4p

Az árak emelkedése és a vásárlók fizetőképességének szűkülése miatt a pandémiát követő kereskedelmi környezetben néhány kiskereskedő számára nehéz volt eligazodni, különösen az olyan nem alapvető fontosságú területeken, mint a divat. A finoman szólva is kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére a Pull & Bear eladásai viszont 15 százalékkal emelkedtek a legutóbbi pénzügyi évben.

A Covid-járvány utáni kilábalási időszak labilitása ellenére az Inditex tulajdonában lévő, Magyarországon is jelen lévő Pull & Bear fast fashion üzletlánc forgalma 15 százalékkal 2,15 milliárd euróra emelkedett a legutóbbi pénzügyi évben. A sikerhez kulcsfontosságúnak bizonyult a digitális és a fizikai műveletek integrálása, az online és a fizikai üzletek közötti korlátok lebontása – mondta Ana Belen Garcia Luque, a kiskereskedő digitális és marketingigazgatója a Retail Gazette szerint.

Luque szerint ez azt jelenti, hogy a vásárlók ugyanazt az élményt kapják, bármilyen csatornán is vásárolnak. Míg például az online vásárlók exkluzív termékekhez juthatnak hozzá, például több színválasztékhoz, addig Luque szerint ezt az üzletben lévő vásárlók számára is elérhetővé teszi az üzletben elhelyezett iPadeken keresztül. „Ugyanazzal a terméküzenettel kell rendelkeznie, nem számít, hogy melyik csatornát részesítik előnyben.”

Sikeresen úszták meg a covid utáni kilábalást.
Sikeresen úszták meg a covid utáni kilábalást.

A Pull & Bear arra is törekedett, hogy összekapcsolja offline és online készleteit, és optimalizálja a forgalmazóktól származó készleteket, mert ez "a vásárlók és a vállalat számára is előnyös".

A Z generációs felhasználók bárhol lehetnek, ezért fontos, hogy integrált üzenetet adjunk nekik.

A fast fashion lánc olyan szolgáltatásokra is összpontosított, mint a click-and-collect, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy gyorsan hozzájussanak a termékekhez. Az üzlet olyan bolti szolgáltatást kínál, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy online böngészhessenek és vásárolhassanak, majd néhány órával később átvegyék a legközelebbi üzletben. Ez a szolgáltatás jelenleg 35 országban működik.

Piacterek: a legjobb pont megtalálása

Ma már számtalan márka megtalálható a piactereken, a Zalandótól és az Amazontól kezdve az olyan, kiskereskedők tulajdonában lévő platformokig, mint az M&S és a Next. Luque úgy véli, hogy a kiskereskedőknek "meg kell találniuk az egyensúlyt" a piacterek és a saját csatornáik között.

A Pull & Bear 2011-ben indította el az e-kereskedelmet, és két évvel később kezdett el együttműködni a piacterekkel. Azóta számos nemzetközi piactérrel lépett partnerségre, amelyek mindegyike más-más üzleti modellel rendelkezik.

Luque hangsúlyozza azonban, hogy bár "fontos, hogy jelen legyünk a piactereken, ez nem jelenti azt, hogy csak úgy elhagyhatjuk saját online tevékenységünket". A Pull & Bear arra összpontosít, hogy online exkluzív termékeket kínáljon saját weboldalán, például korlátozott példányszámú termékcsaládokat és exkluzív színvilágot.

Közösségépítés a közösségi média segítségével

Nem titok, hogy a kiskereskedők, kicsik és nagyok egyaránt használják a közösségi médiát az eladások növelésére. "A TikTok befolyása a döntéshozatali folyamatra tagadhatatlan" - mondja Luque. Emiatt a Pull & Bear számára mostantól a közösségi marketing a prioritás.

Amikor a márka 2021-ben ruházati együttműködést indított a Netflix Money Heist című sorozatával, számos interaktív aktiválás mellett szimulálták az egyik üzletének éjszakai kirablását. Annak ellenére, hogy a termékcsalád a világjárvány idején indult, amikor a fizikai üzletek kénytelenek voltak bezárni, az együttműködés nagy sikert aratott. Luque szerint a teaser videó lett az egész év legmegosztottabb videója az Instagramon.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Nagy dobás: megérkezett a Huawei legújabb termékcsaládja
Privátbankár.hu | 2025. október 8. 14:44
A Huawei új fejezetet nyitott Magyarországon.
Vállalat Küszöbön a nagy MBH-üzlet? Kiszállhat az állam a bankból
Privátbankár.hu | 2025. október 7. 12:28
Ahogy azt több mint fél éve Nagy Márton előrejelezte, megválnának a 20 százalékos részesedéstől – derült ki egy zártkörű, az intézményi befektetőknek tartott előadáson.
Vállalat Francia ügyészek vizsgálják az Apple hangsegédjét, a Sirit
Privátbankár.hu | 2025. október 6. 19:50
A francia ügyészek hétfőn bejelentették, hogy vizsgálatot indítanak az Apple Siri hangsegédje ellen, miután egy technológiai kutató panaszt nyújtott be a cég ellen, amelyben illegális adatgyűjtéssel vádolja.
Vállalat Föld körüli adatközpontot fejleszthet a 4iG 100 millió dollárért
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 10:27
A magyar vállalat ugyanekkora összeget fektethet be az Axiom Space-be, amely Kapu Tibor űrutazásában is kulcsszerepet játszott. 
Vállalat Ég az olajfinomító! – ezúttal a Chevroné, Amerikában
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:57
Korábban oroszországi és ukrán olajfinomítókban kitört tűzesetek szerepeltek a hírekben, most viszont az amerikai olajvállalat El Segundo finomítója gyulladt ki Los Angelesben.
Vállalat Még a vártnál is jobban megy a Tescónak
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 09:16
Sikeresen vette fel a harcot a diszkontláncokkal a cég.
Vállalat Felforgatta a piacot az új magyar neobank, hol nyitnak számlát a vállalkozók?
Privátbankár.hu | 2025. október 3. 08:43
Egyértelmű verseny folyik a bankok között a vállalkozók kegyeiért, ingyenes számlavezetéssel és házon belül ingyenes utalással kell versenyeznie a hagyományos bankoknak.
Vállalat Elon Musk nem lehet boldog: már nem a SpaceX a világ legértékesebb cége
Privátbankár.hu | 2025. október 2. 14:07
Letaszították a trónról. 
Vállalat Magyarország továbbra is az európai mezőny élén garanciavállalásban
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 14:29
Immár a harmadik egymást követő évben Magyarország segíti Európában a legintenzívebben a kis- és középvállalkozások hitelfelvételét kezességvállalással. A Garanciaintézmények Európai Szövetségének (AECM) legfrissebb statisztikái szerint hazánkban a garanciaállomány a GDP 3,7 százalékát teszi ki, miközben az átlag mindössze 1 százalék körül mozog. Ez a kiemelkedő teljesítmény döntően a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. szerepvállalásának köszönhető, amely 2024-ben is rekordközeli eredményeket ért el a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások finanszírozásának támogatásában.
Vállalat Berobbant az M&A piac, kapósak a cégek
Privátbankár.hu | 2025. október 1. 13:06
Történelmi rekordot döntött a hazai vállalatfelvásárlások száma.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG