4p

Hogyan építs fel a nulláról egy webshopot? Milyen teendők, buktatók és kihívások várnak rád, ha elkezded? Többek között ezekre a kérdésekre kaphatsz választ az alábbi cikkünkből.

Az internetes kereskedelem évről évre óriási léptékben növekszik, így szinte már nincs olyan terület, melynek termékeit ne találnád meg online forgalmazásban a weben. Ennek az óriási iparnak és versenynek mindenki részese akar lenni, mert aki nincs fent kereskedőként a világhálón, az tulajdonképpen láthatatlan a potenciális ügyfelek számára. Ezért, ha most vagy a közeljövőben tervezel az online piacra betörni valamilyen termékkel, akkor érdemes tájékozódni a jelenleg trendekről és feltételekről, körülményekről. A webshopok világába egyre könnyebb betörni, hiszen rengeteg olyan technológiát lehet igénybe venni, ami minimális erőfeszítéssel lehetővé teszi, hogy működjön az online boltod. Tulajdonképpen, ha megvagy a papírozással és engedélyekkel a tevékenységet illetően, akkor a tényleges webshop elindítása 1-2 óra alatt megoldható. Persze ehhez kell némi internetes felhasználói tudás, de ami már nagy előny, hogy programozói tudásra szinte abszolút nincs szükséged.

Fontos a marketing

A webshopok működtetésének egyik alapja, hogy legyen feltöltve termékekkel a kínálat, árakkal és az ehhez kapcsolódó fizetési metódusok is rendben legyenek. Az adott ország szokásainak megfelelően kell megtalálni a kiszállítási és a fizetési módokat, hogy a felhasználói igényeket teljes mértékben kielégíthesd. Mivel önmagában egy webshop nem fogja hozni a milliókat az indulás után közvetlenül, ezért gondolni kell a marketingre is. Erre sok módot találhatsz, de a leggyakoribb megoldások a Facebook és a Google hirdetési hálózatain történő megjelenés. Ezeken a platformokon több típusú hirdetést is tudsz indítani és a megjelenésért, vagy a kattintásokért fizetsz.  A fotó vagy videó formátumban meghirdetett termékek felhasználók százezreinek vagy millióinak jelentethetők meg attól függően, hogy mekkora marketing kerettel rendelkezel.

A fizetett marketingen túl a SEO-ra is gondolnod kell, így olyan megközelítéssel kell létrehoznod a termékek aloldalait, hogy az internetes felhasználók keresőben is rátaláljanak az oldaladra és a termékekre. Ebbe azért érdemes munkát fektetni, mert hosszú távon nagyon kifizetődő az, ha bizonyos kulcsszavakra a te oldalad jelenik meg a top találatok között a Google keresőjében. A SEO nagy fegyvertény, ha jó vagy benne. Persze ez a hosszú távú megoldások közé tartozik, amit ráadásul folyamatosan módosítani és igazítani kell a különböző keresők algoritmusaihoz, mivel változhatnak az értékelési algoritmusok. A design is fontos, hiszen nem mindegy, hogy ki is pontosan a célcsoportod. Ennek értelmében ki kell választanod, hogy milyen színvilágú legyen az oldal, illetve milyen felépítésű. Nem mindegy, hogy tiniknek árulsz ruhadarabokat, vagy középosztálybeli férfiaknak elegáns órákat. Ezek alapján kell felépíteni egy olyan oldalt, ami vonzza a látogatókat és vásárlásra ösztönzi őket.

Ami pedig manapság az egyik legfontosabb, hogy az okostelefonokon is könnyedén futtatható legyen az oldal és annak minden funkciója elérhető legyen. A könnyű használhatóság, a felhasználóbarát kialakítás és a gyorsaság mind olyan szempontok, melyek nélkül nem lehet sikeres egy webshop. A fenti szempontok persze csak a legfontosabbak, amiket meg kellett itt említenünk, de ha mélyebben szeretnél elmerülni a témában, akkor érdemes szakértői cikekket és anyagokat olvasnod, hogy teljesen átlásd a folyamatokat. Ha alaposan áttanulmányozod a területet, akkor nem lesz kérdés, hogyan tudod sikeresen felépíteni az első webshopod.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója a Garantiqa.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Az Opus szállodalánca belép Horvátországba
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 18:40
Hunguest Hotels szállodalánc üzemeltetheti az Opatijában található négycsillagos Hotel Miramart – közölte a társaság kedden.
Vállalat Zöldhitellel újít az MFB
Privátbankár.hu | 2025. december 16. 17:20
Új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB) Zöld Lendület Hitelprogram néven.
Vállalat Mészáros Lőrincék cége nem lassít
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 09:10
Az Opus-csoport adózott eredménye 31 milliárd forint lett az első három negyedévben.
Vállalat 15 éve nem látott krízis csapott le a német autógyártókra
Privátbankár.hu | 2025. december 15. 08:10
A német autógyártók a 2009-es pénzügyi válság óta nem tapasztalt nyomás alá kerültek a július és szeptember közötti időszakban – derül ki az EY könyvvizsgáló és tanácsadó cég elemzéséből.
Vállalat Lezárult a részvényigénylési időszak az MBH-nál, a következő cél a blue chipek mezőnye – interjú
PR | 2025. december 13. 12:05
December 12-ig tartott az igénylési időszak az MBH Bank részvénytranzakciójában, a program zárása pedig a napokban várható. Az MBH Befektetési Bank vezérigazgatója és egyben az MBH Bank ügyvezető igazgatója elmondta, hogy teljesült az a várakozása, hogy minél több lakossági befektető jegyezze le a papírjaikat, hiszen a lakossági igénylést napokkal a tervezett határidő előtt, a kiemelkedő érdeklődés miatt leállította a bank. Brezina Szabolcs a lapunknak adott interjúban arról is beszélt, hogy tovább növelnék a közkézhányadot, az első számú cél pedig, hogy a BUX indexbe kerülve betörjenek a hazai blue chipek közé.
Vállalat Trump tombolni fog: hatalmasat késik a repülője
Privátbankár.hu | 2025. december 13. 08:55
A Boeingnél készülő két új Air Force One elnöki repülőgép közül az első csak 2028 közepén állhat szolgálatba, ami újabb egyéves késedelmet jelent az eddigi ütemtervhez képest az amerikai légierő (U.S. Air Force) közleménye szerint.
Vállalat Egy stabil lépés is elég a tudatos vállalatfinanszírozás irányába
PR | 2025. december 12. 14:12
Minden várakozást felülmúlt az érdeklődés a fix 3 százalékos kamatozású vállalati hitelprogram iránt – derül ki a KAVOSZ legfrissebb adataiból. A társaság országos ügyfélszolgálati hálózata folyamatosan segíti a vállalkozásokat abban, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb konstrukciókat. A Cégkassza Podcast legújabb epizódjában Mészáros Ádám, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgató-helyettese osztotta meg tapasztalatait a program eddigi eredményeiről, az őszi roadshow tapasztalatairól és a jövőbeli fejlesztési tervekről.
Vállalat A Teslának az „olcsósítás” sem segített
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 07:20
Amerikai eladásai közel négyéves mélypontra estek novemberben az olcsóbb verziók bevezetése ellenére.
Vállalat NATO-kompatibilis drónfejlesztés indulhat: Magyarország regionális központtá válhat
Privátbankár.hu | 2025. december 11. 17:03
Stratégiai partnerségre lép a 4iG SDT és az Aeronautics.
Vállalat A 4iG teljesen megszerzi az ACE Network céget
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 12:41
A 4iG bejelentette, hogy leányvállalata, a 4iG Informatikai Zrt. részvény adásvételi szerződést írt alá az ACE Network további 30 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG