1p

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon 2013 első negyedévében tavalyhoz képest. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető. Az IT szektor forgalmának erősödése - nem meglepő módon – a tavaly még kevésbé keresett – média tabletek iránti fogyasztói igény fokozódásának tudható be: a piac az idei első három hónapban 2012 első negyedévével összehasonlítva közel 200 százalékkal bővült.

A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon 2013 első negyedévében tavalyhoz képest.

Forrás: GfK Temax Hungary, GfK

A szektor erőteljes - 38 százalékos - értékalapú növekedést mutat 2013 első negyedévében az előző év azonos időszakához képest. A hagyományos értelemben vett árucsoportok (asztali PC, monitor) közepes mértékű csökkenést szenvedtek el. Kivételt képez e trend alól a mobil PC szegmens (netbook, notebook), amely jelentősen bővült. A változás oka az lehet, hogy tavaly nagyon keveset adtak el ezekből a termékekből. Az alacsony bázis a tablet készülékekre fokozottan jellemző - 2012 elején magas átlagára miatt még kevésbé volt keresett -, amely szegmens robbanásszerű növekedésével járul leginkább hozzá a teljes IT szektor jó teljesítményéhez.

Intenzív növekedés a fényképezők terén

A fényképezőgépek eladásának növekedése volt az egyik legimpozánsabb: 2012 első negyedévéhez képest közel 17,5 százalékkal magasabb értékesítési forgalmat ért el az idei első negyedévben. A növekedés motorjául alapvetően két szegmens, a digitális tükörreflexes gépek és a kompakt cserélhető objektíves fényképezők szolgáltak.

Itt a nyár, az epilátorok nagyon mentek

A háztartási kisgép szektor 5,6 százalékos érték alapú növekedést produkált az év első negyedében, azonban a különböző árucsoportok vegyes képet mutatnak. A növekedés köszönhető az étel előkészítő, a szőrtelenítő, a szájápolási és a hajformázó készülékek kategóriáinak. Ezek a termékcsoportok szignifikáns növekedést produkáltak, míg az olajsütők, vízforralók és a kenyérpirítók iránti kereslet nem nőt.

A legnagyobb kategória, a porszívók érték alapon minimális növekedést generáltak. A kávéfőzők piacán folytatódik a trend, miszerint a hagyományos filteres kávéfőzők és a zárt rendszerű, kapszulás kávéfőzők értékesítése csökken, ugyanakkor a fullautomata és a nyitott rendszerű porciós kávéfőzők értékesítése tovább nő.

Háztartási nagygépek: jól kezdődik az év

Az első negyedévében a háztartási nagygép-szektor 5 százaléknyit nőtt érték alapon az előző év azonos időszakához viszonyítva, ami pozitív előjeleket sejtet egész évre. A növekedést elsősorban a mosógép szegmens indukálta, amely továbbra is a legnagyobb eladási darabszámot produkáló árucsoport. A mosógépek mellett a szárítógépek növekedése volt még  kétszámjegyű.

A sütők, mosogatógépek, fagyasztók és a páraelszívók eladása szintén meghaladta az előző év azonos időszakában realizált értékesítést. A főzőlapok és a hűtők stagnálnak, egyedül a mikrohullámú sütők felvevőpiaca zsugorodott számottevően.

Stabil a növekedés az okostelefonok piacán

A válság ellenére ez a terület állandó jó teljesítményt nyújt, az év első negyedévében a tavalyihoz képest 10 százalékkal adtak el több készüléket a magyar piacon, ami a forgalmazott érték 20 százalékos emelkedését vonta magával. Az értékforgalomnak a darabszámhoz képest erőteljesebb növekedésének hátterében az okostelefonok állnak, amely termékek nagyarányú bővülést könyvelhettek el.

Bár eközben a hagyományos mobiltelefonok jelentősen csökkentek, a magasabb árú okostelefonok térnyerése ellensúlyozta ezt a folyamatot. Az átlagárak tekintetében lefelé mutató változás figyelhető meg, amíg azonban ez a hagyományos telefonoknál jelentős, addig az okostelefonok esetében csak minimális csökkenést jelent.

A TV piac újra fellendülőben

2013 első negyedéve a hazai szórakoztató elektronikai piacon pozitívan zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 2,4 százalékkal nőtt. A piacon legfontosabb termékcsoport az LCD kijelzős televízióké, amely egyedüliként a piacon növekedést mutatva 13 százalékkal magasabb forgalmat generált az előző év azonos időszakához viszonyítva. Mindeközben az értékesítési átlagárak 2 százalékot estek érintve valamennyi kijelzőkategóriát. Az otthoni audio és házimozi, DVD lejátszó és videokamera hasonlóan a tavalyi évhez továbbra is visszaesést mutatnak, jóllehet, az igazi innovációk már régóta hiányoznak ezekről a piacokról.

