3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pár éve nagyon megviselte a Tescót a két német diszkontlánc megjelenése hazájában, Nagy-Britanniában, de most felocsúdott és felvette a kesztyűt. Diszkontáruház láncot nyit, alákínál a riválisoknak, beveti a jó öreg nacionalizmust és patriotizmust is, és nem mellesleg szellemes nevet ad az üzletláncnak.

Itthon évekkel ezelőtt divat lett, hogy ráírják mindenféle élelmiszerre, hogy magyar termék, esetleg piros-fehér-zöldre színezik a csomagolást, és még ragozzák is a kérdést, ahogy lehet. Hogy mennyire hatékony a módszer, az kérdés, a patrióták szívét biztos megmelengeti, ha ilyen terméket vesznek. Nálunk, egy kis országban, ahol ráadásul az előző rendszerben a nyugati importáru volt a menő, nehéz csak erre építeni a marketinget, ugyanakkor a briteknél, ahol most a Brexit amúgy is felfűtötte az érzelmeket, nagyobb piacot hozhat.

Brit és olcsó

Mindenesetre most ezzel próbálkozik a Tesco, mégpedig egy új üzletláncban, melyből most nyílt meg az első. A lényeg, hogy brit zászlócskákkal teletűzdelt, Made in Britain feliratú termékekkel árasztják el a boltot, ami külön hatékony lehet abból a szempontból, hogy a két nagy ellenfél német, és ez mégiscsak mást jelent a szigetországban, mint nálunk. Persze a fő meggyőző erő a nem termesztés és a gyártás helye, hanem az ár: határozottan alákínálnak az Aldinak és a Lidlnek, ami már igen hatékony érv a vásárlók átcsábítására.

Union Jack Cohen

Az üzletlánc elnevezése szellemes: Jack's, egyrészt a Tesco alapítója, Jack Cohen neve után, másrészt a brit lobogó népszerű neve, a Union Jack alapján. Az első bolt egy Londontól 130 km-re lévő kisvárosban nyílt, azzal a határozott céllal, hogy ők legyenek a legolcsóbbak a városban. Nem árulnak mindent, amit a Tesco hagyományos üzleteiben, hisz nem akarnak saját maguk konkurensei lenni, de nem is nagyok az üzletek (az Aldi és a Lidl legtöbb üzlete is kisebb mint a Tescóé, ahogy itthon is).

Újítás

Az első évben 10-15 üzlet megnyitását tervezik, de nem kapcsolódik hozzá online vásárlás: az marad a Tesco márkanév alatt, és amúgy sem akarnak abban a szegmensben erőlködni, ahol az Amazon tarol. Egy érdekességet is bevezetnek az üzletben: egy erre rendszeresített applikációval a vásárlók az üzletben szkennelhetik a terméket, leolvasva annak adatait és árát, ráadásul az így összegyűjtött listát csak ellenőrzi a pénztáros és összeveti az áruval, így a fizetés is gyorsabb.

Kijutott a válságból

A Tesco sok évig vidáman működött Angliában, de a két német diszkontlánc megjelenése nehéz helyzetbe hozta. A cégnek válságmenedzselést kellett alkalmaznia, egyes üzleteket bezárni, másokat átalakítani, és az egész céget karcsúsítani, hatékonyabbá tenni. A piaci konszolidáció részeként megvette a Booker nagykereskedelmi céget, így a hatékonyság növelésével árat tudott csökkenteni. Mindennek meg is lett az eredménye: a cég immár sorban a tizedik növekvő árbevételű negyedévről számolt be júniusban.

Eközben a két német láncnak sem ment rosszul: az Aldi 7-ről 7,6 százalékra növelte részesedését egy év alatt a piacon, a Lidl 5-ről 5,3-ra, miközben a korábban a piacot uraló Tesco részesedése 27,9-ről 27,4-re csökkent. A Jack felfuttatásához időre lesz szükség, ezért úgy gondolják, hogy rövid időn belül még nem lesz hatása a Tesco piaci részesedésében, de utána egyre inkább alkalmas lehet arra, hogy megállítsa a német láncok előretörését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG