3p

A német autógyár pert indított az indiai hatóságok ellen egy „lehetetlenül magas” 1,4 milliárd dollár adókövetelés érvénytelenítésére.

A Volkswagen azzal érvelt, hogy az adó nincs összhangban Újdelhi autóalkatrészekre vonatkozó importadó-szabályaival, és akadályozza a vállalat üzleti terveit – derül ki a bírósági dokumentumokból.

A Volkswagen leányvállalata, a Skoda Auto Volkswagen India a mumbaii legfelsőbb bíróság előtt benyújtott 105 oldalas beadványában – amely nem nyilvános, de a Reuters megtekintette – kijelentette, hogy az adóvita veszélyezteti 1,5 milliárd dolláros indiai beruházásait, és károsan hat a külföldi befektetések légkörére.

Sok pénzt kellene fizetne az Indiában relatíve kicsi Volkswagennek
Sok pénzt kellene fizetne az Indiában relatíve kicsi Volkswagennek
Fotó: Depositphotos

Alkatrész

India tavaly szeptemberben története legnagyobb importadó-követelését vetette ki az autógyártóra. A hatóságok szerint a Volkswagen, a Skoda és az Audi bizonyos modelljeinek importját úgy szervezte meg, hogy azokat egyes alkatrészekre bontva szállította be az országba, így alacsonyabb vámot kellett fizetnie.

Az indiai hatóságok szerint a Volkswagen „szinte teljes egészében” összeszerelés előtti állapotban hozta be az autókat, amelyekre normál esetben 30-35 százalékos vám vonatkozik, ha „teljesen szétszerelt egységként” érkeznek. A vádak szerint azonban a cég ezeket tévesen „önálló alkatrészként” deklarálta, így csupán 5-15 százalékos vámot fizetett.

A Volkswagen India bírósági keresetében azzal védekezik, hogy az indiai kormányt folyamatosan tájékoztatta a „részről részre történő import” modelljéről, és 2011-ben hivatalos állásfoglalást is kapott annak jogszerűségéről.

A január 29-én benyújtott bírósági beadvány szerint az adókövetelés „teljes ellentmondásban áll a kormány korábbi álláspontjával, és veszélybe sodorja azt a hitet és bizalmat, amelyet a külföldi befektetők elvárnak a kormány intézkedései és ígéretei kapcsán”.

Csak kis szereplő

A német autógyártó mindössze kis szereplő India évi 4 millió autót értékesítő piacán, amely a világ harmadik legnagyobbja. A luxusszegmensben is elmarad versenytársaitól, például a Mercedestől és a BMW-től.

Egy kormányzati forrás szerint, ha a Volkswagen elveszíti a pert, bírságokkal együtt akár 2,8 milliárd dollárt is fizethet. A VW India 2023-24-ben 2,2 milliárd dolláros árbevételt és 11 millió dolláros nettó nyereséget jelentett.

Az adóvita egy olyan időszakban robbant ki, amikor a Volkswagen költségcsökkentéssel küzd, hogy versenyképes maradjon a kínai riválisokkal szemben, és kezelni kell az európai kereslet gyengülését is. Decemberben bejelentette, hogy Németországban 35 ezer munkahelyet szüntet meg a jövőben, és legnagyobb piacán, Kínában egyes tevékenységeit értékesíteni tervezi.

 

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Space X vezetőivel is tárgyalt Jászai Gellért és Nagy Márton Washingtonban
Privátbankár.hu | 2025. november 8. 15:46
A 4iG elnöke szerint a washingtoni vizit mérföldkő.
Vállalat 2028-tól szállíthat nukleáris üzemanyagot Paksra az amerikai Westinghouse
Privátbankár.hu | 2025. november 8. 15:14
A magyarországi nukleáris üzemanyag-ellátás diverzifikálása érdekében november 7-én szerződést kötött az MVM Csoport és a Westinghouse Electric Company. Ennek értelmében az amerikai partner hosszú távú, stabil ellátást biztosít a Paksi Atomerőmű számára Európában gyártott VVER üzemanyaggal – közölte az MVM Csoport.
Vállalat Gigantikus mennyiségű magzatkárosító hatású hulladékot szállíthatnak Komáromba Debrecenből
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 15:12
Évente 25 ezer tonna, azaz 25 ezer kisebb autó tömegének megfelelő NMP-hulladék átvételéről szóló szerződést kötött egy komáromi cég. A hulladékot a debreceni CATL-gyárból szállítják a városba.
Vállalat Óriásit zakózott a japán cég az amerikai vámok miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 13:00
A Honda fél éves profitja csaknem 20 százalékkal zuhant.
Vállalat Gigantikus adókkal sújtja a kormány az OTP-t, de így is jól megy a banknak
Herman Bernadett | 2025. november 7. 11:30
Kiváló kilenc hónap van az OTP mögött, bár a kormányzati terhek tovább emelkedtek. Az Otthon Start miatt ötször annyi lakáshitelt igényeltek szeptemberben, mint augusztusban. 
Vállalat Jól megadóztatták az OTP-t, így teljesítettek idén eddig Csányi Sándorék
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 07:20
Közzétette az első három negyedévre vonatkozó üzleti adatai az OTP-csoport a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
Vállalat Washingtonig szállt a hír: eredményben ugyanott áll a Mol, mint egy éve
Privátbankár.hu | 2025. november 7. 06:38
Erős harmadik negyedévet zárt a Mol-csoport, ugyanakkor az új kihívások tükrében a vállalat felülvizsgálta év végi eredmény előrejelzését – írja a vállalat a Budapesti Értéktőzsde honlapján megjelent tájékoztatóban.
Vállalat Trump vámjai elkaszálták a Nissant, az autógyártó a központját is eladja
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 18:25
A Nissan Motor japán autógyártó jelentős veszteséggel zárta pénzügyi évének első felét a járműeladások csökkenése, a magas amerikai vámok miatt – közölte a cég csütörtöki jelentésében.
Vállalat Ezt tervezi a német bankóriás a Commerzbank gyenge eredménye után
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 17:26
A Commerzbank, a második legnagyobb német bank adózott eredménye 7,9 százalékkal csökkent az idei harmadik negyedévben éves összevetésben – áll a cég csütörtöki közleményében.
Vállalat A bolgárok már a Lukoil finomítójának átvételére készülnek – de van benne csavar
Privátbankár.hu | 2025. november 6. 16:41
Bulgária jogszabályváltozást készít elő a Lukoil burgaszi finomítójának állami átvételére és értékesítésére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG