4p

Az árak emelkedése és a vásárlók fizetőképességének szűkülése miatt a pandémiát követő kereskedelmi környezetben néhány kiskereskedő számára nehéz volt eligazodni, különösen az olyan nem alapvető fontosságú területeken, mint a divat. A finoman szólva is kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére a Pull & Bear eladásai viszont 15 százalékkal emelkedtek a legutóbbi pénzügyi évben.

A Covid-járvány utáni kilábalási időszak labilitása ellenére az Inditex tulajdonában lévő, Magyarországon is jelen lévő Pull & Bear fast fashion üzletlánc forgalma 15 százalékkal 2,15 milliárd euróra emelkedett a legutóbbi pénzügyi évben. A sikerhez kulcsfontosságúnak bizonyult a digitális és a fizikai műveletek integrálása, az online és a fizikai üzletek közötti korlátok lebontása – mondta Ana Belen Garcia Luque, a kiskereskedő digitális és marketingigazgatója a Retail Gazette szerint.

Luque szerint ez azt jelenti, hogy a vásárlók ugyanazt az élményt kapják, bármilyen csatornán is vásárolnak. Míg például az online vásárlók exkluzív termékekhez juthatnak hozzá, például több színválasztékhoz, addig Luque szerint ezt az üzletben lévő vásárlók számára is elérhetővé teszi az üzletben elhelyezett iPadeken keresztül. „Ugyanazzal a terméküzenettel kell rendelkeznie, nem számít, hogy melyik csatornát részesítik előnyben.”

Sikeresen úszták meg a covid utáni kilábalást.
Sikeresen úszták meg a covid utáni kilábalást.

A Pull & Bear arra is törekedett, hogy összekapcsolja offline és online készleteit, és optimalizálja a forgalmazóktól származó készleteket, mert ez "a vásárlók és a vállalat számára is előnyös".

A Z generációs felhasználók bárhol lehetnek, ezért fontos, hogy integrált üzenetet adjunk nekik.

A fast fashion lánc olyan szolgáltatásokra is összpontosított, mint a click-and-collect, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy gyorsan hozzájussanak a termékekhez. Az üzlet olyan bolti szolgáltatást kínál, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy online böngészhessenek és vásárolhassanak, majd néhány órával később átvegyék a legközelebbi üzletben. Ez a szolgáltatás jelenleg 35 országban működik.

Piacterek: a legjobb pont megtalálása

Ma már számtalan márka megtalálható a piactereken, a Zalandótól és az Amazontól kezdve az olyan, kiskereskedők tulajdonában lévő platformokig, mint az M&S és a Next. Luque úgy véli, hogy a kiskereskedőknek "meg kell találniuk az egyensúlyt" a piacterek és a saját csatornáik között.

A Pull & Bear 2011-ben indította el az e-kereskedelmet, és két évvel később kezdett el együttműködni a piacterekkel. Azóta számos nemzetközi piactérrel lépett partnerségre, amelyek mindegyike más-más üzleti modellel rendelkezik.

Luque hangsúlyozza azonban, hogy bár "fontos, hogy jelen legyünk a piactereken, ez nem jelenti azt, hogy csak úgy elhagyhatjuk saját online tevékenységünket". A Pull & Bear arra összpontosít, hogy online exkluzív termékeket kínáljon saját weboldalán, például korlátozott példányszámú termékcsaládokat és exkluzív színvilágot.

Közösségépítés a közösségi média segítségével

Nem titok, hogy a kiskereskedők, kicsik és nagyok egyaránt használják a közösségi médiát az eladások növelésére. "A TikTok befolyása a döntéshozatali folyamatra tagadhatatlan" - mondja Luque. Emiatt a Pull & Bear számára mostantól a közösségi marketing a prioritás.

Amikor a márka 2021-ben ruházati együttműködést indított a Netflix Money Heist című sorozatával, számos interaktív aktiválás mellett szimulálták az egyik üzletének éjszakai kirablását. Annak ellenére, hogy a termékcsalád a világjárvány idején indult, amikor a fizikai üzletek kénytelenek voltak bezárni, az együttműködés nagy sikert aratott. Luque szerint a teaser videó lett az egész év legmegosztottabb videója az Instagramon.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Space X vezetőivel is tárgyalt Jászai Gellért és Nagy Márton Washingtonban
Privátbankár.hu | 2025. november 8. 15:46
A 4iG elnöke szerint a washingtoni vizit mérföldkő.
Vállalat 2028-tól szállíthat nukleáris üzemanyagot Paksra az amerikai Westinghouse
Privátbankár.hu | 2025. november 8. 15:14
A magyarországi nukleáris üzemanyag-ellátás diverzifikálása érdekében november 7-én szerződést kötött az MVM Csoport és a Westinghouse Electric Company. Ennek értelmében az amerikai partner hosszú távú, stabil ellátást biztosít a Paksi Atomerőmű számára Európában gyártott VVER üzemanyaggal – közölte az MVM Csoport.
Vállalat Gigantikus mennyiségű magzatkárosító hatású hulladékot szállíthatnak Komáromba Debrecenből
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 15:12
Évente 25 ezer tonna, azaz 25 ezer kisebb autó tömegének megfelelő NMP-hulladék átvételéről szóló szerződést kötött egy komáromi cég. A hulladékot a debreceni CATL-gyárból szállítják a városba.
Vállalat Óriásit zakózott a japán cég az amerikai vámok miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 13:00
A Honda fél éves profitja csaknem 20 százalékkal zuhant.
Vállalat Gigantikus adókkal sújtja a kormány az OTP-t, de így is jól megy a banknak
Herman Bernadett | 2025. november 7. 11:30
Kiváló kilenc hónap van az OTP mögött, bár a kormányzati terhek tovább emelkedtek. Az Otthon Start miatt ötször annyi lakáshitelt igényeltek szeptemberben, mint augusztusban. 
Vállalat Jól megadóztatták az OTP-t, így teljesítettek idén eddig Csányi Sándorék
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 07:20
Közzétette az első három negyedévre vonatkozó üzleti adatai az OTP-csoport a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Vállalat Washingtonig szállt a hír: eredményben ugyanott áll a Mol, mint egy éve
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 06:38
Erős harmadik negyedévet zárt a Mol-csoport, ugyanakkor az új kihívások tükrében a vállalat felülvizsgálta év végi eredmény előrejelzését – írja a vállalat a Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelent tájékoztatóban.
Vállalat Trump vámjai elkaszálták a Nissant, az autógyártó a központját is eladja
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 18:25
A Nissan Motor japán autógyártó jelentős veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét a járműeladások csökkenése, a magas amerikai vámok miatt – közölte a cég csütörtöki jelentésében.
Vállalat Ezt tervezi a német bankóriás a Commerzbank gyenge eredménye után
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 17:26
A Commerzbank, a második legnagyobb német bank adózott eredménye 7,9 százalékkal csökkent az idei harmadik negyedévben éves összevetésben – áll a cég csütörtöki közleményében.
Vállalat A bolgárok már a Lukoil finomítójának átvételére készülnek – de van benne csavar
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 16:41
Bulgária jogszabályváltozást készít elő a Lukoil burgaszi finomítójának állami átvételére és értékesítésére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG