A fogyasztói bizalom visszatérése lendületet adott Európában az online kereskedelemnek - erre jutott az Ecommerce Europe szakmai szervezet felmérése. Az olyan nagyon olcsó termékekkel házaló kínai óriások, mint a Temu felerősítette a versenyt az ágazatban.
Az inflációtól még mindig szenvedő vásárlók szívesen fordulnak az ugyanazt olcsóbban kínáló online platformokhoz. Ez ad hátszelet az e-kereskedők üzletének azt követően, hogy a covid alatti nagy felfutás után szűkebb esztendők következtek. Főként a kisebb keresetűek használják ki az olcsóbb vásárlás lehetőségét.
Az Egyesült Államokban az évi 50 ezer dollárt - 18,3 millió forintot - vagy annál kevesebbet keresők jobban növelték online bevásárlásaikat, mint a más jövedelmi csoporthoz tartozók – derült ki a Bank of America felméréséből.
Európában az Ecommerce Europe várakozása szerint idén 958 milliárd eurót - azaz több mint 393 billió forintot - költenek el az emberek a webáruházakban. Ez 8 százalékkal több a 2023-as 887 milliárd eurónál. Az inflációval kiigazítva is megmarad a bővülésből 5 százalék. A e-kereskedelmi szervezet 38 ország adataira támaszkodva készítette el jelentését.
Az EU számain kívül figyelembe vette az Egyesült Királyság adatait is. Az idei lehet az első év 2021 óta, ami növekedést hoz az online kereskedelem európai piacán. A német, dán, finn e-kereskedelmi szövetségek felhívják a figyelmet arra, hogy az extra alacsony árakat kínáló kínai portálok, élükön a Temuval – amelyen már 15 euróért - 6000 forint - okosórát lehet kapni – brutális versenyt támasztanak a helyi online boltosokkal szemben.
A szervezetek azt kifogásolják, hogy a kínai platformokon kínált áruknak nem kell megfelelniük a szigorú európai szabványoknak. Ez kivédhetetlen árelőnyhöz juttatja őket. A Temu szóvivője szerint termékeik megfelelnek a helyi jogszabályoknak és elkötelezettek abban, hogy támogassák az európai e-kereskedőket. Ennek szellemében várják, a brit, a német, a francia, az olasz, a spanyol online boltosokat elektronikus piacterükre.
Laptársunk, az Mfor egyébként pár napja írt arról, hogyan manipulálja az árakat a kínai óriáscég. Továbbá az is kiderül a cikkből, hogy mire számíthat a vállalat a jövőben.