3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pár éve nagyon megviselte a Tescót a két német diszkontlánc megjelenése hazájában, Nagy-Britanniában, de most felocsúdott és felvette a kesztyűt. Diszkontáruház láncot nyit, alákínál a riválisoknak, beveti a jó öreg nacionalizmust és patriotizmust is, és nem mellesleg szellemes nevet ad az üzletláncnak.

Itthon évekkel ezelőtt divat lett, hogy ráírják mindenféle élelmiszerre, hogy magyar termék, esetleg piros-fehér-zöldre színezik a csomagolást, és még ragozzák is a kérdést, ahogy lehet. Hogy mennyire hatékony a módszer, az kérdés, a patrióták szívét biztos megmelengeti, ha ilyen terméket vesznek. Nálunk, egy kis országban, ahol ráadásul az előző rendszerben a nyugati importáru volt a menő, nehéz csak erre építeni a marketinget, ugyanakkor a briteknél, ahol most a Brexit amúgy is felfűtötte az érzelmeket, nagyobb piacot hozhat.

Brit és olcsó

Mindenesetre most ezzel próbálkozik a Tesco, mégpedig egy új üzletláncban, melyből most nyílt meg az első. A lényeg, hogy brit zászlócskákkal teletűzdelt, Made in Britain feliratú termékekkel árasztják el a boltot, ami külön hatékony lehet abból a szempontból, hogy a két nagy ellenfél német, és ez mégiscsak mást jelent a szigetországban, mint nálunk. Persze a fő meggyőző erő a nem termesztés és a gyártás helye, hanem az ár: határozottan alákínálnak az Aldinak és a Lidlnek, ami már igen hatékony érv a vásárlók átcsábítására.

Union Jack Cohen

Az üzletlánc elnevezése szellemes: Jack's, egyrészt a Tesco alapítója, Jack Cohen neve után, másrészt a brit lobogó népszerű neve, a Union Jack alapján. Az első bolt egy Londontól 130 km-re lévő kisvárosban nyílt, azzal a határozott céllal, hogy ők legyenek a legolcsóbbak a városban. Nem árulnak mindent, amit a Tesco hagyományos üzleteiben, hisz nem akarnak saját maguk konkurensei lenni, de nem is nagyok az üzletek (az Aldi és a Lidl legtöbb üzlete is kisebb mint a Tescóé, ahogy itthon is).

Újítás

Az első évben 10-15 üzlet megnyitását tervezik, de nem kapcsolódik hozzá online vásárlás: az marad a Tesco márkanév alatt, és amúgy sem akarnak abban a szegmensben erőlködni, ahol az Amazon tarol. Egy érdekességet is bevezetnek az üzletben: egy erre rendszeresített applikációval a vásárlók az üzletben szkennelhetik a terméket, leolvasva annak adatait és árát, ráadásul az így összegyűjtött listát csak ellenőrzi a pénztáros és összeveti az áruval, így a fizetés is gyorsabb.

Kijutott a válságból

A Tesco sok évig vidáman működött Angliában, de a két német diszkontlánc megjelenése nehéz helyzetbe hozta. A cégnek válságmenedzselést kellett alkalmaznia, egyes üzleteket bezárni, másokat átalakítani, és az egész céget karcsúsítani, hatékonyabbá tenni. A piaci konszolidáció részeként megvette a Booker nagykereskedelmi céget, így a hatékonyság növelésével árat tudott csökkenteni. Mindennek meg is lett az eredménye: a cég immár sorban a tizedik növekvő árbevételű negyedévről számolt be júniusban.

Eközben a két német láncnak sem ment rosszul: az Aldi 7-ről 7,6 százalékra növelte részesedését egy év alatt a piacon, a Lidl 5-ről 5,3-ra, miközben a korábban a piacot uraló Tesco részesedése 27,9-ről 27,4-re csökkent. A Jack felfuttatásához időre lesz szükség, ezért úgy gondolják, hogy rövid időn belül még nem lesz hatása a Tesco piaci részesedésében, de utána egyre inkább alkalmas lehet arra, hogy megállítsa a német láncok előretörését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG