A repülési szektor 53,1 milliárd dollárt tesz ki, azaz a hazai össztermék több mint egyharmadát adja 2020-ra Dubaj emirátusban, amely a világ légi közlekedésének egyik csomópontjává vált - derült ki egy hétfőn nyilvánosságra hozott tanulmányból. Dubaj, amelynek olajkincse kimerülőben van, diverzifikálta gazdaságát: a kereskedelem, a közlekedés és a turizmus felé fordult.
Az ég felé fordultak
Tavaly a repülési szektorból származott az emirátus GDP-jének 27 százaléka, azaz 26,7 milliárd dollár. Ez az arány 2020-ra 37,5 százalékra emelkedik - mutatott rá az Oxford Economics, az Oxfordi Egyetem üzleti tudományok karának gazdaságelemző vállalkozása a dubaji repülőtér és az Emirates Airlines légitársaság megbízásából készült tanulmányban.
A repülési szektor gyorsabb ütemben fog növekedni, mint ahogy a gazdaság gyarapodik. A gazdasági növekedést támogatni fogja a nemzetközi légi utas- és teherszállítás erős bővülése, valamint a dubaji repülőtér és légitársaság tevékenységének folyamatos terjeszkedése.
Két világrészt kötnek össze
A dubaji nemzetközi repülőtér a világ egyik legfontosabb légikikötője, az Ázsia és Európa közötti forgalom egyik központja. Tavaly 66,4 millió utast szolgált ki, ez a szám 2020-ra több mint 100 millióra emelkedik. Az emirátus másik nemzetközi repülőtere, az Al Maktoum 2013 októbere óta működik, kapacitása évente 120 millió utas.
Az Emirates Airlines a Közel-Kelet legnagyobb légitársasága, bázisa a dubaji nemzetközi repülőtér. A dubaji tulajdonban lévő cég tavaly 44,5 millió utast szállított az egy évvel korábbi 39,4 millió után, 83 ország 146 városába repül.
A mintegy 2,2 milliós lélekszámú Dubaj az Egyesült Arab Emírségek második legnagyobb emirátusa Abu-Dzabi után.