3p

Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.

A vásárlóknak átlagosan több mint háromnegyede inkább az olcsóbb terméket veszi meg a márkás árucikk helyett – derült ki az Enrnst & Young tanácsadó cég Datainsight oldalán megjelent felméréséből. Ez jelentős változás a korábbiakhoz képest. Azt bizonyítja, hogy már az igényes fogyasztói réteg egy részének sincs elég pénze ahhoz, hogy kitartson kedvenc márkái mellett.

Mi alapján döntenek?
Mi alapján döntenek?
Fotó: Pixabay

A felmérés pontokba szedve a következő eredményt hozta:

  • Az ár a márka előtt. A válaszadók átlagosan 76 százaléka azt mondta, hogy inkább az olcsóbb terméket veszi meg, ha a márkás árucikk jelentősen drágább annál. Az élelmiszerek esetén 82 százalék, az elektronikai termékeknél 65 százalék, a ruházat esetén 71 százalék ez az arány.
  • Ár/érték arány. A fogyasztók 68 százaléka jobban figyel a termékek ár/érték arányára, mint a márkájukra. Az élelmiszerek vásárlásánál órási a szerepe a promócióknak és a leértékeléseknek. Az elektronikai cikkeknél sokat számít a garancia és a termék vásárlás utáni támogatása. A ruházatnál a fenntarthatóságot és az etikus gyártást veszik sokan figyelembe.
  • Gazdasági nyomás. Az EY felmérésében megszólalók 59 százaléka korábbinál nehezebb anyagi helyzetével magyarázta viselkedése megváltozását.
  • Ár-összehasonlítás. Az is kiderült a vizsgálatból, hogy a fogyasztók szívesen használják az internetes ár-összehasonlító oldalakat, mielőtt elköltenék a pénzüket.
  • Termékbeszámolók. Sokan veszik maguknak a fáradságot arra is, hogy végigböngésszék az egyes termékekről vagy szolgáltatásokról megjelent vevői termékbeszámolókat. Ez is a jó ár/érték arányú vásárlás megalapozását szolgálja.
  • A közösségi média hatása. Végül, de nem utolsósorban minden márkának számolnia kell azzal, hogy a vásárlókat érő információzuhatagban óriási a jelentősége a közösségi médiának. Ez éppúgy befolyásolja az olcsóbb alternatívák megtalálását, mint a márkákról kialakult képet.

 

 

A gyártók megkezdték a védekezést, ami többfrontos harcot jelent:

  • Dinamikus árazás. Az egyik védekezési lehetőség, ha a gyártók az árakat valós időben a kereslethez, a versenytársak ajánlataihoz és más tényezőkhöz igazítják.
  • Egyet fizet, kettőt kap. További lehetőség, hogy promóciós akciókhoz kapcsolják az értékesítést. Ezek egyik jellegzetessége, hogy hűségprogramokat és más ösztönzőket kínálnak a vásárlóknak.
  • Saját márkás termékek. A kiskereskedők egyre jobban támaszkodnak saját márkás termékeikre, amelyek a gyártói márkákhoz hasonló minőséget kínálnak alacsonyabb áron.
  • Adatelemzés. A gyártók bevetik a digitális technológia „csodafegyvereit” is, mint például a fogyasztói adatok elemzése. Ezek segítségével jobban a fogyasztói csoportok igényeihez igazíthatják kínálatukat.
  • Érzelmi kapcsolat. A cégek az ismert marketingtrükkökkel, például sztorimeséléssel erősítik fogyasztóik érzelmi kapcsolódását és lojalitását termékeikhez. Az ilyen akciók legjobb fóruma a közösségi média, legjobb médiumai az inluenszerek.
  • Vásárlási élmény. A modern kiskereskedelem egyik varázsfogalma a vásárlási élmény. A vevő már nem egyszerűen bevásárol, hanem egy élményt szerez azzal, hogy az offline vagy online polcok között sertepertél. Az „élmény” része, hogy többféle fizetési lehetőség közül választhat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG