3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Óvatos bizakodással tekint előre az európai fogyasztó - a válság után először nőtt 2014-ben a gazdaság és a háztartás helyzetére vonatkozó értékelés Európában és hazánkban is. A régiónk polgárai ugyanakkor még mindig terméket, eszközöket vásárolnának, míg a nyugat-európai polgárok pihenésre, szórakozásra költenének többet.

A válság óta most először bizakodunk - de még mindig az európai lista végén

Az idei év volt az első év a válság után, amikor a magyar fogyasztók jobbra értékelték az ország általános gazdasági helyzetét, mint a korábbi években. Ugyanakkor hiába nőtt 2,4 pontról 30 százalékkal 3,4 pontra a tízes skálán az értékelés szintje, ez még mindig a leggyengébbnek számít az európai polgárok körében. Az EU-átlag 3,7-ről 4,0 pontra nőtt egy év alatt - mondta el az immár hagyományos Cetelem Körkép 2014-es felmérésének eredményeit ismertető tájékoztatón Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója. A körképet 15 éve készíti a francia hitelintézet 8000 fogyasztó megkérdezésével európai piacain, Magyarországon ez a 10. felmérés volt.

Az adatokból kitetszik, hogy Németország teljesen más pályán játszik, mint a  többi ország, hiszen polgárainak bizalma 5,9 pontról 6,3 pontra nőtt. A legkomolyabb visszaesést ugyanakkor Franciaország könyvelhette el, itt az érték 4,1 pontról 3,9 pontra esett vissza.

Úgy érezzük, jobban állunk, mint az ország

Trendszerű, hogy a háztartások saját helyzetüket jobban értékelik, mint az adott ország teljesítményét - a magyar háztartások 4,8 pontos értéket adtak a család gazdasági helyzetére vonatkozó kérdésre. Európában is jobban teljesítenek a háztartások, mint az államok a megkérdezettek szerint - egyedül a németek bíznak jobban az állam teljesítményében, mint saját háztartásukéban.

Bulizás és pihenés helyett vásárolnánk

A jobb helyzet nyomán az emberek többet akarnak fogyasztani: hazánkban 34-ről 38 százalékra nőtt az elkövetkező időszakban többet vásárolni akarók aránya. Érdekes, hogy a kelet-közép-európai régió polgárai döntően vásárolnának, míg a nyugat-európai országok polgárai inkább szórakozásra, aktív pihenésre fordítanának többet. Az erősebb vásárlási hajlandóság Lukácsi Zoltán szerint azt jelzi, hogy régiónk polgárai számára még mindig a háztartás felszerelése a fontos - Magyarországon a háztartási cikkek mellett már a használt autók iránti kereslet is nő, az új autó értékesítés ugyanakkor még helyben jár.

Egyre többen kezdik a bankban a vásárlást

A növekvő fogyasztási kedvet a bankok is érzik: tavaly a személyi hitel-kihelyezés a 2012-es 80,3 milliárd után 89,1 milliárd forintra nőtt, az idén az első negyedévében 14 százalékos volt a növekedés, így a Cetelem prognózisa szerint 15 százalékos bővüléssel 103 milliárdos lehet a személyi hitel piac - a társaság első negyedéves kihelyezési többlete 45 százalékos volt. Összhangban a társadalom modern kommunikációs eszközökkel való ellátásának javulásával - Magyarországon a lakosság nagyobb arányban rendelkezik okostelefonnal, mint az európai átlagpolgár - 213 százalékkal nőtt az online igényelt áruhitelek állománya a Cetelemnél, ami a teljes hitelkibocsátási állomány 5,5 százalékát teszi ki.

Az áttöréshez még kell a személyes vásárlások hátrébb-szorulása is: a megkérdezett európai fogyasztók 70 százaléka - bár lehet, hogy online tervezgetett -, ám  a vásárlást úgy ejtette meg, hogy elment az üzletbe és "élőben" is megnézte a terméket, élőszavas tanácsot kért az eladóktól.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG