A szolgáltatók ugyan törvényileg kötelesek értesíteni az ügyfeleket a közelgő adategyeztetésről, ám így sem árt tudni, hogy mikor esedékes, és mi a menete.
Egy egyéni előfizetőnek egyébként – mobilszolgáltatónként – legfeljebb tíz, egy üzleti előfizetőnek pedig maximum ötven előre fizetős mobiltelefon SIM-kártyája (feltöltőkártyás előfizetése) lehet a jogszabály alapján.
Mikor kell adatot egyeztetni?
A kötelező éves ellenőrzés határideje mindig a szerződéskötés évfordulója, azaz alapvetően teljesen független a 2017-ben elvégzett adategyeztetés dátumától. Viszont amennyiben a tavalyi első, kötelező adategyeztetéskor a tulajdonunkba került a SIM kártya, az szerződéskötésnek minősül, azaz mindig addig a napig kell majd elvégezni az adategyeztetést.
Hogyan lehet adatot egyeztetni?
Nem kell bemenni személyesen a szolgáltatóhoz egyeztetni, ha az előfizetőnek van magyar személyazonosításra alkalmas hatósági igazolványa (személyi igazolványa, jogosítványa, útlevele). A szolgáltatónak elég, ha telefonon, e-mailben vagy más, általa meghatározott módon elkéri a feltöltőkártyás szerződést aláíró személy igazolványának adatait, és annak érvényességét ellenőrzi az állami nyilvántartásban.
A Vodafone figyelmeztető üzenete. |
Mindhárom szolgáltatónak van weboldala az egyeztetéshez, a Magyar Telekomét itt, a Telenorét itt, a Vodafone oldalát pedig itt lehet elérni. >>>
Lejárt a határidő – mi lesz most?
Ha a szolgáltató figyelmeztetései ellenére is kicsúszunk az adategyeztetési határidőből, akkor az előfizető valamennyi ilyen típusú szerződése megszűnik a határidő lejártakor, tehát egy feltöltős SIM-kártyát sem használhat.
A csalóknak nem szabad bedőlni Az NMHH külön kiemeli a honlapján, hogy a szolgáltató nem személyesen veszi fel az ügyfelekkel a kapcsolatot a lakásukon vagy a munkahelyükön az adategyeztetés miatt, ezért az ilyen jellegű megkeresések valószínűleg rossz szándékúak. |