3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Óvatos bizakodással tekint előre az európai fogyasztó - a válság után először nőtt 2014-ben a gazdaság és a háztartás helyzetére vonatkozó értékelés Európában és hazánkban is. A régiónk polgárai ugyanakkor még mindig terméket, eszközöket vásárolnának, míg a nyugat-európai polgárok pihenésre, szórakozásra költenének többet.

A válság óta most először bizakodunk - de még mindig az európai lista végén

Az idei év volt az első év a válság után, amikor a magyar fogyasztók jobbra értékelték az ország általános gazdasági helyzetét, mint a korábbi években. Ugyanakkor hiába nőtt 2,4 pontról 30 százalékkal 3,4 pontra a tízes skálán az értékelés szintje, ez még mindig a leggyengébbnek számít az európai polgárok körében. Az EU-átlag 3,7-ről 4,0 pontra nőtt egy év alatt - mondta el az immár hagyományos Cetelem Körkép 2014-es felmérésének eredményeit ismertető tájékoztatón Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója. A körképet 15 éve készíti a francia hitelintézet 8000 fogyasztó megkérdezésével európai piacain, Magyarországon ez a 10. felmérés volt.

Az adatokból kitetszik, hogy Németország teljesen más pályán játszik, mint a  többi ország, hiszen polgárainak bizalma 5,9 pontról 6,3 pontra nőtt. A legkomolyabb visszaesést ugyanakkor Franciaország könyvelhette el, itt az érték 4,1 pontról 3,9 pontra esett vissza.

Úgy érezzük, jobban állunk, mint az ország

Trendszerű, hogy a háztartások saját helyzetüket jobban értékelik, mint az adott ország teljesítményét - a magyar háztartások 4,8 pontos értéket adtak a család gazdasági helyzetére vonatkozó kérdésre. Európában is jobban teljesítenek a háztartások, mint az államok a megkérdezettek szerint - egyedül a németek bíznak jobban az állam teljesítményében, mint saját háztartásukéban.

Bulizás és pihenés helyett vásárolnánk

A jobb helyzet nyomán az emberek többet akarnak fogyasztani: hazánkban 34-ről 38 százalékra nőtt az elkövetkező időszakban többet vásárolni akarók aránya. Érdekes, hogy a kelet-közép-európai régió polgárai döntően vásárolnának, míg a nyugat-európai országok polgárai inkább szórakozásra, aktív pihenésre fordítanának többet. Az erősebb vásárlási hajlandóság Lukácsi Zoltán szerint azt jelzi, hogy régiónk polgárai számára még mindig a háztartás felszerelése a fontos - Magyarországon a háztartási cikkek mellett már a használt autók iránti kereslet is nő, az új autó értékesítés ugyanakkor még helyben jár.

Egyre többen kezdik a bankban a vásárlást

A növekvő fogyasztási kedvet a bankok is érzik: tavaly a személyi hitel-kihelyezés a 2012-es 80,3 milliárd után 89,1 milliárd forintra nőtt, az idén az első negyedévében 14 százalékos volt a növekedés, így a Cetelem prognózisa szerint 15 százalékos bővüléssel 103 milliárdos lehet a személyi hitel piac - a társaság első negyedéves kihelyezési többlete 45 százalékos volt. Összhangban a társadalom modern kommunikációs eszközökkel való ellátásának javulásával - Magyarországon a lakosság nagyobb arányban rendelkezik okostelefonnal, mint az európai átlagpolgár - 213 százalékkal nőtt az online igényelt áruhitelek állománya a Cetelemnél, ami a teljes hitelkibocsátási állomány 5,5 százalékát teszi ki.

Az áttöréshez még kell a személyes vásárlások hátrébb-szorulása is: a megkérdezett európai fogyasztók 70 százaléka - bár lehet, hogy online tervezgetett -, ám  a vásárlást úgy ejtette meg, hogy elment az üzletbe és "élőben" is megnézte a terméket, élőszavas tanácsot kért az eladóktól.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nem lehet felhőtlen a magyar autósok hétvégéje
Privátbankár.hu | 2025. február 21. 11:58
Jutott a munkahét végére egy kellemetlen hír is. 
Vásárló Itt a BPA-szigor: át kell öltöztetni a termékeket
Buksza blog | 2025. február 18. 12:11
Nyugdíjba küldik az egészségkárosító  csomagolásokat.
Vásárló Jó hírt kaptak a plázázók: megmenekülhetnek a bevásárlóközpontok
Buksza blog | 2025. február 18. 08:08
A bevásárlóközpontok az 1970-es években jöttek divatba az Egyesült Államokban, ám jó pár akadt köztük, amely csődbe ment a gyenge fogalom miatt. Erre rátett egy lapáttal az e-kereskedelem terjedése.
Vásárló Ideje megszokni, hogy a tej jusson eszünkbe a Coca-Coláról
Buksza blog | 2025. február 18. 07:44
Az egészséges étkezés híveinek kedvenc célpontjai a kólagyártók, ami meglátszik értékesítési számaikon. A Coca-Cola fordult egyet, hogy befogja a friss szelet a vitorlájába, és ez bejött a cégnek.
Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Hogyan lehet spórolni a bútorszállítás során?
Márkázott tartalom | 2025. február 16. 11:21
A költöztetés egyik legnehezebb és legfontosabb része a bútorszállítás, amely külső segítség nélkül idő- és energiaigényes feladat lenne. Egy megbízható költöztetőcég igénybevételével azonban jelentősen csökkenthetők a kiadások, miközben azt is biztosítani tudjuk, hogy a bútorok épségben érkezzenek meg az új helyre.
Vásárló Minden, amit a darázsanyagok sokoldalúságáról tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 12:39
Lehet, hogy Te is találkoztál már azokkal a különleges anyagokkal, melyeket gofri vagy darázsfészek mintájú jelzőkkel illetnek. Ezek az anyagok nemcsak vizuálisan érdekesek, de számos praktikus tulajdonsággal is bírnak. A darázsanyag különösen népszerű választás lehet konyharuhák, szaunatörölközők és köntösök készítéséhez. Na de miért is rajonganak érte annyian?  
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló A csípőízületi problémák komoly pénzügyi hatással lehetnek a családi költségvetésre
Márkázott tartalom | 2025. február 13. 11:38
A csípőfájdalom komoly akadályt jelenthet a mindennapi életben, mivel megnehezítheti az olyan alapvető tevékenységeket, mint a járás, a lépcsőzés vagy akár az ülés. Ez az állapot különösen problémás lehet a munkavégzés során, hiszen a folyamatos fájdalom csökkenti a teljesítményt, és akár táppénzre is kényszeríthet bennünket.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG