4p
Számos cikkünkben részleteztük már, milyen területeket tud gyökeresen megváltoztatni a digitalizáció. A cégek, az intelligens hálózatok, a magánszektor és az egyéni felhasználók által világszerte és napi szinten előállított óriási adatmennyisége rengeteg hasznos információt hordozhat a vállalatok számára az ügyfelek érdeklődési köreiről és szokásairól.

Ennek csak egyik példája a célzott reklámhirdetések, amelyek kapcsán már komoly intézkedéseket láthattunk, hiszen a sokrétű információ egészen bizalmas szinten engedi megismerni a vásárlókat – nem véletlenül korlátozza ezeket a GDPR is például.

Az adatelemzők és a szoftverfejlesztők most úgy tűnik, az éttermekbe is változást hoznak: a tervek szerint részletes profilokat hoznának létre a telefonos alkalmazásokon keresztül, amivel figyelembe vennék a  vendégek esetleges ételallergiáit, valamint ízlésük meghatározásával próbálnák javítani az étterem látogatás élményét. A kaliforniai Sweetgreen étteremlánc például nemrégiben kezdett bele egy ilyen adatbázis megalkotásába, ez pedig csak az első lépése annak a hosszú folyamatnak, amivel a vendéglátóknak komolyabb belátása nyílik a vendégek szokásaiba - írja a Wall Street Journal.

Régen még ismerték a vendégeket...

Ezek az adatok komoly segítséget nyújthatnak, mivel az általános statisztikák szerint az éttermek általános forgalma stagnál, a rengeteg online szolgáltatás és street food megjelenése pedig egyre több lehetőséget kínál a fogyasztóknak – ebben a helyzetben pedig még ez is komoly versenyelőnyhöz juttathatja a szemfüles vendéglátókat.

A visszatérő vendégek beható ismerete mindig is nagy pozitívum volt a vendéglátásban, a főként törzsvendégekből működő egységeknél pedig elképzelhetetlen volt, hogy ne ismerjék ki a vendégek ízlését. A digitalizáció és a piac kiszélesedése elszemélytelenítette ezen kapcsolatokat, a telefonos applikáck és az online asztalfoglalás mentén azonban még vissza lehet térni a gyökerekhez. A globális felmérések szerint csaknem 3 milliárd éttermi rendelés érkezett online az előző évben. Ez az összes rendelés 5 százalékát teszi ki, ami hatalmas ugrás a 2015-ben tapasztalt 2 százalékhoz képest.

A GDPR elterjedése azonban akadályt jelent ebben, a vendéglátósok ugyanis így nem tudják kényükre-kedvükre lehívni az adatokat a fogyasztókról, csak külön engedéllyel. Sok étterem hűségprogramokon keresztül gyűjti az adatokat ezek a gyakorlatok azonban csak a törzsvendégek preferenciáira mutatnak rá (akiket a legkevésbé kell meggyőzni arról, hogy visszatérjenek), új vendégek toborzásában aligha tudnak segíteni.

Már az ajtóban tudják, mit szeretnénk

Az egyszeri tételek sokkal könnyebb telefonos alkalmazásokon keresztül vizsgálni, a következő lépés azonban a még részletesebb adatok begyűjtése és elemzése. A már 16 országban jelen lévő Altamarea Group olasz étteremlánc már egy olyan felhőalapú foglalásmenedzselő programot használ, ahova az allergéneken túl a vendégek gyakori választásai is bekerülnek – így ha egy vendég egy másik országban menne be az étteremlánc egyik egységébe, már tudják, hogyan fogadják.

A Starbucks korábban módosított irányelvein, mivel appjukat csak a rendszeres vásárlók használhatták. Bár a rendszer több mint 15 millió aktív felhasználót tartott számon, csaknem 60 millió betérő fogyasztóról nem volt ismeretük. Márciusban megnyitották a programot mindenki számára. A üzletekben lévő Wi-Fi használatát email alapú regisztrációhoz kötötték, további adatok megadásával pedig Happy Hour akciókat kezdtek ajánlani. Az új stratégiával három hónap alatt több mint 5 millió új felhasználóról szereztek ismeret, amivel közelebb kerülnek a vásárlók ízlésének megállapításához.

A megszokott menük mellet a vendégeket új ételekkel is kínálhatják, amelyek várhatóan passzolnak az ízlésükhöz - míg az asztalukhoz ülve kérés nélkül is kedvenc welcome drink-jüket fogyaszthatják. A nagyobb piaci résztvevők visszajelzései szerint a felhőalapú szolgáltatás érezhetően növelte a vendégek elégedettségét, mivel ezzel olyan apró gesztusokkal tudnak kedveskedni, amitől élménnyé válik egy étteremben eltöltött este.

A továbbfejlesztett program már személyreszabható tápérték-adatokat is mutat a vendégek élményei alapján. Ezen programok működéséhez persze elengedhetetlen lesz a fogyasztók visszajelzése és adatainak megosztása, de egy ilyen rendszer általános elterjedésével a digitalizáció még egy piacot lehet képes átformálni a XXI. században.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A határ a csillagos űr? Új vezérigazgató-helyettest nevezett ki a 4iG, izgalmas területekért felel
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 12:16
Űripari, műholdgyártási, UAV-technológiák fejlesztésével és gyártásával, továbbá drónvédelemmel és védelmi digitalizációs szolgáltatásokkal foglalkozik.
Vállalat Most azok a vállalkozók is a digitalizáció felé fordulhatnak a bankolásban, akiket eddig ez nem érdekelt
Privátbankár.hu | 2025. január 2. 09:29
Kedvező díjjal átutalni ma egy vállalkozás számára igazi kihívást jelent, ezért sokan használják a készpénzt. Noha léteznek olcsóbb és drágább bankok a vállalkozók számára is, de a pénzügyi tranzakciós illeték miatti állami elvonás igazából egységesen megdrágítja valamennyi hazai pénzügyi szolgáltató kínálatát. Ezt töri most le az első magyar neobank, a BinX.
Vállalat Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei
PR | 2024. december 29. 12:25
Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez, de vajon miért hitelezné saját vevőit, ha ezt a feladatot egy pénzügyi partner is elvégezheti? A faktoring nemcsak gyors megoldást jelent, hanem lehetőség is arra, hogy a vállalat vevői mixének hitelképességére alapozva akár nagyobb összeghez jusson biztosíték nélkül. A könnyen elérhető hitellehetőségről beszélgettünk dr. Molnár Tamással, az MBH Bank Faktoring és Üzletfinanszírozási Igazgatóságának ügyvezető igazgatójával.Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez, de vajon miért hitelezné saját vevőit, ha ezt a feladatot egy pénzügyi partner is elvégezheti? A faktoring nemcsak gyors megoldást jelent, hanem lehetőség is arra, hogy a vállalat vevői mixének hitelképességére alapozva akár nagyobb összeghez jusson biztosíték nélkül. A könnyen elérhető hitellehetőségről beszélgettünk dr. Molnár Tamással, az MBH Bank Faktoring és Üzletfinanszírozási Igazgatóságának ügyvezető igazgatójával.
Vállalat Ezek a kínaiak Bahiába mentek, de a BYD gyárépítés „rabszolgái” lettek
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 15:45
A brazil tisztviselők 163 kínai állampolgárt találtak, akik „rabszolgasághoz hasonló körülmények között” dolgoztak a BYD kínai elektromos járműgyártó gyárának építkezésén a brazil Bahia államban.
Vállalat Ha ebben tétovázik Joe Biden, az felbosszanthatja Donald Trumpot
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 13:15
A Nippon Steel és az U.S. Steel egyesülési terve, amely 15 milliárd dolláros üzletet jelent, az amerikai elnök elé került, aki a következő 15 napban dönthet a megállapodás sorsáról.
Vállalat Ezért zár be rengeteg amerikai Starbucks karácsonykor
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 09:13
Nem azért, hogy kedveskedjen a cég dolgozóinak, épp ellenkezőleg.
Vállalat Bizony, ekkora forgalommal indult a Gránit Bank kereskedése a tőzsdén
Privátbankár.hu | 2024. december 24. 08:29
A bank részvényeinek kereskedelme ünnepélyes keretek között kezdődött hétfőn.
Vállalat Tovább terjeszkedik a 4iG
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 17:51
A cég ezúttal a Rotors & Cams Zrt.-ben szerzett részesedést.
Vállalat Nem bukott akkorát a Nike, mint várták, de a jövő továbbra is borús
Privátbankár.hu | 2024. december 20. 11:04
Nem szépek a Nike számai, de ennél is rosszabbra számítottak az elemzők. Az új vezérigazgató viszont továbbra is hűti a kedélyeket.
Vállalat Amazon-dolgozók ezért váltak harcos amazonokká az ünnepek előtt
Privátbankár.hu | 2024. december 19. 17:48
A munkavállalók hét egyesült államokbeli raktárban kezdtek sztrájkba csütörtökön, hogy a cég végre elkezdje a bértárgyalásokat velük.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG