Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Pár éve nagyon megviselte a Tescót a két német diszkontlánc megjelenése hazájában, Nagy-Britanniában, de most felocsúdott és felvette a kesztyűt. Diszkontáruház láncot nyit, alákínál a riválisoknak, beveti a jó öreg nacionalizmust és patriotizmust is, és nem mellesleg szellemes nevet ad az üzletláncnak.

Itthon évekkel ezelőtt divat lett, hogy ráírják mindenféle élelmiszerre, hogy magyar termék, esetleg piros-fehér-zöldre színezik a csomagolást, és még ragozzák is a kérdést, ahogy lehet. Hogy mennyire hatékony a módszer, az kérdés, a patrióták szívét biztos megmelengeti, ha ilyen terméket vesznek. Nálunk, egy kis országban, ahol ráadásul az előző rendszerben a nyugati importáru volt a menő, nehéz csak erre építeni a marketinget, ugyanakkor a briteknél, ahol most a Brexit amúgy is felfűtötte az érzelmeket, nagyobb piacot hozhat.

Brit és olcsó

Mindenesetre most ezzel próbálkozik a Tesco, mégpedig egy új üzletláncban, melyből most nyílt meg az első. A lényeg, hogy brit zászlócskákkal teletűzdelt, Made in Britain feliratú termékekkel árasztják el a boltot, ami külön hatékony lehet abból a szempontból, hogy a két nagy ellenfél német, és ez mégiscsak mást jelent a szigetországban, mint nálunk. Persze a fő meggyőző erő a nem termesztés és a gyártás helye, hanem az ár: határozottan alákínálnak az Aldinak és a Lidlnek, ami már igen hatékony érv a vásárlók átcsábítására.

Union Jack Cohen

Az üzletlánc elnevezése szellemes: Jack's, egyrészt a Tesco alapítója, Jack Cohen neve után, másrészt a brit lobogó népszerű neve, a Union Jack alapján. Az első bolt egy Londontól 130 km-re lévő kisvárosban nyílt, azzal a határozott céllal, hogy ők legyenek a legolcsóbbak a városban. Nem árulnak mindent, amit a Tesco hagyományos üzleteiben, hisz nem akarnak saját maguk konkurensei lenni, de nem is nagyok az üzletek (az Aldi és a Lidl legtöbb üzlete is kisebb mint a Tescóé, ahogy itthon is).

Újítás

Az első évben 10-15 üzlet megnyitását tervezik, de nem kapcsolódik hozzá online vásárlás: az marad a Tesco márkanév alatt, és amúgy sem akarnak abban a szegmensben erőlködni, ahol az Amazon tarol. Egy érdekességet is bevezetnek az üzletben: egy erre rendszeresített applikációval a vásárlók az üzletben szkennelhetik a terméket, leolvasva annak adatait és árát, ráadásul az így összegyűjtött listát csak ellenőrzi a pénztáros és összeveti az áruval, így a fizetés is gyorsabb.

Kijutott a válságból

A Tesco sok évig vidáman működött Angliában, de a két német diszkontlánc megjelenése nehéz helyzetbe hozta. A cégnek válságmenedzselést kellett alkalmaznia, egyes üzleteket bezárni, másokat átalakítani, és az egész céget karcsúsítani, hatékonyabbá tenni. A piaci konszolidáció részeként megvette a Booker nagykereskedelmi céget, így a hatékonyság növelésével árat tudott csökkenteni. Mindennek meg is lett az eredménye: a cég immár sorban a tizedik növekvő árbevételű negyedévről számolt be júniusban.

Eközben a két német láncnak sem ment rosszul: az Aldi 7-ről 7,6 százalékra növelte részesedését egy év alatt a piacon, a Lidl 5-ről 5,3-ra, miközben a korábban a piacot uraló Tesco részesedése 27,9-ről 27,4-re csökkent. A Jack felfuttatásához időre lesz szükség, ezért úgy gondolják, hogy rövid időn belül még nem lesz hatása a Tesco piaci részesedésében, de utána egyre inkább alkalmas lehet arra, hogy megállítsa a német láncok előretörését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG