4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

További, igen ambiciózus hálózatbővítést tervez 2030-ig a világ legnagyobb kávézóüzlet-lánca. A fenntarthatóságra nagy hangsúlyt helyez a jövőben is, de ennél is fontosabb, hogy nem kevesebb mint három milliárd dollárral csökkenteni szeretné a kiadásait. Több országban várhatóan főleg bevásárlóközpontokban és irodaházakban jelenik meg, így lehet nálunk is. 

Talán az alapítás, vagyis 1971 óta eltelt évtizedeknél is fontosabb lesz a Starbucks életében a következő hat esztendő. Élesedő verseny közepette kell otthon, az amerikai piacon és Ázsiában helytállni, miközben Európában egyebek mellett a prémium termékekkel operáló olasz és más márkák is folyamatosan bővítik a saját hálózatukat.

Egyediek is akarnak lenni a Starbucks üzletei. Fotó: Starbucks
Egyediek is akarnak lenni a Starbucks üzletei. Fotó: Starbucks

Pár napja jelentette be a világcég, hogy 2030-ig 17 ezer új egységet szeretne nyitni, ami napi átlagban nyolc új üzletet jelent. A vállalat a márka további erősítése mellett sok időt és pénzt akar fordítani a digitális üzletmenetére, annak javítására. 
 
Jelenleg mintegy 38 ezer kávézó viseli ezt a nevet a világban. A következő hat évben 55 ezerre növelik a hálózat méretét úgy, hogy az Egyesült Államokban 16 300-ról 20 ezerre hízik az üzletek száma. 

„A 17 ezres bővülés közel kétszerese annak, amit az elmúlt öt évben elértünk. Valóban globális hálózatunk lesz és a 86 országban, ahol jelen vagyunk-leszünk, mindenütt a többcsatornás értékesítést akarjuk megvalósítani” – vázolta az óhajtott célt Michael Conway, a csoport nemzetközi terjeszkedésért felelős elnöke, akit a Bisnow üzleti portál is idézett.

Természetesen az áramvonalasítás, ahogy manapság az amerikai üzleti körökben hívják, kötelező lecke a Starbucksnak is. Lefordítva ez elsősorban a költségek jelentős csökkentése, a cég esetében ez most legalább hárommilliárd dollár 2027-ig. Ennek döntő részét az üzleteken kívüli értékesítés során akarják elérni. Legalább félmilliárd dollárt fognak költeni a technológia megújítására, a logisztika korszerűsítésére és külön összpontosítanak a hideg italokra.

Pénzügyileg az a terv, hogy az egy órára jutó 2020-as bevételt 2025-re megkétszerezzék, ennek érdekében felpörgetik az alkalmazottak továbbképzését. Ezt segítheti, hogy még szorosabb együttműködést fognak kialakítani az Apple és a Microsoft világcégekkel a digitális jelenlét színvonalának javítása érdekében.

Az egyes üzletformátumok előtérbe kerülnek. Finomhangolás lesz, tehát lesznek olyan boltok, amelyekben csak a helyszínen lehet fogyasztani, kényelmes környezetben és olyanok is, amelyek emellett az autósokat is kiszolgálják, egy harmadik értékesítési forma az átvételi pont, a negyedik pedig a házhoz szállítás.

Mindez persze erős internetes fejlesztéseket feltételez. A marketinges vezetők szerint ezzel a variációs rendszerrel új közönséget is elérhetnek és azokban a városokban is növelhetik a forgalmat, ahol már jelen vannak, de csak a hagyományos üzletformával. Egy felújítási programot is elindítanak, az nyilvánvalóan merészebb, modernebb belsőket céloz meg és még több helyi élményt, akár digitálisat is.

Eközben Magyarországon

Öt évvel ezelőtt csak 27 üzletet működtetett a hálózat Magyarországon, honlapja szerint jelenleg 42-t. Túlnyomó részük Budapesten van, de Debrecenben, Szegeden, Pécsett és Székesfehérváron is találkozhatunk vele. Főleg bevásárlóközpontokban telepedett meg, akárcsak a versenytársak, a Cafe Frei vagy a Costa és a prémium vendégkörre építő Cafe Vergnano, utóbbi kettő a Coca-Cola HBC vállalkozása. A Frei Tamás nevével fémjelzett és most 68 egységnél tartó magyar hálózat abban is különbözik a Starbuckstól, hogy sok irodaház földszintjén és egyes Libri boltokban, úgynevezett shop-in-shop formában is jelen van. A Starbucks későbbi itthoni bővülése elsősorban plázákban, sétálóutcákban és irodaházakban valószínű, akár vidéken is.

A Starbucks a termékvonalakat is szeretné bővíteni, a kínálat 85 százalékát adó kávé és kávés italok mellett további organikus élelmiszereket dob a piacra. Ezen kívül bevezeti az egész nap kapható reggeliket és az ugyancsak bármely órában vásárolható snack-menüket. A törzsvásárlói programban most közel 75 millióan vesznek részt, ezt is megduplázná a vállalat.

A Starbucks külső partnereket is bevont ebbe a programba, a Delta légitársasággal évek óta üzletel. Egyelőre nem mondta meg a cégvezetés, hogy melyik szállodalánccal akarja növelni a hűségprogramban résztvevő külső partnerek számát, de ez várhatóan öt-hat hónapon belül kiderül. A két fent említett technológiai óriáson kívül az Amazonnal is szerződést kötött, hogy az egyes üzletek belsejét is hangulatosabbá, izgalmasabbé tegye, bár azt nem fejtették ki, hogy miben áll az az izgalom.

Címkék: Vállalat Starbucks
A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Igencsak hatásos meglepetés a General Motors eredményében
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 19:20
A General Motors (GM) autógyártó vállalat harmadik negyedéves nyeresége és bevétele is felülmúlta alta az elemzői várakozásokat.
Vállalat A Waberer’s Kazahsztánban terjeszkedik
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 18:01
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett Waberer’s Csoport a KTZ Express-szel, amely a kazah állami vasúttársaság nemzetközi intermodális logisztikai leányvállalata.
Vállalat Már el is oltották a tüzet a Mol Dunai Finomítójában
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 15:45
Sikerült eloltani a tüzet a Dunai Finomító AV3 üzemében. A termelés fokozatosan újraindul, Magyarország üzemanyagellátása biztosított – közölte a cég kedd délután.
Vállalat A Coca-Cola nagyot ivott saját egészségére
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 15:25
Az amerikai italgyártó negyedéves bevétele és nyeresége is felülmúlta az elemzői várakozásokat.
Vállalat Hegedüs Éva a Közép- és Kelet-Európai Bankszövetség alelnöke lett
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 14:25
A Gránit Bank elnök-vezérigazgatója a Banking Association for Central and Eastern Europe (BACEE) alelnöke lett – jelentették be ma a szervezet 50. jubileumi konferenciáján Bécsben.
Vállalat Perlusz László: a 10 százalékos emelés a plafon a jövő évi minimálbéreknél
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 07:59
Októbertől a Széchenyi Kártya Program keretében elérhető összes kkv-hitel kamata 3 százalékra csökkent. A vállalkozások leginkább a mindennapi működés fenntartása és a munkahelyek megvédése miatt rohanták meg az ügyintéző pontokat. Nagy szükség van most a segítségre, a vártnál jóval alacsonyabb gazdasági növekedés miatt az elmúlt két és fél – három évben havonta 1000 vállalkozás dobta be a törülközőt.
Vállalat Nagyon rossz hírre ébredtek a Molnál
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 06:19
Hétfő éjjel tűz ütött ki a százhalombattai Dunai Finomító AV3-as üzemében; a tüzet lokalizálták a tűzoltók, és dolgoznak a területen.
Vállalat Nagy biznisz az építőanyag-iparban: felvásárolják az Ytong gyártóját
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 10:56
A Xella vevője a svájci Holcim.
Vállalat Ezzel lepheti meg az OTP november 28-ától
Privátbankár.hu | 2025. október 17. 17:40
Megszűnnek a MobilBank alkalmazás díjmentes push mobilos értesítései, miután új digitális csomagokat vezet be a bank.
Vállalat Pozitív meglepetés az American Expressnél
Privátbankár.hu | 2025. október 17. 17:20
Az elemzők által vártnál magasabb harmadik negyedéves profitról számolt be az American Express (AmEx) multinacionális pénzügyi szolgáltató vállalat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG