3p
A nyár végével a ruhaüzletek szinte egytől-egyig kiszórják a lenge kollekcióikat, hogy helyet csináljanak az őszieknek. Az évszakváltáskor egyébként is többen mennek ruhát vásárolni, a boltokat megtöltő tömeg és a hosszú sorban állás azonban könnyen elveheti az ember kedvét az – egyébként egészen szórakoztató – vásárlástól. Szerencsére a technológiának már erre is van egy megoldása: hamarosan az otthonunkból próbálhatunk magunkra ruhát, tűpontosan. Mutatjuk, hogyan.

Van valami remek érzés abban, amikor az ember felpróbál egy vadiúj ruhadarabot a próbafülkében – leszámítva persze azt, hogy ezeket az apró helyiségeket gyakran borzalmasan világítják meg, úgyhogy az ember vagy szuperül, vagy elképzelhetetlenül szörnyen néz ki a fehér fényben. Ráadásul az akcióhullámokkor a boltban kószáló tömeg és a hosszú sorban állás könnyen elveszi a ruhavásárlás szórakoztató részét. Egy új eszköz, a ShapeScale azonban megoldást jelenthet erre a problémára.

Igazából nem erre tervezték

Mint ahogy általában a korszakalkotó találmányokkal lenni szokott, ezt a kütyüt sem kifejezetten a divat megmentésére tervezték. A ShapeScale ugyanis egy felturbózott mérleg, amire ha ráállunk, egy körbeforgó, szenzorokkal és kamerákkal felszerelt kar ott helyben háromdimenziós képet készít a testünkről, gyakorlatilag anyajegyre és ráncra pontosan. Hogy erre miért van szükség?

Az eszköz, rendeltetését illetően, egy személyi tréner. A bescannelt háromdimenziós modellen megnézhetjük a testzsír- és az izomtömeg mennyiségünket, illetve, hogy honnan lenne érdemes leadni, és mely izmokra érdemes rágyúrni a kiegyensúlyozott testkép érdekében. Emellett az eszköz egy alkalmazásban tárolja a változást, így akár 60 napra visszamenően a kis figuránkon is szemléletesen láthatjuk, hogyan adtuk le a fölös úszógumikat, vagy, hogy bevált-e a konditeremben töltött idő.

Hogy jön ehhez a divat?

A 3D-s modellt, amit az eszköz készít, valójában számos más egyéb kereskedelmi- és tudományterület is fel tudja használni, véli Alexandre Wayenberg, a startup vezérigazgatója a Marketwatchnak adott interjújában. Meglátása szerint a 3 dimenziós modellezést ma már nem csak a számítógépes játékok és a filmipar tudja hasznosítani, ezek ugyanis forradalmasíthatják például a ruhaipart is. A modelleket integrálhatják a webshopok, így a felületen próbálhatjuk „magunkra” a ruhákat, majd ezután teljes nyugalomban megrendelhetjük: biztosan jól fog állni.

Hol használható még?

Az orvostudomány elsősorban törött végtagok rendbe hozásánál veheti hasznát a technológiának, folytatta Wayenberg. A modellt alapul véve a törés előtti állapotról készítenek egy másolatot, majd egy személyre szabott műanyag „sínt” nyomtatnak, amivel helyre lehet tenni a törött csontot. Mindezt töredék idő alatt, ráadásul a személyre szabott, nyomtatott műanyag kötések jobban lélegeznek, mint a klasszikus – és elavult – gipsz.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Száguld a Ferrari
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 18:15
A Ferrari olasz luxusautó-gyártó bevétele és nyeresége egyaránt nőtt a harmadik negyedévben éves összevetésben – derült ki a vállalat kedden közzétett jelentéséből.
Vállalat Már a Starbucksnak sem megy kínaiak nélkül
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 16:19
Az amerikai kávézólánc bejelentette, hogy kínai tevékenységének irányítását eladja a kínai Boyu Capitalnak egy 4 milliárd dolláros tranzakció keretében – ez az egyik legnagyobb kínai egységeladás egy globális fogyasztói vállalat részéről az elmúlt években.
Vállalat A K&H nem hagyta szó nélkül Orbán Viktor kritikáját, kiáll az elemzőjéért
Privátbankár.hu | 2025. november 4. 15:29
A hétfői sajtótájékoztatón beszélő szakértő szavait a bank szerint tévesen interpretálták.
Vállalat Bevezetné az 5,5G-t, és piacvezető szerepre tör a One
Vámosi Ágoston | 2025. november 3. 15:59
Januárban lesz egy éves a One, de a márkát már nyár végén többen említették a piackutatóknak, mint a korábbi Digit, vagy a Vodafone-t. Néhány hónap alatt 35 százalékkal növelték a vezetékes internetszolgáltatásuk értékesítését, és hamarosan bevezetnék az 5,5G-t.
Vállalat Karikó Katalin egykori munkáltatója növelte bevételét a harmadik negyedévben
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 14:51
Növekvő harmadik negyedéves bevételről jelentett a német BioNTech biotechnológiai kutatóvállalat hétfőn.
Vállalat Nagyot esett a második legnagyobb orosz olajcég nyeresége
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 11:23
A Lukoil, a második legnagyobb orosz olaj- és gázkitermelő cég adózott eredménye 352,479 milliárd rubel volt az idei első kilenc hónapban, 14,2 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál – áll a cég közleményében.
Vállalat A BÉT korábbi vezére került a Kavosz élére
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 10:37
Hétfőtől Végh Richárd, a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) korábbi elnök-vezérigazgatója tölti be a Kavosz Zrt. vezérigazgatói pozícióját, közölte a cég.
Vállalat Digitális együttműködésről tárgyalt Jászai Gellért az egyiptomi elnökkel
Privátbankár.hu | 2025. november 3. 09:16
A 4iG elnöke – úgyis mint a Nemzetközi üzleti kapcsolatok fejlesztéséért felelős rendkívüli és meghatalmazott nagykövet – Orbán Viktor delegációjának tagjaként részt vett a Nagy Egyiptomi Múzeum megnyitó ünnepségén.
Vállalat Jól fogy az Omoda és a Jaecco, terjeszkedik az autós cég
Privátbankár.hu | 2025. november 2. 12:19
Megkezdte a terjeszkedést a közép-kelet-európai régióban az Omoda és Jaecoo autómárka magyarországi importőre, a Genius Automotive Europe Kft.: október végén elindította a romániai piacon a kínai Chery Group két márkájának forgalmazását, decemberben pedig Bulgáriában vezeti be őket – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Vállalat Nagy dobásra készül a Netflix, felvásárolhatja az HBO tulajdonosát
Privátbankár.hu | 2025. november 2. 10:54
A Reuters értesülései szerint a Netflix mérlegeli a Warner Bros Discovery stúdió- és streaming üzletágának megvásárlását. Az üzlet révén a Netflix olyan hollywoodi franchise-ok jogait szerezhetné meg, mint a Harry Potter vagy a DC, az HBO és az HBO Max.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG