2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.

A mesterséges intelligencia újraszabhatja az élelmiszereket és az üdítőket oly módon, hogy elvont dolgokat kifejező ízeket kézzelfogható, pontosabban megehető és megiható realitássá formál – írta az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál a margetingguruk új emberkísérletéről.

Az érzelmek beköltöznek a kenyerekbe. Fotó: Depositphotos
Az érzelmek beköltöznek a kenyerekbe. Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

A fogyasztói bizalomnak persze erősödnie kell még az ilyen technológiák iránt a GlobalData adatszolgáltató szerint, amely egy Japánban indult kísérletet kommentált. A kezdeményezés keretében új kenyérízeket hoztak létre. Ezek közé tartozik például a Fate, azaz az első randi íz és a kölcsönös szeretet íze. A NEC Corp., a Kimuraya Sohonten Co. és az Abema TV együttműködésében indult kísérlet célja, hogy hidat építsen az emberek valós és érzelmi érzékelése közé.

„Több márka is nagyobb szabadságot ad az ízek meghatározásának azzal, hogy nem kézzelfogható jelenségeket, ötleteket, tapasztalatokat, hangulatokat definiál ízként” – mondta Katrina Diamonon, a GlobalData fogyasztói elemzésekkel foglalkozó szakértője. Hogy komolyan gondolta, amit mondott, azt a japán kísérlet fényezésével támasztotta alá.

Közölte, hogy a három cég a fogyasztás élményét a fizikai érzékeléstől felemelte az emocionális szintre. Szerinte ezt az innovációt a progresszívebb italgyártó vállalatok már megvalósították, ám a lehetőség kiterjesztése a pékáruk területére, arra utal, hogy az étel- és italgyártók sora fogja felfedezni az érzelmi húrokon játszó, elvont ízeket.

Akinek mindez végtelen közhelycunaminak hangzik, annak kézzelfoghatóbbá teheti a dolgot, ha a magyarországi pékségekben kínált nosztalgiakiflikre gondol. Ezeket valójában a kiflik hagyományos receptje alapján készíthetik és bár drágábbak, mint a mai kiflik, sokakban felidézhetik tinédzserkorukat. A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy ez az újdonság is erősíti a mestersége intelligencia szerepét az emberek étkezésében. A GlobalData korábbi felmérése szerint a fogyasztók harmada nagyon vagy nagyon valószínűen elfogadna étkezési, étel- és italvásárlási tanácsokat egy virtuális asszisztenstől.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG