2p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.

Az európaiak 888 milliárd eurót költöttek élelmiszerekre és italokra az elmúlt évben, aminek 37 százaléka azonnali fogyasztásra szánt termék volt. Az utóbbi termékeket az áruházakból és a vendéglőkből, éttermekből is beszerezhetik. A két kört együtt „élelmiszer-szolgáltatóknak” nevezik. Az összeg hatalmas, forintban számolva 359 640 milliárd, azaz közel 400 billió forintnak felel meg. 

Árfolyamok és grafikonok

Az azonnali fogyasztás fogalomkörébe beletartoznak az olyan készételek, mint a szendvicsek, a rágcsálni valók, a saláták, a meleg vagy csak melegítést igénylő ételek. Egy szóval minden olyasmi, ami nem igényel további előkészítést, mielőtt a boldog vásárló vagy vendéglőbe járó fogyasztó bevinné azokat a szervezetébe.

A Circana szakértői úgy látják, hogy az európaiak ilyen élelmiszer-szolgáltatást igénybe vevő (tehát áruházi és vendéglői) látogatásai az elmúlt négy évben 35,2 milliárdról 51,5 milliárdra nőttek. Az élen a franciák haladnak, ahol az ilyen fogyasztói kiadások 17,5 százalékkal emelkedtek. Ezzel hét százalék Franciaország részesedése. A briteké 6,6, a németeké 5,8, a spanyoloké 4,2, az olaszoké 3,5 százalék.  A tanulmány arra jutott, hogy elmosódtak a hagyományos határok a melegítésre kész ételek (ready-to-eat, RTE) és a vendéglői látogatások között. Ennek eredményeként az áruházláncok közvetlen versenytársává váltak az éttermeknek, különösen a gyorséttermeknek.

A kiskereskedelmi láncok újabb célpontot találtak maguknak
A kiskereskedelmi láncok újabb célpontot találtak maguknak
Fotó: Privátbankár/Mester Nándor

 

Ennek eredményként az vendéglők piaci részesedése az „élelmiszer-szolgáltatásban” a 2021-es 79 százalékról 2024 közepére 77 százalékra morzsolódott le. Az alternatív kiskereskedelmi csatornáké éppen ennyivel, 21 százalékról, 23 százalékraű nőtt. A vásárlók érdeklődése az RTE iránt abban is megmutatkozott, hogy az ebbe e termékkörbe tartozó áruk beszerzése látványosan nőtt. Az elmúlt évben a bővülés tempója elérte a kilenc százalékot. A vevők főként ebédre vesznek olyasmit, amit hazavihetnek, és a mikróban vagy máshogy ripsz-ropsz elkészíthetnek maguknak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG