4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Számos cikkünkben részleteztük már, milyen területeket tud gyökeresen megváltoztatni a digitalizáció. A cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyisége rengeteg hasznos információt hordozhat a vállalatok számára az ügyfelek érdeklődési köreiről és szokásairól.

Ennek csak egyik példája a célzott reklámhirdetések, amelyek kapcsán már komoly intézkedéseket láthattunk, hiszen a sokrétű információ egészen bizalmas szinten engedi megismerni a vásárlókat – nem véletlenül korlátozza ezeket a GDPR is például.

Az adatelemzők és a szoftverfejlesztők most úgy tűnik, az éttermekbe is változást hoznak: a tervek szerint részletes profilokat hoznának létre a telefonos alkalmazásokon keresztül, amivel figyelembe vennék a  vendégek esetleges ételallergiáit, valamint ízlésük meghatározásával próbálnák javítani az étterem látogatás élményét. A kaliforniai Sweetgreen étteremlánc például nemrégiben kezdett bele egy ilyen adatbázis megalkotásába, ez pedig csak az első lépése annak a hosszú folyamatnak, amivel a vendéglátóknak komolyabb belátása nyílik a vendégek szokásaiba - írja a Wall Street Journal.

Régen még ismerték a vendégeket...

Ezek az adatok komoly segítséget nyújthatnak, mivel az általános statisztikák szerint az éttermek általános forgalma stagnál, a rengeteg online szolgáltatás és street food megjelenése pedig egyre több lehetőséget kínál a fogyasztóknak – ebben a helyzetben pedig még ez is komoly versenyelőnyhöz juttathatja a szemfüles vendéglátókat.

A visszatérő vendégek beható ismerete mindig is nagy pozitívum volt a vendéglátásban, a főként törzsvendégekből működő egységeknél pedig elképzelhetetlen volt, hogy ne ismerjék ki a vendégek ízlését. A digitalizáció és a piac kiszélesedése elszemélytelenítette ezen kapcsolatokat, a telefonos applikáck és az online asztalfoglalás mentén azonban még vissza lehet térni a gyökerekhez. A globális felmérések szerint csaknem 3 milliárd éttermi rendelés érkezett online az előző évben. Ez az összes rendelés 5 százalékát teszi ki, ami hatalmas ugrás a 2015-ben tapasztalt 2 százalékhoz képest.

A GDPR elterjedése azonban akadályt jelent ebben, a vendéglátósok ugyanis így nem tudják kényükre-kedvükre lehívni az adatokat a fogyasztókról, csak külön engedéllyel. Sok étterem hűségprogramokon keresztül gyűjti az adatokat ezek a gyakorlatok azonban csak a törzsvendégek preferenciáira mutatnak rá (akiket a legkevésbé kell meggyőzni arról, hogy visszatérjenek), új vendégek toborzásában aligha tudnak segíteni.

Már az ajtóban tudják, mit szeretnénk

Az egyszeri tételek sokkal könnyebb telefonos alkalmazásokon keresztül vizsgálni, a következő lépés azonban a még részletesebb adatok begyűjtése és elemzése. A már 16 országban jelen lévő Altamarea Group olasz étteremlánc már egy olyan felhőalapú foglalásmenedzselő programot használ, ahova az allergéneken túl a vendégek gyakori választásai is bekerülnek – így ha egy vendég egy másik országban menne be az étteremlánc egyik egységébe, már tudják, hogyan fogadják.

A Starbucks korábban módosított irányelvein, mivel appjukat csak a rendszeres vásárlók használhatták. Bár a rendszer több mint 15 millió aktív felhasználót tartott számon, csaknem 60 millió betérő fogyasztóról nem volt ismeretük. Márciusban megnyitották a programot mindenki számára. A üzletekben lévő Wi-Fi használatát email alapú regisztrációhoz kötötték, további adatok megadásával pedig Happy Hour akciókat kezdtek ajánlani. Az új stratégiával három hónap alatt több mint 5 millió új felhasználóról szereztek ismeret, amivel közelebb kerülnek a vásárlók ízlésének megállapításához.

A megszokott menük mellet a vendégeket új ételekkel is kínálhatják, amelyek várhatóan passzolnak az ízlésükhöz - míg az asztalukhoz ülve kérés nélkül is kedvenc welcome drink-jüket fogyaszthatják. A nagyobb piaci résztvevők visszajelzései szerint a felhőalapú szolgáltatás érezhetően növelte a vendégek elégedettségét, mivel ezzel olyan apró gesztusokkal tudnak kedveskedni, amitől élménnyé válik egy étteremben eltöltött este.

A továbbfejlesztett program már személyreszabható tápérték-adatokat is mutat a vendégek élményei alapján. Ezen programok működéséhez persze elengedhetetlen lesz a fogyasztók visszajelzése és adatainak megosztása, de egy ilyen rendszer általános elterjedésével a digitalizáció még egy piacot lehet képes átformálni a XXI. században.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Vegas.hu A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Zuhanórepülésben a Starbucks, az új székek csodát tesznek?
Privátbankár.hu | 2024. november 21. 12:59
Az amerikai kávézóláncot még az ág is húzza. Elküldte alkalmazottai 8 százalékát, és értékesítene egy részt kínai üzletében. A szakszervezettel is tárgyalnak.
Vállalat Beinthetünk az oroszoknak, ez lenne az ára
Privátbankár.hu | 2024. november 20. 13:59
Rengeteg, uniós pénzért.
Vállalat Csak profitálni fognak az ügyfelek az Akcenta új digitális megoldásaiból
PR | 2024. november 20. 12:31
Különösen a covidjárvány óta megnőtt az igény a különböző digitális szolgáltatások iránt, számos vállalat pedig egyszerű racionalizálásként tekint a digitalizációra, és a rövid távon elérhető hasznot próbálja meg belőle maximalizálni. Vonzó lehet például, hogy kevesebb ügyfélkapcsolati munkatársat kell foglalkoztatni, vagy hogy a szolgáltatásokról szóló ajánlatokat egy kedvesen elnevezett chatbot mutassa be az ügyfeleknek, akiknek aztán a panaszaival is mesterséges intelligencia foglalkozik majd.
Vállalat Hogyan Segíthetnek az Üzemanyagkártyák a Flottakezelésben
Márkázott tartalom | 2024. november 19. 19:24
A vállalatok tulajdonosai és a szállítási menedzserek számos eszközt használhatnak a hatékonyság növelésére. Az egyik ilyen hasznos eszköz az üzemanyagkártya, amely jelentősen megkönnyíti a munkát és optimalizálja a kiadásokat. Ezek a kártyák kényelmes és hatékony módot kínálnak az üzemanyagköltségek kezelésére, ami kulcsfontosságú a flottakezelési stratégia szempontjából.
Vállalat Leáll a bál a Tesla gyáránál Németországban
Privátbankár.hu | 2024. november 19. 13:32
A német rendőrség felszámolta a tiltakozók táborát az amerikai Tesla gigagyáránál.
Vállalat A palesztinok miatt lázad a fagylatcég saját tulajdonosa, az Unilever ellen
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 12:05
A Ben & Jerry’s fagylaltgyártó szerdán benyújtott bírósági keresetében azt állította, hogy anyavállalata, az Unilever elhallgattatta a palesztin menekültek támogatásának kifejezésére irányuló próbálkozásait, és azzal fenyegetőzött, hogy feloszlatja igazgatótanácsát, és annak tagjait pedig bepereli.
Vállalat Az Egyesült Államok vizsgálja a Credit Suisse orosz számláit, amelyeket a UBS vett át
Privátbankár.hu | 2024. november 14. 10:41
A világ egyik legnagyobb vagyonkezelője a UBS a Credit Suisse megvásárlásakor számos ilyen számlát vett át.
Vállalat Tovább bonyolódik a Deseda kemping rekonstrukciója?
Privátbankár.hu | 2024. november 13. 09:17
A Deseda kempinget a Variabau Kft. újítja fel 1,5 milliárd forintért. Ennek ellenére úgy tűnik, mégsem ért véget a jobb sorsra érdemes helyszín hányattatott sorsa. Kacifántos történet következik. 
Vállalat Ebben láttak nagy üzletet a kínaiak Nigériában
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 12:21
Nigéria 1,2 milliárd dolláros megállapodást ír alá egy alumíniumkohó gázerőművének felújítására.
Vállalat Megszedik magukat a cégek a szingliken, arattak az okos wc-k
Privátbankár.hu | 2024. november 12. 07:01
Vitték az akciós termékeket, mint a cukrot.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG