Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában
Tavaly mintegy 30 milliószor vásároltunk az interneten, az esetek több mint kétharmadában ráadásul egy vasat sem kellett fizetnünk a futárszolgálatoknak. Ez azonban komoly terhet ró a kereskedőkre és a logisztikai cégekre, így könnyen lehet, hogy idén már feljebb kúszik az az álomhatár, ami fölött nem kell szállítási díjat fizetnünk. Nekünk áldás, nekik átok – a kérdés az, hogy végül ki nyer majd az ügyön?

A GKI Digital és az Árukereső.hu közösen végzett kutatást, aminek keretében megszületett az Online Kiskereskedelmi Index legfrissebb jelentése. Az továbbra is biztos, hogy az e-kereskedők még mindig ádáz harcot folytatnak a vásárlókért, ennek pedig elsődleges frontvonala a logisztika. A számos kézbesítési mód felajánlása ugyanis szimpatikussá tesz egy webshopot és szívesebben vásárolunk, ha a csomagot rugalmasan tudjuk átvenni.

A házhozszállítási piac tavalyi erősödése mögött tehát elsősorban az ingyenes szállítás elterjedése állt, ami a kereskedők piacszerzési törekvéseinek egyik legfontosabb fegyverévé vált. A legnagyobb e-kereskedők ugyanis szinte egész évben értékhatár nélküli ingyenes kézbesítéssel hirdették akcióikat, ezt közölte a GKI a Privátbankár.hu-val. A szállítás tekintetében így az árérzékeny fogyasztók tömegeit terelte – a normál körülmények között olcsóbb – átadópontokról az ingyenesen kínált házhoz szállítás irányába, miközben az átadópontokra csak azok kérték rendeléseiket, akik a pontok tényleges előnyeit akarták kihasználni (például mert útba esik, vagy mert jobban tervezhető az átvétel időpontja).

Semmi sincs ingyen

Az ingyenesség hatására rendszerint minden kereskedőnél nagy különbségek vannak a feladott csomagok mérete, súlya és csomagértéke között. Ráadásul ha nincs értéklimithez kötve a szállítás, akkor rengeteg kis csomagnak tekinthető, 3000 forint alatti tárgyat adnak fel. Ezeken a rendeléseken a kereskedők sem tudnak árrést realizálni, ami egyáltalán fedezné a szállítás költségeit. Normál körülmények között – amennyiben nem a piacszerzés az elsődleges cél – ez alatt az értékhatár alatt semmiképp sem tud rentábilis lenni az ingyenes kiszállítás a boltok számára.

Bár a vevők ebből keveset érzékelnek – a kiszállítás árazása több, jellemzően sávosan árazott tétel együtteséből tevődik össze, így például az alapdíj, e-útdíj, üzemanyagfelár, utánvét kezelési díj, értesítési és módosítási szolgáltatások díjai és így tovább. Emiatt a szállítási módok vevői árait a kereskedők úgy állapítják meg, hogy jellemző csomagméretekkel és átlagos kosárértékekkel számolnak. Utóbbi mértékét – azaz a kosárértéket – értékhatárhoz kötött ingyenességgel mesterségesen is lehet terelni, biztosítva ezzel a viszonylag stabil szállítási díjat.

Nem csak a házhozszállítás problémás

2016 során a webáruházak átalakult magatartása jelentős hatással bírt az egyes kiszállítási és átvételi megoldások igénybevételének súlyára is. Miközben az árérzékeny vásárlók átterelődése következtében az egy évvel korábbi 44 százalékról 50 százalékra emelkedett a házhoz szállítás aránya a vásárlásokon belül, addig az átadóponti átvételek aránya 21 százalékról 19 százalék alá süllyedt. Tavaly egyébként a 30 millió rendelésből 4,6 milliót átvevőponton vettek át, ma pedig a Pick Pack Pont hálózaton kívül 6 új szereplő osztogatja a csomagokat összesen 4 ezer helyszínen.

Vége lesz a jó világnak?

A GKI jelentése szerint az idei évben már úgy látszik, hogy vége lehet a korlátlan ingyenességnek, hiszen egyre több nagy szereplőnél jelenik meg ismét az értékhatárhoz kötött kiszállítási díj. Az “átállás” minden érintettnél átmenetileg a rendelési szám csökkenéséhez vezet, ráadásul a kieső forgalom nem terelődött át más szereplőköz, így összességében kijelenthető, hogy a piac 2017 első negyedévében növekedési potenciált vesztett.

Ez a visszaesés az OKI index értékben is tetten érhető, mely 2014 óta nem volt ilyen alacsony. Ugyanakkor a jövőt illetően továbbra is bizakodóak a kereskedők, véleményük szerint az év későbbi időszakára várhatóan normalizálódik majd a piac.

Emellett 2017 első negyedévében már olyan új tételek is terhelik a vásárlókat, mint például az utánvétdíj, melyek eddig szélesebb körben ismeretlenek voltak a hazai online vásárlók számára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

A Bank360.hu és a Privátbankár kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz januárban, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait!

Vásárló Szakíts időt a kávézás élményére, és próbáld ki a szemes kávét!
Márkázott tartalom | 2021. január 16. 15:04
A kávézás sokak számára egy külön élmény, egy reggeli rituálé, amely segítségével az ember felkészülhet az előtte álló feladatokra, és kellő lendülettel kezdheti el a napot. Manapság már számos idő- és energianyerő készülékkel találkozhatunk, amelyek segítségével kompenzálhatjuk a modern világ okozta időhiányt, és felgyorsíthatjuk a folyamatokat.  Amikor valóban sietned kell, akkor tényleg ideálisabb megoldás egy kapszulás kávéfőzőnek a használata, hiszen gyorsan és egyszerűen a csészédbe kerül a napindító adag. Azonban ízvilágában, aromájában és illatában is másabb a frissen őrölt kávé, fogyasztása alkalmával sokkal közelebb érezheted magad a guatemalai vulkánok lánculatai között meglapuló ültetvényhez.
Vásárló Rosszul indul az év: újabb csúcsra emelkedtek az élelmiszerárak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2021. január 13. 14:51
Az elmúlt két hónap viszonylag kedvező folyamatai után januárban újra felgyorsult az élelmiszerárak emelkedése. A Privátbankár.hu legfrissebb Árkosár-felmérése szerint mind az előző hónaphoz, mind pedig tavaly januárhoz képest megugrottak az árak a hipermarketekben - egy év alatt több mint 9 százalékkal nőtt a bevásárlás ellenértéke.
Vásárló A webshopok jövőjét már Kínában kell keresni?
Privátbankár.hu | 2021. január 10. 16:52
Az elmúlt közel egy évben a plázák megjelenése óta nem látott vásárlói forradalom zajlott le, hiszen a pandémia minden eddiginél jobban megdobta az e-kereskedelem forgalmát, jelentősen meggyorsítva azt a folyamatot, amelynek keretében a kiskereskedelem az online platformra helyeződik át. De mit tanulhat ebben a helyzetben a nyugat a webshopok királyától, Kínától?
Vásárló Esküvőszervezői gyorstalpaló
Márkázott tartalom | 2021. január 10. 13:55
Az esküvő előtti időszak minden pár életében örömteli, de igen stresszes időszak. A piac óriási, rengeteg a szolgáltató, rengeteg a lehetőség. Sokan el is vesznek a részletekben. Ahhoz, hogy veletek ez ne történjen meg, érdemes az elképzeléseket minél részletesebben megbeszélni, határidőket szabni és időben elkezdeni az esküvő megszervezését. Az az ideális, ha 12 hónappal a kitűzött dátum előtt elkezditek az előkészületeket.
Vásárló Jellemző lelki nehézségek a cukorbetegeknél
Márkázott tartalom | 2021. január 9. 11:25
  A cukorbetegség egy krónikus betegség, s mint ilyen, bizony akármennyire is ismert, megfelelő életmóddal és szükség szerint gyógyszerek segítségével jól kezelhető betegségről van szó, szíven üti az embert, amikor ezzel a diagnózissal szembesül.    Az egészség elvesztése mindig erőteljes érzéseket, haragot, bánatot, keserűséget vált ki az egyénből - ezt mindenki tudja, aki már komolyabb betegséggel küzdött meg vagy kénytelen azzal tartósan együtt élni. Ahhoz, hogy egy betegséggel hosszú távon egészséges lélekkel, békében élhessük az életünket, nagyon fontos, hogy valóban elfogadjuk a betegséget, s annak következményeit, mint például az életmódbeli változtatásokat, a gyógyszeres kezelést vagy az alapbetegséget kísérő egyéb betegségeket, szövődményeket.
Vásárló Praktikus tippek az elektronikai jelzőrendszerek kialakításához
Márkázott tartalom | 2021. január 8. 12:00
  Miként jelentkezik a korszerű elektronikai jelzőrendszerek hasznossága akkor, amikor az otthonunkban kialakított vagyonvédelmi rendszerek hatékonyságát vesszük alapul? A cikkben ezt a kérdést fogjuk részletesen is megválaszolni.
Vásárló Kreatív ajándékok fából faragva
Márkázott tartalom | 2021. január 6. 12:36
Nem mindennapi daraboknak tekinthetők a fából készült, kiváló minőségű termékek. Ha valamilyen fatárgyon megakad a szeme és elidőzik rajta, biztos lehet abban, hogy aki alkotta, egyedi és megismételhetetlen tárgyat hozott létre. A fa évezredek óta alapanyaga a dekorációs és használati tárgyaknak egyaránt, népszerűsége pedig töretlen. Mára csak a képzelet szabhat határt a fából készült darabok megvalósításának, a technológiának és az ügyes kezű fafaragó mestereknek köszönhetően.
Vásárló Ha kozmetikai vagy fürdőszobai termék, akkor habpumpa!
Márkázott tartalom | 2021. január 4. 12:15
Sok kozmetikai és fürdőszobai termék esetén az elsődleges adagoló immár a habpumpa. És ez nem véletlen. Valamilyen oknál fogva mi, emberek vonzódunk a habokhoz. Feltehetően a légies, könnyed szerkezete miatt, és az ezzel járó tulajdonságainak köszönhetően. De az sem kizárt, hogy a finom tejszínhab miatt. Ki tudja… Minden esetre mi, felhasználók kedveljük ezt a halmazállapotot, az ilyen halmazállapotú termékeket. És erre már akár bizniszt is lehet építeni.
Vásárló Hogyan válaszd ki a legalapvetőbb konyhai eszközöket?
Márkázott tartalom | 2021. január 2. 11:36
Egy konyha komplett felszerelése nem kevés időt és pénzt igényel, aki pedig fiatal felnőttként épp most kezdi meg a saját külön életét, annak általában pont ebből a kettőből van a legkevesebb. Viszont ha beszerzed a legfontosabb eszközöket, az arra pont elég, hogy ne kelljen minden nap ételt rendelned, hanem otthon is tudj főzőcskézni. A bővítés pedig történhet apránként, ahogy a lehetőségeid engedik. De mégis mik azok a tárgyak, amelyek nélkül megáll az élet a konyhában? Ezeket gyűjtöttük most össze.
Vásárló Facebook kampányok fajtái
Márkázott tartalom | 2021. január 2. 10:06
Egy Facebook kampány a tervezéssel kezdődik, ahol felvázoljuk a konkrét céljait a hirdetéseknek, ezeket a célokat feleltethetjük meg a Facebook hirdetés típusainak. A hirdetési cél egy olyan tevékenységet jelent, amelynek végrehajtására a hirdetéseid megtekintőit ösztönözni szeretnéd. Ebben a cikkben ismertetem, hogy 2021-ben milyen Facebook hirdetés célokkal lehet a leggyakrabban találkozni.
Friss
hírlevél