4p
Számos cikkünkben részleteztük már, milyen területeket tud gyökeresen megváltoztatni a digitalizáció. A cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyisége rengeteg hasznos információt hordozhat a vállalatok számára az ügyfelek érdeklődési köreiről és szokásairól.

Ennek csak egyik példája a célzott reklámhirdetések, amelyek kapcsán már komoly intézkedéseket láthattunk, hiszen a sokrétű információ egészen bizalmas szinten engedi megismerni a vásárlókat – nem véletlenül korlátozza ezeket a GDPR is például.

Az adatelemzők és a szoftverfejlesztők most úgy tűnik, az éttermekbe is változást hoznak: a tervek szerint részletes profilokat hoznának létre a telefonos alkalmazásokon keresztül, amivel figyelembe vennék a  vendégek esetleges ételallergiáit, valamint ízlésük meghatározásával próbálnák javítani az étterem látogatás élményét. A kaliforniai Sweetgreen étteremlánc például nemrégiben kezdett bele egy ilyen adatbázis megalkotásába, ez pedig csak az első lépése annak a hosszú folyamatnak, amivel a vendéglátóknak komolyabb belátása nyílik a vendégek szokásaiba - írja a Wall Street Journal.

Régen még ismerték a vendégeket...

Ezek az adatok komoly segítséget nyújthatnak, mivel az általános statisztikák szerint az éttermek általános forgalma stagnál, a rengeteg online szolgáltatás és street food megjelenése pedig egyre több lehetőséget kínál a fogyasztóknak – ebben a helyzetben pedig még ez is komoly versenyelőnyhöz juttathatja a szemfüles vendéglátókat.

A visszatérő vendégek beható ismerete mindig is nagy pozitívum volt a vendéglátásban, a főként törzsvendégekből működő egységeknél pedig elképzelhetetlen volt, hogy ne ismerjék ki a vendégek ízlését. A digitalizáció és a piac kiszélesedése elszemélytelenítette ezen kapcsolatokat, a telefonos applikáck és az online asztalfoglalás mentén azonban még vissza lehet térni a gyökerekhez. A globális felmérések szerint csaknem 3 milliárd éttermi rendelés érkezett online az előző évben. Ez az összes rendelés 5 százalékát teszi ki, ami hatalmas ugrás a 2015-ben tapasztalt 2 százalékhoz képest.

A GDPR elterjedése azonban akadályt jelent ebben, a vendéglátósok ugyanis így nem tudják kényükre-kedvükre lehívni az adatokat a fogyasztókról, csak külön engedéllyel. Sok étterem hűségprogramokon keresztül gyűjti az adatokat ezek a gyakorlatok azonban csak a törzsvendégek preferenciáira mutatnak rá (akiket a legkevésbé kell meggyőzni arról, hogy visszatérjenek), új vendégek toborzásában aligha tudnak segíteni.

Már az ajtóban tudják, mit szeretnénk

Az egyszeri tételek sokkal könnyebb telefonos alkalmazásokon keresztül vizsgálni, a következő lépés azonban a még részletesebb adatok begyűjtése és elemzése. A már 16 országban jelen lévő Altamarea Group olasz étteremlánc már egy olyan felhőalapú foglalásmenedzselő programot használ, ahova az allergéneken túl a vendégek gyakori választásai is bekerülnek – így ha egy vendég egy másik országban menne be az étteremlánc egyik egységébe, már tudják, hogyan fogadják.

A Starbucks korábban módosított irányelvein, mivel appjukat csak a rendszeres vásárlók használhatták. Bár a rendszer több mint 15 millió aktív felhasználót tartott számon, csaknem 60 millió betérő fogyasztóról nem volt ismeretük. Márciusban megnyitották a programot mindenki számára. A üzletekben lévő Wi-Fi használatát email alapú regisztrációhoz kötötték, további adatok megadásával pedig Happy Hour akciókat kezdtek ajánlani. Az új stratégiával három hónap alatt több mint 5 millió új felhasználóról szereztek ismeret, amivel közelebb kerülnek a vásárlók ízlésének megállapításához.

A megszokott menük mellet a vendégeket új ételekkel is kínálhatják, amelyek várhatóan passzolnak az ízlésükhöz - míg az asztalukhoz ülve kérés nélkül is kedvenc welcome drink-jüket fogyaszthatják. A nagyobb piaci résztvevők visszajelzései szerint a felhőalapú szolgáltatás érezhetően növelte a vendégek elégedettségét, mivel ezzel olyan apró gesztusokkal tudnak kedveskedni, amitől élménnyé válik egy étteremben eltöltött este.

A továbbfejlesztett program már személyreszabható tápérték-adatokat is mutat a vendégek élményei alapján. Ezen programok működéséhez persze elengedhetetlen lesz a fogyasztók visszajelzése és adatainak megosztása, de egy ilyen rendszer általános elterjedésével a digitalizáció még egy piacot lehet képes átformálni a XXI. században.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Újabb fogást jelentett be a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. július 26. 18:01
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyása esetén a 4iG Nyrt.-hez kerülhet a Direct One magyarországi műholdasügyfél-állománya, és a helyi kábelszolgáltatók hozzájárulásától függően a kábeles műsorterjesztési portfólió is, a tranzakcióról pénteken írták alá a szerződést - közölte a 4iG Nyrt.
Vállalat Jókora gyomrost kapott az Apple Kínában
Privátbankár.hu | 2024. július 26. 12:11
Vitték a kínaiak telefonokat, mint az édes-savanyú levest, de az Apple eladásai így is csökkentek a második negyedévben.
Vállalat Az év legnagyobb bukása: elképesztő összeget veszített Elon Musk
Privátbankár.hu | 2024. július 25. 17:21
Egy nap alatt 21,7 milliárd dollárt.
Vállalat Megbüntették Mészáros Lőrinc tőzsdei cégét
Privátbankár.hu | 2024. július 25. 16:53
5 millió forint bírságot szabtak ki az Opus Global Nyrt-re. 
Vállalat Nevetséges kárpótlást ad a világméretű informatikai hibát okozó cég 
Privátbankár.hu | 2024. július 25. 14:51
A CrowdStrike nevű kiberbiztonsági cég 10 dolláros utalványának nem mindenki örül. 
Vállalat Rekordfélévet tudhat maga mögött a UniCredit Bank
Privátbankár.hu | 2024. július 24. 14:37
Az előző év hasonló periódusához képest 16 százalékkal, 2,7 milliárd euróra emelkedett az UniCredit nettó nyeresége az áprilistól június végéig tartó időszakban, így sorozatban a 14. negyedévben sikerült minőségi és nyereségességi növekedést elérnie a bankcsoportnak.
Vállalat Futballtörténelmi rekordbevételt ért el a Real Madrid
Privátbankár.hu | 2024. július 24. 13:19
A Real Madrid lett az első futballegyesület a világon, amelynek bevétele egyetlen pénzügyi évben meghaladta az egymilliárd eurót.
Vállalat A Boeing dróngyártásra szövetkezik az ukrán Antonovval
Privátbankár.hu | 2024. július 23. 14:23
A Boeing együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá védelmi projektekre az ukrán Antonov repülőgépgyárral - jelentette be az amerikai repülőgépgyártó kedden honlapján.
Vállalat Szilárdabb lett a Market minősítése
Privátbankár.hu | 2024. július 22. 16:55
A Növekedési Kötvényprogramhoz kapcsolódó éves felülvizsgálat során a Market Építő Zrt. BB-(Stabil) kibocsátói minősítését megerősítette a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által megbízott Scope Ratings GmbH. - közölte a Market Építő Zrt. a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) oldalán hétfőn.
Vállalat Sok dolgozónak itt a vég egy közeli autógyárban
Privátbankár.hu | 2024. július 22. 15:57
Leépít az egyik legnagyobb romániai autóipari cég, a Leoni Besztercén.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG