4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az árak emelkedése és a vásárlók fizetőképességének szűkülése miatt a pandémiát követő kereskedelmi környezetben néhány kiskereskedő számára nehéz volt eligazodni, különösen az olyan nem alapvető fontosságú területeken, mint a divat. A finoman szólva is kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére a Pull & Bear eladásai viszont 15 százalékkal emelkedtek a legutóbbi pénzügyi évben.

A Covid-járvány utáni kilábalási időszak labilitása ellenére az Inditex tulajdonában lévő, Magyarországon is jelen lévő Pull & Bear fast fashion üzletlánc forgalma 15 százalékkal 2,15 milliárd euróra emelkedett a legutóbbi pénzügyi évben. A sikerhez kulcsfontosságúnak bizonyult a digitális és a fizikai műveletek integrálása, az online és a fizikai üzletek közötti korlátok lebontása – mondta Ana Belen Garcia Luque, a kiskereskedő digitális és marketingigazgatója a Retail Gazette szerint.

Luque szerint ez azt jelenti, hogy a vásárlók ugyanazt az élményt kapják, bármilyen csatornán is vásárolnak. Míg például az online vásárlók exkluzív termékekhez juthatnak hozzá, például több színválasztékhoz, addig Luque szerint ezt az üzletben lévő vásárlók számára is elérhetővé teszi az üzletben elhelyezett iPadeken keresztül. „Ugyanazzal a terméküzenettel kell rendelkeznie, nem számít, hogy melyik csatornát részesítik előnyben.”

Sikeresen úszták meg a covid utáni kilábalást.
Sikeresen úszták meg a covid utáni kilábalást.

A Pull & Bear arra is törekedett, hogy összekapcsolja offline és online készleteit, és optimalizálja a forgalmazóktól származó készleteket, mert ez "a vásárlók és a vállalat számára is előnyös".

A Z generációs felhasználók bárhol lehetnek, ezért fontos, hogy integrált üzenetet adjunk nekik.

A fast fashion lánc olyan szolgáltatásokra is összpontosított, mint a click-and-collect, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy gyorsan hozzájussanak a termékekhez. Az üzlet olyan bolti szolgáltatást kínál, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy online böngészhessenek és vásárolhassanak, majd néhány órával később átvegyék a legközelebbi üzletben. Ez a szolgáltatás jelenleg 35 országban működik.

Piacterek: a legjobb pont megtalálása

Ma már számtalan márka megtalálható a piactereken, a Zalandótól és az Amazontól kezdve az olyan, kiskereskedők tulajdonában lévő platformokig, mint az M&S és a Next. Luque úgy véli, hogy a kiskereskedőknek "meg kell találniuk az egyensúlyt" a piacterek és a saját csatornáik között.

A Pull & Bear 2011-ben indította el az e-kereskedelmet, és két évvel később kezdett el együttműködni a piacterekkel. Azóta számos nemzetközi piactérrel lépett partnerségre, amelyek mindegyike más-más üzleti modellel rendelkezik.

Luque hangsúlyozza azonban, hogy bár "fontos, hogy jelen legyünk a piactereken, ez nem jelenti azt, hogy csak úgy elhagyhatjuk saját online tevékenységünket". A Pull & Bear arra összpontosít, hogy online exkluzív termékeket kínáljon saját weboldalán, például korlátozott példányszámú termékcsaládokat és exkluzív színvilágot.

Közösségépítés a közösségi média segítségével

Nem titok, hogy a kiskereskedők, kicsik és nagyok egyaránt használják a közösségi médiát az eladások növelésére. "A TikTok befolyása a döntéshozatali folyamatra tagadhatatlan" - mondja Luque. Emiatt a Pull & Bear számára mostantól a közösségi marketing a prioritás.

Amikor a márka 2021-ben ruházati együttműködést indított a Netflix Money Heist című sorozatával, számos interaktív aktiválás mellett szimulálták az egyik üzletének éjszakai kirablását. Annak ellenére, hogy a termékcsalád a világjárvány idején indult, amikor a fizikai üzletek kénytelenek voltak bezárni, az együttműködés nagy sikert aratott. Luque szerint a teaser videó lett az egész év legmegosztottabb videója az Instagramon.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A rendőrség is nyomoz az olajfinomítóban történt tűz miatt
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 19:42
Egyelőre nincs gyanúsított.
Vállalat Jelentős változtatásra készül a Mol
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 18:22
Új szerkezetet kap az olajcég.
Vállalat Szijjártó Péternek fontos híre van: ez a paksi erőművet is érinti
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 16:44
Tárgyalásokba kezdett a kormány.
Vállalat Mekkora kárt okozott a Molnak az olajfinomítós tűz?
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 16:10
Már vizsgálják.
Vállalat Újabb területre fókuszál az ESG, ezt a vállalatoknak is tudniuk kell
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 10:25
Ünnepélyes keretek között mutatták be a Családbarát fenntarthatóság című kötetet a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) épületében. A kiadványt a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM), a KINCS, valamint a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) közösen készítették. A most megjelent szakmai útmutató segíti a vállalkozásokat az SZTFH ESG kérdőív családbarát tárgyú pontjainak megértésében, ahogy az erre vonatkozó vállalati működés kialakításában is. 
Vállalat Nem örülhet maradéktalanul a Netflix
Privátbankár.hu | 2025. október 22. 09:10
Nőtt a Netflix nyeresége és bevétele az idei harmadik negyedévben. Utóbbi megegyezett az elemzői becslésekkel, a profit viszont kisebb lett a vártnál.
Vállalat Igencsak hatásos meglepetés a General Motors eredményében
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 19:20
A General Motors (GM) autógyártó vállalat harmadik negyedéves nyeresége és bevétele is felülmúlta alta az elemzői várakozásokat.
Vállalat A Waberer’s Kazahsztánban terjeszkedik
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 18:01
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett Waberer’s Csoport a KTZ Express-szel, amely a kazah állami vasúttársaság nemzetközi intermodális logisztikai leányvállalata.
Vállalat Már el is oltották a tüzet a Mol Dunai Finomítójában
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 15:45
Sikerült eloltani a tüzet a Dunai Finomító AV3 üzemében. A termelés fokozatosan újraindul, Magyarország üzemanyagellátása biztosított – közölte a cég kedd délután.
Vállalat A Coca-Cola nagyot ivott saját egészségére
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 15:25
Az amerikai italgyártó negyedéves bevétele és nyeresége is felülmúlta az elemzői várakozásokat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG