3p

Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.

A vásárlóknak átlagosan több mint háromnegyede inkább az olcsóbb terméket veszi meg a márkás árucikk helyett – derült ki az Enrnst & Young tanácsadó cég Datainsight oldalán megjelent felméréséből. Ez jelentős változás a korábbiakhoz képest. Azt bizonyítja, hogy már az igényes fogyasztói réteg egy részének sincs elég pénze ahhoz, hogy kitartson kedvenc márkái mellett.

Mi alapján döntenek?
Mi alapján döntenek?
Fotó: Pixabay

A felmérés pontokba szedve a következő eredményt hozta:

  • Az ár a márka előtt. A válaszadók átlagosan 76 százaléka azt mondta, hogy inkább az olcsóbb terméket veszi meg, ha a márkás árucikk jelentősen drágább annál. Az élelmiszerek esetén 82 százalék, az elektronikai termékeknél 65 százalék, a ruházat esetén 71 százalék ez az arány.
  • Ár/érték arány. A fogyasztók 68 százaléka jobban figyel a termékek ár/érték arányára, mint a márkájukra. Az élelmiszerek vásárlásánál órási a szerepe a promócióknak és a leértékeléseknek. Az elektronikai cikkeknél sokat számít a garancia és a termék vásárlás utáni támogatása. A ruházatnál a fenntarthatóságot és az etikus gyártást veszik sokan figyelembe.
  • Gazdasági nyomás. Az EY felmérésében megszólalók 59 százaléka korábbinál nehezebb anyagi helyzetével magyarázta viselkedése megváltozását.
  • Ár-összehasonlítás. Az is kiderült a vizsgálatból, hogy a fogyasztók szívesen használják az internetes ár-összehasonlító oldalakat, mielőtt elköltenék a pénzüket.
  • Termékbeszámolók. Sokan veszik maguknak a fáradságot arra is, hogy végigböngésszék az egyes termékekről vagy szolgáltatásokról megjelent vevői termékbeszámolókat. Ez is a jó ár/érték arányú vásárlás megalapozását szolgálja.
  • A közösségi média hatása. Végül, de nem utolsósorban minden márkának számolnia kell azzal, hogy a vásárlókat érő információzuhatagban óriási a jelentősége a közösségi médiának. Ez éppúgy befolyásolja az olcsóbb alternatívák megtalálását, mint a márkákról kialakult képet.

 

 

A gyártók megkezdték a védekezést, ami többfrontos harcot jelent:

  • Dinamikus árazás. Az egyik védekezési lehetőség, ha a gyártók az árakat valós időben a kereslethez, a versenytársak ajánlataihoz és más tényezőkhöz igazítják.
  • Egyet fizet, kettőt kap. További lehetőség, hogy promóciós akciókhoz kapcsolják az értékesítést. Ezek egyik jellegzetessége, hogy hűségprogramokat és más ösztönzőket kínálnak a vásárlóknak.
  • Saját márkás termékek. A kiskereskedők egyre jobban támaszkodnak saját márkás termékeikre, amelyek a gyártói márkákhoz hasonló minőséget kínálnak alacsonyabb áron.
  • Adatelemzés. A gyártók bevetik a digitális technológia „csodafegyvereit” is, mint például a fogyasztói adatok elemzése. Ezek segítségével jobban a fogyasztói csoportok igényeihez igazíthatják kínálatukat.
  • Érzelmi kapcsolat. A cégek az ismert marketingtrükkökkel, például sztorimeséléssel erősítik fogyasztóik érzelmi kapcsolódását és lojalitását termékeikhez. Az ilyen akciók legjobb fóruma a közösségi média, legjobb médiumai az inluenszerek.
  • Vásárlási élmény. A modern kiskereskedelem egyik varázsfogalma a vásárlási élmény. A vevő már nem egyszerűen bevásárol, hanem egy élményt szerez azzal, hogy az offline vagy online polcok között sertepertél. Az „élmény” része, hogy többféle fizetési lehetőség közül választhat.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG