3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kínai óriáscég bejelentette, hogy Peking mellett építi fel elektromos autós divíziójának első üzemét, ahol évi 300 ezer autó készülhet majd.

A Xiaomi lassan már orrszőrnyírótól az acélkohóig mindent is gyártó vállalat, de ez egyelőre nem forgácsolja szét az erőforrásaikat. A cég még márciusban jelentette be, hogy 10 év alatt kerek 10 milliárd dollárt fog befektetni új elektromos autókat gyártó divíziójába.

Az alvállalat augusztusban fel is állt, most pedig a Reuters révén már azt is megtudhattuk, hol lesz az első gyártóüzeme. A két ütemben megépülő, évi 300 ezer autós kapacitásúra tervezett gyár mellett a cég EV-divíziójának központja is a pekingi gazdasági és technológiai fejlesztési zónában kap majd helyet. Arról, hogy milyen modellek is fognak pontosan készülni az üzemben, egyelőre nem árultak el semmit.

Összehasonlításképpen: a Tesla Berlin mellett felépített, a szokásos Elon Musk-i stílussal szerényen Gigafactory névre keresztelt üzeme a tervek szerint 500 ezer autó legyártására lehet képes – ha egyszer végre minden bürokratikus akadályt leküzdve beindulhat benne a termelés. A projekt most éppen a környék lakóival folytatott konzultáció újabb köre miatt áll, a legkorábban idén decemberben gördülhet leaz első autó a high-tec gyártósorokról.

A Tesla berlini Gigafactoryjának látványterve - a Xiaomi pekingi üzeme megközelítheti az éves termelésben (Fotó: Tesla)
A Tesla berlini Gigafactoryjának látványterve - a Xiaomi pekingi üzeme megközelítheti az éves termelésben (Fotó: Tesla)

 

Az öntudatos polgárság ellenállásával a Xiaominak Pekingben biztosan nem kell számolnia, így a gyár megépülését legfeljebb a kínai ingatlanipar gyengélkedése lassíthatja. A kínai óriáscég egyelőre persze nem számíthat arra, hogy megszoríthatja az idei első három negyedévben is már 627 ezer autót leszállító Tesla pozícióit, de 300 ezer villanyautóval azért már rögtön komoly szereplőként jelenhet meg a piacon.

Musk és a szektor többi szereplője előtt pedig intő példa lehet, ami a mobiltelefonok piacán történt. A kezdetben lesajnált, gyenge minőségűnek tartott termékekkel a piacra belépő Xiaomi idénre 15 százalék köré tornázta fel részesedését, 2021 második negyedévében időlegesen még az Apple-t is leszorította a Samsung mögül a dobogó második fokáról. A cég egyébként azt tervezi, hogy a közelmúltban Kínában ezrével megnyitott, főleg okostelefonokat áruló boltjait is be fogja vonni a villanyautók értékesítésébe is.

Ha érdekli, mi történik egy ország költségvetésével, amikor a villanyautók tényleg elkezdik kiszorítani a hagyományosakat az utakról, olvassa el laptársunk írását a norvég helyzetről.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat Ez vár ránk is? Elérhetetlenné válnak a legnépszerűbb pornóoldalak egy EU-s országban
Privátbankár.hu | 2025. június 4. 15:40
Felfüggesztik több pornóoldal elérését Franciaországban az új életkor-ellenőrzési törvény elleni tiltakozásul. A weboldalak tulajdonosa, az Aylo nem ért egyet azzal, hogy a weboldal látogatóinak hitelkártyával vagy személyi igazolvánnyal kell igazolniuk életkorukat.
Vállalat Technológiai együttműködésről egyeztetett a 4iG elnöke Azerbajdzsánban
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 19:16
A 4iG elnöke, Jászai Gellért kétnapos látogatásán azeri kormányzati és üzleti szereplőkkel egyeztetett technológiai projektekről.
Vállalat Gigaleépítés után négynapos munkahetet vezetnek be a Volkswagennél
Herman Bernadett | 2025. június 3. 17:30
A 35 ezer fős leépítésből 20 ezer már megtörtént, most azt tervezi a német autógyártó, hogy 2027-től átáll a négynapos munkahétre a wolfsburgi üzemében.  
Vállalat Padlót fogott a Tesla Európában – egy, csak egy ország van talpon a vidéken
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 13:16
Se a főnök, se az autók nem tetszenek az európai vevőknek. De van egy kivétel.
Vállalat Nagyot húzott az AutoWallis, a fél régióban teríthetik a kínai márkát
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 11:41
Az év végén indul a NIO értékesítése.
Vállalat Fügyült a Gap a vámokra
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 14:06
Nem vette figyelembe a vámok hatásait az előrejelzésében a Gap.
Vállalat Cápák között: díjazták azokat, akik nem csak profitot, hanem változást akarnak elérni
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 12:33
A Raiffeisen Bank négy különleges vállalkozást díjazott, ahol nemcsak az üzleti terv, hanem a szándék is számított.
Vállalat További nagy tervei vannak a 4iG-nek
Privátbankár.hu | 2025. június 2. 11:31
Az első negyedéves gyorsjelentés apropóján adott részletes tájékoztatást Fekete Péter, a társaság vezérigazgatója.
Vállalat Verseny nélkül kapta meg a Mol a BME-t fenntartó céget
Privátbankár.hu | 2025. május 31. 12:04
Versenyeztetés nélkül adják el a Molnak a Műegyetemet fenntartó céget, fenntartva az állam különleges jogait, de más tulajdonost nem engednek be.
Vállalat Nem panaszkodhat a 4iG
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 19:40
Jól sikerült a tőzsdei cég negyedéve.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG