A mesterséges intelligencia újraszabhatja az élelmiszereket és az üdítőket oly módon, hogy elvont dolgokat kifejező ízeket kézzelfogható, pontosabban megehető és megiható realitássá formál – írta az ESM Magazine kiskereskedelmi szakportál a margetingguruk új emberkísérletéről.
A fogyasztói bizalomnak persze erősödnie kell még az ilyen technológiák iránt a GlobalData adatszolgáltató szerint, amely egy Japánban indult kísérletet kommentált. A kezdeményezés keretében új kenyérízeket hoztak létre. Ezek közé tartozik például a Fate, azaz az első randi íz és a kölcsönös szeretet íze. A NEC Corp., a Kimuraya Sohonten Co. és az Abema TV együttműködésében indult kísérlet célja, hogy hidat építsen az emberek valós és érzelmi érzékelése közé.
„Több márka is nagyobb szabadságot ad az ízek meghatározásának azzal, hogy nem kézzelfogható jelenségeket, ötleteket, tapasztalatokat, hangulatokat definiál ízként” – mondta Katrina Diamonon, a GlobalData fogyasztói elemzésekkel foglalkozó szakértője. Hogy komolyan gondolta, amit mondott, azt a japán kísérlet fényezésével támasztotta alá.
Közölte, hogy a három cég a fogyasztás élményét a fizikai érzékeléstől felemelte az emocionális szintre. Szerinte ezt az innovációt a progresszívebb italgyártó vállalatok már megvalósították, ám a lehetőség kiterjesztése a pékáruk területére, arra utal, hogy az étel- és italgyártók sora fogja felfedezni az érzelmi húrokon játszó, elvont ízeket.
Akinek mindez végtelen közhelycunaminak hangzik, annak kézzelfoghatóbbá teheti a dolgot, ha a magyarországi pékségekben kínált nosztalgiakiflikre gondol. Ezeket valójában a kiflik hagyományos receptje alapján készíthetik és bár drágábbak, mint a mai kiflik, sokakban felidézhetik tinédzserkorukat. A szakértő felhívja a figyelmet arra, hogy ez az újdonság is erősíti a mestersége intelligencia szerepét az emberek étkezésében. A GlobalData korábbi felmérése szerint a fogyasztók harmada nagyon vagy nagyon valószínűen elfogadna étkezési, étel- és italvásárlási tanácsokat egy virtuális asszisztenstől.