Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
3p

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az elmúlt negyedévben a Huawei megelőzte az Apple-t az eladott okostelefonok számában, ezzel 7 év után először nem a Samsung-Apple páros uralja a piacot. Profitban persze az Apple továbbra is verhetetlen: drágán adja termékeit, de stabil a vevőköre. A kínai gyártók viszont előretörnek.

Az okostelefon, mint találmány mindössze 11 éves múltra tekint vissza: akkor sikerült az Apple-nek az első jól működő sorozatot előállítani. Az első 2-3 évben többen is próbálkoztak a gyártással, de akkor még csak évi 100-200 millió darab fogyott. 2010-től aztán növekedni kezdett az eladott mennyiség: 2011-ben 500 millió darab lett, 2013-ben már egymilliárd, tavalyelőtt másfél milliárd, de ezen a szinten már lelassult a növekedés, telítődött a piac.

Trónkövetelő

Az Apple végig megtartotta vezető szerepét, melyhez 7 éve csatlakozott a Samsung, sőt, eladott darabszámra a legnagyobb gyártó lett. Most azonban hét év után új trónkövetelő akadt a kínai Huawei személyében, amely a második negyedévben 54,2 millió darabos eladással, ami egy év alatt 41 százalékos növekedés, megelőzte az Apple-t, és átvette a második helyet.

Így most készülék darabszám alapján a Samsung a piac 21 százalékát uralja, a Huawei 16 százalékkal a második, az Apple pedig 12 százalékot hasít ki belőle, vagyis hárman lényegében a piac felét tartják kezükben. A negyedik és az ötödik helyen ugyancsak két kínai versenyző, a Xiaomi és az Oppo tartózkodik. A kínai gyártók részesedése gyorsan növekszik, miután egyrészt a hazai piacukat egyre inkább ellátják, másrészt versenyképes áraikkal az exportpiacokon is előretörnek.

A konkrét eladási számok a következők a negyedévben: Samsung 80 millió, Huawei 54, Apple 41, Xiaomi 32, Oppo 29 millió darab. A Samsung esetében ez 8 milliós, azaz 10 százalékos visszaesést jelent egy év alatt, a Huawei esetében az említett méretes növekedést, az Apple esetében nincs érdemi eltérés, a Xiaomi 21-ről növelte 32 milliósra az eladásokat, az Oppo minimális mértékben, 28-ról 29-re.

Kínai nyertesek

A nyertesek tehát a Huawei és a Xiaomi voltak, a kínai gyártók előretörése logikus annyiban, hogy az emberiség fizetőképesebb része már telítődött okostelefonnal, részükről a kereslet már csak csere idején jelentkezik. Miután azonban az utóbbi 2-3 évben eladott telefonok jóval stabilabbak, hosszabb ideig működnek és többet tudnak, mint a korábbiak, így később is kell helyettük újat venni (kérdés, hogy ez a hatás az Apple esetében is fog-e jelentkezni, vagy a hűséges Apple-hívők fegyelmezetten megveszik maximum 2 év után az újabb típust, ahogy eddig).

A kínai gyártók számára így az a célközönség kerül előtérbe, akik eddig még vagy nem tudtak megfelelő telefont venni (Kínában még több 100 millió emberről van szó), vagy régebbi, már bőven cserére szoruló telefonokkal kínlódtak. Az olcsóbb telefont kereső közönséget Európában is megcélozták ezek a gyártók, a Huawei az utóbbi időben a magyar piacon is tarol.

A pénzgyár

Eredmény szempontjából viszont továbbra is verhetetlen az Apple: a többikhez képest jóval drágábban adja készülékeit, méretes profithányaddal. A cég éves szinten 50 milliárd dollár körüli nyereségét meg sem közelíti senki, nem csak a telefongyártók, de egyetlen más tőzsdén jegyzett cég sem. Joggal a világ legnagyobb tőzsdei cége, ezermilliárd dollárt súroló értékével.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Legalább rossz hírt nem kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 11. 12:11
De jót sem.
Vásárló Van, ami 50-60 százalékkal drágább, mint tavaly – ennyibe kerül most a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. szeptember 8. 05:49
Hajszál híján ismét két számjegyű áremelkedést tapasztalt éves szinten a hazai hipermarketekben a Privátbankár Árkosár-felmérése – 38 ezer forintba kerül egy átlagos családi élelmiszer-nagybevásárlás, ez valamivel kevesebb, mint augusztusban. Szélsőséges árváltozásokat találtunk: a frissen meghosszabbított árrésstopos termékek között komolyabb csökkenést is mértünk, más termékeknél viszont 50-60 százalékos éves drágulás is előfordul.
Vásárló Költözés lomtalanítással – amikor a múlt hátramarad
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 4. 12:26
A költözés mindenki életében nagy feladat. Vegyünk példaként egy olyan esetet, ahol az új életkezdés mellett a régi nyomait is teljesen el kell tüntetni. 
Vásárló Miért fontos a megfelelő nyirokkeringés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 3. 12:13
A szervezetünk méregtelenítésében, egészségünk fenntartásában kiemelt szerepe van a nyirokkeringésnek. Felel egyrészt a folyadékegyensúlyért, másrészt pedig az immunfolyamatok szabályozásáért is.
Vásárló Mystery Hotel Budapest – Ahol a céges rendezvények élménnyé válnak
PR | 2025. szeptember 2. 16:29
Egy sikeres céges rendezvény több mint jól megválasztott előadók és programok sora: a helyszín, a hangulat és a vendéglátás mind hozzájárul ahhoz, hogy az esemény valóban maradandó élményt nyújtson a résztvevőknek. A budapesti Mystery Hotel különleges atmoszférájával, kifinomult tereivel és professzionális szolgáltatásaival ideális választás konferenciák, tréningek, gálaestek vagy akár kötetlen nyári összejövetelek számára.
Vásárló A harisnya etikettje: hogyan válasszuk és viseljük stílusosan?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 13:17
A harisnya nem csupán kiegészítő, hanem egy kulcsfontosságú eleme lehet az elegáns megjelenésnek. Hidegebb évszakokban, amikor a hőmérséklet csökken, és a szoknyaviselés szinte kötelező, a harisnya különösen hasznos. Az ősztől tavaszig tartó időszakban a harisnya számtalan színben és mintában érhető el, és tökéletesen védi a lábakat a hidegtől. Még a tél leghidegebb napjain is remek aláöltözet.
Vásárló Nyílászárócsere: hogyan tegyük gördülékennyé és problémamentessé?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 2. 11:56
Gondolkodtál már azon, hogy milyen hatással van otthonunk kényelmére a megfelelő nyílászárók kiválasztása és beépítése? Az ajtók és ablakok kiválasztásán túl a helyes beépítés is alapvető, hogy biztosítsuk a megfelelő szigetelést, hőmegtartást és ezzel a költséghatékonyságot.
Vásárló A szabadtéri főzés új élménye
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 12:52
A nyári esték és a hétvégi kikapcsolódások szinte elképzelhetetlenek egy közös bográcsozás vagy grillezés nélkül. A szabadtűzi ételek olyan emlékeket teremtenek, amelyek sokáig velünk maradnak. De hogyan lehet mindezt kényelmesen, biztonságosan és hatékonyan megoldani?
Vásárló Tachográf csere 2025-ben: mire figyelj, hogy ne érjen meglepetés?
Márkázott tartalom | 2025. szeptember 1. 11:39
Sokan azt hiszik, hogy a tachográfok cseréje csupán egy kötelező lépés a fuvarozási vállalkozások számára. Valójában, ha a határidőket nem tartod be, komoly jogi és gazdasági következményekkel számolhatsz. Az Európai Unió új szabályai szerint 2025-ben kötelező frissíteni a tachográfokat, s akik ezt elmulasztják, szigorú szankciókra számíthatnak.
Vásárló Pénzügyek vállalkozói szemmel: mit jelent ma okosan gazdálkodni?
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 29. 12:16
Egy vállalkozás hatékony működésének az egyik legfontosabb alappillére a pénzügyi tudatosság. Nem elég a bevételek megszerzése, legalább olyan fontos, hogy a költségeket reálisan tervezzük, valamint időben reagáljunk a piaci változásokra. A gazdasági környezet gyorsan változik, ezért a vállalkozók számára elengedhetetlen, hogy átgondolt döntéseket hozzanak, és ne hagyják, hogy a mindennapok sodrása irányítsa őket. Az okos gazdálkodás a gyakorlatban apró lépések összessége: reális költségtervezés, tartalékképzés, digitalizációs eszközök használata és stratégiai döntések meghozatala.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG