2p

A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.

A mesterséges intelligencia újraszabhatja az élelmiszereket és az üdítőket oly módon, hogy elvont dolgokat kifejező ízeket kézzelfogható, pontosabban megehető és megiható realitássá formál – írta az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál a margetingguruk új emberkísérletéről.

Az érzelmek beköltöznek a kenyerekbe. Fotó: Depositphotos
Az érzelmek beköltöznek a kenyerekbe. Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

A fogyasztói bizalomnak persze erősödnie kell még az ilyen technológiák iránt a GlobalData adatszolgáltató szerint, amely egy Japánban indult kísérletet kommentált. A kezdeményezés keretében új kenyérízeket hoztak létre. Ezek közé tartozik például a Fate, azaz az első randi íz és a kölcsönös szeretet íze. A NEC Corp., a Kimuraya Sohonten Co. és az Abema TV együttműködésében indult kísérlet célja, hogy hidat építsen az emberek valós és érzelmi érzékelése közé.

„Több márka is nagyobb szabadságot ad az ízek meghatározásának azzal, hogy nem kézzelfogható jelenségeket, ötleteket, tapasztalatokat, hangulatokat definiál ízként” – mondta Katrina Diamonon, a GlobalData fogyasztói elemzésekkel foglalkozó szakértője. Hogy komolyan gondolta, amit mondott, azt a japán kísérlet fényezésével támasztotta alá.

Közölte, hogy a három cég a fogyasztás élményét a fizikai érzékeléstől felemelte az emocionális szintre. Szerinte ezt az innovációt a progresszívebb italgyártó vállalatok már megvalósították, ám a lehetőség kiterjesztése a pékáruk területére, arra utal, hogy az étel- és italgyártók sora fogja felfedezni az érzelmi húrokon játszó, elvont ízeket.

Akinek mindez végtelen közhelycunaminak hangzik, annak kézzelfoghatóbbá teheti a dolgot, ha a magyarországi pékségekben kínált nosztalgiakiflikre gondol. Ezeket valójában a kiflik hagyományos receptje alapján készíthetik és bár drágábbak, mint a mai kiflik, sokakban felidézhetik tinédzserkorukat. A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy ez az újdonság is erősíti a mestersége intelligencia szerepét az emberek étkezésében. A GlobalData korábbi felmérése szerint a fogyasztók harmada nagyon vagy nagyon valószínűen elfogadna étkezési, étel- és italvásárlási tanácsokat egy virtuális asszisztenstől.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG