3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az elmúlt negyedévben a Huawei megelőzte az Apple-t az eladott okostelefonok számában, ezzel 7 év után először nem a Samsung-Apple páros uralja a piacot. Profitban persze az Apple továbbra is verhetetlen: drágán adja termékeit, de stabil a vevőköre. A kínai gyártók viszont előretörnek.

Az okostelefon, mint találmány mindössze 11 éves múltra tekint vissza: akkor sikerült az Apple-nek az első jól működő sorozatot előállítani. Az első 2-3 évben többen is próbálkoztak a gyártással, de akkor még csak évi 100-200 millió darab fogyott. 2010-től aztán növekedni kezdett az eladott mennyiség: 2011-ben 500 millió darab lett, 2013-ben már egymilliárd, tavalyelőtt másfél milliárd, de ezen a szinten már lelassult a növekedés, telítődött a piac.

Trónkövetelő

Az Apple végig megtartotta vezető szerepét, melyhez 7 éve csatlakozott a Samsung, sőt, eladott darabszámra a legnagyobb gyártó lett. Most azonban hét év után új trónkövetelő akadt a kínai Huawei személyében, amely a második negyedévben 54,2 millió darabos eladással, ami egy év alatt 41 százalékos növekedés, megelőzte az Apple-t, és átvette a második helyet.

Így most készülék darabszám alapján a Samsung a piac 21 százalékát uralja, a Huawei 16 százalékkal a második, az Apple pedig 12 százalékot hasít ki belőle, vagyis hárman lényegében a piac felét tartják kezükben. A negyedik és az ötödik helyen ugyancsak két kínai versenyző, a Xiaomi és az Oppo tartózkodik. A kínai gyártók részesedése gyorsan növekszik, miután egyrészt a hazai piacukat egyre inkább ellátják, másrészt versenyképes áraikkal az exportpiacokon is előretörnek.

A konkrét eladási számok a következők a negyedévben: Samsung 80 millió, Huawei 54, Apple 41, Xiaomi 32, Oppo 29 millió darab. A Samsung esetében ez 8 milliós, azaz 10 százalékos visszaesést jelent egy év alatt, a Huawei esetében az említett méretes növekedést, az Apple esetében nincs érdemi eltérés, a Xiaomi 21-ről növelte 32 milliósra az eladásokat, az Oppo minimális mértékben, 28-ról 29-re.

Kínai nyertesek

A nyertesek tehát a Huawei és a Xiaomi voltak, a kínai gyártók előretörése logikus annyiban, hogy az emberiség fizetőképesebb része már telítődött okostelefonnal, részükről a kereslet már csak csere idején jelentkezik. Miután azonban az utóbbi 2-3 évben eladott telefonok jóval stabilabbak, hosszabb ideig működnek és többet tudnak, mint a korábbiak, így később is kell helyettük újat venni (kérdés, hogy ez a hatás az Apple esetében is fog-e jelentkezni, vagy a hűséges Apple-hívők fegyelmezetten megveszik maximum 2 év után az újabb típust, ahogy eddig).

A kínai gyártók számára így az a célközönség kerül előtérbe, akik eddig még vagy nem tudtak megfelelő telefont venni (Kínában még több 100 millió emberről van szó), vagy régebbi, már bőven cserére szoruló telefonokkal kínlódtak. Az olcsóbb telefont kereső közönséget Európában is megcélozták ezek a gyártók, a Huawei az utóbbi időben a magyar piacon is tarol.

A pénzgyár

Eredmény szempontjából viszont továbbra is verhetetlen az Apple: a többikhez képest jóval drágábban adja készülékeit, méretes profithányaddal. A cég éves szinten 50 milliárd dollár körüli nyereségét meg sem közelíti senki, nem csak a telefongyártók, de egyetlen más tőzsdén jegyzett cég sem. Joggal a világ legnagyobb tőzsdei cége, ezermilliárd dollárt súroló értékével.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG