2p

A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.

A mesterséges intelligencia újraszabhatja az élelmiszereket és az üdítőket oly módon, hogy elvont dolgokat kifejező ízeket kézzelfogható, pontosabban megehető és megiható realitássá formál – írta az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál a margetingguruk új emberkísérletéről.

Az érzelmek beköltöznek a kenyerekbe. Fotó: Depositphotos
Az érzelmek beköltöznek a kenyerekbe. Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

A fogyasztói bizalomnak persze erősödnie kell még az ilyen technológiák iránt a GlobalData adatszolgáltató szerint, amely egy Japánban indult kísérletet kommentált. A kezdeményezés keretében új kenyérízeket hoztak létre. Ezek közé tartozik például a Fate, azaz az első randi íz és a kölcsönös szeretet íze. A NEC Corp., a Kimuraya Sohonten Co. és az Abema TV együttműködésében indult kísérlet célja, hogy hidat építsen az emberek valós és érzelmi érzékelése közé.

„Több márka is nagyobb szabadságot ad az ízek meghatározásának azzal, hogy nem kézzelfogható jelenségeket, ötleteket, tapasztalatokat, hangulatokat definiál ízként” – mondta Katrina Diamonon, a GlobalData fogyasztói elemzésekkel foglalkozó szakértője. Hogy komolyan gondolta, amit mondott, azt a japán kísérlet fényezésével támasztotta alá.

Közölte, hogy a három cég a fogyasztás élményét a fizikai érzékeléstől felemelte az emocionális szintre. Szerinte ezt az innovációt a progresszívebb italgyártó vállalatok már megvalósították, ám a lehetőség kiterjesztése a pékáruk területére, arra utal, hogy az étel- és italgyártók sora fogja felfedezni az érzelmi húrokon játszó, elvont ízeket.

Akinek mindez végtelen közhelycunaminak hangzik, annak kézzelfoghatóbbá teheti a dolgot, ha a magyarországi pékségekben kínált nosztalgiakiflikre gondol. Ezeket valójában a kiflik hagyományos receptje alapján készíthetik és bár drágábbak, mint a mai kiflik, sokakban felidézhetik tinédzserkorukat. A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy ez az újdonság is erősíti a mestersége intelligencia szerepét az emberek étkezésében. A GlobalData korábbi felmérése szerint a fogyasztók harmada nagyon vagy nagyon valószínűen elfogadna étkezési, étel- és italvásárlási tanácsokat egy virtuális asszisztenstől.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
Vásárló Földbe döngölheti a bíróság a „junk food” élelmiszerek és italok gyártóit
Buksza blog | 2024. december 12. 07:44
Egy magánember olyan pert kezdeményezett az úgynevezett ultrafeldolgozott élelmiszerek gyártói ellen, amely a dohánygyártók elmeszeléséhez hashonló végeredménnyel járhat.
Vásárló Váltás jöhet a boltokban: nyugdíjba mehetnek a mostani bevásárlókocsik
Buksza blog | 2024. december 10. 17:47
Hamarosan megjelenhetnek az okosnak mondott bevásárlókocsik az áruházakban, amelyek két szempontból is kiérdemlik ezt a jelzőt. Sokat tudó elektronikus kütyük és tudják hogyan húzzák ki a pénzt a vevők.
Vásárló Egy speciális hajápoló termék, amelyet érdemes megismerni
Márkázott tartalom | 2024. december 9. 15:29
A keratinos samponok népszerűsége töretlen, de vajon hányan ismerik közelebbről is ezeket a termékeket? Miért jó, ha ezeket használjuk a már megszokott samponok helyett? Cikkünkből ez is kiderül!
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG