3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt negyedévben a Huawei megelőzte az Apple-t az eladott okostelefonok számában, ezzel 7 év után először nem a Samsung-Apple páros uralja a piacot. Profitban persze az Apple továbbra is verhetetlen: drágán adja termékeit, de stabil a vevőköre. A kínai gyártók viszont előretörnek.

Az okostelefon, mint találmány mindössze 11 éves múltra tekint vissza: akkor sikerült az Apple-nek az első jól működő sorozatot előállítani. Az első 2-3 évben többen is próbálkoztak a gyártással, de akkor még csak évi 100-200 millió darab fogyott. 2010-től aztán növekedni kezdett az eladott mennyiség: 2011-ben 500 millió darab lett, 2013-ben már egymilliárd, tavalyelőtt másfél milliárd, de ezen a szinten már lelassult a növekedés, telítődött a piac.

Trónkövetelő

Az Apple végig megtartotta vezető szerepét, melyhez 7 éve csatlakozott a Samsung, sőt, eladott darabszámra a legnagyobb gyártó lett. Most azonban hét év után új trónkövetelő akadt a kínai Huawei személyében, amely a második negyedévben 54,2 millió darabos eladással, ami egy év alatt 41 százalékos növekedés, megelőzte az Apple-t, és átvette a második helyet.

Így most készülék darabszám alapján a Samsung a piac 21 százalékát uralja, a Huawei 16 százalékkal a második, az Apple pedig 12 százalékot hasít ki belőle, vagyis hárman lényegében a piac felét tartják kezükben. A negyedik és az ötödik helyen ugyancsak két kínai versenyző, a Xiaomi és az Oppo tartózkodik. A kínai gyártók részesedése gyorsan növekszik, miután egyrészt a hazai piacukat egyre inkább ellátják, másrészt versenyképes áraikkal az exportpiacokon is előretörnek.

A konkrét eladási számok a következők a negyedévben: Samsung 80 millió, Huawei 54, Apple 41, Xiaomi 32, Oppo 29 millió darab. A Samsung esetében ez 8 milliós, azaz 10 százalékos visszaesést jelent egy év alatt, a Huawei esetében az említett méretes növekedést, az Apple esetében nincs érdemi eltérés, a Xiaomi 21-ről növelte 32 milliósra az eladásokat, az Oppo minimális mértékben, 28-ról 29-re.

Kínai nyertesek

A nyertesek tehát a Huawei és a Xiaomi voltak, a kínai gyártók előretörése logikus annyiban, hogy az emberiség fizetőképesebb része már telítődött okostelefonnal, részükről a kereslet már csak csere idején jelentkezik. Miután azonban az utóbbi 2-3 évben eladott telefonok jóval stabilabbak, hosszabb ideig működnek és többet tudnak, mint a korábbiak, így később is kell helyettük újat venni (kérdés, hogy ez a hatás az Apple esetében is fog-e jelentkezni, vagy a hűséges Apple-hívők fegyelmezetten megveszik maximum 2 év után az újabb típust, ahogy eddig).

A kínai gyártók számára így az a célközönség kerül előtérbe, akik eddig még vagy nem tudtak megfelelő telefont venni (Kínában még több 100 millió emberről van szó), vagy régebbi, már bőven cserére szoruló telefonokkal kínlódtak. Az olcsóbb telefont kereső közönséget Európában is megcélozták ezek a gyártók, a Huawei az utóbbi időben a magyar piacon is tarol.

A pénzgyár

Eredmény szempontjából viszont továbbra is verhetetlen az Apple: a többikhez képest jóval drágábban adja készülékeit, méretes profithányaddal. A cég éves szinten 50 milliárd dollár körüli nyereségét meg sem közelíti senki, nem csak a telefongyártók, de egyetlen más tőzsdén jegyzett cég sem. Joggal a világ legnagyobb tőzsdei cége, ezermilliárd dollárt súroló értékével.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG