4p

Hogyan építs fel a nulláról egy webshopot? Milyen teendők, buktatók és kihívások várnak rád, ha elkezded? Többek között ezekre a kérdésekre kaphatsz választ az alábbi cikkünkből.

Az internetes kereskedelem évről évre óriási léptékben növekszik, így szinte már nincs olyan terület, melynek termékeit ne találnád meg online forgalmazásban a weben. Ennek az óriási iparnak és versenynek mindenki részese akar lenni, mert aki nincs fent kereskedőként a világhálón, az tulajdonképpen láthatatlan a potenciális ügyfelek számára. Ezért, ha most vagy a közeljövőben tervezel az online piacra betörni valamilyen termékkel, akkor érdemes tájékozódni a jelenleg trendekről és feltételekről, körülményekről. A webshopok világába egyre könnyebb betörni, hiszen rengeteg olyan technológiát lehet igénybe venni, ami minimális erőfeszítéssel lehetővé teszi, hogy működjön az online boltod. Tulajdonképpen, ha megvagy a papírozással és engedélyekkel a tevékenységet illetően, akkor a tényleges webshop elindítása 1-2 óra alatt megoldható. Persze ehhez kell némi internetes felhasználói tudás, de ami már nagy előny, hogy programozói tudásra szinte abszolút nincs szükséged.

Fontos a marketing

A webshopok működtetésének egyik alapja, hogy legyen feltöltve termékekkel a kínálat, árakkal és az ehhez kapcsolódó fizetési metódusok is rendben legyenek. Az adott ország szokásainak megfelelően kell megtalálni a kiszállítási és a fizetési módokat, hogy a felhasználói igényeket teljes mértékben kielégíthesd. Mivel önmagában egy webshop nem fogja hozni a milliókat az indulás után közvetlenül, ezért gondolni kell a marketingre is. Erre sok módot találhatsz, de a leggyakoribb megoldások a Facebook és a Google hirdetési hálózatain történő megjelenés. Ezeken a platformokon több típusú hirdetést is tudsz indítani és a megjelenésért, vagy a kattintásokért fizetsz.  A fotó vagy videó formátumban meghirdetett termékek felhasználók százezreinek vagy millióinak jelentethetők meg attól függően, hogy mekkora marketing kerettel rendelkezel.

A fizetett marketingen túl a SEO-ra is gondolnod kell, így olyan megközelítéssel kell létrehoznod a termékek aloldalait, hogy az internetes felhasználók keresőben is rátaláljanak az oldaladra és a termékekre. Ebbe azért érdemes munkát fektetni, mert hosszú távon nagyon kifizetődő az, ha bizonyos kulcsszavakra a te oldalad jelenik meg a top találatok között a Google keresőjében. A SEO nagy fegyvertény, ha jó vagy benne. Persze ez a hosszú távú megoldások közé tartozik, amit ráadásul folyamatosan módosítani és igazítani kell a különböző keresők algoritmusaihoz, mivel változhatnak az értékelési algoritmusok. A design is fontos, hiszen nem mindegy, hogy ki is pontosan a célcsoportod. Ennek értelmében ki kell választanod, hogy milyen színvilágú legyen az oldal, illetve milyen felépítésű. Nem mindegy, hogy tiniknek árulsz ruhadarabokat, vagy középosztálybeli férfiaknak elegáns órákat. Ezek alapján kell felépíteni egy olyan oldalt, ami vonzza a látogatókat és vásárlásra ösztönzi őket.

Ami pedig manapság az egyik legfontosabb, hogy az okostelefonokon is könnyedén futtatható legyen az oldal és annak minden funkciója elérhető legyen. A könnyű használhatóság, a felhasználóbarát kialakítás és a gyorsaság mind olyan szempontok, melyek nélkül nem lehet sikeres egy webshop. A fenti szempontok persze csak a legfontosabbak, amiket meg kellett itt említenünk, de ha mélyebben szeretnél elmerülni a témában, akkor érdemes szakértői cikekket és anyagokat olvasnod, hogy teljesen átlásd a folyamatokat. Ha alaposan áttanulmányozod a területet, akkor nem lesz kérdés, hogyan tudod sikeresen felépíteni az első webshopod.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Portugáliában szimatol az Air France-KLM
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 13:14
Vásárolnának.
Vállalat Mindenkit meglepett a Xiaomi
Privátbankár.hu | 2025. november 19. 08:42
Ilyen eredményekre senki nem számított.
Vállalat Akadálymentesítés a fenntarthatóság édes gyermeke? Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2025. november 18. 18:16
Beszélgetés a Magyar Telekom sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértőjével, Jakab Judittal és Dr. Balogh Virág szabályozási vezetőjével.
Vállalat A Renault két új, Geely-alapú autót gyárt majd Brazíliában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 17:21
A Renault-csoport 2026 második felétől két új autót fog gyártani Brazíliában kínai partnere, a Geely járműveinek alapjaira építve – közölte a vállalat kedden, jelezve, hogy tovább terjeszkedik a nagy növekedési potenciállal rendelkező piacon.
Vállalat Jövő májustól örülhetnek a Wizz Air budapesti utasai
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:57
A Wizz Air bővíti budapesti bázisát, májusban érkezik ide a cég 18. repülőgépe, ami új járatok indítására és a meglévők bővítésére ad lehetőséget – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója kedden online sajtótájékoztatón.
Vállalat Hihetetlen, hogy az Apple mit művel Kínában
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 15:34
Az Apple Inc. okostelefon-eladásai Kínában 37 százalékkal nőttek októberben az új, 17. szériás készülékek iránti erős keresletnek köszönhetően – áll a Counterpoint Research piackutató honlapján kedden közzétett jelentésben.
Vállalat Gondban a kínai Baidu, ezzel kellett számolnia
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 13:41
A Baidu kínai internetes cég veszteséggel zárta a harmadik negyedévet bevételeinek csökkenése mellett.
Vállalat Aki érti az adatait, az érti a piacát – így épül a jövő vállalata
PR | 2025. november 18. 11:15
Az adat ma már nem pusztán információ, hanem a siker kulcsa. Egy vállalat minden egyes tranzakciójában, ügyfélinterakciójában, számlájában ott rejlik az a tudás, amelyből pontosabb döntések, stabilabb működés és megbízhatóbb partnerkapcsolatok születhetnek. A jövő vállalata nem ösztönből működik, hanem adatból épít döntést, biztonságot és bizalmat.
Vállalat Felvásárolja az Otthon Centrumot az MBH Bank
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:54
Az MBH Bank újabb stratégiai akvizícióval bővíti portfólióját és megvásárolja az országos lefedettségű Otthon Centrumot a Biggeorge Holding leányvállalatától.
Vállalat Köszönőviszonyban sincs a kkv-k béremelési terve a kormány elképzelésével
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 08:38
A kormány 13 százalékos minimálbér-emelést tervez, a cégek örülnek, ha 5 százalékot tudnak adni – írja a GKI.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG