4p

További, igen ambiciózus hálózatbővítést tervez 2030-ig a világ legnagyobb kávézóüzlet-lánca. A fenntarthatóságra nagy hangsúlyt helyez a jövőben is, de ennél is fontosabb, hogy nem kevesebb mint három milliárd dollárral csökkenteni szeretné a kiadásait. Több országban várhatóan főleg bevásárlóközpontokban és irodaházakban jelenik meg, így lehet nálunk is. 

Talán az alapítás, vagyis 1971 óta eltelt évtizedeknél is fontosabb lesz a Starbucks életében a következő hat esztendő. Élesedő verseny közepette kell otthon, az amerikai piacon és Ázsiában helytállni, miközben Európában egyebek mellett a prémium termékekkel operáló olasz és más márkák is folyamatosan bővítik a saját hálózatukat.

Egyediek is akarnak lenni a Starbucks üzletei. Fotó: Starbucks
Egyediek is akarnak lenni a Starbucks üzletei. Fotó: Starbucks

Pár napja jelentette be a világcég, hogy 2030-ig 17 ezer új egységet szeretne nyitni, ami napi átlagban nyolc új üzletet jelent. A vállalat a márka további erősítése mellett sok időt és pénzt akar fordítani a digitális üzletmenetére, annak javítására. 
 
Jelenleg mintegy 38 ezer kávézó viseli ezt a nevet a világban. A következő hat évben 55 ezerre növelik a hálózat méretét úgy, hogy az Egyesült Államokban 16 300-ról 20 ezerre hízik az üzletek száma. 

„A 17 ezres bővülés közel kétszerese annak, amit az elmúlt öt évben elértünk. Valóban globális hálózatunk lesz és a 86 országban, ahol jelen vagyunk-leszünk, mindenütt a többcsatornás értékesítést akarjuk megvalósítani” – vázolta az óhajtott célt Michael Conway, a csoport nemzetközi terjeszkedésért felelős elnöke, akit a Bisnow üzleti portál is idézett.

Természetesen az áramvonalasítás, ahogy manapság az amerikai üzleti körökben hívják, kötelező lecke a Starbucksnak is. Lefordítva ez elsősorban a költségek jelentős csökkentése, a cég esetében ez most legalább hárommilliárd dollár 2027-ig. Ennek döntő részét az üzleteken kívüli értékesítés során akarják elérni. Legalább félmilliárd dollárt fognak költeni a technológia megújítására, a logisztika korszerűsítésére és külön összpontosítanak a hideg italokra.

Pénzügyileg az a terv, hogy az egy órára jutó 2020-as bevételt 2025-re megkétszerezzék, ennek érdekében felpörgetik az alkalmazottak továbbképzését. Ezt segítheti, hogy még szorosabb együttműködést fognak kialakítani az Apple és a Microsoft világcégekkel a digitális jelenlét színvonalának javítása érdekében.

Az egyes üzletformátumok előtérbe kerülnek. Finomhangolás lesz, tehát lesznek olyan boltok, amelyekben csak a helyszínen lehet fogyasztani, kényelmes környezetben és olyanok is, amelyek emellett az autósokat is kiszolgálják, egy harmadik értékesítési forma az átvételi pont, a negyedik pedig a házhoz szállítás.

Mindez persze erős internetes fejlesztéseket feltételez. A marketinges vezetők szerint ezzel a variációs rendszerrel új közönséget is elérhetnek és azokban a városokban is növelhetik a forgalmat, ahol már jelen vannak, de csak a hagyományos üzletformával. Egy felújítási programot is elindítanak, az nyilvánvalóan merészebb, modernebb belsőket céloz meg és még több helyi élményt, akár digitálisat is.

Eközben Magyarországon

Öt évvel ezelőtt csak 27 üzletet működtetett a hálózat Magyarországon, honlapja szerint jelenleg 42-t. Túlnyomó részük Budapesten van, de Debrecenben, Szegeden, Pécsett és Székesfehérváron is találkozhatunk vele. Főleg bevásárlóközpontokban telepedett meg, akárcsak a versenytársak, a Cafe Frei vagy a Costa és a prémium vendégkörre építő Cafe Vergnano, utóbbi kettő a Coca-Cola HBC vállalkozása. A Frei Tamás nevével fémjelzett és most 68 egységnél tartó magyar hálózat abban is különbözik a Starbuckstól, hogy sok irodaház földszintjén és egyes Libri boltokban, úgynevezett shop-in-shop formában is jelen van. A Starbucks későbbi itthoni bővülése elsősorban plázákban, sétálóutcákban és irodaházakban valószínű, akár vidéken is.

A Starbucks a termékvonalakat is szeretné bővíteni, a kínálat 85 százalékát adó kávé és kávés italok mellett további organikus élelmiszereket dob a piacra. Ezen kívül bevezeti az egész nap kapható reggeliket és az ugyancsak bármely órában vásárolható snack-menüket. A törzsvásárlói programban most közel 75 millióan vesznek részt, ezt is megduplázná a vállalat.

A Starbucks külső partnereket is bevont ebbe a programba, a Delta légitársasággal évek óta üzletel. Egyelőre nem mondta meg a cégvezetés, hogy melyik szállodalánccal akarja növelni a hűségprogramban résztvevő külső partnerek számát, de ez várhatóan öt-hat hónapon belül kiderül. A két fent említett technológiai óriáson kívül az Amazonnal is szerződést kötött, hogy az egyes üzletek belsejét is hangulatosabbá, izgalmasabbé tegye, bár azt nem fejtették ki, hogy miben áll az az izgalom.

Címkék: Vállalat Starbucks
A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Karácsony előtt vált meg több bolti dolgozójától az OBI
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 17:43
Létszámcsökkentést kellett végrehajtani az OBI-nál, a dolgozókat novemberben kezdték el tájékoztatni a felmondásokról. A vállalat a következő évekre készített tervekkel indokolta a lépést. 118 fő is érintett lehet.
Vállalat Nagy tervei vannak a 4iG-nek az egyik legismertebb amerikai céggel
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 09:16
Együttműködést készítenek elő.
Vállalat Két megállapodást is tető alá hozott a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 06:50
Űripari és védelmi kérdések.
Vállalat Az Opus szállodalánca belép Horvátországba
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 18:40
Hunguest Hotels szállodalánc üzemeltetheti az Opatijában található négycsillagos Hotel Miramart – közölte a társaság kedden.
Vállalat Zöldhitellel újít az MFB
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 17:20
Új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) Zöld Lendület Hitelprogram néven.
Vállalat Mészáros Lőrincék cége nem lassít
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 09:10
Az Opus-csoport adózott eredménye 31 milliárd forint lett az első három negyedévben.
Vállalat 15 éve nem látott krízis csapott le a német autógyártókra
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 08:10
A német autógyártók a 2009-es pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július és szeptember közötti időszakban – derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég elemzéséből.
Vállalat Lezárult a részvényigénylési időszak az MBH-nál, a következő cél a blue chipek mezőnye – interjú
PR | 2025. december 13. 12:05
December 12-ig tartott az igénylési időszak az MBH Bank részvénytranzakciójában, a program zárása pedig a napokban várható. Az MBH Befektetési Bank vezérigazgatója és egyben az MBH Bank ügyvezető igazgatója elmondta, hogy teljesült az a várakozása, hogy minél több lakossági befektető jegyezze le a papírjaikat, hiszen a lakossági igénylést napokkal a tervezett határidő előtt, a kiemelkedő érdeklődés miatt leállította a bank. Brezina Szabolcs a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, hogy tovább növelnék a közkézhányadot, az első számú cél pedig, hogy a BUX indexbe kerülve betörjenek a hazai blue chipek közé.
Vállalat Trump tombolni fog: hatalmasat késik a repülője
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 08:55
A Boeingnél készülő két új Air Force One elnöki repülőgép közül az első csak 2028 közepén állhat szolgálatba, ami újabb egyéves késedelmet jelent az eddigi ütemtervhez képest az amerikai légierő (U.S. Air Force) közleménye szerint.
Vállalat Egy stabil lépés is elég a tudatos vállalatfinanszírozás irányába
PR | 2025. december 12. 14:12
Minden várakozást felülmúlt az érdeklődés a fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram iránt – derül ki a KAVOSZ legfrissebb adataiból. A társaság országos ügyfélszolgálati hálózata folyamatosan segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. A Cégkassza Podcast legújabb epizódjában Mészáros Ádám, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg tapasztalatait a program eddigi eredményeiről, az őszi roadshow tapasztalatairól és a jövőbeli fejlesztési tervekről.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG