. Az 1990 és 1999 közötti időszakban az éves átlag 1.200 baleseti haláleset volt, míg 2001 és 2010 között 764.
Az ASN a polgári légi szállítással foglalkozó társaságok egynél több motorral meghajtott repülőit veszi számításba statisztikáiban, a magángépek, a céges repülők és a katonai repülőgépek így kimaradnak az összesítésből. A szervezet adatbázisa alapján 2004 volt a legbiztonságosabb év, akkor összesen 466-an haltak meg repülőszerencsétlenségben. A halálos áldozatok és a balesetek számában mutatkozó csökkenés a technológiai fejlesztésekre és a hatósági felügyelet erősödésére vezethető vissza szakértők szerint.
Tavaly a balesetet kiváltó okok között az első helyen az emberi mulasztás áll, és az ágazat két legjelentősebb szereplője, az Airbus és a Boeing legújabb modelljei közül egy sem volt érintett halálos kimenetelű balesetben - írta az ASN adatai alapján a Financial Times Deutschland című német üzleti lap.
Azt mondja a miniszter, belföldön is lehet nyaralni. Van, aki így tesz, van, aki nem, de mik a fő okok? Szavazzon! Előző szavazásunkat pedig egy német áruházlánc nyerte.
Az évtizedes hagyományoknak megfelelően a balatonfüredi ünnepélyes évadnyitóval és a tó megkoszorúzásával szombaton elkezdődött a balatoni turisztikai és vitorlásszezon.
Lezárták pénteken egy időre a londoni City repülőteret, miután az a gyanú merült fel, hogy valamilyen vegyszer kerülhetett a terminál levegőjébe. A speciális felszerelésekkel kivonult tűzoltóság nem talált veszélyes anyagot, így a légikikötőt péntek este ismét megnyitották.
Egyiptom helyett az idén inkább Bulgáriába és Spanyolországba utaznak a magyarok az előfoglalások adatai alapján - közölte az Invia online utazási ügynökség az MTI-vel.
Álruhás nyomozókkal is kutatnak Barcelonában az adót nem fizető illegális szálláskiadók után, miközben új adót vetettek ki rájuk és korlátozzák az új engedélyek kiadását. Csakhogy ez egyelőre szélmalomharcnak tűnik, 14-szer annyi illegális szobakiadó lehet, mint amennyi hivatalos. A város közben nyugodtan kiteheti a megtelt táblát.
A legfrissebb adatok szerint az év első két hónapjában 10 százalékkal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma a szállodákban. Nincs ok a panaszra: a külföldiek is szép számmal jöttek, főleg a brit és amerikai vendégek száma ugrott meg drasztikusan, az oroszok továbbra is elmaradnak.
Nagy Lajos óta nem volt ennyire magyar Krakkó - a korábbi lengyel királyi székhelyen ma bizonyosan percenként hallhatunk magyar szót, hiszen nagyjából 3-4 ezer magyar szállta meg a várost a divizíó IA világbajnokság - számunkra - döntőjére készülve. Ma este az elitligába jutásért játszik magyar jégkorong-válogatott.