5p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jókora lökést adott a hazai ételkiszállítási piacnak a koronavírus, amit az is mutat, hogy a Kifli.hu megjelenése, a Netpincér brandváltása után a héten bejelentették: egy amerikai cég felvásárolta a Woltot. De pontosan milyen piacra lépett be most az amerikai házhozszállító? 

A cikk eredetileg laptársunk, a Piac&Profit oldalán jelent meg. 

Az elmúlt napok egyik legjelentősebb vállalati híre egyértelműen az volt, hogy amerikai ételkiszállítási óriás, a DoorDash megvásárolta a finn Wolt Enterprises OY-t részvénykibocsátásos konstrukcióban, ez a vállalat pedig a Wolt Magyarország anyacége.

A tranzakciós részvényárfolyam mintegy 7 milliárd euróra teszi a Wolt piaci tőkeértékét, azaz nagyjából a háromszorosára, mint amennyi a cég éves forgalma. Az akvizíció révén pedig 22 európai ország piaca nyílik a DoorDash előtt, amivel 700 millióra emelkedik működési területének lakosságszáma.

Rendelt ételt szállít házhoz egy Wolt-futár egy budapesti gyorsétteremből (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)
Rendelt ételt szállít házhoz egy Wolt-futár egy budapesti gyorsétteremből (Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A Wolt egy finn startup, 2014-ben indult el Helsinkiben, amely 2018 májusában érkezett meg Magyarországra, azóta pedig már nemcsak Budapesten, hanem nagyobb vidéki városokban is jelen van, és saját futárpartnereivel dolgozik. A járványt a hazai Wolt is igen jól élte meg, hiszen 2019-hez képest csaknem megháromszorozta az értékesítésből származó árbevételét 1,04 milliárd forintról 3,33 milliárd forintra, bár az is igaz, hogy adózott eredménye 36 millió forintról 31 millióra csökkent.

NetPincérből Foodpanda 

A Wolt legnagyobb vetélytársa, a Foodpanda 1999 óta van jelen Magyarországon. Az eredetileg magyar alapítású cég mára már a németországi központú nemzetközi anyacég, a Delivery Hero hálózat tagja 2016 óta, és szeptember végéig NetPincér név alatt futott. A névváltás oka, hogy az ételkiszállító cég csatlakozott a Delivery Herohoz tartozó Foodpanda családhoz. A világjárvány éve kiemelkedő volt a cég számára, hiszen amellett, hogy 2020-ban több mint 2 ezer étterem és üzlet jelezte csatlakozási szándékát, a hazai leányvállalatnak sikerült megfordítania a negatív tendenciát.

A Foodpanda 6 ezer étteremmel és üzleti partnerrel, 4300 futárral rendelkezik, akik több mint 2 millió rendelőt tudnak kiszolgálni, ennek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy a járvány évében igen szép, több mint 10 milliárd forintos árbevételt értek el, ez több mint 6 milliárd forintos növekedés a 2019-es üzleti évben elért 3,919 milliárd forinthoz képest. A Foodpanda számára abban is kiváló év volt a 2020-as, hogy sikerült megtörni egy 2018 óta tartó negatív sorozatot, hiszen a 856 millió, és 671 milliós mínusszal zárt évek után a járvány éve 362 milliós adózott eredményt hozott.

Bővült a kiszállítási piac a járvány időszaka alatt is

A piac második legfiatalabb szereplője, a Kifli.hu 2019 végén lépett a magyar piacra. A cég anyavállalata a cseh Rohlik Group (a rohlik magyarul kiflit jelent), tulajdonosa, Tomáš Čupr 2014-ben hozta létre a prágai székhelyű vállalatot. A Rohlik mára Csehország legnagyobb kereskedelmi vállalatává nőtte ki magát, külföldi terjeszkedésének első állomása Budapest volt.

A Kifli.hu-n Jászberényi úti raktárban több műszakban, összesen 400–500 főt foglalkoztat, és a főváros közigazgatási területén kívül több városba, valamint a Balaton és a Velencei-tó környékére is szállítanak ételet. A cég fő profilja az élelmiszer házhozszállítás, az oldalon nem csak élelmiszereket, hanem éttermi ételeket is lehet találni, miután cseh mintára tavasszal Magyarországon is elindult a Kifli Bisztró, amelynek alapkoncepciója az volt, hogy segítsenek a járvány miatt bezárulni kényszerült vendéglátóhelyeken. (A Kifli.hu történetével részletesen is foglalkoztunk a Piac&Profit Sikersztori rovatában.)

A Kifli.hu-t üzemeltető Kifli.hu Shop Kft. 2019-ben 1,24 milliárd forint értékesítésből származó árbevétellel zárta az évet, ugyanakkor az adózott eredmény egy több 850 millió forintos mínuszt mutatott. A cég 2020-as beszámolója nem elérhető a nemzeti cégbeszámoló adatbázisban.

Taxicégből ételkiszállító

A Magyarországon az eredetileg Taxify-ként megjelenő Bolt története egészen 2016-ig nyúlik vissza, a cég ekkor indította el taxiszolgáltatását mindössze 20 autóval – az üzleti évében először 6 milliós mínuszos adózott eredményt produkáló cég azóta rendesen kinőtte magát. A Bolt legsikeresebb éve a cégadatok alapján eddig a 2019-es volt, ekkor az értékesítés nettó árbevétele ekkor átlépte az 1 milliárd forintos álomhatárt, míg a cég adózott eredménye 411 millió forint lett.

Mindezek ellenére azonban a 2020-as év még érdekesebb, hiszen ebben az időszakban a Bolt egy új vállalkozásba fogott – elindította ételkiszállítási szolgáltatását, részben azzal az indoklással, hogy a koronavírus-járvány miatt visszaeső személyszállítási forgalmat tudják valamivel pótolni a partnerek. Az ételkiszállítás pedig minden jel szerint bejött, hiszen a Bolt igen jól zárta a járvány évét: 955 millió forintos árbevétel mellett 362 millió forintos adózott eredményt könyvelhettek el.

DoorDash: lesz tér a fejlődésre

Bár a jelenlegi információk szerint a tranzakció véglegesítését 2022 első felére várják a felek, azért az mindenképpen egyértelmű, hogy az általunk megvizsgált, a 2020-as évben összesen közel 15 milliárd forintos árbevételt hozó cégek mellett is lesz keresnivalója az amerikai nagyvállalatnak. Az árbevétel és adózott eredmény alapján a Wolt Magyarországon mára a második legnagyobb forgalmat bonyolító ételkiszállító, ráadásul jól kiépült futárhálózattal is rendelkezik, így a DoorDash sem nulláról kezdi majd az építkezést. A kihasított szelet tehát jelentős, a határ pedig a csillagos ég.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG