A fogyasztói bizalom visszatérése lendületet adott Európában az online kereskedelemnek - erre jutott az Ecommerce Europe szakmai szervezet felmérése. Az olyan nagyon olcsó termékekkel házaló kínai óriások, mint a Temu felerősítette a versenyt az ágazatban.
Az inflációtól még mindig szenvedő vásárlók szívesen fordulnak az ugyanazt olcsóbban kínáló online platformokhoz. Ez ad hátszelet az e-kereskedők üzletének azt követően, hogy a covid alatti nagy felfutás után szűkebb esztendők következtek. Főként a kisebb keresetűek használják ki az olcsóbb vásárlás lehetőségét.
Az Egyesült Államokban az évi 50 ezer dollárt - 18,3 millió forintot - vagy annál kevesebbet keresők jobban növelték online bevásárlásaikat, mint a más jövedelmi csoporthoz tartozók – derült ki a Bank of America felméréséből.
Európában az Ecommerce Europe várakozása szerint idén 958 milliárd eurót - azaz több mint 393 billió forintot - költenek el az emberek a webáruházakban. Ez 8 százalékkal több a 2023-as 887 milliárd eurónál. Az inflációval kiigazítva is megmarad a bővülésből 5 százalék. A e-kereskedelmi szervezet 38 ország adataira támaszkodva készítette el jelentését.
Fotó: Pixabay
Az EU számain kívül figyelembe vette az Egyesült Királyság adatait is. Az idei lehet az első év 2021 óta, ami növekedést hoz az online kereskedelem európai piacán. A német, dán, finn e-kereskedelmi szövetségek felhívják a figyelmet arra, hogy az extra alacsony árakat kínáló kínai portálok, élükön a Temuval – amelyen már 15 euróért - 6000 forint - okosórát lehet kapni – brutális versenyt támasztanak a helyi online boltosokkal szemben.
A szervezetek azt kifogásolják, hogy a kínai platformokon kínált áruknak nem kell megfelelniük a szigorú európai szabványoknak. Ez kivédhetetlen árelőnyhöz juttatja őket. A Temu szóvivője szerint termékeik megfelelnek a helyi jogszabályoknak és elkötelezettek abban, hogy támogassák az európai e-kereskedőket. Ennek szellemében várják, a brit, a német, a francia, az olasz, a spanyol online boltosokat elektronikus piacterükre.
Laptársunk, az Mfor egyébként pár napja írt arról, hogyan manipulálja az árakat a kínai óriáscég. Továbbá az is kiderül a cikkből, hogy mire számíthat a vállalat a jövőben.