3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.

A vásárlóknak átlagosan több mint háromnegyede inkább az olcsóbb terméket veszi meg a márkás árucikk helyett – derült ki az Enrnst & Young tanácsadó cég Datainsight oldalán megjelent felméréséből. Ez jelentős változás a korábbiakhoz képest. Azt bizonyítja, hogy már az igényes fogyasztói réteg egy részének sincs elég pénze ahhoz, hogy kitartson kedvenc márkái mellett.

Mi alapján döntenek?
Mi alapján döntenek?
Fotó: Pixabay

A felmérés pontokba szedve a következő eredményt hozta:

  • Az ár a márka előtt. A válaszadók átlagosan 76 százaléka azt mondta, hogy inkább az olcsóbb terméket veszi meg, ha a márkás árucikk jelentősen drágább annál. Az élelmiszerek esetén 82 százalék, az elektronikai termékeknél 65 százalék, a ruházat esetén 71 százalék ez az arány.
  • Ár/érték arány. A fogyasztók 68 százaléka jobban figyel a termékek ár/érték arányára, mint a márkájukra. Az élelmiszerek vásárlásánál órási a szerepe a promócióknak és a leértékeléseknek. Az elektronikai cikkeknél sokat számít a garancia és a termék vásárlás utáni támogatása. A ruházatnál a fenntarthatóságot és az etikus gyártást veszik sokan figyelembe.
  • Gazdasági nyomás. Az EY felmérésében megszólalók 59 százaléka korábbinál nehezebb anyagi helyzetével magyarázta viselkedése megváltozását.
  • Ár-összehasonlítás. Az is kiderült a vizsgálatból, hogy a fogyasztók szívesen használják az internetes ár-összehasonlító oldalakat, mielőtt elköltenék a pénzüket.
  • Termékbeszámolók. Sokan veszik maguknak a fáradságot arra is, hogy végigböngésszék az egyes termékekről vagy szolgáltatásokról megjelent vevői termékbeszámolókat. Ez is a jó ár/érték arányú vásárlás megalapozását szolgálja.
  • A közösségi média hatása. Végül, de nem utolsósorban minden márkának számolnia kell azzal, hogy a vásárlókat érő információzuhatagban óriási a jelentősége a közösségi médiának. Ez éppúgy befolyásolja az olcsóbb alternatívák megtalálását, mint a márkákról kialakult képet.

 

 

A gyártók megkezdték a védekezést, ami többfrontos harcot jelent:

  • Dinamikus árazás. Az egyik védekezési lehetőség, ha a gyártók az árakat valós időben a kereslethez, a versenytársak ajánlataihoz és más tényezőkhöz igazítják.
  • Egyet fizet, kettőt kap. További lehetőség, hogy promóciós akciókhoz kapcsolják az értékesítést. Ezek egyik jellegzetessége, hogy hűségprogramokat és más ösztönzőket kínálnak a vásárlóknak.
  • Saját márkás termékek. A kiskereskedők egyre jobban támaszkodnak saját márkás termékeikre, amelyek a gyártói márkákhoz hasonló minőséget kínálnak alacsonyabb áron.
  • Adatelemzés. A gyártók bevetik a digitális technológia „csodafegyvereit” is, mint például a fogyasztói adatok elemzése. Ezek segítségével jobban a fogyasztói csoportok igényeihez igazíthatják kínálatukat.
  • Érzelmi kapcsolat. A cégek az ismert marketingtrükkökkel, például sztorimeséléssel erősítik fogyasztóik érzelmi kapcsolódását és lojalitását termékeikhez. Az ilyen akciók legjobb fóruma a közösségi média, legjobb médiumai az inluenszerek.
  • Vásárlási élmény. A modern kiskereskedelem egyik varázsfogalma a vásárlási élmény. A vevő már nem egyszerűen bevásárol, hanem egy élményt szerez azzal, hogy az offline vagy online polcok között sertepertél. Az „élmény” része, hogy többféle fizetési lehetőség közül választhat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
Vásárló Egy termék mind felett – csalóka árváltozás a diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. május 1. 05:48
Első ránézésre jelentős, bő 2 százalékos drágulással zárult az április a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint. Ha azonban a sajtot kivesszük a képletből, akkor sokkal barátságosabb az összkép. 
Vásárló Így már nem lehet étrend-kiegészítőket reklámozni
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 15:03
Tilos az egészségre vonatkozó állításokat alkalmazni olyan étrend-kiegészítők reklámozásában, amelyek botanikai anyagokat – például gyógynövényeket vagy növényi kivonatokat – tartalmaznak, amíg ezek tudományos értékelése és uniós szintű engedélyezése le nem zárul – erősítette meg a Európai Unió bíróságának szerdai döntése.
Vásárló Itt a Szentkirályi válasza az energiaitalos szigorításra
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 14:49
Tiszteletben tartják.
Vásárló Május 1-jei hosszú hétvége: így lesznek nyitva a boltok
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 13:23
Négynapos hosszú hétvége jön májusban.
Vásárló Trump hazavághatja a karácsonyt
Buksza blog | 2025. április 29. 12:55
Számos online kereskedő döntött úgy, hogy nem vesz részt az Amazon idén júliusi Prime Day árleszállítási akciójában, mert Kínából származó áruja megdrágult az amerikai büntetővámok miatt.
Vásárló Visszaszóltak a boltosok, a nyugdíjasok is pórul járhatnak
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 12:03
Rossz ötlet az OKSZ szerint az árrésstop kiterjesztése. 
Vásárló Óriási lépés: megtiltják a 18 éven aluliaknak az energiaital vásárlást
Privátbankár.hu | 2025. április 29. 10:50
Várhatóan június elején.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG