1p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon 2013 első negyedévében tavalyhoz képest. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető. Az IT szektor forgalmának erősödése - nem meglepő módon – a tavaly még kevésbé keresett – média tabletek iránti fogyasztói igény fokozódásának tudható be: a piac az idei első három hónapban 2012 első negyedévével összehasonlítva közel 200 százalékkal bővült.

A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon 2013 első negyedévében tavalyhoz képest.

Forrás: GfK Temax Hungary, GfK

A szektor erőteljes - 38 százalékos - értékalapú növekedést mutat 2013 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A hagyományos értelemben vett árucsoportok (asztali PC, monitor) közepes mértékű csökkenést szenvedtek el. Kivételt képez e trend alól a mobil PC szegmens (netbook, notebook), amely jelentősen bővült. A változás oka az lehet, hogy tavaly nagyon keveset adtak el ezekből a termékekből. Az alacsony bázis a tablet készülékekre fokozottan jellemző - 2012 elején magas átlagára miatt még kevésbé volt keresett -, amely szegmens robbanásszerű növekedésével járul leginkább hozzá a teljes IT szektor jó teljesítményéhez.

Intenzív növekedés a fényképezők terén

A fényképezőgépek eladásának növekedése volt az egyik legimpozánsabb: 2012 első negyedévéhez képest közel 17,5 százalékkal magasabb értékesítési forgalmat ért el az idei első negyedévben. A növekedés motorjául alapvetően két szegmens, a digitális tükörreflexes gépek és a kompakt cserélhető objektíves fényképezők szolgáltak.

Itt a nyár, az epilátorok nagyon mentek

A háztartási kisgép szektor 5,6 százalékos érték alapú növekedést produkált az év első negyedében, azonban a különböző árucsoportok vegyes képet mutatnak. A növekedés köszönhető az étel előkészítő, a szőrtelenítő, a szájápolási és a hajformázó készülékek kategóriáinak. Ezek a termékcsoportok szignifikáns növekedést produkáltak, míg az olajsütők, vízforralók és a kenyérpirítók iránti kereslet nem nőt.

A legnagyobb kategória, a porszívók érték alapon minimális növekedést generáltak. A kávéfőzők piacán folytatódik a trend, miszerint a hagyományos filteres kávéfőzők és a zárt rendszerű, kapszulás kávéfőzők értékesítése csökken, ugyanakkor a fullautomata és a nyitott rendszerű porciós kávéfőzők értékesítése tovább nő.

Háztartási nagygépek: jól kezdődik az év

Az első negyedévében a háztartási nagygép-szektor 5 százaléknyit nőtt érték alapon az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami pozitív előjeleket sejtet egész évre. A növekedést elsősorban a mosógép szegmens indukálta, amely továbbra is a legnagyobb eladási darabszámot produkáló árucsoport. A mosógépek mellett a szárítógépek növekedése volt még  kétszámjegyű.

A sütők, mosogatógépek, fagyasztók és a páraelszívók eladása szintén meghaladta az előző év azonos időszakában realizált értékesítést. A főzőlapok és a hűtők stagnálnak, egyedül a mikrohullámú sütők felvevőpiaca zsugorodott számottevően.

Stabil a növekedés az okostelefonok piacán

A válság ellenére ez a terület állandó jó teljesítményt nyújt, az év első negyedévében a tavalyihoz képest 10 százalékkal adtak el több készüléket a magyar piacon, ami a forgalmazott érték 20 százalékos emelkedését vonta magával. Az értékforgalomnak a darabszámhoz képest erőteljesebb növekedésének hátterében az okostelefonok állnak, amely termékek nagyarányú bővülést könyvelhettek el.

Bár eközben a hagyományos mobiltelefonok jelentősen csökkentek, a magasabb árú okostelefonok térnyerése ellensúlyozta ezt a folyamatot. Az átlagárak tekintetében lefelé mutató változás figyelhető meg, amíg azonban ez a hagyományos telefonoknál jelentős, addig az okostelefonok esetében csak minimális csökkenést jelent.

A TV piac újra fellendülőben

2013 első negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 2,4 százalékkal nőtt. A piacon legfontosabb termékcsoport az LCD kijelzős televízióké, amely egyedüliként a piacon növekedést mutatva 13 százalékkal magasabb forgalmat generált az előző év azonos időszakához viszonyítva. Mindeközben az értékesítési átlagárak 2 százalékot estek érintve valamennyi kijelzőkategóriát. Az otthoni audio és házimozi, DVD lejátszó és videokamera hasonlóan a tavalyi évhez továbbra is visszaesést mutatnak, jóllehet, az igazi innovációk már régóta hiányoznak ezekről a piacokról.

Az irodatechnika területén volt csak visszaesés

A szegmens az értékesített darabszámok tekintetében mindössze 6 százalékkal csökkent, azonban értékalapon a visszaesés jelentősebb volt és elérte a 12 százalékot.

 


A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon 2013 első negyedévében tavalyhoz képest. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető. Az IT szektor forgalmának erősödése - nem meglepő módon – a tavaly még kevésbé keresett – média tabletek iránti fogyasztói igény fokozódásának tudható be: a piac az idei első három hónapban 2012 első negyedévével összehasonlítva közel 200 százalékkal bővült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nem tudja, mit csináljon Mikulás után a csomagokkal? Hasznosítson újra!
Márkázott tartalom | 2025. május 2. 11:21
A decemberi ünnepek elmaradhatatlan része a mikuláscsomag – színes papírba csomagolt csokimikulás, szaloncukor, édességek tömkelege. A gyermekek boldogan bontogatják őket, a szülők pedig gyakran előre tudják: ez a sok édesség bizony nem fog elfogyni! De mihez kezdjen akkor velük az ember?
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
Vásárló Egy termék mind felett – csalóka árváltozás a diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. május 1. 05:48
Első ránézésre jelentős, bő 2 százalékos drágulással zárult az április a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint. Ha azonban a sajtot kivesszük a képletből, akkor sokkal barátságosabb az összkép. 
Vásárló Így már nem lehet étrend-kiegészítőket reklámozni
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 15:03
Tilos az egészségre vonatkozó állításokat alkalmazni olyan étrend-kiegészítők reklámozásában, amelyek botanikai anyagokat – például gyógynövényeket vagy növényi kivonatokat – tartalmaznak, amíg ezek tudományos értékelése és uniós szintű engedélyezése le nem zárul – erősítette meg a Európai Unió bíróságának szerdai döntése.
Vásárló Itt a Szentkirályi válasza az energiaitalos szigorításra
Privátbankár.hu | 2025. április 30. 14:49
Tiszteletben tartják.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG