1p
Tovább esett a GfK által mért fogyasztói bizalmi index, csökken a vásárlási hajlandóság és egyre többen tartanak a munkanélküliségtől.

A harmadik negyedévben újra csökkent a GfK Hungária Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének, és vele együtt a Vásárlási Hajlandóság és a Fogyasztói Várakozások Indexének értéke is. Minden második magyar a munkanélküliek számának növekedésére, valamint a fogyasztói árak emelkedésére számít a következő egy évben.

A Komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke – az idei második negyedévhez képest – 6 ponttal csökkent, szeptemberben 126,8 ponton áll. Az index értéke nagyjából a márciusi szintnek felel meg, amikor is 125,3 pontot ért el.

A Fogyasztói Várakozások Index alakulásában is visszaesést figyeltek meg a kutatók az év harmadik negyedében: értéke 10 pontos csökkenéssel 142,1 ponton áll. A csökkenés oka, hogy a korábbiakban jellemzően pozitívabb eredményeket hozó nyári hónapok ellenére romlott mind a háztartások várt saját pénzügyi helyzetének, mind az ország gazdasági helyzetének megítélése – utóbbi esetében borúlátóbbak mind a 12 hónapos rövid távú, mind pedig az 5 évre szóló hosszú távú várakozások.

A Vásárlási Hajlandóság Index értéke is csökkent – bár enyhén – mindössze 1 ponttal szeptemberben, jelenleg 109,8 ponton áll.



A munkanélküliség alakulásával kapcsolatos vélekedések szeptemberben hasonló képet mutatnak, mint az előző negyedévben: a lakosság közel fele (49 százalék) számít a munkanélküliség növekedésére, ez az arány a megelőző három hónapban 50 százalék volt. Az inflációs várakozások sem változtak számottevően az előző negyedévhez képest, hiszen a lakosság túlnyomó része – a júniusi 87 százalékkal szemben most 93 százaléka – továbbra is az árak emelkedésére számít. A válaszadók most átlagosan 11 százalékos növekedésre számítanak a következő 12 hónapban.

A család reáljövedelmére vonatkozó várakozások terén is nagyarányú a pesszimizmus: továbbra is tízből hatan (64 százalék) az inflációnál kisebb mértékű növekedésre számít, azaz reáljövedelmük csökkenését prognosztizálják. A hitelfelvételi kedv sem nőtt júniushoz képest: a lakosság 27 százaléka gondolja úgy, hogy most nem alkalmas az idő kölcsön felvételére. Tízből heten (69 százalék) pedig úgy nyilatkozott, hogy soha nem venne fel hitelt. Az alacsony hitelfelvételi kedv háttérében az áll, hogy tíz lakosból négyen (42 százaléka) a hitelkamatok növekedésére, míg további 29 százalék azok változatlanságát várja a következő 12 hónapban.

A megtakarításokkal kapcsolatban a válaszadók 38 százaléka bizonytalan ama kérdés eldöntésében, hogy felhasználja-e a megtakarításait egy korábban tervezett vásárlásra, míg 21 százalék szerint most egyáltalán nem érdemes nagyobb háztartási eszközt vásárolni. Tovább csökkent azok aránya, akik egy lakásvásárláshoz megfelelőnek ítélik a körülményeket, azaz minden második honfitársunk (51 százalék) venne mostanában lakást. A lakosságnak mindössze 39 százaléka (szemben az előző negyedévben mért 52 százalékkal) tartja jó befektetésnek a lakásvásárlást. A lakása eladására viszont mindössze 8 százalék tartja alkalmasnak a jelenlegi időpontot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A fehérborok gyöngyszeme
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 13:50
A Sauvignon Blanc, a világ egyik legkedveltebb fehérborfajtája, igazi élvezet azoknak, akik szeretik a friss és élénk savakkal teli italokat. Ez a borfajta rendkívüli karakterrel rendelkezik, ízével a citrusos, zöldfűszeres aromák uralják az összhatást. Nem véletlen, hogy sokak szívébe belopja magát ez a fehérbor: kombinálja a könnyedséget és az intenzív ízeket. Képzeld el, hogy egy forró nyári délutánt egy hűvösen behűtött pohár Sauvignon Blanc társaságában töltesz el. Nem hangzik csábítóan?
Vásárló Stresszmentes költözés: amit tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 10:03
Sokan, akik költözés előtt állnak, gyakran úgy érzik, hogy az új élet kezdete rengeteg teendővel jár. A költözés számos embernek okoz stresszt, hiszen a feladatok sokasága és a megszokott életterek áthelyezése kimerítő feladat. Elgondolkodott már azon, hogyan lehetne ezt a folyamatot egyszerűbbé tenni? Ebben a cikkben néhány hasznos tanáccsal és stratégiával nyújtunk segítséget a precíz és gördülékeny költözés lebonyolításához.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Hogyan történik a hajbeültetés?
Márkázott tartalom | 2025. november 1. 11:24
Sajnos sokan küzdenek a kopaszodással, van, hogy már viszonylag fiatalon jelentkeznek a “tünetek”. Szerencsére már van megoldás, a hajbeültetés sok ember számára jelent hosszú távú alternatívát. Egy ilyen beavatkozás azonban nem rövid idő, felkészülésre van szükség és jobb, ha a teljes napunkat szabaddá tesszük.
Vásárló Egészséges haj – a magabiztosság természetes forrása
Márkázott tartalom | 2025. október 30. 11:39
A hajunk sokkal többet jelent egyszerű megjelenésnél. Önbizalmat ad, tükrözi egészségünket és befolyásolja azt, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. Nem véletlen, hogy a hajvesztés vagy a fejbőrproblémák komoly lelki terhet jelenthetnek.  Szerencsére ma már léteznek olyan korszerű megoldások, amelyekkel visszanyerhető a természetes, egészséges hajkorona.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG