Az Egyesült Államok nemrégiben bevezetett szerbiai szankciói miatt a Wizz Air kénytelen volt megváltoztatni üzemanyag-ellátási gyakorlatát. A légitársaság Belgrádban állomásozó gépeit már nem a szerbiai olaj- és gázipari vállalattól (NIS) szerzik be az üzemanyagot. Ehelyett a repülőgépek üzemanyagát technikai leszállások során Budapesten és Temesváron töltik fel – számolt be róla a Tango Six légiközlekedési hírportál névtelen forrásokra hivatkozva szerdán — írja a Portfolio.
Az Egyesült Államok még a leköszönő Biden-adminisztráció utolsó napjaiban, január 10-én, újabb szankciókat vezetett be az orosz olaj- és gázszektor ellen, amelyek többek között célba vették a Gazprom Neftet, valamint a Gazprom többségi tulajdonában lévő szerbiai NIS olaj- és gázipari vállalatot is. A szankciók előírták, hogy 45 napon belül meg el kell adni az orosz tulajdonrészt a NIS-ben.
A NIS birtokában van Szerbia egyetlen kőolajfinomítója Pancsevóban, valamint ez a cég az ország egyetlen repülőgép-üzemanyag gyártója. A vállalat korábban hangsúlyozta, hogy egyik legnagyobb vásárlója a Wizz Air, amely Belgrádban állomásoztatja egyik repülőgépét.
A szankciók következtében a Wizz Air elkerüli, hogy a NIS-től vásároljon üzemanyagot. Ehelyett technikai leszállásokkal Budapesten és Temesváron tankolja fel belgrádi gépét.
Újabb rekord 2024-ben
A Wizz Air légitársaság 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és 63 millió utast szállított csaknem 300 ezer járaton, a járatok száma 23 százalékkal nőtt 2023-hoz képest – közölte a légitársaság csütörtökön az MTI-vel. 2024-ben a 6,4 millióan utaztak Magyarországról a Wizz Airrel, ez 23 százalékos növekedést jelent a 2023-hoz képest. A Wizz Air továbbra is őrzi piacvezető szerepét Magyarországon, Budapestről már 32 ország 71 repülőterére lehet a légitársasággal utazni, így 2024 végére a magyar fővárosból lett elérhető a légitársaság legtöbb desztinációja.