Az irodatechnika területén volt csak visszaesés

A szegmens az értékesített darabszámok tekintetében mindössze 6 százalékkal csökkent, azonban értékalapon a visszaesés jelentősebb volt és elérte a 12 százalékot.

 


A tartós fogyasztási cikkek értékesítése 11 százalékkal nőtt Magyarországon 2013 első negyedévében tavalyhoz képest. Ez a növekedés elsősorban az IT szektor eredményeinek köszönhető, de a háztartási kis- és nagygépek, illetve a szórakoztató elektronikai cikkek iránti keresletben is mérsékelt bővülés volt megfigyelhető. Az IT szektor forgalmának erősödése - nem meglepő módon – a tavaly még kevésbé keresett – média tabletek iránti fogyasztói igény fokozódásának tudható be: a piac az idei első három hónapban 2012 első negyedévével összehasonlítva közel 200 százalékkal bővült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Levelet küldtek Brüsszelbe egy jelentős ügyben – Orbán Viktor is az aláírók közt volt?
Privátbankár.hu | 2025. december 6. 08:57
Megtartanák a hibrid autókat 2035 után is.
Vásárló Adják is, veszik is a használt mobilokat a Magyar Telekomnál
PR | 2025. december 5. 13:41
2 évvel ezelőtti indulása óta már 30 ezernél is több felújított készüléket vásároltak a Magyar Telekom ügyfelei. A vállalat portfóliójában az összes online értékesített mobil 10 százaléka felújított. A felújított készülékek vásárlása mellett folyamatosan nő a népszerűsége a Telekom és a Recommerce közös online platformjának is, ahol bárki eladhatja használt mobilját, tabletét vagy játékkonzolját. Ezzel a megoldással a januári indulás óta több mint 75 millió forintnyi eszközt adtak el az ügyfelek.
Vásárló Leszámolnak az oroszok az iPhone egyik legkedveltebb funkciójával
Privátbankár.hu | 2025. december 4. 13:51
Korlátozzák a FaceTime működését.
Vásárló Itt vannak az új üzemanyagárak – további jó hírt kaphatnak az autósok
Privátbankár.hu | 2025. december 3. 09:47
Az autósok egyik fele örülhet.
Vásárló Hogyan befolyásolja a jármű története az autó eladási árát?
PR | 2025. december 1. 14:34
A motorháztetőn lévő embléma ma már nem minden. Kiderült, hogy a vásárlók számára nagyobb jelentőséggel bír az autó tényleges műszaki állapota és története, amelyek kulcsfontosságú döntési tényezőkké válnak a vásárlásnál. Nem csoda – a jármű élettörténetének ismerete segít elkerülni jelentős anyagi veszteségeket. Pontosan milyen hatással van az autó története a vétel- és viszonteladási árra?
Vásárló Meglepetésekkel készül idén karácsonyra a Magyar Telekom
Natív tartalom | 2025. november 27. 12:50
Kedvezményözönt zúdít a Telekom karácsonykor jelenlegi és jövőbeli ügyfeleire, ezzel is támogatva a rég halogatott kapcsolatfelvételt családtagok, barátok, ismerősök között.
Vásárló Zuhanó borfogyasztás: minőségi választ ad egy magyar borászat
PR | 2025. november 19. 09:36
A borfogyasztás visszaesése által okozott krízisre a Jammertal a Nagyborral válaszol.
Vásárló Ötször annyi játékot vesznek a családok decemberben, mint máskor
Privátbankár.hu | 2025. november 18. 12:57
Egy átlagos kisgyerekes családnak 88 ezer forintba kerül a karácsony. 
Vásárló Hogyan érheted el, hogy a webshopod előkelő helyen szerepeljen a keresőkben?
Márkázott tartalom | 2025. november 14. 18:04
Megépítetted a webshopodat, feltöltötted a termékeket, leírásokat is készítettél, mégsem nő a látogatottság? Sok webáruház-tulajdonos tapasztalja ugyanezt, amikor mindent megtesz, mégis alig látszik a Google organikus találatai között. Az alábbiakban a BP Digital szakértői osztanak meg hasznos tippeket, hogyan javíthatod a helyezéseidet!
Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG