3p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kína eddig hagyományosan a teafogyasztás hazája volt, a kávét korábban alig ismerték. Most azonban nyílik előttük a világ, kezdenek rászokni sok mindenre, ami már máshol is elterjedt. Ráadásul gazdaságuk most már nagyobb hányada fog a fogyasztásra épülni, így az egekbe szökhet Kína (és így a világ világ) kávéfogyasztása.

Nulláról indult, de gyorsan nő

Most Kína a világ kávéfogyasztásának még csak 2 százalékáért felelős, miközben népessége a Föld lakosságának majdnem ötöde. Az arány azonban gyorsan emelkedik: az utolsó négy évben megtriplázódott a kínai kávéfogyasztás, ez gyorsabb növekedési ütem, mint a világ bármely más országában.

Starbucks kávézó Kínában. Forrás: Wikipedia.org

A Starbucks lecsapott piacra: már most 2000 kávézót üzemeltet az országban, és ezt évente 500-zal kívánja növelni, sőt elmondták, hogy nem lepődnének meg, ha kínai üzleteik száma túlszárnyalná az amerikaiakét (a 4:1 lakosságarányt figyelembe véve ez teljesen reális). A Dunkin Donuts 1400 boltot tervez nyitni a következő két évtizedben.

A külföldi minta

A kínaiak egyre többet utaznak: sok jut el közülük Japánba vagy akár még Amerikába is, ahol megízlelik a kávét, és mire hazatérnek, már rá is szoktak. Ráadásul sokan úgy tekintenek a kávéra, mintha az még mindig luxuscikk lenne, amit azonban már megengedhetnek maguknak 35 év meredek gazdasági és életszínvonal növekedése után.

Miközben a legtöbb árutőzsdei termék iránt csökken a kínai kereslet a gazdaság növekedésének lassulása miatt, a kávé iránt meredeken növekszik. Egy átlagos kínai ma még csak 3-szor kávézik egy évben (ez nyilván úgy adódik, hogy nagy vidéki tömegek sosem, a középosztály pedig sokkal többet), ez a szám Dél-Szudán és Észak-Korea adataival egyezik meg. Összehasonlításképp Amerikában egy ember átlagosan évente 363 (vagyis napi egy), Angliában 250 csésze kávét vesz magához.

Ebben is felzárkóznak

A várható gigantikus növekedés a kávétermelőket komoly feladat elé fogja állítani. Nemcsak, hogy növelniük kell a termelést, de olyan típusokat kell termeszteniük, amely jobban ízlik a kínai fogyasztóknak. Ez a jelenség már más, gyorsan növekvő piacokon is jelentkezett, és ilyenkor a kávé ára átmenetileg fel is szökött.

A BBC egy sanghaji székhelyű piackutató cégre hivatkozik, akik szerint évi 20 százalékkal fog nőni a fogyasztás. A legnagyobb növekedés a 30 alattiak, különösen a nők körében figyelhető meg, akik nemcsak magáért a kávéért, hanem az életformáért is beülnek a kávézókba. Ott tanulnak, neteznek, találkoznak ismerőseikkel, ahogy ez egyébként az egész világon megszokott.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
Vásárló 3 dolog, amitől férfiasabbnak érzik magukat a férfiak
Márkázott tartalom | 2024. október 31. 10:56
A férfiasság érzete az önértékelés egyik fontos alappillére, és számos tényező befolyásolja, hogy egy férfi mennyire érzi magát magabiztosnak és férfiasnak a mindennapokban. A következőkben három olyan tényezőt járunk körül, amelyek jelentős hatással vannak a férfiak önértékelésére és férfiasság érzetére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG