4p
Számos cikkünkben részleteztük már, milyen területeket tud gyökeresen megváltoztatni a digitalizáció. A cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyisége rengeteg hasznos információt hordozhat a vállalatok számára az ügyfelek érdeklődési köreiről és szokásairól.

Ennek csak egyik példája a célzott reklámhirdetések, amelyek kapcsán már komoly intézkedéseket láthattunk, hiszen a sokrétű információ egészen bizalmas szinten engedi megismerni a vásárlókat – nem véletlenül korlátozza ezeket a GDPR is például.

Az adatelemzők és a szoftverfejlesztők most úgy tűnik, az éttermekbe is változást hoznak: a tervek szerint részletes profilokat hoznának létre a telefonos alkalmazásokon keresztül, amivel figyelembe vennék a  vendégek esetleges ételallergiáit, valamint ízlésük meghatározásával próbálnák javítani az étterem látogatás élményét. A kaliforniai Sweetgreen étteremlánc például nemrégiben kezdett bele egy ilyen adatbázis megalkotásába, ez pedig csak az első lépése annak a hosszú folyamatnak, amivel a vendéglátóknak komolyabb belátása nyílik a vendégek szokásaiba - írja a Wall Street Journal.

Régen még ismerték a vendégeket...

Ezek az adatok komoly segítséget nyújthatnak, mivel az általános statisztikák szerint az éttermek általános forgalma stagnál, a rengeteg online szolgáltatás és street food megjelenése pedig egyre több lehetőséget kínál a fogyasztóknak – ebben a helyzetben pedig még ez is komoly versenyelőnyhöz juttathatja a szemfüles vendéglátókat.

A visszatérő vendégek beható ismerete mindig is nagy pozitívum volt a vendéglátásban, a főként törzsvendégekből működő egységeknél pedig elképzelhetetlen volt, hogy ne ismerjék ki a vendégek ízlését. A digitalizáció és a piac kiszélesedése elszemélytelenítette ezen kapcsolatokat, a telefonos applikáck és az online asztalfoglalás mentén azonban még vissza lehet térni a gyökerekhez. A globális felmérések szerint csaknem 3 milliárd éttermi rendelés érkezett online az előző évben. Ez az összes rendelés 5 százalékát teszi ki, ami hatalmas ugrás a 2015-ben tapasztalt 2 százalékhoz képest.

A GDPR elterjedése azonban akadályt jelent ebben, a vendéglátósok ugyanis így nem tudják kényükre-kedvükre lehívni az adatokat a fogyasztókról, csak külön engedéllyel. Sok étterem hűségprogramokon keresztül gyűjti az adatokat ezek a gyakorlatok azonban csak a törzsvendégek preferenciáira mutatnak rá (akiket a legkevésbé kell meggyőzni arról, hogy visszatérjenek), új vendégek toborzásában aligha tudnak segíteni.

Már az ajtóban tudják, mit szeretnénk

Az egyszeri tételek sokkal könnyebb telefonos alkalmazásokon keresztül vizsgálni, a következő lépés azonban a még részletesebb adatok begyűjtése és elemzése. A már 16 országban jelen lévő Altamarea Group olasz étteremlánc már egy olyan felhőalapú foglalásmenedzselő programot használ, ahova az allergéneken túl a vendégek gyakori választásai is bekerülnek – így ha egy vendég egy másik országban menne be az étteremlánc egyik egységébe, már tudják, hogyan fogadják.

A Starbucks korábban módosított irányelvein, mivel appjukat csak a rendszeres vásárlók használhatták. Bár a rendszer több mint 15 millió aktív felhasználót tartott számon, csaknem 60 millió betérő fogyasztóról nem volt ismeretük. Márciusban megnyitották a programot mindenki számára. A üzletekben lévő Wi-Fi használatát email alapú regisztrációhoz kötötték, további adatok megadásával pedig Happy Hour akciókat kezdtek ajánlani. Az új stratégiával három hónap alatt több mint 5 millió új felhasználóról szereztek ismeret, amivel közelebb kerülnek a vásárlók ízlésének megállapításához.

A megszokott menük mellet a vendégeket új ételekkel is kínálhatják, amelyek várhatóan passzolnak az ízlésükhöz - míg az asztalukhoz ülve kérés nélkül is kedvenc welcome drink-jüket fogyaszthatják. A nagyobb piaci résztvevők visszajelzései szerint a felhőalapú szolgáltatás érezhetően növelte a vendégek elégedettségét, mivel ezzel olyan apró gesztusokkal tudnak kedveskedni, amitől élménnyé válik egy étteremben eltöltött este.

A továbbfejlesztett program már személyreszabható tápérték-adatokat is mutat a vendégek élményei alapján. Ezen programok működéséhez persze elengedhetetlen lesz a fogyasztók visszajelzése és adatainak megosztása, de egy ilyen rendszer általános elterjedésével a digitalizáció még egy piacot lehet képes átformálni a XXI. században.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Wizz Air újra megnyitja bázisát Kisinyovban, közvetlen járatokkal 16 célállomásra
Privátbankár.hu | 2024. október 17. 16:54
A Wizz Air bejelentette, hogy megnyitja ideiglenes bázisát a moldovai Kisinyovban, és jövő télen 16 célállomásra kínál közvetlen járatokat, köztük nyolc új útvonalat.
Vállalat Részvény visszavásárlási programot indított a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 17:54
Befektetési szolgáltatót bíztak meg a feladattal. 
Vállalat Már látszik, mit hozhat a klímaváltozás a magyar borászatoknak - így készül fel az Év Pincészete
Privátbankár.hu | 2024. október 16. 11:18
A Gere-birtokot a család hetedik generációs tagjaként vezető Gere Andreával készített interjút laptársunk, a szintén a Klasszis Médiához tartozó Turizmus Online. 
Vállalat A Citigroup eredménye meglepte az elemzőket
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 16:16
A Citigroup a vártnál kisebb profitcsökkenést könyvelhetett el a harmadik negyedévben a befektetési banki tevékenység növekedésének köszönhetően.
Vállalat Ott lesz mindenki, aki számít az IT-ban? Nagyszabású esemény lesz Budapesten
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 12:48
Kapcsolatépítésre és tudásmegosztásra is lehetőséget nyújt a Puzl CowOrKing novemberi, ingyenes rendezvénye.
Vállalat Új módszerekkel elemez az MBH Bank - újabb inflációs hullámra kell készülnünk?
Privátbankár.hu | 2024. október 15. 12:14
Egyéves lett az MBH Befektetési Bank, a szakértők beszéltek arról is, mi várható a közeljövőben.
Vállalat Tudatos vállalatépítéssel kerülhető el a vállalkozói burnout
PR | 2024. október 14. 10:47
A vállalkozói burnout, vagyis a kiégés, gyakran kíséri a cégvezetők mindennapjait. Sok tulajdonos vállalkozó napi 12-14 órát dolgozik, és homályos elképzelései vannak arról, merre tart a cége, hol szeretne tartani néhány év múlva, és hogyan lehetne cégvezetőként elérni azt a nyugodtabb, kiszámíthatóbb életet, amiről sokan álmodnak. Pedig ez nem is olyan nehéz.
Vállalat A Boeing masszív elbocsátásokkal törné meg a sztrájkot?
Privátbankár.hu | 2024. október 12. 11:32
A Boeing 17 ezer munkahelyet szüntetne meg, és elhalasztja az első 777X-es repülőgép leszállítását, mivel a sztrájk is csökkentette bevételeit – jelentettebe a cég pénteken.
Vállalat A BlackRock vagyona rekordot döntött, elérte a 11,5 billió dollárt
Privátbankár.hu | 2024. október 12. 10:51
Az amerikai vagyonkezelő, a BlackRock kezelt vagyona újabb rekordot döntött, az amerikai tőzsdei rally, illetve a befektetői vagyon beáramlása miatt.
Vállalat Az Antenna Hungária leányvállalatai így jutottak ötről hatra
Privátbankár.hu | 2024. október 12. 07:09
A 4iG többségi tulajdonában álló Antenna Hungária Magyar Műsorszóró és Rádióhírközlési Zrt. öt leányvállalat alapításáról döntött.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG